Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 21.04.2023 in all areas

  1. 2 точки
    Спецификация ACEA C2/C3 пишат на масла, които удовлетворяват и двете изисквания, и на С2, и на С3. ACEA C2 има изискване за HTHS Viscosity (150°C) ≥ 2.9 mPa*s и сулфатна пепел < 0.8%. ACEA C3 има изискване за HTHS Viscosity (150°C) ≥ 3.5 mPa*s и сулфатна пепел < 0.8%. FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30 има HTHS Viscosity (150°C) ≥ 3.5 mPa*s и сулфатна пепел ≤ 0.7%. Тоест удовлетворява и двете изисквания. От друга страна, маслата по ACEA C2 традиционно имат по-нисък работен вискозитет ( при 100°C) - около 10 mm²/s. А маслата по ACEA C3 традиционно имат работен вискозитет ( при 100°C) - около 12 mm²/s. Това е разликата. Твоят двигател е проектиран да работи с по-ниски работни вискозитети, но не му пречи да изкара едно лято с ACEA C3 Щом няма DPF, може да ползваш и масла по ACEA A5/B5, даже най-добре, стига да са истински. Но може спокойно да ползваш и ACEA C2, и ACEA C3. Само интервалът на смяната им трябва да е малко намален.
  2. 2 точки
    Здравей колега Shuyahoka, Надявам се, че не се включвам твърде късно по темата. Понеже виждам, че караш същия модел като моята хонда, реших да споделя как ги правя при мен нещата. Изтеглил съм си оригиналното ръководство на Хонда Акорд и винаги чета от него. (То е за Акура ръководството, но освен емблемата на колата и предната решетка, други съществени разлики няма). Прилагам снимки от него, за да видиш как точно се мери маслото и как се сменя. Има я и смяната на филтъра (ако се наложи, защото пишат, че не е необходимо да го сменяш регулярно заедно с маслото). Това, което мога да ти кажа е, че колата съм си я купил нова и я карам вече 13та година. Маслото го смених на 104 хил.км. като беше на 8г. колата (както е по книжка) . При смяната се източват точно 3200 мл. (3л. и 200мл.). В ръководството пише, че са 2500мл, но при мен изтекоха 3200мл. Както каза, колегата CARPERA, не изтича цялото масло, а е по-скоро смесване на новото с част от старото (т.е. опресняване). То затова в ръководството пише, че заводското масло се сменя на 8г. или 120 хил.км, а после всяка смяна на всеки 4г. или 80 хил.км. Относно нивото на маслото - Като го проверя точно както е описано в ръководството при мен нивото съм го направил да е точно насредата между мин и макс (както е по ръководство). Като я оставя колата да преспи и го проверя на студен двигател сутринта (т.е. когато маслото се е стекло цялото на дъното), тогава нивото се качва малко над максимума. Това е, което мога да те ориентирам от опит. Филтъра на кутията не съм го сменял и не съм имал никакви проблеми. Колата сега е на 143 хил.км (13г.) и понеже пак трябва да сменям маслото, ще сменя филтъра (не защото трябва, а защото бях забравил какво съм чел в ръководството и от Бултрако ми казаха като си купувах маслото, че било препоръчително и филтъра да се смени и го купих, както казваш, за 90 лв). Понеже вече го купих, ще го сменя, но иначе бих вярвал на ръководството. Досега съм сменял масла, накладки, филтри, дискове и един носач, като се водя само по ръководството и съм нямал никакви грижи. Като подчертавам, че избягвам да я давам в Бултрако или сервизи. Всичко сам си правя. Успех! И ти препоръчвам да си изтеглиш ръководството ;-)
  3. 2 точки
    Така..., след като не намерих подходяща джазка, срам не срам взех VW Polo 2010г. 1,4 бензин 86 к.с. Все още нямам много впечатления. Утре влиза за пълно обслужване - агренаж, пистов ремък, ролки, масла. Да видим как ще е това Polo - най вече в града.
  4. 2 точки
  5. 1 точка
    @jijane е един е, но трябваше да попрочета за детските му болести и да се подготвя психически колко ще ми струва основно цялостно обслужване(вече го направих) Ами не може да се вземе дизел на 300к км и да се очаква, че ще е безпроблемен Аудито е 2015та година, Хондата е 2018та Плюсовете на Хондата са: По-голямо вътрешно пространство, по-голям багажник, задните врати се отварят на 90 градуса, Има андроид ауто/карплей(на аудито може да се добави модул). Има Дистроник, Гори по-малко в града. Минусите са, че всичко е направено от много евтини материали. Възглавницата на волана хлопа, а колата е на 70к км. Вратите са от някаква много тънка тенекия, вчера я хлопнах по-здраво и издрънча като кофа. Обезшумяването е почти никакво. Супер базовите екстри, хонда не знам как за 20 години не се научиха да слагат поне елементарни екстри като накланящо се дясно огледало при паркиране назад. Honda Legend го има, но това е един модел. За да върви прилично трябва да му се дава повече газ. Плюсове на Аудито: Доста по-комфортно е, Музиката е BOSЕ, обезшумяването е коренно различно. Ако сравнявам двете коли при скорост 130-140 в Аудито не мога да ги усетя. Набира си много добре дори и без да се дава много газ, изпреварванията не са проблем, с хондата също не са, но има едно замисляне, което не ми допада на мен. Кутията е желязна и при по-малко газ включва супер рано, примерно мога да се движа на 5та предавка с 40 и оборотите да са 1200-300. Моята се скапа, защото бяха забравили филтъра да сложат след смяна на маслото. Двигателя спокойно кара 300к км с правилна поддръжка. Може да се тунингова супер лесно, примерно само софтуерно става 400 коня на вала, около 360AWD коня. Има си глезотии като памет на седалки, парктроник(хондата това го няма на ЕХ трим-а) , Затъмняващи се огледала! Навеждащо се странично огледало. Регулиране интервала на чистачките. Минуси на Аудито: По-малко вътрешно пространство и по-малко място в Багажника(има твърда кора, а не щора) Интериора е по-стар, няма Android Auto/ Touch(един познат си сложи китайче с тъч и е доволен, но е към 700-800лв) Много по-скъпа поддръжка: Хондата събира 3.6 литра масло, Аудито 6.7л и погорва около кило на 10к. Другите части и те са цифра. Наложи ми се да сменям подкалник, защото моя беше изяден и струваше около 200лв оригинален. Гори повече в града, според зависи от крака и гумите. Със зимните ми даваше 12.5-13, с летните е около 13.7. Извънградско при скорост 140км/ч и двете горят 10. Няма Дистроник и LCAS. По-сложен двигател, което пък води до повече часове за разглабяне.
  6. 1 точка
    Само да добавя, че С2 е до 3.5 включително, а С3 е от 3.5 включително, т.е. 3.5 удовлетворява и двата стандарта на теория, макар маслото да е по-скоро С3, в което няма драма, тъй като в книжката на Хонда пише да се ползват масла С2 или С3. Аз имам 3 смени с С2/С3 масла 5W30, а сегашното четвърто е 0W30, чисто С2. Имам някакво субективно усещане, че при студен старт мотора работи по-тихо, но разлика в разхода няма. Въобще хипотетичната икономичност на 0W30 масло спрямо 5W30 е толкова имагинерна, че не може да бъде уловена от реално измерване. Декларираната икономия на "икономичните масла" се върти някъде около и под статистическата грешка и освен това е спрямо масло 5W40. Оригиналното дизел масло на Хонда е 0W30 С2, но в крайна сметка всеки може да пробва едното и другото и да прецени кое му допада повече. Ако моторът е на повече километри, може да се окаже, че похапва повече масло 0W30 С2. Макар и по-рядко, се намира и 5W30, чисто С2. Взел съм такова за следваща смяна Още едно уточнение - Маслата С2 и А5/В5 са идентични като HTHS Viscosity. Разликата е, че С2 е нискодимно и е предназначено за двигатели с DPF, но разбира се, става и за такива без DPF. Аз съм установил, че на пазара има по-голям избор на С масла и затова слагам такива, въпреки, че заводски съм без DPF. Тази лекция не е за @dandilov, разбира се, защото съм сигурен, тези неща ги знае не по-зле от мен. Ха Наздраве
  7. 1 точка
    Няма да си първият, който кара с 5w30, да не кажа, че масово се кара с този вискозитет заради по-ниската цена и няма драми. Според някои друг руски сайт гледам са писали, че е с добра база. Подходящо е и за коли с DPF ( не си писал дали имаш такъв). Добре би било да го проследим как се представя при теб като капваш от време на време по една капка в темата за капкови проби.
  8. 1 точка
    Дали ? Crossclimate 2 имат Summit маркер, което значи, че стават и за доста сурови зимни услови @KroGh от октомври CR-Vто е с Crossclimate 2 и наистина возията е по-добра @tenata Ами с един комплект джанти и 2 чифта гуми излизаше по 150лв смяната с хотела. Ако се карат 3 сезона да речем зимни гуми, това са 6 смени, а и летните гуми са си цифра
  9. 1 точка
    Никакъв проблем, съвсем точно си е маслото.
  10. 1 точка
    До затвора има една масларница там можеш да го смениш. Ако ти е удобно и искаш ще ти пратя телефона.
  11. 1 точка
    Няма по добро от това да отидеш видиш и пробваш. Всеки ще ти дава съвети но ти ще носиш последствията.
  12. 1 точка
    Ако зимата се кара през проходите Шипка Петрохан Кърнаре всезенонните гуми ще те предадът
  13. 1 точка
    Танк тежащ 55 тона минава върху каска на Михаел Шумахер използвана във Формула 1 и остава здрава само с няколко драскотини. Каските на пилотите струват над 15000 евро всяка една и трябва да запазят живота на пилотите които често катастрофират с +300 км/ч..
  14. 1 точка
    Здравей, да споделя и че при мен протече, но от другата (задна лява) страна. Аз реших проблема като първо се сваля багажника и двете греди (ако има такива), след това дългата пластмасова лайсна. Под нея има нещо като кръпка, точно по средата на тавана (там където свършва стъкления покрив). Съединени са двете части с нещо меко (болкит или нещо такова) и отгоре е боядисана с оригиналната си боя. При мен точно там беше леко спукана боята (едва забележимо), но след натискане силно с пръст излизаха капчици. Но след натскане на това место и връщане на всички части по места (защото нямах силикон под ръка), в следващите проливни дъждове не протече. След седмица вече се воръжих с подхдящия силокон (такъв за уплатнения на авто стъкла) намазах и двете (лява и дясна) страна за по-сигурно. И вече теча е в историята! Прилагам снимката на която се вижда цепнатината.
  15. 1 точка
    Всеки хвали своето масло В този ред на мисли, High Performance Lubricants (HPL) са направили по желание на член на BITOG серия масла БЕЗ подобрители на вискозитета (VI improvers). Дето се вика, мечтата на всеки маслен маниак . Маслата са наречени High Performance Lubricants No VII series engine oils и са със специално подбрана за целта комбинация от базови масла (в т.ч. PAO и естери) и пакети добавки. Има ги в Euro вариант (подходящ за заместване на VW 502 00/505 00, Porsche A40, ACEA A3/B4, API SL, Daimler MB 229.3/229.5, Renault RN0700/0710, Volvo 95200356) и PCMO вариант (подходящ за заместване на API SP, dexos1 TM Gen3, ILSAC GF-6A, Chrysler MS6395, Ford WSS-M2C945-B1, Ford WSS-M2C946-B1). Вече са на пазара в САЩ. За това става въпрос: А това са им характеристиките: Ако някои се интересува, това линк към темата в BITOG - КЛИК И, да, цената - КЛИК
  16. 1 точка
    И България има такива. Отсечката между Бургас и отбивката за Айтос е такава и тя не се води магистрала.
  17. 1 точка
    Ако се водим от това: не трябва да има проблем от смесването. По спомен - Петрото е с Afton пакет, а Мобил-a е с Infineum.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...