Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

На 10.02.2018 г. at 17:54, emod написа:

Етикетът на моят Мобил 1 New life от Ато24 също е с ЕАН код на UK. Не мога да кажа защо?!?

Доста объркващо,като добавим и надписите на источноевропейските езици отзад,които ги има и на тубите в бг,единственото оспокоително за обикн. потребител от бг.е това,че маслото се купува от Германия, което наистина трябва да е фактор (надявам се...).:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я и моята туба Mobil 1 ESP Formula 5W-30 закупена от mobil1.de -> http://www.mobil1.de/produkte/esp-formula-5w-30.aspx

При избор на Online kaufen (покупка по интенет) съм препратен към Amazon -> https://www.amazon.de/dp/B003N86A5A/ref=twister_B013QQDVWS?_encoding=UTF8&th=1 (Verkauf und Versand durch Amazon; продаден и изпратен от Amazon, т.е. не е търговец, който работи с Amazon)

 

 

20180212_114237.jpg

20180212_114247.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, DTEC написа:

За 1.6 i-DTEC 5W30 e неподходящо масло, въпреки че в Германия слагат такова дори и в гаранционен срок. Правилния избор е 0W16 C2.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DTEC, всичко изглежда перфектно. Щом дойде моето (поръчал съм същото) от Ato24 ще пусна снимки за сравнение :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E то амазон си е най-големия търговец в света доколкото знам.При хубав марш и то..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на моята туба 4 литровата например, няма такъв самозалепващ етикет например на който да се вписва на коя дата и колко километра е сменено маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, pendoc написа:

 

Не зная от къде е взето това мнение, но нямам спомен да съм писал нещо подобно. Ето и снимка от книжката, която съм получил с моя автомобил:

20180212_134217.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, emod написа:

@DTEC, всичко изглежда перфектно. Щом дойде моето (поръчал съм същото) от Ato24 ще пусна снимки за сравнение :).

Точно затова качих и снимките на получената от мен туба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DTEC, техническа грешка е! Аз написах: "За 1.6 i-DTEC 5W30 e неподходящо масло, въпреки че в Германия слагат такова дори и в гаранционен срок. Правилния избор е 0W16 C2",  но попадна като цитат поради недоглеждане от моя страна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо мислиш така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda смята, че оптималното масло за 1.6 i-DTEC е 0W16, не аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"За 1.6 i-DTEC 5W30 e неподходящо масло"

Въпроса ми беше насочен главно към това твърдение.

 

А какво смята Honda, съм показал по-горе. За бензиновите двигатели е поставено 0W20.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За i-DTEC / i-CTDi, Honda препоръчва ниско-вискозитетни масла, със спецификация АСЕА С2, тоест "...за използване в автомобили с катализатор, DPF и TWC в натоварени леки/лекотоварни бензинови и дизелови двигатели, изискващи нисък коефициент на триене, нисък вискозитет, Low SAPS (сулфатна пепел (<0,8%), фосфор (<0,07%) и сяра(<0,3%) с минимален вискозитет HTHS > 2.9 MPa. "

Такива са например:

https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html

https://www.ato24.de/en/ravenol-fel-sae-5w-30.html

В този контекст, няма как 5W30 да е неподходящо масло, ако отговаря на изискванията на АСЕА C2.

Също така се вижда при Равенол ФЕЛ 5W30, в графа "Използвано и тествано", че се препоръчва за Honda i-DTEC / i-CTDi. ;)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.02.2018 г. at 17:19, dandilov написа:

Поздравления за мерака!

Хартията, обаче не е подходяща за капковите проби! Много шуплеста е... И не дава ясна представа за състоянието на маслото. Отделните зони се разливат една в друга. Периферията силно се накъдря и т.н.

Вземи една качествена офисна хартия. Да не е от рециклирана хартия. Да бъде снежно-бяла на цвят и гладка, а не така пореста като тая.

Сега, като гледам първата, втората и третата снимки, ще кажа, че маслото е свършило курса. Ядрото се е разрушило. Мърсотията е преминала изцяло в зоната на дифузия, т.е. маслото е загубило диспергиращите си свойства. Допълнително - силно къдравата периферия е признак за сериозно обводняване на маслото от конденз. Често срещан проблем зимата, при ежедневен кратък пробег.

Ако гледам последната капка обаче, мнението ми ще е коренно различно! Имайки предвид лошата хартия, която обуславя къдравата периферия, мога да кажа, че кондензът не е чак толкова много. Забелязвам началото на разпада на ядрото, но маслото все още е живо. Мърсотията в зоната на дифузия не е много. Има и не малко количество чисто масло в периферията. Според мен маслото може да кара още най-малко 1000км.

Ето защо е важно капковата проба да се вземе внимателно и на качествена хартия, за да се направи и вярната преценка на маслото.

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво се оказа, че масло Реванол СФЕ 5в20 не може да изкара 5000км. Плюс това е доливано 800мл, за последните 1000км. Ако и 5в30дхг е същата помия се отказвам от марката. Нека всички видят  и са наясно, не само да се прехваля дадена марка. То по - добре да бях карал с 5в20 на Хонда, което е за 5000км и е 2 пъти по-евтино! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Nikito82 написа:

И какво се оказа, че масло Реванол СФЕ 5в20 не може да изкара 5000км.

 

Не!

Оказа се, че не си взел правилно капковата проба!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и по правилно от това как да стане? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях писал вече...

Вземи си качествана бяла офисна хартия и следвай инструкциите, дадени по-рано в тая тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следвал съм ги. Коя е тази качествена хартия

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да видим една снимка от тоя двигател когато сте регулирали калпаните...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Ravenol SSV 0w-30;

3)      Маслен филтър – OEM (Purflux);

4)      Общ пробег на автомобила - около 403 815 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50%;

7)      Средна скорост - около 30 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 08.12.2017 -17.02.2018;

9)      Моточасове – около 100;

10)  Изразходвано гориво - около 200 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (200 л./ 3.5 л.) = 57;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено. Няма разход на масло.

 

Ravenol_ssv_0w30_3000km_600dpi.thumb.jpg.7e0e7aeebc94c5fbf8fefeb6fcd02908.jpg Ravenol_ssv_0w30_3000km_600dpi_pila.thumb.jpg.22a14c6610d27e65525fe93efaa1b575.jpg

 

Развитие: 1000-2100-3000км

Ravenol_1000-2100-3000km_v2.thumb.png.594e05aa5d283a7474291dbf9b96f4a7.png

Продължаваме да го експлоатираме :D.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново ми прави впечатление, че най-отчетлива информация дават първата филтърна хартия 84г/м2 и офисната хартия.

При първата филтърна хартия, ясно се очертава дифузната зона, докато при офисната - краевата зона (ореолът). И при двете, ядрото също е добре представено, с повече контраст на офисната хартия.

Според мен, втората филтърна хартия е излишна. Дава най-малко информация, при това доста размита.

Прави ми впечатление бързото натрупване на мърсотия. Не знам на какво се дължи точно... Дали е от зимният режим на експлоатация, или гориво +други фактори?

С тия темпове предполагам, че към 4000км. мърсотията ще е навлязла вече осезаемо в дифузната зона. Интересно ми е тогава ядрото дали ще бъде още цяло.

Интересно масло и интересно развитие.

Чакам следващата проба! :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Според мен, втората филтърна хартия е излишна. Дава най-малко информация, при това доста размита.

Напълно си прав. При следващото масло ще я елиминирам. За сега съм решил да довърша настоящия тест по този начин - за пълнота на изложението.

Преди 1 час, dandilov написа:

Прави ми впечатление бързото натрупване на мърсотия. Не знам на какво се дължи точно... Дали е от зимният режим на експлоатация, или гориво +други фактори?

Доста "бой" яде масълцето напоследък. Налага ми се да карам по-агресивно, за да смогвам да се добера на време на работа (сутрин = борба за паркомясто), а вечер борбата е за взимане на лапето от детската градина. Спортно, стегнато каране между светофарите, стартове от място (поне 2 на ден) до червената зона (без навлизане) за мушване в потока, 140+ вечер на магистралата (вярно, за кратко) и др. дивотии за удоволствие - харесва ми как дърпа и се развърта супер леко с това масло :lol:. Да не забравяме, че и моторът вече е "уморен" = по-лесно замърсяване на маслото.

 

Преди 1 час, dandilov написа:

С тия темпове предполагам, че към 4000км. мърсотията ще е навлязла вече осезаемо в дифузната зона. Интересно ми е тогава ядрото дали ще бъде още цяло.

Маслото е "здраво". Аз клоня към -> пълно (черно) ядро + леки наченки на разсейки в зоната на дифузия. Ще видим :).

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

Да не забравяме, че и моторът вече е "уморен" = по-лесно замърсяване на маслото.

Не беше ли след скорошен ремонт? Или се бъркам с някой друг...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, dandilov написа:

Не беше ли след скорошен ремонт? Или се бъркам с някой друг...

:offtopic:Преди 2.5 години смених основни и биелни лагери + сегменти + шлайф на главата, легла на клапани  и нови ОЕМ гумички. Не съм пипал обаче блока, а там хлабината между буталото и цилиндъра бе към горната допустима граница + елипса + поизяден хон + износване на самите бутала. Нямах време да се заигравам... Въпреки това компресията е добре (около 11.5, по спомен) и е еднаква на всички цилиндри, не гори масло и върви добре :).

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.02.2018 г. at 12:12, Markony написа:

Дай да видим една снимка от тоя двигател когато сте регулирали калпаните...

Ако това е до мен, не съм регулирвал клапаните още. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,до теб беше адресирано.,,,,Не знаеш какво има под капака- как даваш оценка на масло? 

Регулировката на калапаните е първото нещо ,което се прави на К-серия след монтажа на ароматизатора...

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След три смени с Castrol H C2 0w30, реших да пробвам друго масло. Колата е от подписа ми - дизелов акорд 2005г. без DPF, по колметраж 140к. км. Спрял съм се тези масла:

https://www.ato24.de/de/ravenol-ssv-sae-0w-30.html

https://www.ato24.de/de/ravenol-longlife-ii-wiv-0w-30.html

И двете ги двете ги дават подходящи от сайта на равенол. Първото е с по-вече сулфати, но колата е без DPF. Моля за съвет кое да избера според Вас, или пък масло на друга марка да пробвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото. Защото е с по-добри енергоспестяващи вискозитетни характеристики.

Другото е фолцвагенско масло, с по-висок вискозитет.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! И аз залагах на първото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни особено внимание и на:

http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-fel-sae-5w-30.html

https://www.ato24.de/en/ravenol-fel-sae-5w-30.html

Препоръчано за i-DTEC / i-CTDi

 

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво точно означава TBN, че това е с по-малък TBN. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що никой не спомена модела Arctic.Няма по-добро за N22..

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз обикновено избягвам да се включвам във въпроси/отговори за избор на масло, но тук искам да привлека вниманието и върху преформулирането на Amsoil SS серията, което считам за важно и релевантно към въпроса на goga (и не само):

Линк 1

Линк 1.1

Линк 2

Линк 3

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо гледах това, но пише само за бензинови двигатели и за това се отказах.

https://www.ato24.de/de/amsoil-signature-series-0w-30-synthetic-motor-oil.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Markony написа:

Що никой не спомена модела Arctic.Няма по-добро за N22..

Бях го копирал и него след FEL 5W30, но се зачетох и съм забравил да го пейст-на.

Още повече, щом Markony казва, че е най-доброто за N22 двигателите, само мога да се съглася! :)

http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-arctic-low-saps-als-sae-0w-30.html

Макар, че е с малко по-висок вискозитет от колкото ми се искаше да бъде...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, emod написа:

Аз обикновено избягвам да се включвам във въпроси/отговори за избор на масло, но тук искам да привлека вниманието и върху преформулирането на Amsoil SS серията, което считам за важно и релевантно към въпроса на goga (и не само):

 

Преди 4 часа, goga написа:

Първо гледах това, но пише само за бензинови двигатели и за това се отказах.

Ето това е хубав въпрос - дали Amsoil SS 0w30 (и други от SS серията, дефинирани като предназначени за gasoline, визирам 5w-30) биха могли да се използват в дизелов мотор N22A1 без DPF?

 

В спецификацията на Amsoil SS пише така:

APPLICATIONS

Use AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil in applications that require any of the following specifications:

0W-30 (AZO): API SN (Resource Conserving), SM...; GM dexos1Gen 2 (supersedes LL-A-025, 6094M and 4718M); ACEA A5/B5, A1/B1; Chrysler MS-6395; ILSAC GF-5, GF-4...Fortified with detergents that exceed the dexos1 Gen 2 sulfated ashspecification

 

Отваряме ACEA A5/B5, A1/B1 и четем:

ACEA A1/B1 oils are Mainline lubricants. They are designed for use in gasoline and light duty diesel engines that have been specifically designed to use a low viscosity oil. ACEA A1/B1 oils are typically used in older vehicles as they do not provide the minimum performance demanded by the latest OEM specifications. These oils may be unsuitable for use in some engines.

ACEA A5/B5 oils are Upper Mainline lubricants. They are designed for use in high performance gasoline and light duty diesel engines that are specifically designed to use a low viscosity oil. These oils may be unsuitable for use in some engines.

 

Предвид нашата таблица, за N22A моторите API SN и A5 са препоръчани спецификации (вж. таблицата).

И ACEA A5/B5 и ACEA С2 (също препоръчано за N22A но с DPF)  са с HTHS>=2.9

При N22A моторите без DPF (както e при goga) по-високото ниво на сулфатна пепел при A5/B5 (<1.3) не би следвало да е от голямо значение.

 

Ако горното се разглежда в светлината и на новия калциево-магнезиев пакет - представящ се много добре при дизелови мотори, какъв ли е отговорът на въпроса - може ли да ползвам Amsoil SS 0w-30 в дизелов мотор N22A1 без DPF? Ще се радвам да чуя мнението на Маркони и други колеги с опит по този въпрос :)

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, emod написа:

Аз обикновено избягвам да се включвам във въпроси/отговори за избор на масло, но тук искам да привлека вниманието и върху преформулирането на Amsoil SS серията, което считам за важно и релевантно към въпроса на goga (и не само):

Линк 1

Линк 1.1

Линк 2

Линк 3

В сайта на Амсойл за новата формула на Signature серията ги дават всички с ТБН 12,5 пък тука на тези анализи са с по 9, какво става не знам.

Редактирано от kurtov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, kurtov написа:

В сайта на Амсойл за новата формула на Signature серията ги дават всички с ТБН 12,5 пък тука на тези анализи са с по 9, какво става не знам.

При измерването е използван различен ASTM - единият е  за използвани, а другият за нови масла:

Ето тук e отговорa:

Получил ответ от Амсоила/Polaris. Лаба использует метод определения щелочного числа для использованных масел (ASTM D4739), производитель использует метод для новых масел ASTM D2896. Из за этого и появилась разница в заявленном и полученном значении. Вера в амсоил непоколебима

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, emod написа:

При N22A моторите без DPF (както e при goga) по-високото ниво на сулфатна пепел при A5/B5 (<1.3) не би следвало да е от голямо значение.

Доста се замислих и освен, ако не оказва някакво влияние на турбината на турбото, не би трябвало да е от голямо значение. Нали двигателят е един и същ. Би ли вредило по-високото ниво на сулфатна пепел при A5/B5 (<1.3), на турбината?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...