Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 13.11.2023 in Мнения
-
5 точкиЗдравейте колеги, преди време в подобна тема за перките на радиатора бях споменал че съм ремонтирал някоя друга и обещах че ако ми попадне следващ вентилатор ще се опитам да опиша в няколко стъпки как се ремонтира (сменят четки). Искам да отбележа че това ми е четвърти вентилатор на Хонда и всеки път спира да работи този с дългото тяло на мотора, който се води вентилатор за радиатора, стоящия вдясно погледнато отпред, или този с 5бр. пера на перката. Винаги до сега са се оказвали износени четки, добре че япончето го е направил така че като свършат четките просто спира да работи без да има електрически или механични поражения по ротора или четкодържателя. Що се касае до ремонтно пригодност тук япончето изостава спрямо европейските производители (отварял съм и няколко такива, на Бош и Валео). В интерес на истината обаче, моторчето е направено стабилно и много качествено. Ето го пущинякът, цял целеничък и непокътнат все още. С жълтата стрелка съм отбелязал гайката която се развива за да започне разглобяването като първото след развиването на тази гайка е свалянето на перката от оста. На повечето вентилатори въпросната гайка е стабилно ръждясала и преди развиване се накисва обилно с WD40 (аз ползвам molikote но не се намира лесно), последния който правих ме измъчи и се наложи почти да разрежа гайката. Тук е вече със свалена перка, следва развиването на трите болта посочени с жълти стрелки се отделя мотора от дифузьора. След свалянето на мотора се изправят 4 броя "езичета", "палчета" или както искате го наречете, отбелязаното с жълта стрелка е оригинално притиснато и все още държи, а отбелязаното със синя стрелка е вече изправено. Да не ви прави впечатление че аз съм го направил при несвалена перка и дифузьор, идеята ми беше да направя колкото може повече снимки с чисти ръце защото след това телефона не се пипа или трябва след всяка операция да ги мия. Вие го правете по реда както съм описал по-горе. Тук се вижда изправеното палче с жълта стрелка, а със синята стрелка е показан куплунга чрез който са включени кабелите към мотора, с бялата стрелка е показаната посока на изваждане на въпросния куплунг. Изваждането е малко тегаво и се прави с подпъхване на отвертка от едната и другата страна постепенно и внимателно и той си излиза. Следва същинското разглобяване/отваряне на мотора като предварително се раздвижва радиално капачката с изправените вече палчета спрямо корпуса без да се употребява чук или секач, малко е трудничко в началото но лека-полека се усеща отпускане и се появява възможност за аксиално издърпване на ротора заедно с капачката като капачката се разделя от корпуса. Може да се натисне стърчащата ос навътре чрез трупче на ръка, в никакъв случай с чук или каквито и да е удари. Ако се чука има опасност капачката да се изкриви и всичко отива в коша. Ето изкарания ротор, капачката с четкодържателя и четките, показвам и избития лагер от корпуса на мотора. Лагера е здрав но аз обичам като правя ремонти да слагам нови части, вижда се добре как япончето е решило да предпази колектора при износване на четките а именно като стигне проводника на четката до упор в издълбания канал, дясната четка със синя стрелка е свършила а лявата с жълто има още няколко часа работа. С дебелата зелена стрелка съм отбелязал още веднъж посоката в която се издърпва споменатия по-горе куплунг с кабелите. Вижда се и перфектното състояние на ротора (ще последва леко минаване на колектора с водна шкурка 600 и става като нов), както и перфектната лагерна втулка на капачката. Започва сглобяването след внимателно измиване на всичко с обезмаслител SF 7063, става и със спрей за карбуратори но не и с друго че ми се е случвало с евтини глупости да се повреди лаковата изолация на намотките. Размерът на оригиналните четки е 6,2х7мм медно-графитни с дължина около 15мм (по обясними причини не знам каква е оригиналната дължина) . Задължително е да са медно-графитни а не само графитни. Не съм си правил труда да търся оригинални, пък и няма смисъл, тези ги намерих в интернет от търговец на резервни части за такива и домакински машинки, размерът им беше 7х8х13мм. Важно при търсенето е: размерите да са по-големи от оригиналните и шунтовото кабелче да е поне 1,5 квадрата и поне 20мм дълго. Четката се обработва много лесно с пила или шкурка за да се докара оригиналния размер, трябва да влиза плътно в кладенчето на четкодържателя но и да се движи свободно в него, за да избегне заклинване от прахоляка по-късно може да се скосят леко ъглите на четката контактуващи отвътре на кладенчето, Лагера е стандартен 608 2Z марката се вижда но вие можете да сложите какъвто искате, тази серия съм я изпитал и за това заложих на този. За протокола оригиналния е NSR Индонезия. Ето и събрано всичко с новите четки паснати към четкодържателя и свързани към кабелчетата на старите четки, как процедирам - режа кабелчетата на старите четки възможно най-близо до четката за да остане достатъчна дължина за след това, внимава се при рязането да не се наруши връзката м/у старото кабелче и медния проводник на дросела (намотката която се вижда). След това се подготвя една лустерклема като се разреже през средата на две и се получават две парчета лустерклема с по едно болтче. кабела от старата четка се засуква леко с кабела на новата четка на разстояние 5 мм. и се мушкат в лустерклемата след което се затягат с болтчето и. Не запоявайте защото тези кабели са ширмовъчни и калая започва да върви по тях нагоре като се нагрее, става с точкова заварка който може да я направи. Обясненото до тук е показано с жълти стрелки. Със зелените стрелки съм показал нитовете чрез които се държи четкодържателя към капака на двигателя, тези нитове са проводими и са електрически свързани към капака което ще рече че всичко което правим след това трябва да стои далече от тях, поне на 5 мм. Двигателя не е свързан към маса но все пак трябва да се избегне евентуална връзка на лустерклемите или кабелчетата на четките с въпросните нитове. Показвам двата лагера, стария вляво и новия вдясно, не знам дали ще се види след преоразмеряването на снимката. И от тук нататък всичко е в обратния ред към сглобяване като на оста на ротора към втулката се слага много тъничко грес и се капва капка хубаво масло, всичко се събира без никакво чукане и блъскане, след като се затвори мотора и се загънат палчетата за капсуловане се включва куплунга с кабелите и се изпробва на някой акумулатор като червения кабел е плюс а черния е минус за да се спази посоката на въртене при пробата. Тук е добре да се използва мултимер като се измери тока който е около 3А. Следва монтаж на мотора към пластмасовия дифузьор като точното положение не може да се обърка, кабела и неговите скоби по дифузьора показват кое къде е. При монтажа смених болтовете с нови като използвах и осигурител на резби 243 син цвят, в никакъв случай червен. Следва монтажа на перката който е лесен, на гайката отново сложих от същия осигурител на резби. След монтажа на перката може пак да се направи проба през ампермер, тук вече тока при тръгване е 7-8А и след това пада на 6,3А като това си е работния ток измерен и на другите които съм правил. Трябва да поясня, не се занимавам професионално с това, професията ми е много близка но ремонт на автомобилни истории правя само на приятели и мои коли. Със съвет мога да помогна но не и да ремонтирам, нямам време. Успех на желаещите да си помогнат сами, ще помагам ако имам време!
-
2 точкиХората не са длъжни да знаят йерархичната зависимост на службите. Те виждат това което вършат "пчеличките", и ако пчеличките не смеят да кажат на началниците си: тази позиция не е подходяща, освен да пълним хазната с друго няма да спомогнем за обезапасяване на движението.... Но в случая са в населено място, (не на някое безмислено ограничение) и всички трябва да се научим да караме в ограничението, особенно профи шоферите, които всякак натискат/притискат спазващите закона(ограничението) хора.
-
2 точкиБраво колега, явно смяната на маслото оправи проблема,за всички писали в предни постове че не ставало. Добре.че не ги послуша че според тях трябваше да отваряш авт. кутия. 😀
-
2 точкиПривет на всички, сменихме маслото на автомата оригинално Honda плюс филтъра и вече два дни карам и тествам и това претрисане изчезна☺️
-
1 точкаГлобите са бащата(оня с големите шамари) на българина, друг подход с добра успеваемост няма. След като същия тоя може да шофира нормално отвъд границата на територията, то следва, че проблемът не е в човека, а в системата(бащинията).
-
1 точка"Държавата, това сме ние" Е, звучи ми малко неправилно! В държатата почти всички институции са ..................... Особенно КАТ, да не говорим за съд, полиция и т.н. НО, пожарната работи!
-
1 точкаНякой е бацнал снимка у фейса и отдоле масово хейт. Тея хора са "под пагон"! Тоест всичко което правят е пряка заповед! Обществото не разбира функцията им. Само вижда крайния ефект. Да, някои от тях недостойно "намират вратички" за оцеляване. Но не те са проблема, а чиновниците над тях и другите етажи на властта нагоре! Рибата се вмирисва от главата, както и стълбище се мете отгоре надолу, а не обратното.
-
1 точка
-
1 точка- Иванчо, дай пример за сложносъставна дума в нашия език? - Парламент госпожо. - Няма такова нещо Иванчо! - Но госпожо, там винаги е сложно, парлама и менте.
-
1 точкаНеделя - ден за баня. Мих голямата и "зимния пакет" на малката, че отзад имаше кал от лани. Тоя сезон тасовете по проект ще са бял мат (като тавана) + малко синьо. Злати беше прав - пласмасата им не държи много боята. Малко комп симулация, шкурка и 1 спрей. Като за днес - толко.
-
1 точкаЗдравейте, разглобиха ми рейката октомври месец и я дадоха за рециклиране в Крън с гаранция 6м., но като почнах да я карам и на 1-ата седмица още почна да стърже нещо и на другия ден още малко, после взе да затяга, на 5-ия ден вече, отворих капака и що да видя, празно казанчето и вече яко стържеше, налях хидр.масло като имах 2 купени от мен, едното италианско синьо-зелено, а другото - червено-розово английско около 12лв. литъра, питах кое да сложа и майстора ми каза червеното да налея, налях около 500мл.някъде сякаш, за да стигне до най-горната чертичка. Но течеше повече и много повече от преди да я дам, защото след като март - април и налях 200мл. и времето пък взе, че се стопли и кормилото се оправи, но като стана октомври студено и проблемите почнаха с кормилната рейка, та, затова я дадох. Та, на другия ден я карах, но подлагах нещо, зада видя колко тече и образуваше малко гьолче. Карах я още 2-3 седмици, докато ми дойде реда, да я дам за рекламация, като през това време нямах проблеми почти никакви, чак накрая пак леко усетих да застъргва лекичко. Та, сега вече от 06.11.2023г. съм я оставила, човека каза, че проблема е в рециклирането и ще я върне на човека в Крън пак да я прави, като каза, че рядко се случва така. А аз толкова много се чудех и разпитвах, даже майстора го питах дали не е по-добре нова да си купя, ако мисли, че не са успешни, но успя да ме убеди, като си казах, че един път ще пробвам да се рециклира, но втори път - ще купувам нова, даже почвам да събирам пари, че за всичко съм била оптимист, но сега нещо оптимизма ме напуска.
-
1 точка@marto_bo, чакай сега. Като начало, ментетата се виждат с просто око, кое как е направено и дали въобще трябва да се монтира. Както майстора ти, така и ти можете да си купите нечовешките боклуци и да си ги забоде човек в колата. Майсторът затова е майстор, да ти даде гаранция за труда а не да ми монтира както ти казваш с пистолета на 400нм бананите и ролките и после да каже - то прескача, ебати боклука си ми донесъл. Искам единствено гаранция за неговият труд който той полага, нищо повече. Ако имам гаранция, че ги е монтирал правилно, аз си нося отговорността за частите които съм му ги донесъл. А то какво става? Отиваш някъде и ти се казва - гаранция не давам, защото ти ми носиш частите а в същото време ти му носиш ОЕ части от Япония които може би са по-истински от тези които той ще ти поръча за "оригинал". Цялата работа е в процента който се взима, защото няма как да ти вземе още +40 - 50 % отгоре за частите. Не коментирам, че има случаи да се носят невероятни евтинии и искат да им се монтират по колите и търсят гаранция за всичко после, има такива, да. Както има и такива които носят части за монтаж, ангажират подемник и всичко останало и частите не стават, грешни са. Но като изключим това, ако клиента е читав и носи ОЕ части, няма причина да му се откаже смяната им с гаранция за труда. P.S Това е малко като с ремонта вкъщи. Шпакловката, казанчето и бойлера, ти ли ще ги взимаш или майстора? Майстора ако не ти е приятел, ще ги вземе от 1-вият магазин на XXXX пари. Ако имаш приятел обаче, ти ще ги купиш за XXX. Майстора ги монтира, довиждане и всичко хубаво. Ако прокапе някоя тръба, уплътнение или мека връзка, кой е виновен сега? Майстора, че не ти е взел нещата или ти?
-
1 точка1Nation нищо и няма нито на кутията нито на двигателя. Същото "претрисане/придръпване" най верочтно го има и ако караш с 80км/ч при ориентировъчно същите обороти(това се постига на равен участък и съвсем леко подадена газ). Усещаш вибрация която се предава от двигателя към движещите се колела в следствие на "заключения автоматик". Колата е тежка бензиновия двигател както по-горе казаха има нисък въртящ момент в ниските обороти. Пробвай с ресет на кутията или нещо по-просто: зареди бензин от друга бензиностанция, веднага се усеща разлика в поведението и на двигател и скорости особенно в ниските обороти. Успех!
-
1 точкаНищо лично към теб.Просто не си стъпвал в Бултрако и си мислиш ,че са някакви магьосници. Няма ъпдейт за тая кутия поне в сервизните акции. Както и да е.....относно заключването.Не си прав! Кутията е адаптивна и се обучава според стила на шофьора.Естествено има някакви граници.Какво става след операция ресет на адаптациите.В първите километри градско и извънградско се следи колколко си темпераментен.Подаваш газ било плавно или рязко и след определена съвкупност от параметри...ъгъл на дросела,ъгъл на педала,обороти и скорост водача отпуска газта.Това е знак за превключване на следваща скорост.Това може да стане примерно при 1800,2500 или 3500 оборота.Ако си познаваш добре колата трябва да го знаеш.Сега като погледнеш заглавието на темата и прочетеш отново детайлите какво ще предположиш?
-
1 точкаЗа щастие не ми се е налагало, но знам за други кутии (напр. на Субару), при които ъпдейт е решавал например проблем с ритане. Да вметна също - много добре знаеш, че на тая кутия хидротрансформаторът заключва още на втора. Иначе, благодаря, че ни квалифицираш вкупом като тролове. Бях спрял да пиша тук, явно е имало защо...Е, това ще е за последно. Успех на всички!
-
1 точкаНяма ли кой да попита как се решава проблем с лагер ,който си превърта в леглото някой стар майстор? Ако лагера е здрав и няма питинг и деруги по него просто се залепя и забравя. Локтайт ще фалира заради вас....лепя лагери с лепилата им от 30 години...
-
1 точкаЗдравей колега Първа Нация ,каквото и да значи... Много ще помогне ако напишеш в профила си от кой град си. При неправилно зададен въпрос няма как да получиш правилен отговор.А ти не знаеш какво да питаш! След това форумните тролове почват да хвърлят боб да гадаят и ти хвърлят леща. от което се объркваш почвече.Та въпроса ти би трябвало да бъде "Струва ми се ,че двигателя прекъсва или губя мощност или усещам вибрации" Изобщо дай дефиниция на думата "притрисане" .Аз ще ти дам допълнителна информация. На 50 км час Автомата не трябва да държи автомата на 1500 оборота. Възможните проблеми са много и без читав диагностик със съответната апаратура няма да си решиш проблема. Длъжен си след закупуването на автомобила да си направиш обслужване "нов собственик" Това включва всички течности и филтри,клапани,дросел, евентуално и ангренажен комплект. Сега към троловете: Няма как от скоростната кутия да има прекъсване, притрисане,придърпване и т.н. симптоми. Представете си че едни 200 кг се въртят и няма как масло ,свещ ,бобина да накара това желязо да спре да се върти.....Напротив...всяко едно прекъсване на двигателя ще се замаже ,прикрие от огромния въртящ момент ,който има скоростната кутия. така ,че спрете да давате криви съвети ,обърквате хората. Специално за Влади...Разрежи си филтъра на ск,кутия и ще се изненадаш ,че вътре има само цетка. От къде ги измисляш тези дивотии??? Кой ти каза че НГК са правилните свещи за твоя двигател? Денсо са в пъти по-добри и даже са по-евтини...??? Към Ноте: Като отидеш в Бултрако някой път се налага да им обесняваш кое е двигател ,кое е скоростна кутия.Фирмуер е лоша дума ,а и той никога не решава механични проблеми.Ти колко пъти сменя фирмуер на твоята кола? Марто_бо....Браво пич...само ти мислиш адекватно.В тоя режим двигателя няма 60 коня!
-
1 точка
-
1 точкаСъвсем случайно засякох бившата ми 7-8 години след като се разделихме. Настоящата е на преден план, а предполагам, че се досещате какъв е акцента във фона
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точка
-
0 точкиКогато клиента тръгне да избира хардуер и софтуер за монтажника , нещата не отиват на добре...
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00