Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

преди 23 минути, dandilov написа:

Би ли вредило по-високото ниво на сулфатна пепел при A5/B5 (<1.3), на турбината?

Мога само да кажа, че за N22A без DPF в owner's manual-a Honda препоръчват масла 0w-30 с ACEA A1/B1, A3/B3 и A5/B5, а при A3/B3 сулфатната пепел е в границите >=0.9 --- <=1.5. При новата формула на Amsoil SS сулфатната пепел е 1.22 (по данни от Амсойл).

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами... не, че нещо... :D Но както много пъти съм заявявал, аз на "напудрени" и силно рекламирани продукти вяра нямам. Еле пък на хамерикански такива... Още пък и на база отработките, които съм виждал.

Иначе ме тормози въпросът: "Би ли вредило на турбината, по-високото ниво на сулфатна пепел?"

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎12‎.‎02‎.‎2018‎ г. at 14:47, DTEC написа:
На ‎12‎.‎02‎.‎2018‎ г. at 14:00, emod написа:

@DTEC, всичко изглежда перфектно. Щом дойде моето (поръчал съм същото) от Ato24 ще пусна снимки за сравнение :).

Точно затова качих и снимките на получената от мен туба

@DTEC

Ето го й моят Mobil 1 ESP 5w-30 от Ato24:

20180228_204125.thumb.jpg.61ed2e27604988c590115102d5f7c525.jpg20180228_204608.thumb.jpg.abf0d7f3a1dbbc1cf0bc8bd107b9fbfe.jpgWP_20180228_016.thumb.jpg.662c36026d71a48467175d7251836069.jpg

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две неща ми правят впечаление:

- печатния текст при теб е от предната страна на тубата, а при мен от задната

- печатния текст при теб е с друга подредба и с минус/тире меджу единичните кодирания/дата/ЕМВ

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Открил си "разликите" :D. Мобил използва и двата начина на изписване на бач кода. Малко по-назад в темата - бутилката  от 1 литър на колегата honda_japan е с бач код като при моята 5 л. туба, а 4 л. туба е с бач код като при твоята 5 л. туба.

На 2/10/2018 at 17:21, Cyreon написа:

20180210_162056.jpg

 

На 2/10/2018 at 17:21, Cyreon написа:

20180210_162045.jpg

В допълнение, при Мобила, произведен във Финландия, кодът е като при твоята 5 л. туба.

Не можах да открия обаче поради какви причини се използват два вида бач кодове и то на различни страни на бутилката/тубата.

 

Между другото, 5л. туба на моя Мобил 1 New Life 0w-40 (пак от Ato24) е със същия бач код като при ESP-то (като подредба) и кодът е разположен на предната страна на тубата, т.е. имаме идентично обозначаване на двата продукта от Ато24.

 

Според мен, всички тези масла на Mobil - при мен, при теб и при honda-japan са ОРИГИНАЛНИ ПРОДУКТИ.

 

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, ако си ме разбрал грешно. Не съм искал да кажа, че твоята туба е менте.

По принцип, когато искам да кажа нещо, го правя директно.

Извесно ми е, че в "света на автомобилните части/консумативи" един от методите за разпознаване на производствената/опаковъчната линия е различния начин на гравиране. Това е начин за извършване на проследимост, за да може по лесен начин да се изтеглят от мрежата евентуално засегнати продукти.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:

Извинявам се, ако си ме разбрал грешно. Не съм искал да кажа, че твоята туба е менте.

И през ум не ми е минавала такава мисъл. Просто ти посочи всички разлики, които аз "премълчах", абсолютно точно :thumbs1:. Това е. Разбира се, интересно ми е защо е налице този "двойствен" подход на Мобил в гравирането, но за сега не намирам отговор на въпроса.

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питах и в руския форум относно моето масло и според тях е оригинално. Интересното е, че оригиналното за Русия надписа " 5W30" е пурпурен, докато моя е син. Но според тях това не е проблем. Сега съм малко по-спокоен, че вероятността да е менте е много малка (освен разбира се това, което е вътре в тубите и никой не може да каже). Ако остана доволен от това масло и в летните дни ( за зимата съм сигурен, че ще е ок) може да остана и с него или дори да пробвам 0в40, което идва на сходна цена, като това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, моля дайте мнение за това масло :  https://www.kroon-oil.com/en/catalogue/motor-oils-automotive_synthetic-multigrades-passenger-car/367/helar-sp-ll-03-5w-30/648/ 

Марката е много слабо известна в Бг, но на старата кола имам 10-12 смени само че с 10в40 и съм супер доволен. Моля някой от специалистите тук да се изкаже за спецификациите му, има ги малко по-надолу в линка, защото на мен тези цифри не ми говорят нищо.

Бих го предпочел, защото наличието на менте клони към нула за тази неизвестна марка, а цената на която мога да го взема е много добра (но тя не е решаващ фактор в случая, а доколко е качествено и какво говорят цифрите).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@honda_japanКато цяло маслото изглежда добро. По състав е 25-50 % хидрокрег III гр. (съдейки по CAS номера и NOACK = 10.2%) + 2.5-10%  alkyl esters (като антиоксидант), по-специално (предполагам) VANLUBE BHC = is an effective general purpose, nonstaining, ashless antioxidant that provides excellent oxidative stability to wide range of automotive and industrial lubricants - повече инфо ТУК Ниският % на сулфатна пепел говори за съвременен пакет добавки.   Висок Viscosity Index - 171 = стабилно масло в широк температурен диапазон + мн. добър Flash Point = 230 С. Заслужава си пробата, според мен.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kroon oil HELAR SP LL-03 5W-30 e Low SAPS, ACEA C3 = нисък TBN, логично. Петрото не е С3. Относно Viscosity -30 °C = 5950, не мисля, че ще е от  съществено/решаващо значение за BG.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес при разговор с колеги ми нахвалиха много това масло : http://www.yacco-bulgaria.com/products/Automobile/LUBE_DE_5W30/LUBE_DE_5W30_BG.pdf

Било супер истинско и нямало ментета, предполагам се виждат техническите му характеристики. Въпроса ми е: Заслужава ли си това пред например гореописания 5в30 Кроон Ойл, гледайки техническите му характеристики и предвид това, че цената му е двойна. Разбира се ако е два пъти по-добро не подлежи на коментар, но да не си плащам само за марката и до там?

И в крайна сметка да се окаже, че и Тотал Инео 5в30 би ми вършило същата работа?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, погледнах техническите спецификации на Yacco Lube DE 5w30, Mobil 1 ESP formula 5w30, Castrol Edge 5w30, Total Ineo 5w30, Kroon Oil Helar 5w30 и установих само във Flash Point , че Mobil 1 държи на 254 градуса, и точката на замръзване му е -45 градуса. От всички тези сравнения Кроон-а се доближава , като х-ки до Мобил-а и превъзхожда дори Кастрол-а. От всички тези масла освен Тотала, Кроон-а е на почти двойно по-ниска цена (мога да го намеря), само незнам дали правилно разчитам дейта шийтовете за отделните марки и да си правя грешни изводи? Но ако ги разчитам правилно има ли смисъл за нещо което е да кажем по-добро с около 15 % ( в случая Мобил 1 5в30 ), да плащам с 50% по-висока цена? И реално всичките тези масла ги сменям на 10к.км, така, че все ще изкарат, дори и че съм с турбо мотор. Много моля компетентните колеги да се намесят ( при желание разбира се от тяхна страна), да не би да бъркам с изводите си и заради едни спестени 40-70 лева да хвърля читав двигател. Пак казвам парите не са такъв фактор, а по-скоро дразнещото да си плащаш за марката, а реалните и качества да са равни с други супер неизвестни марки, но надеждни.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип всички тези масла, които си изброил по-горе, държат характеристиките си до към 5000 - 6000 км. После деградират лавинообразно. Така, че да караш 10 000 км с едно такова масло си е равно на геноцид за мотора...

Помисли над това...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото са хидрокрек. 5W30, ACEA C3. Само мобилът ако има РАО.

А, забравих!  Ако става въпрос за дизел, ще изкарат 10 000 км. ;)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Режимът на каране е 80:20 - извън градско:градско. Колата се кара на газ. Градското е сутрин 2,5 километра в посока, вечер същото в обратна посока. 5 дни в седмицата. Сега зимата половината път го минавам на газ , половината на бензин защото е студена колата още. Това е от 3 месеца. Извънградско рядко настъпвам над 3000 оборота, като тя и на тези обороти на 6-та е със 140. На незагрял двигател никога не качвам над 2к. оборота, а и по принцип не съм агресивен шофьор. Ако съм имал магистрално или извънградско каране винаги я гася след 3-4 минути работа на празен ход. И при този режим на каране масло от сорта на Кастрол Едж или Мобил 1 5w30 не би издържало 6-7к.км ? То тогава например Равенол 0в40 по-подходящо ли идва с оглед на гореописаната експлоатация? Все пак в Бг температури от порядъка на -35 са голяма рядкост, а за лятото да не говорим. Колата е на реални вече 200к.км и доливам до 10к. преди смяна около 100-200 грама и то за мое успокоение .Или отново бъркам в разсъжденията си?

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Катализатор?

Автомобилът ти "немски" ли  е, както пише в подписа ти? Ако отговорът е "Да, немски е", то какъв точно (код на мотор, година на произв., специфики за него) и какво препоръчва производителя по ACEA, API, или други спецификации на БМВ, Мерцедес, VW и т.н. Искам да изясним препоръчан вискозитет на маслото и дали ти трябва задължително ACEA C3. Също така е важно колко честа смяна на маслото предвиждаш - зима / лято, по-често от два пъти или по-рядко - веднъж годишно. В тази връзка, колко км навърташ годишно/месечно?

 

P.S. Нещо много важно - какъв е обемът на чистото масло, което наливаш при смяна, и какъв е общият обем на маслото в двигателя (по книжка и на практика - от собствен опит)!

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Веднага казвам - автомобилът е немски Ауди А4 Б7 1,8 турбо бензин с мощност 163 конски сили и 225 Нм въртящ момент. Масло сменям точно на 10 хил.километра, на година правя между 15 и 20 хил.км. Сменям го средно два пъти годишно без оглед зима или лято, а според достигнатия от 10хиляди километра пробег. Обемът на двигателя за масло с филтъра доколкото знам е 4,1 литра, реално наливам около 3,8-4 литра - като с 4-те литра стига максимума на мерителната щека. По книжка трябва да отговаря на нормата VW 502.00/504.00, като от този форум разбрах че VW 502.00 не означава само масло 5в40 (както си мислех преди това, добре че е Хонда форума да ме светне), а означава също и масло 5в30, 0в40 и 0в30, както и греста 10в40. Като взех колата имам две смени с 5в40 и не съм доливал и грам масло, сега имам още две с 5в30 и от максимум на около 7 хилядния километър ми спада с около 3-4 милиметра на пръчката, което е реално 200 грама, доливам го за успокоение, иначе в книжката пише да НЕ СЕ държи на максимума, вероятно заради катализатора. Кода на двигателя е BFB, колата е 2005 година. Докато е била нова до към 130 к.км е карана с ОВ40, след което от официалния сервиз казали на собственика да налива Кастрол Магнатек 5в40 и така, докато аз я взех. Каза ми, че с ОВ40 колата не е имала никакъв проблем, не е горяла масло, но по тяхно предписание било вече много рядко а и автомобилът не бил нов. Малко логиката е , като в Хонда сервизите ми се струва.

Редактирано от honda_japan
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарежи кастрол-а! Много високо мнение имаш за него.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@honda_japan

Според мен истината е някъде тук (лично мнение, подредба по мое предпочитание):

VW 502 00: MOBIL 1 FS 0W-40; RAVENOL SSL 0W-40; RAVENOL VST 5W-40.

VW 504 00: Total Quartz Ineo Long Life 5W30; MOBIL 1 ESP Formula 5W-30.

Интервал на смяна (с презастраховане) - за мен лично задължително по моточасове (а не километри) - в диапазона около 250 м.ч. +- (за Мобил ESP около 200 м.ч.), като +- зависи от сезона лято/зима.

Ето и една хубава статия за 502 vs 504 (за собствени размисли и страсти) - ТУК

 

П.С. Снимка на owner's manuala за мотора ти

Oil_Audi.png

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@emod

Аз бих добавил и едно чудесно по характеристики всесезонно масло - RAVENOL Super Synthetic SSO 0W-30.

Относно смяната, понеже повечето народ не могат да се ориентират по моточасовете, бих казал на своя отговорност:

5W30 и 5W40  - 6000 км.

0W30 и 0W40 - 8000 км.

За да е "мирно селото". :D

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Japanese fever написа:

Аз никъде не виждам в спецификациите масло VW 504 00

502 00 / 505 00 са предимно за бензинови двигатели.

504 00 / 507 00 са предимно дизелово ориентирани масла.

503 не му е по препоръка за двигателя на човека.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, Japanese fever написа:

Аз никъде не виждам в спецификациите масло VW 504 00

VW 503 01 се заменя от VW 504 00 :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, много ви благодаря за насоките и отделеното време, аз имам менюъл, колата си е с пълен комплект документи и фактури за обслужването.

Благодаря и за снимките и линковете, за следващата смяна тогава ще заложа на нещо универсално, може би пък да се спра на Равенол VST 5w40, който е специално за турбо мотори. Japanese - би ли споделил откъде черпиш инфото, че ако е турбо мотор, трябва последната цифра да е 40 след W?  Да не би да съм сбъркал с този Мобил 1 5W30 ESP, въпреки, че двигателя рааботи перфектно засега с него но той няма и 200 километра. Ще ми се да се спра на някое добро масло и да не си правя експерименти повече, но и тук идва основния въпрос - с този стил на каране 5в40,5в30 или 0в40 би било най- "универсалното" за този двигател? Без значение зима ли е или лято.

Morkony доколкото си спомням някъде в темата кза, че не е фен на широко температурните граници за маслата (ако съм го разбрал правилно). Тоест остават вариантите 5в30 или 5в40, и предвид, че и двете започват с 5 за зимата е все едно, но летата в Бг са горещи така, че сигурно "40" би било по правилния вискозитет и оттам може наистина да пробвам Равенол VST 5w40.

P.S. Това с моточасовете е интересно, но как да го отчета (освен в някаква таблица да си вписвам колко време е работила колата), което е убииствен и бих казал безмислен труд.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, honda_japan написа:

Това с моточасовете е интересно, но как да го отчета

Има моточасовници - например КЛИК

Има и други. Разгледай olx-a.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Markony беше казал още, че предпочита по-евтините, но качествени хидрокрек масла и по-честа смяна (5 -6 хил км.). От финансова гледна точка и по-чист двигател.

А още по-добре по-скъпите и по-качествени PAO масла, и пак по-честа смяна. ;)

С което и аз се съгласявам.

Ето и от мен доста по-евтин моточасовник. :)

https://www.ebay.com/itm/Inductive-Hour-Meter-for-Bike-Motorcycle-ATVowmobile-Boat-Ski-Dirt-DP-F0L5/282779599217?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, emod написа:

Има моточасовници - например КЛИК

Има и други. Разгледай olx-a.

Ще помисля по въпроса, благодаря за линка.

Сега гледах дейта шиита на въпросния Равенол VST 5w40, той превишава по х-ки масла като Мобил1, Кастрол Едж, Кроон Ойл и Яко във вискозитет 5в30, съгласно техните дейта шиитове. Наистина ли е възможно масло 5в40 да е по-добро от 5в30? И то сравнено с марки като МОбил1 и Кастрол? Ако наистина е така следващия ми избор е ясен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да не кажа голяма дума, но мисля следващото да е Ravenol VST 5w40, поне на хартия има уникални х-ки, които дори превъзхождат марковите масла във вискозитет 5в30, ако може да се вярва разбира се на данните. С 0в40 няма да се натискаме между Поршетата-та и ГТР-те. А това 5в40 би трябвало да изкара година или 10к.км, което е първо.

Благодаря ви колеги за професионалните съвети, аз за себе си повече въпроси нямам, ще следя темата с интерес, въпреки че съм от "немския" бряг ....................... засега.

Редактирано от honda_japan
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, honda_japan написа:

Наистина ли е възможно масло 5в40 да е по-добро от 5в30? И то сравнено с марки като МОбил1 и Кастрол?

Ще кажа само - по принцип няма нищо невъзможно, и ще спра до тук.

Въпрос на личен избор е всичко останало.

Ravenol VST е хубаво масло. И за да не си говорим просто ей така - ето инфо от oil-club.de - ТУК

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Japanese fever написа:

 Отделно ВАГ колите работели на по-висока оптимална темп. от японките (Markony така каза, за кои модели точно говори - не знам)

От майстори знам, че моя мотор държи 92 градуса на маслото ( на празен ход или под товар дали е това незнам).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да допълня, че аз не бих се ръководил само по моточасовете.

Например, ако съм навъртял 10 000км и съм карал предимно само извън града с постоянна скорост, а имам само 170 моточаса, значи е наложителна смяна!

И обратно, ако съм карал само градско и имам 170 м.ч., а съм навъртял само 5000 км., пак е наложителна смяна. Още повече, ако има и зимен период в сметката!

Всичко е баланс между моточасовете, километрите, режима на каране, стила, атмосферните условия и т.н.

Ето защо пак ще препратя към горепосоченото: "да е мирно селото". ;):)

 

П.П. Ravenol VST 5W40 и SSL 0W40 са сходни по характеристики масла. виждам, че и при VST от последната година има естери. Но SSL има малко по-ниски вискозитети = по-облекчен студен старт и по-нисък разход на гориво. 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 19 минути, Japanese fever написа:

Като говорех за 0W40 имах предвид конкретно Mobil 1 0W40. Не знам по какво се различавт с Равенола.

Казано накратко:

Равенол VST = ZDDP, молибден, естери, PAO + малко VHVI базово масло.

Мобил 1 FS 0w-40 (последната формулa)= ZDDP, молибден, PAO, GTL, естери;

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

honda_japan, втора смяна карам с Равенол VST, на атмосферен мотор 130 коня и не го жаля въобще, кара се предимно градско и на къси разстояния /демек, възможно най лошите условия за екплоатация/, сменям на макс 7000-8000км преди зимата и преди лятото, маслото е доволно почерняло, мотора е чист на сълза, оплаквания нямам, продължавам само с това масло, бих казал че като цена/качество е едно от най добрите предложения, така че на твоя турбо ВАГ мотор ще пасне идеално.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както споменах и по-горе благодарение на пишещите тук и на ОБОСНОВАНИ оценки следващото масло ще е въпросния Равенол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Japanese fever написа:

Примерно това 5W30 масло на Равенол може да го сравняваш с 5W40, защото и двете са АСЕА А3/В4 и имат доста близки характеристики:

Не е редно да ги сравняваш. HCL е чист хидрокрек, докато VST е смес и е с по-добро базово масло, доста РАО, а също и естери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извода, конкретно за моя случай и от гледна точка цена-качество този Равенол VST 5w40 е най-доброто. Гледах го същия в Бг тук цената у е 100 лева, огромна разлика спрямо немския сайт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж какво изкарва Oil Guide-a на Ravenol. :)

 

Engine BFBCapacity:Capacity 4,1 liter

 

Use:Normal

Intervals:Change 15000 km/ 12 months

Products

 :RAVENOL VSW SAE 0W-30

 :RAVENOL SSO SAE 0W-30

 :RAVENOL SSL SAE 0W-40

 :RAVENOL VMP SAE 5W-30

 :RAVENOL WIV III SAE 5W-30

 :RAVENOL HLS SAE 5W-30

 

Може да пробваш https://www.ato24.de/de/ravenol-sso-sae-0w-30.html другия път като има промоция 5л на цената на 4л. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, никъде не споменават дори за вискозитет 5в40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...