Jump to content
sttekata

Полиране на фарове

Recommended Posts

Здравейте,

 

Някой може ли да ми препоръча човек/сервиз за полиране на фарове в София, по възможност в южните квартали.

Става дума за моята хонда като искам да се полира и намаже левия фар с UV паста, защото от слънцето е леко помътнял.

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потъмняването ще се махне още с шкуренето. УВ-лак се слага,за да се запази по-дълго блясъка на плексигласа.В тубата има достатъчно клипове,а китовете се продават вече във всеки магазин.Процедурата отнема точно 30 мин.Що не си ги оправиш сам по празниците?

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лятото минах моите -в бояджийски магазин след оглед на фаровете ми дадоха лист водна 1500 ,лист водна 2000 и паста 3м номер 2 и номер 3 ,почваш поред със шкурките и после с пастите .На ръка е трудоемко и оставаш без ръце ,обаче пък стават като нови .Лак не ми препоръчаха да слагам след процедурата -казаха през 6 месеца да ги минавам леко с пастите само .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не слагам лак.Минавам си ги с 2000 и после финиш от 3М.....30 мин на ръка без машина.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите вече са на година, откак ги минах и с лак, и още изглеждат, както в деня на лакирането. Няма нужда през два-три месеца да ги полирам.

 

Изпратено от моят ASUS_Z010D с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без лак или фолио ще си редовен клиент където и да ги правиш.Ако ще ги правиш с лак,внимавай!че пластмасата се разгражда от кореселина и от агресивни лакове,стават като кожени....:):):)

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и още един вариант - т.н. перманентни покрития, които се нанасят след полирането. Не съм пробвал все още, но пък имам машина за полиране и махам оксидацията два пъти годишно (макар че и само един път ще е достатъчно). Честно казано не съм фен на лакирането, понеже ако не се направи качествено и с качествен лак, така гадно се лющи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лющенето зависи най-вече от подготовката и нанасянето на лака. Много е важно да се покрият краищата на фара, до самите бордове, защото лющенето започва от края.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм бояджия ,но какво имаш предвид подготовката.Ползвам 3 вида пасти,но предполагам ,че във всичките има вазелин. Досещам се  ,че намекваш да се мине плексигласа с разтворител,който щади пластмаса и след това да се лакира ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете ми бяха направени от професионалист бояджия, полирани и покрити със лак за пластмаса за сумата от 70 лв....издържаха малко над 5 години, като колата не е стояла в гараж и един ден. Общо взето пак бих повторил процедурата, но всеки сам си избира :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бранко, не е добре да се минава с пасти, ако ще се лакира накрая. Минава се само с шкурка на вода: Най-напред с по-едра - 400-600, а след като изпада оксидацията се минава с 600-800, като е добре да се завършва с хоризонтални движения, за да се избегне в последствие разтичането на лака. След като добре изсъхнат, задължително се минават с алкохол. Накрая се нанася 2-3 слоя лак, като се изчаква по 10-15 минути да дръпне. Ако имаш възможност да свалиш фаровете - не се замисляй. лака трябва добре да хване на самия край на стъклата (пластмасите), за да не започне да се отлепя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сваля се бронята знаеш....

Какъв лак ползвате ? 5години е добър срок за опресняване...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сваля се, но си заслужава. Аз ползвам този:

 

lensClear.png

 

П. П. Лед изсъхване (бавно), леко се гумира и отблъсква малките парчета.

Редактирано от tonywoolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го потърся.Това е хитро с гумирането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tonywoolf, след 600-800 минаваш ли с по-фина шкурка или това ти е последния номер и след него лака?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това съм правил, общо взето. Детайлно ръководство за възстановяване на стъклата (пластмасите) на фаровете.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След полиране на фаровете с водна шкурка и пасти на 3М ки намазах с ето това

http://www.nufinish.com/products/car-polish

в високото шише и вече  8 месеца не са се променили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега през почивните дни ще ги мина със шкурка 2000 както пише Маркони и после ще взема пасти 1,2,3 на 3М...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще ги пръскаш като Тони,не трябва да се шлайафат след шкурката.Клипа е показателен..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже 2000 е много ситно, ако ще ги пръскаш с лак после. Аз съм си подготвил 1000 преди лака, но все нямам време да ги направя. Може след лака да ги полираш, ако искаш да са огледални :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете на Хонда Сивик 6-та, след ръчно полиране с бояджийски пасти, вече две години изглеждат добре лъснати и прозрачни. Разликата правя от това, че част от фабричното покритие на фарът липсва и се виждат добре, двете зони на преливане. Който говори за пасти на основата на вазелин, значи че никога не е правил нищо по фарове. Такива пасти се ползват основно за полиране на метали. Лакирането е компромисен вариант. Най-доброто е, пълно изшкурване, полиране и залепяне на защитно фолио. Моите халогени макар и стъклени, са покрити с такова фолио и вече 4 години, брулено на педя от земята, няма и следа от деформации, а боята вече по корпуса е започнала да пада от безбройните удари с песачинките и камъчетата. Бяха чисто нови, оригинални Райбриг, когато ги монтирах. Лака не е толкова устойчив и не държи толкова добре на бой. Освен това, прозрачността на фолиото се доближава до 100% (не помня точната цифра), за ралика от лака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,

 

какви са тези бояджийски пасти?

Интересувам се, за да знам какво да купя за почивните дни , за да си ги направя.

Определено лак няма да слагам, защото след като на новите автомобили не слагат едва ли е добро решение!

Искам само да ги шкуря и полирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз използвам пасти на 3м - шлайф и полир, и стават като нови.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Най-добрият вариант наистина е с фолио,обаче качествено такова на 3M или LUMAR е между 100 и 150лв. кв.метър.

И двете фирми имат прозрачно,бронирано фолио с UV защита.Това на LUMAR представител на живо ми демонстрира какви са му възможностите.Беше залепено на някаква подложка(не си личеше почти че има фолио-много висока прозрачност),надраска го с телена четка,имаше значителни драскотини,които ако бяха на боята на колата трябваше пребоядисване.Пусна климатика и приближи подложката с фолиото на 50-тина см.,след няма и 5 мин.фолиото беше възвърнало старата си гладкост и блясък.После ми показа колата си,цялата беше облепена с това фолио.Също така каза че при пътувани имал пръски от асфалт и без проблем ги измил с някакъв препарат от фолиото.

За 3М фолиото ми демонстрираха как е много трудно да се пробие с отвертка.

Представителя на LUMAR  обаче ме спечели най-вече с това че може да се реже и по.-малко от 1кв.м. от неговото фолио,а при цена от 130-140лв. според мен това е от значение.

Предложи ми и лепене,обаче за пари не стана въпрос. 

Редактирано от DOXATA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пастите които ползвам, са си най-обикновени, за пастиране на лака на автомобила. По принцип се водят за машинно полиране, но нанесени на истинска хавлиена кърпа, или дебел памучен плат, се работи много лесно и на ръка. Не е необходимо да се търка много, резултатите са бързи и видими. Това което се ползва, е както и при пастиране на лак. Много груби следи се минават с 1000, 2000 и следват 3 номера едрина паста. Аз обикновено пропускам шкурките, най много 2000.Тези пасти се разстварят лесно във вода. Изключително са икономични, защото техниката изисква нанасяне на много тънък слой, който след известно време на търкане, започва да се втечнява и се разстваря напълно, като този момент съвпада със момента в който вече трябва да спрем да търкаме. Изплаква се със вода и това е. Продават се на грамаж във всички магазини за автобои. Марка не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете се обработрат по-същия начин както ламарината,матирват се с водна шкурка или абралон до изчезване на всички граници и дефекти,после се обезмасляват и лакирват.Аз лично съм го правил на доста коли и ефекта е много добър.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сваля се, но си заслужава. Аз ползвам този:

 

lensClear.png

 

П. П. Лед изсъхване (бавно), леко се гумира и отблъсква малките парчета.

Колега ако си от София, къде може да се намери такъв лак?

Благодаря предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Бургас съм. Мога да ти дам телефон на магазина, пращат по Еконт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за бързия отговор, намерих в нета магазина от Бургас и ако не намеря в София ще поръчам оттам.

 

Ако някой колега знае къде има в София нека напише :)

 

Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове поръчах си днеска това комплектче..

https://m.emag.bg/komplekt-za-polirane-na-farove-turtle-wax-headlight-restorer-kit-2-118ml-ch3734/pd/DVRLVYBBM/

 

Другата седмица се залавям да ги оправя, ще направя снимки на получилия се ефект

Редактирано от Gasmonkey

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някои полирал ли си е фаровете питам щото мойте вече са доста зле добре ,че имам халогени та извън градско бая ми помагат .Преди около 2-3 години ми ги полираха на една автомивка ама ефекта не беше много голям и сега яко са се матирали и пожълтели и почват много да ме дразнят пък и нощем време не е много приятно .Та ако някой има опит ще съм благодарен да го чуя междо другото,чувам доста добри отзиви за някакъв майстор в Симеоново ,човека полирал ако се налага даже ги отварял за рециклиране някой ако е чувал за други добри майстори 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×