Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 11.09.2024 in Мнения
-
3 точкиОт едно известно време се чуват няколко неща по съединителя на Type R. Лагера шуми, пружините на феродовият диск се чуват как "жужат", като трябва да се ползва повече полусъединител под наклон/товар, педала и той започна да отделя доста по-нагоре. Не съм доволен от афтърмаркета на Exedy. Винаги съм слагал такъв на всички Хонди, които съм имал, но последно време афтърмаркет частите не са това, което бяха преди години. За жалост, нямам капка време да си смъкна кутията, трябва ми и 2-ри човек за съпорт. Скъсах и едната шпилка на капака на клапаните а и колата взе да тропа от някъде, където аз не мога да го намеря за момента на криковете. Общо взето си трябва някой да и обърне по-детайлно внимание на подемник за смяна на съединител, проверка дали се нуждае от реглаж клапани ( 30 000км на газ до момента ) и други дреболии. Та скоро влиза в бокса, Мотобокс-а , за всичко това, където и принципно си я правят като имам някаква спънка или липса на време. Поръчах си и ОЕ комплект съединител и всичко необходимо и благодаря на D§V Auto от Пловдив за това. Съединителя си е Exedy, но изработката с афтърмаркета е видимо различна. Като мине ремонта, ще пиша с допълнително инфо.
-
2 точкиПотвърждавам,че Nissens 68096 става и за 2.0 мотора. Сложен от майстора с малко заигравка от негова страна - точно заради разпожението на месинговите тръби за маслоохлаждането( ATF). Каза, че или трябва малко да се огънe/ат месиноговите тръбички излизащи от радиатора или да се удължът самите маслоустойчиви маркучи, през които минава ATF. Никъде в БГ,поне на колкото места се обадих, не можах да намеря наличен Denso. А там където се навиха да го доставят беше на страхотната цена от 520 лв. Нисенс-а ми го дадоха за 260 кинта. Сега остава да видим колко време ще издържи. Дано да изкара поне 15 години както и оригинала
-
2 точки
-
1 точкаВзехме си ние 7-цата зимъска, уж жената да си е автономна с нея, да трупа шофьорски стаж, да ѝ е спокойно, че не кара стар грозен дръгел като качи някоя колежка, атоматче да не се бори с 3-я педал, че и малко коне в излишък да ѝ прощават за липсата на опит. Колицата е супер, само че тя не я кара. Викам дай да я махаме, че аз седан не искам, имам си миниван...да беше поне комби щях да се замисля да махна сивика и да оставя него, ама не. Хем да си върне някой лев и да не я мисли, че само прашасва навън, хем колата да я вземе някой да ѝ се кефи. Пък аз да се огледам за нещо по-непретенциозно и евтино, пак автомат, което мирно да си стои в гаража като втора кола и като ѝ дойде кефа да я подкарва. Гледам, гледам и попадам на обява за една антика - 5-та седан автомат с всички възможни екстри за модела, последна моделна година преди 6-та. Вакуумен круиз контрол, климатик, шофьорска ел. седалка, шибедах, ел. стъкла, ел. огледала с подгрев, ел. регулиране на фаровете + пръскалки, ретро централно с дистанционно и приемник като на стар телевизор , и разбира се символичната изскачаща антена. Цената повече от добра - 3600. Викам си тая кола има всичко базово като екстри, което ни трябва. Ще се гледа. Е, няма изофикс за детското столче, но бързо и лесно ще добавя с подръчни материали. Колата беше в монтанска автокъща, внесена с автовоз по поръчка на монтански таксиджия. Човека си ги харесва по обява, праща някой ако е наблизо да я погледна и с контактите от автокъщата урежда транспорт. Имаше и едно купе 6-та V6 внесена по същия канал. Взел я от някаква немска бабичка 31-ви набор, която е 2-ри собственик от 2000г насам. Прати ми сервизна книжка + ТЮФ сертификатите за периода 2013-2019г. Към 2000г в момента на продажбата от 1-я собственик е била на 80к, т.е. човека си е карал прилично. После след продажбата започват да правят по 7-8к на година и към първия сертификат от 2013 е на малко над 130к, като до 2019г пробега мърда близо до настоящата стойност - 144к. Доколкото разбрах от 2022 не е карана. Споделих с @ceco_accord за пъкления ми план и той взе че на часа отскочи да я огледа. Колата беше с боядисвани предна и задна броня, както и лека намеса по задните калници около веждите. Няма тежки удари, единствено подпирания на ниво брони. Откъм ръжди по купето и ходовата част е прилично добре. Има доста остатъчно месо. Някой я е клепал с шагре, може би някой от клепачите на продавача, но под него не личат големи шупли раздут метал. Кожения салон е перфектен, има леко протриване едниствено отляво на шоф. седалка. Тапицерията на капака на шибедаха се е разлепила, както и на места по тавана в задната част на колата. Два дни по-късно се занесох да я гледам. Беше добре измита и лъсната. Броните са пръскани с ниско качество, наклепали са и черните лайсни + пръскалките за фарове с боя и то по-светъл нюанс (ще ги възстановявам до фабричния вид и обезателно ще се пръскат отново, този път с правилния цветен код). Външно колата е прилична за своите 26г. Боя, уплътнители, стъкла, чистачки, фарове - всичко е в приличен автентичен вид. Отдолу единствено крайното гърне се е разлистило повече понеже задна дясна гума го е поливала доволно с химия. Не знам дали има пробойна, ще се сваля и гледа тепърва и ако позволява ще го кърпя, ако ли не друго. Има малък теч на масло около уплътнението на картера, но още не съм установил дали е уплътнителя на картера или примерно семеринга на коляновия вал. Компресора за климатика е в близост до омазняването и също е целия омазнен. Климатика работи, но като че ли му трябва една идея повече време да обърне да студено. На първо време мисля да обезмасля и да наблюдавам какво се случва. Предния тампон на мотора беше окончателно скъсан. Акумулатора беше тотал щета (6V). В къщата го запалихме с бустер и мотора подкачи добре, не чух неприятни шумове или силно чукане, единствено потракването на клапаните. Направи ми впечатление че дори на работещ мотор не ѝ достигаше ток. Мигачите мигаха на умряло, а в движение като ги пусна да мигат и оборотомера удряше в нулата заедно с мигача. По-късно замерих и установих, че системата работи на под 10 волта. Динамото не успяваше да вдигне повече от 11в дори с форсиране. Явно умрелия акумулатор вкарваше голям товар в системата. Видях, че катализатора най-вероятно е цепен и питата я няма (потвърдено). Моторчето на дясното огледало не сработва. И общо взето това е от огледа, видях каквото ми трябваше. На пробното каране само се возих, не ми дадоха да карам, но ходовата част я усетих солидна, малко подритваше при превключване, но все пак имаше скъсан тампон, а и маслото беше с цвят керемида. Смъкнах цената до 3400 и уредихме транзитки. От там Цецо ме заведе за нов акумулатор. Нашихме 60ач с 510А стартор и започна да пали от четвърт. В началото дори с новия акумулатор напрежението в системата се въртеше около 12.7в, което породи съмнения за заверката на гаранцията...но като се замисля ако аку е бил зареден напълно, то load detector-a отчита, че няма нужда да се подава възбуждане към алтернатора. Тъй, повъртяхме се още малко около колата с Цецо, покара я и той, и стана време да я прибирам към София. Маслата бяха в норма, антифриза блатно зелен, но наличен, спирачна течност до горе, хидравлична в норма. Сипах бензин, платих седмична винетка и леко-леко през Миланово-гара Лакатник-Своге-Нови Искър-София. По пътя нямаше изненади. Не пестих газта по дефилето, понеже и колата не се оплакваше. Ходовата част е топ, супер стегната, не тропа, не лопа. Окачването ми е една идея мекичко, като лодка. Не знам дали такава е била фабричната идея или просто шоковете са изморени. Някой ако е имала такава реликва да сподели? Кутията както казах не включва по най-деликатния и неусетен начин, но в различни режими всяка една от предавките успяваше да влезе нормално. Чува се осезаем шум от генерацията, баш като на пробита тръба и едно дрънчене. Подозирам че цепения катализатор не е затворен добре, а може да има и други пробойни, че и някоя не добре укрепена предпазна ламаринка. И така, колата стигна по здрачаване в София и се нареди до другите две след първите си 125км в ръцете на 3-я ѝ собственик. Тампона на мотора вече е сменен: По-малко лашка кутията, но още има какво да се желае. Задния тампон се оказа, че е вакуумен, като на следващите генерации. Предстои да го проверя дали работи адекватно. Следва сваляне на цялата генерация на земята за пълна ревизия. С катализатора не знам какво ще правя. Такъв втора ръка няма намиране, много са малко тия коли вече... Вариантите са два: да намеря пита с подходящ диаметър и да я вкарам в корубата на моя катализатор или да напасвам универсален катализатор. Някой ако е пазарувал само пита нека сподели от къде? Заръчал съм ATF, PSF, DOT4, Coolant Type II и всички гарнитурки по изпускателната от колектора назад. Ще имам и уплътнител за картера в случай, че сълзи от него. Масло и филтри вече са набавени. Въздушните и тях ги имам. Реших да ѝ направя стрес тест с 5W30 и то на Тотал. Ако с него даяни, значи мотора е чук. Петъка като я запалих сефте след прибирането зареждането удари 14.4в Надявам се проблема да е бил в умрелия акумулатор, но все пак ще следя известно време как се движи напрежението, за потенциален проблем със зареждането. Намерих си и някои неща от кола донор, които не ми харесват. Отзад пластмасата в багажника е лепена по доста гнусен начин, а тапата за резервоара е универсалка. Намерих перфектни и ще ги сменя. Следващото, което може би ще сменя е предната емблема, която е била натисната: Търся си и здрав уплътнител за шоф. врата: Това е засега, продължаваме напред. Следва да сваля джантите и да огледам обстойно спирачките и да преценя дали ще пускам стружка на дисковете, че малко тресат при спиране + дежурната профилактика на апаратите. Колата е супер като усещане, возия и пространство вътре. Кефи ме повече от 7-цата. 7-цата ми идва една идея по-надървена като спортно усещане, седалката те стиска да не изпаднеш по завоите, пространството и уредите са на клаустрофобично разстояние...Не че е лоша, просто не е фотьойл, което 5-та изглежда е.
-
1 точкаНадали някой ще се навие да работи със стари части и да дава гаранция за това а ремонта не е толкова лек.
-
1 точка
-
1 точкаВероятно са ти дали цена за оригинален, той е горе долу толкова. За труд според това къде отидеш.
-
1 точкаНяма кой да ти отговори тук.... това се учи в едно друго висше училище. ...Няма как да разсъждаваш за работа на ламбда сонда първата...по графика. Втората е обикновенна и да тя си работи перфектно. Както виждаш синьото е ток,а не напрежение. Та проверката на катализатор е голямо приключение на този автомобил. Настройката на газовата също из основи не ти е ясна.Чел си за тримовете из постовете ми ,но си чел по диагонала малко..:).
-
1 точка
-
1 точкаПредполагам ,че са към мен въпросите?.Нищо съществено не си осрал, с изключение на няколко фундаментални въпроса...Виждам добри знания и много ентусиазъм,компенсиращ липсата на опит.....което е похвално.Та... 1.Защо избра тая марка? ,,,някакво адекватно обяснение? 2.Дюзи се подбират по времена на бензиновите,както и по максимален моментен разход на колата. Параметри ,които няма откъде да знаеш,съответно абсурд да ги уцелиш. 3. Някъде бях писал в другите ми статии...максимално къси тръбни пътища за добра динамика. 4.Най-голямата ти грешка е че колата първо се прави перфектна на бензин и тогава се газифицира...това също си го пропуснал в проекта си. Иначе много добре си се справил с монтажа. Разхода не мога да коментирам .Вижда ми се доста висок ,ама като имаш тежък крак....Стандартни стойности,за нагласена кола обаче....гуми,сходимост,ангренажни вериги....8,5 /10 90км/ч или 10/100 магистрала 140 км/ч
-
1 точкаМоже.Свяляш капачката и палеца и действаш. Всичко е на болтчета. За да свалиш палеца трябва да завъртиш болта към купето.
-
1 точка
-
1 точка„Това е невероятен ден за отбора. Визията на Лорънс се оформя с тази сграда, с Ейдриан, с Хонда, Арамко и новия въздушен тунел. Бих казал, че това определено е отборът на бъдещето“, каза още Алонсо.
-
1 точка
-
1 точкаБлагодаря, че си направи труда да ми споделиш личното си възприятие от колата. Оценявам го. Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
-
1 точкаИма 2 фактора : субективвни и обетивни. Обективните - влизаш и гледаш представянето на тоя модел срещу конкуренцията, ама гледаш всичко вкл. и защита на пешеходците например, системата сити сейфти, която работи перфектно (знам за клипа с издънката, но това не ме топли, променили са тия неща), адаптивния круиз контрол за онези години, повечето немски премиуми 2009 не са и чували за него или го има само във върховите версии, моя беше базов с най-слабия мотор петцилиндровия д3 163 коня (слаб слаб, колко да е слаб на фона на бензиновия атмосфер на Тойотата - знам, че сравнението е некоректно)............и малко история - Волво е внедрило предпазния колан, не го патентова за да могат всички автомобилни производители да го използват с цел защита 9завидно благородна постъпка) Субективните - правя на година по между 60 и 80 хиляди километра общо с личните си автомобили, държа колата да е надеждна, тиха при висока скорост окачване, което да не ме изморява, да е логична и да не ме вкарва в излишни разходи, антикорозионната защита да е на много високо ниво и да има екстри. Имам гадния навик да обръщам голямо внимание на изработката на салона, обезшумеността и т.н. Но най-големия фактор - усещането, това няма как да го обясня - седни в такава кола (катедрала), затвори и всички врати и прозорци и си помисли харесва ли ти или не, покарай я, прецени си сам - това е супер субективно, като основни минуси на хц60 бих посочил два - големия радиус на завои и минуса на акумулатора и за д ане съм голословен ето едно клипче, което говори само за себе си, е не е хц60, 70 е но от една майка ги е раждала, предполагам ьц60-то ще е още по-безопасно, забележи как в края на клипа човека си отваря врата сам, без затруднения, нито той е пострадал нито дори рамката на врата. Това е P3 платформата на която е и моето хц.
-
1 точкаАз махнах моята навигация, заради този проблем. Има прецакан микрек и не отчита, че капакът е затворен. Вероятно може да се ремонтира, ако някой има такъв оригинален микрек, но ме съмнява.
-
1 точкаМалко развитие по темата, ако някой се сблъска с нещо подобно.... Колата има теглич, който никога не съм ползвал и е свързан със светлините отзад чрез някакво модулче, което се оказа малко поизгнило. В сервиза предположиха, че може да е оттам и след като го изолираха от веригата не съм имал проблем последните около 1000 км.
-
1 точкаКолеги здравейте, Последните два пъти като ходих да мия колата забелязах, че отзад зад пасажера мокетът е мокър. Реших да видя от къде идва теча и установих, че е от маркуча за задната чистачка. Там където е задната седалка от дясната страна на колата има снадка, точно там маркучът се беше цепнал. Отрязах го с един сантиметър и го сложих пак и всичко заспа. Отгоре пластмасата на прага е на 3 щипки и се маха лесно. Пускам и снимки на местоположението за да се ориентирате. Не видях подобна тема и реших да пусна една, може да е полезна на някой.
-
1 точка
-
1 точкаТочно месец след монтажа. Да споделя, на някой може да му е полезно. Никакви ядове с Prins-a. Дюзи - със жълта точка, паснаха иделано като мощност. Цената им е добра - 680 лв. за 4-те на рейка. Не се чуват. Пробих както показа колегата на снимката по-горе, на чернита пластмаса на смукателните колектори. Много не се разхвърля, само свалих безиновите инжектори и пробих. Емулатора сложих отляво на акумулатора, газовото ЕКУ от дясно. Изпарителя - на задната стена на коша, изрязах една планка и ползвах наличните два болта там да го закрепя. Мушнах кабелите за копчето газ/бензин през гумения маншон за помпата на съединителя. Директен плюс закачих на клемата на акумулатора, плюс след контакт взех от подгряването на ламбда сондата. Бензиновите инжектори прекъснах в пласмасовия канал с кабелите за тях. Много добре стана, място бол в двигателния отсек на тази кола. Настройката отне 2-3 минути. Ако някой слага Prins VSI, двата параметъра които трябва да настрои - RC_inj - 107%, Ofs_inj - минус 5. Никаква разлика между бензин и газ, не може да разбереш кога превключва. Бензин не се довпръсква. Пробвах на 5-6000 оборота, не намирам загуба на мощност. Във форума прочетах и научих за Short Trim и Long Trim. Купих си джаджа да ги проверя, дългия трим е около -1%. Разхода с моя тежък десен крак за 1500 км - 13.8/100. магистрала 150-160, извънградско 120 и тръгни-спри градско. Не ми харесва. Другото, на 2 пъти светна грешка за катализатора. Не зная дали е от газовото или и на безин ще светва. Аз на бензин не карам, имам 10 секунди на бензин при първо палене и оттам само на газ. Тези дни ще регулирам клапаните, по километраж автомобила е около 200 000, 2012година е. Няколко въпроса - по монтажа осрал ли съм нещо? Разхода на газ това ли ще да е? Ако продължава да излиза грешка за катализатора какво да правя?
-
1 точкаВтулката е сменена и тропането се оправи - ако някой има същия проблем може да ми пише на ЛС и ще дам контакт на човека. За +- 30мин и 100лв я смени.
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиСтоя на спирката, навън +36... Пристигна автобусът и хората заемат местата си. До мен седна мъж: шапка, очила, куфарче, брада - общо взето, всички атрибути на интелектуалец. Мобилният телефон на мъжа звънна мелодично, той вдигна слушалката: „Здравейте!“ Мисля, че всеки може да си представи какво мъчение е да слушаш разговора на някой друг в авобуса. Като правило се развива по един модел: „Къде си? А?! Лошо те чувам! В автобуса съм! В автобуса, казвам! Какво?! Не, отивам на работа! Отивам на работа! Какво? Къде си?!” – и целият салон е принуден да слуша тази ерес, деликатно отклонявайки очи. Но този път се оказа различно. Първо, автобусът още не беше потеглил, затова мъжът говореше със спокоен глас. И второ, и аз, и другите пътници затаихме дъх, страхувайки се да не пропуснем някоя дума. „Не се притеснявайте, разкажете ми повече“, каза мъжът. - И отдавна ли е така?.. Имате ли оргазъм?.. Колко често?.. Извинявайте, това само с мъжа Ви ли се случва или?.. И колко любовника имате? Три?.. Да... Да... При думата "любовник" слабата дама, която седеше отсреща, повдигна изразително вежди. Мъжът продължи спокойно: - Пробвали ли сте алтернативни варианти? Ами, имам предвид... Да... Да... Не, вероятно не си струва да опитвате групов... Не, не го препоръчвам... Е, какво мога да ви посъветвам? Само едно нещо - свържете се със сексолог. Принципно - сбъркали сте номера... Взрив от смях разтърси автобуса. Дори не забелязах как пристигнах на желаната спирка в приповдигнато настроение.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00