Jump to content
sttekata

Полиране на фарове

Recommended Posts

Здравейте,

 

Някой може ли да ми препоръча човек/сервиз за полиране на фарове в София, по възможност в южните квартали.

Става дума за моята хонда като искам да се полира и намаже левия фар с UV паста, защото от слънцето е леко помътнял.

 

Благодаря предварително!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Потъмняването ще се махне още с шкуренето. УВ-лак се слага,за да се запази по-дълго блясъка на плексигласа.В тубата има достатъчно клипове,а китовете се продават вече във всеки магазин.Процедурата отнема точно 30 мин.Що не си ги оправиш сам по празниците?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лятото минах моите -в бояджийски магазин след оглед на фаровете ми дадоха лист водна 1500 ,лист водна 2000 и паста 3м номер 2 и номер 3 ,почваш поред със шкурките и после с пастите .На ръка е трудоемко и оставаш без ръце ,обаче пък стават като нови .Лак не ми препоръчаха да слагам след процедурата -казаха през 6 месеца да ги минавам леко с пастите само .

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз не слагам лак.Минавам си ги с 2000 и после финиш от 3М.....30 мин на ръка без машина.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моите вече са на година, откак ги минах и с лак, и още изглеждат, както в деня на лакирането. Няма нужда през два-три месеца да ги полирам.

 

Изпратено от моят ASUS_Z010D с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Без лак или фолио ще си редовен клиент където и да ги правиш.Ако ще ги правиш с лак,внимавай!че пластмасата се разгражда от кореселина и от агресивни лакове,стават като кожени....:):):)

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има и още един вариант - т.н. перманентни покрития, които се нанасят след полирането. Не съм пробвал все още, но пък имам машина за полиране и махам оксидацията два пъти годишно (макар че и само един път ще е достатъчно). Честно казано не съм фен на лакирането, понеже ако не се направи качествено и с качествен лак, така гадно се лющи...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лющенето зависи най-вече от подготовката и нанасянето на лака. Много е важно да се покрият краищата на фара, до самите бордове, защото лющенето започва от края.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм бояджия ,но какво имаш предвид подготовката.Ползвам 3 вида пасти,но предполагам ,че във всичките има вазелин. Досещам се  ,че намекваш да се мине плексигласа с разтворител,който щади пластмаса и след това да се лакира ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Фаровете ми бяха направени от професионалист бояджия, полирани и покрити със лак за пластмаса за сумата от 70 лв....издържаха малко над 5 години, като колата не е стояла в гараж и един ден. Общо взето пак бих повторил процедурата, но всеки сам си избира :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бранко, не е добре да се минава с пасти, ако ще се лакира накрая. Минава се само с шкурка на вода: Най-напред с по-едра - 400-600, а след като изпада оксидацията се минава с 600-800, като е добре да се завършва с хоризонтални движения, за да се избегне в последствие разтичането на лака. След като добре изсъхнат, задължително се минават с алкохол. Накрая се нанася 2-3 слоя лак, като се изчаква по 10-15 минути да дръпне. Ако имаш възможност да свалиш фаровете - не се замисляй. лака трябва добре да хване на самия край на стъклата (пластмасите), за да не започне да се отлепя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами сваля се бронята знаеш....

Какъв лак ползвате ? 5години е добър срок за опресняване...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами сваля се, но си заслужава. Аз ползвам този:

 

lensClear.png

 

П. П. Лед изсъхване (бавно), леко се гумира и отблъсква малките парчета.

Edited by tonywoolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще го потърся.Това е хитро с гумирането.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tonywoolf, след 600-800 минаваш ли с по-фина шкурка или това ти е последния номер и след него лака?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето това съм правил, общо взето. Детайлно ръководство за възстановяване на стъклата (пластмасите) на фаровете.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

След полиране на фаровете с водна шкурка и пасти на 3М ки намазах с ето това

http://www.nufinish.com/products/car-polish

в високото шише и вече  8 месеца не са се променили.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега през почивните дни ще ги мина със шкурка 2000 както пише Маркони и после ще взема пасти 1,2,3 на 3М...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако ще ги пръскаш като Тони,не трябва да се шлайафат след шкурката.Клипа е показателен..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Даже 2000 е много ситно, ако ще ги пръскаш с лак после. Аз съм си подготвил 1000 преди лака, но все нямам време да ги направя. Може след лака да ги полираш, ако искаш да са огледални :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Фаровете на Хонда Сивик 6-та, след ръчно полиране с бояджийски пасти, вече две години изглеждат добре лъснати и прозрачни. Разликата правя от това, че част от фабричното покритие на фарът липсва и се виждат добре, двете зони на преливане. Който говори за пасти на основата на вазелин, значи че никога не е правил нищо по фарове. Такива пасти се ползват основно за полиране на метали. Лакирането е компромисен вариант. Най-доброто е, пълно изшкурване, полиране и залепяне на защитно фолио. Моите халогени макар и стъклени, са покрити с такова фолио и вече 4 години, брулено на педя от земята, няма и следа от деформации, а боята вече по корпуса е започнала да пада от безбройните удари с песачинките и камъчетата. Бяха чисто нови, оригинални Райбриг, когато ги монтирах. Лака не е толкова устойчив и не държи толкова добре на бой. Освен това, прозрачността на фолиото се доближава до 100% (не помня точната цифра), за ралика от лака.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега ,

 

какви са тези бояджийски пасти?

Интересувам се, за да знам какво да купя за почивните дни , за да си ги направя.

Определено лак няма да слагам, защото след като на новите автомобили не слагат едва ли е добро решение!

Искам само да ги шкуря и полирам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aз използвам пасти на 3м - шлайф и полир, и стават като нови.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-добрият вариант наистина е с фолио,обаче качествено такова на 3M или LUMAR е между 100 и 150лв. кв.метър.

И двете фирми имат прозрачно,бронирано фолио с UV защита.Това на LUMAR представител на живо ми демонстрира какви са му възможностите.Беше залепено на някаква подложка(не си личеше почти че има фолио-много висока прозрачност),надраска го с телена четка,имаше значителни драскотини,които ако бяха на боята на колата трябваше пребоядисване.Пусна климатика и приближи подложката с фолиото на 50-тина см.,след няма и 5 мин.фолиото беше възвърнало старата си гладкост и блясък.После ми показа колата си,цялата беше облепена с това фолио.Също така каза че при пътувани имал пръски от асфалт и без проблем ги измил с някакъв препарат от фолиото.

За 3М фолиото ми демонстрираха как е много трудно да се пробие с отвертка.

Представителя на LUMAR  обаче ме спечели най-вече с това че може да се реже и по.-малко от 1кв.м. от неговото фолио,а при цена от 130-140лв. според мен това е от значение.

Предложи ми и лепене,обаче за пари не стана въпрос. 

Edited by DOXATA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пастите които ползвам, са си най-обикновени, за пастиране на лака на автомобила. По принцип се водят за машинно полиране, но нанесени на истинска хавлиена кърпа, или дебел памучен плат, се работи много лесно и на ръка. Не е необходимо да се търка много, резултатите са бързи и видими. Това което се ползва, е както и при пастиране на лак. Много груби следи се минават с 1000, 2000 и следват 3 номера едрина паста. Аз обикновено пропускам шкурките, най много 2000.Тези пасти се разстварят лесно във вода. Изключително са икономични, защото техниката изисква нанасяне на много тънък слой, който след известно време на търкане, започва да се втечнява и се разстваря напълно, като този момент съвпада със момента в който вече трябва да спрем да търкаме. Изплаква се със вода и това е. Продават се на грамаж във всички магазини за автобои. Марка не знам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Фаровете се обработрат по-същия начин както ламарината,матирват се с водна шкурка или абралон до изчезване на всички граници и дефекти,после се обезмасляват и лакирват.Аз лично съм го правил на доста коли и ефекта е много добър.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами сваля се, но си заслужава. Аз ползвам този:

 

lensClear.png

 

П. П. Лед изсъхване (бавно), леко се гумира и отблъсква малките парчета.

Колега ако си от София, къде може да се намери такъв лак?

Благодаря предварително :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

От Бургас съм. Мога да ти дам телефон на магазина, пращат по Еконт.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси за бързия отговор, намерих в нета магазина от Бургас и ако не намеря в София ще поръчам оттам.

 

Ако някой колега знае къде има в София нека напише :)

 

Поздрави :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пичове поръчах си днеска това комплектче..

https://m.emag.bg/komplekt-za-polirane-na-farove-turtle-wax-headlight-restorer-kit-2-118ml-ch3734/pd/DVRLVYBBM/

 

Другата седмица се залавям да ги оправя, ще направя снимки на получилия се ефект

Edited by Gasmonkey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги някои полирал ли си е фаровете питам щото мойте вече са доста зле добре ,че имам халогени та извън градско бая ми помагат .Преди около 2-3 години ми ги полираха на една автомивка ама ефекта не беше много голям и сега яко са се матирали и пожълтели и почват много да ме дразнят пък и нощем време не е много приятно .Та ако някой има опит ще съм благодарен да го чуя междо другото,чувам доста добри отзиви за някакъв майстор в Симеоново ,човека полирал ако се налага даже ги отварял за рециклиране някой ако е чувал за други добри майстори 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има в София, кв. Модерно предградие, едно момче, което полира и слага фолио на фарове и стопове. Също така затъмнява стъкла на автомобили и офиси. Минах при него за фаровете, даде ми 2 г.гаранция. За 50лв. два часа работа и фолио, просто няма да го направя като него.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз на предната ми хонда ги направих с лак и над 4 години не мръднаха. Сега друг и се радва. Първо с водна шкурка на ръка 400, после 1000 и накрая 2000. После пръскам с лак 2 ръце и готово. 

IMG_20190203_095600.jpg

IMG_20190203_102052.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какъв лак ползваш?

Share this post


Link to post
Share on other sites

За Пловдив, някой знае ли къде биха ги полирали качествено и поставили uv фолио?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам препоръчан човек, но още лично не съм го изпробвал. Смятам това лято да го тествам с едни криви фарове на Микра К12. Ако там се справи ще направя и на Акорд-а. Валентин О897 три649три три

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

И аз минах през тази процедура, но отидох при едно момче, което ми беше препоръчано и според мен добре се справи. След като ги полира ги покри с 125 микроново фолио на Oraguard, като ми каза, че производителят дава издръжливост на фолиото 7 години (колко е истина незнам), също ми обясни, че при драскотини от камъчета и т.н. фолиото си регенерира повърхността, т.е. драскотините изчезват. Като цяло стана много добре, самото фолио е много еластично, на единия фар остана лек отенък, който не успя да изчисти, тъй като е отвътре, цената на всичко беше общо 100 лева, самото пастиране е евтино, фолиото наду доста цената.

 

 

lights1.jpg

lights2.jpg

lights3.jpg

lights4.jpg

lights5.jpg

lights6.jpg

lights7.jpg

Edited by diezz
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×