Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 13.09.2023 in all areas
-
3 точкиИ така – нова тема в тоз раздел. Отдавна се каня да го сторя, та днес (по случай годишнината), айде – хаирлия да е. Кръстихме колцата съчетано от имената на модела и на ползвателя и – малко заигравка и полисемантика. 😊 Берлинетата е далеч от реставрация, а и е без хидравлика на волана и климатик. Някак не върви да ги няма човек от този век. Точно преди година (13.09.2022) взех на синковеца Сивик 6 – хеч / префейс / ръчка / 1,4 – 75 коня. Той Сивик 7 не харесва, а баща му пачка за читава 8-ма ген бензин нямаше, та това бе варианта на който си „стиснахме ръцете“. Пиех си сутрешното кафе и зяпах в мобилето за колца на момчето, че скоро щеше да почне курсовете – да го подготвя малко. Видях тази, близко бе, пратих познат монтьор да я види. Каза че бива за парите си, взех синковеца и отидохме. Не ме очарова. Външно доста дреболии (охлузване / цепната задна броня „плитка” градушка + ръжда по задните вежди) но поне бе спретната вътре и без гнилоч отдолу. Пробвахме я (тримата с търговеца) извънградско – на втора си вдига 100 км/ч и не пушеше.Джамбазина смъкна цената на 2 бона и рече че купувам АГУ с малко кола – Боже, колко прав беше. L Вито каза че му харесва модела, но за конкретната не може да изрази мнение, щот не разбира. Реших да я вземем, пък каквото излезе, ще се прави. Минахме оценка, договорът бе готов при нотариуса, взел / дал и имахме „нова” Хонда в семейството. Получих тел-а на собственика и се чухме. Каза че е италианка, карана от майка му предимно извънградско (ежедневно, от село до Враца и обратно), и че е обслужвана последно на 400000 км – нови ремъци, ролки, водна помпа. Харчела около 1 литър масло (Шел 10-40) на 10К, но че клапани не са регулирани – били хидравлични. Реших че няма какво повече да го питам. J Идеята бе да потренира момчето на полигона, а иначе ще служи за градска „евридейка” на фемилито и пътем ще я постегна, докато вземе книжка. Някой ме бе питал дали ще се превръща в проект. Не, колата няма да се тунингова, но ще си е проект по възраждането и. Почнах с профилактика (проверка клапани), па да и свиквам и да откривам нередности, но с дребни седмични суми, нещата някак вървяха и я „вкарах в пътя”. На майтап си пишех хронологично какво влагам, докато не теглих чертата. L Що ли ми трябваше! Колата 2000лв + 90 оценка + 60 нотариус + регистрация в КАТ 20лв (запазих номерата) ГО / ГТП и годишна винетка си имаше. Общо 2170лв / 1997-ма родом, на 406600 км. Нов акумулатор + планка и шпилки за него 125лв Крушки Н4 + нови керамични клеми за тях 47лв Пера за чистачките – „бананки” Митотойо 9лв Нова генерация тръби, задно и средно гърне + резонатор в стил катализатор 334лв Баланс летни гуми + капачки Н и втулки 40лв Полиране фарове 40лв Тест – живи данни на АГУ 30лв Нови ОЕ свещи (от приятел) 20лв Здрава жабка + тапицерия за нея и джобовете на вратите 35лв Ремонт аудио окабеляване под таблото 60лв Тук 740лв Маншони рейка 2х17 + ляв вътрешен накрайник 31,50 59,50лв Тампони долни А рамена към купето 2 предни х 14 + 2 задни х 14,90 57,80лв Втулки горни А носачи 4 х 17 68лв Тампони задни надлъжни носачи 2 х 29 58лв Стенд преден / заден мост 45лв Труд по окачването 240лв Тук 528,30лв ДОТ-4 спирачки и съединител + смяна 65лв Масло МТF 2L + PSF 1L (подарък) от Бранко 56лв Рециклиране стартер 40лв Зимен сет гуми / стоманени джанти / тасове + шкурки и спрейове 195лв Тук 356лв До тук - общо разходи 1624,30лв Направих 1 извънградско 400 км, да видя как се държи на скорост. Емии – немощна е, но добрата новина бе 25 литра газ за прехода, а лошата - около 0.2 л масло. Като я купих, аспуха бе чист (по джамбазски), после почерня, но не пушеше, да я вземат мътните. Свещите черни, но компресия равномерна и в допуска. Гледах в цилиндрите с ендослоп - няма деруги, а хонингът е отчетлив. Реших че ще доливаме. На такваз четвърт вековна кола не си струва да се прави ремонт. Последваха още 2 извънградски хилядарки с общо 1 литър разход. Последното пътуване до Сандански и Попина Лъка над него, обаче ме размисли, а и не обичам нещо да не е в ред. Над града – баир 12 км, на 3-та /2-ра, а по завоите и 1-ва – стръмно. Надолу слизам на „моторна спирачка и обяснявам на момчето защо се ползва. Долу като подадох газ иии… , отзад стана димна завеса. L Пътем се отбихме при Фена в Дупница, изслуша ме и рече „Моторчето е ЧУК. Просто му трябва основен ремонт. Ако решиш, ще те вмъкна в графика си за тая година”. Прибрах се и 2 дена размишлявах. Калкулатора показа че основен ремонт спрямо доливане, ще се избие за 200 000 км. Викам си, „Бе кой ще я кара толкова”, но пък е много удачна за неглеже студентска колца, а ако синковеца не я следи ... Речено – сторено. Началото на декември я закарах на Ванката и му рекох – „Каквото нередно в мотора и периферията видиш пътем – сменяй”. Разкости я, каза че цилиндрите са в допуска (само хонинг), та мотора не е свалял, а само отворен отгоре и отдолу. Щял да изкара още доста хилядарки. 1000 км разработка (половината до 3000 об/мин и само на бензин) с 0.0 л разход. После ново масло Шел 5W-40, с което и сега няма разход – генерацията чиста. Сивикът бе на 410000 и почва втори живот. Сега е на 415000 и си е все така. 😊 Ремонта ДВГ при Фена Гумички клапани - ОЕ 198лв Сегменти - Т.Р 140лв Биелни лагери - NDC 46лв Гарнитура картер - Ajusa 36лв Гарнитура глава – Elring 58лв Семеринг разпред вал – OE 19лв Комплект гарнитури капак – Elring 36лв Гарнитура всмукател – Ajusa 18лв Шлайф + мивка 60лв Ревизия глава 180лв Масло за разработка 50лв Воден радиатор 120лв Термостат ТАМА 32лв Ролка обтяжна климатик 48лв Семеринг избирач на ск. кутия 15лв Антифриз – HEPU 30лв Бензин А 95 20лв За частите ДВГ 841 + допълнителните 265 + труд 654 = тотал ремонт при Фена 1760лв До тук 3384,30лв ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ДВГ Масло след разработката Shell HELIX ultra 5W-40 5L 72 + смяна 97лв Маслен и въздушен MANN филтри ДВГ 26,80лв Щанги за скоростите от ударена кола - на малко км, но без луфтове 30лв Газови опори задната врата от морга, но работещи 20лв Спойлер задна врата от морга – черен 30лв Нови дюзи и филтри на газовата 140лв Изтегляне на едрите кривини по купето с технология за градушка 120лв Гумички за педалите 14лв Сваляне и слагане на гумите от алуминиевите 14-ки + нови вентили и баланс 65лв Фолио за облепване на джантите + плотер 20лв Преден ЛИП 60лв Задна броня 80лв Лява предна седалка от донор заради облегалката и 40лв Ляв сенник и патрон / вътрешно огледало, капачка за масло ДВГ - общо 40лв 5.05.23 Смяна бутилката на газта с Атикер 31л 160 лв + 160лв труд за преправяне + 40лв реглаж и нова карта на газовата 360лв Регистрация на бутилката на ГТП 45лв Пасване и смяна патрон шоф врата + нарязване 2 нови ключа с нов чип в единия 100лв Кърпене задни вежди + кит и филер / напасване брони от приятел. Платени материали 50лв Боядисване с подготовката на 2-та задни панела + 3-тата врата и задната броня 400лв Течен парафин на спрей – за кухините по врати, прагове и други места – 2 бр 26лв K-FLEX шумоизолация – 6мм гумиран слой с лепило и алуминиево фолио 6х1,5м 167,30лв 2 вида вата (по 2 квадрата) към шумоизолацията (22лв) + 1 л. BODY 910 – общо 39лв Десен пластмасов праг и капачки за задните кори в багажника 30лв Проверка и зареждане климатика с фреон 50лв Профилактика на механиката в предните врати и ел. инсталацията на лявата (не работеше говорителят и огледалото) + крушки по осветлението на таблото 65лв Нови задни говорители + монтаж и нови кабели / клеми за 4-те говорителя 100лв Крушки Н4 Osram H4 Night Breaker +200% 60/55W 12V P43T, 2 броя 50лв DRL модул за дългите 16,90лв Различни диодни крушки за плафон / предни габарити / заден ход 18лв Полиране на задните блок стопове 20лв Нови гумени стелки 25лв Тотал общо разходи след покупката (без куриерски) - 5704,30лв. Сигурно има още някоя невписана дреболия, ама здраве да е – кой и задиря, а и си стана „хоби кар“. Кофти е че толко пари отидоха, но не съжалявам че съм ги вложил, а и в рамките на година време не съм ги усетил драматично, с изключение на предколедният ДВГ ремонт. Таа, до тук около 7,7 бона, за кола на ¼ век, но технически вече е ОК и „сток”. Изкарала е 5 петилетки, ще го вози още 5 студентски години. Той си я харесва, а и друга да си вземе, тази щял да си запази. Караме я с момчето – кефи ни „старата школа” и аналоговото усещане. Пътем я шумоизолирах в голяма степен (и има ефект). Правих и други подобрения - някои са споменавани из форума, други не, но като цяло, описаното тук е просто да се има представа колко излиза стягането на колца купена за без пари. Така или иначе стойността и за мен и момчето е над цената и в момента, та „разрошихме гаргата“. 😊 Разумът угнетява чувствата, но чувствата освобождават разума! А силата е в мечтите и те дават крила. Само упоритост в следването им трябва.
-
3 точкиКарето бе сменено и тресеното при скорост 100-120км изчезна! Друго което усетих е по гладко набиране и промяна в ускорението. Диагностициране 200 лв., което включва сваляне на двете вътрешни карета. Новото каре е 690 лв. Подмяната му е 100 лв. Проблема бе решен за 990 лв. в Ю БИ КО.
-
2 точкиЩе пиша и в акордския раздел, но в тази тема намерих повечето информация, която доведе до избора ми. Става дума за Акорд 6, F18B2. Имам колата от октомври 2019г. и досега беше с някакъв акумулатор, който не знаех какъв е и кога е слаган. Днес сутринта запали малко по-тегаво и реших докато "работя" да поразгледам темата. След работа въобще не завъртя, дадоха ми ток и директно отидох при един доверен акумулаторджия. Човекът замери каквото трябваше и каза, че колата зарежда нормално, няма утечки, а настоящата батерия е набор 2016, дъщерна марка на Exide и е цяло чудо, че е изкарала толкова време. При току що изгасена кола (изминала 20+км от подаването на ток) имаше 260А стартов ток. Ако я заредя имах шанс да изкарам до първите студове, но трябваше да се подготвя психически (и финансово) за нов акумулатор. Попитах какви са ми опциите. Варираха от 120 до 170лв. Спрях се на сива Yuasa YBX 5027 65Ah/640A стартов ток за 158лв с връщане на стария акумулатор. Оказа се, че точно тези акумулатори са ги заредили преди няколко дни - произведен е 07.2023г. Реших да не чакам студовете. Времето ще покаже дали съм постъпил правилно.
-
2 точкиВсъщност цената на всичко е точно толкова, колкото са готови да платят клиентите. Вероятно държат цена поради факта, че са едни от малкото останали автомобили предлагащи прилични комфорт, здравина и простота - използвайки доказали се бензинови двигатели без турбини, директно впръскване, старт-стоп и т.н., с които са бъкани останалите автомобили.
-
2 точкиЗа мен лично даването на почти 30 000 лева за 12-13 годишен навес, още повече и акорд 8, граничи със здравия разум, но СССП. Аз, за тези пари, бих си взел 5 годишен сивик, някой канадец примерно. Аз честно не знам защо и какво им струва толкова на тия навеси? Кола, като кола.
-
2 точкиТака взех Сивика, а скоро ще покажа и актуалната визия на CIVITO.
-
2 точкиИ аз питах в моя град няколко газаджии за газифициране на 6 цилиндрова Хонда. Първия отговор беше "имали такава хонда?". Иначе всички са способни докато не им се довериш и се започват едни оправдания - на бензин не е работела добре, свещи.... Препоръка: Един разговор по телефона с Бранко няма да ти е излишен. За VCM-a не бързай да поръчваш. Може да извадиш късмет и предишния собственик да е монтирал модула.
-
2 точкиЗдравейте, Колеги! Маслата пристигнаха. Тези, които ще пътуват с куриер, ще бъдат изпратени утре, а тези, които са за лично получаване, може да се взимат. ✅ При взимане на маслата, може да се сдобиете с комплект клубни поставки, които имам налични при мен, можете да ги получите и по куриер, като ги изпратя заедно с поръчката Ви или като ги поръчате отделно. Изглеждат ето така: Цената е 12 лв. за комплект.
-
1 точка
-
1 точкаЗдравей! Линк: https://ato24.de/de/ravenol-ssv-sae-0w-30.html Вид и количество:Ravenol SSV SAE 0w30, 1х1л. + 1х5л Стойност: 13,95 + 46,36=60,31евро х 2,15 =130,00лв. Начин на плащане: Наложен платеж по куриер Начин на получаване: до офис Еконт.
-
1 точкаЗа Акорд 8 (какъвто и да е) е странно да се дават повече от 15 - 16 бона, при положение че за тез пари има 15-16 годишни Ледженди, дето ще ни надживеят и нямат допирни точки с Акорда, освен емблемата. Това реших аз след 7-мия си Акорд комби (е те тава е багажник) и от 3 г си карам Легена без драма. Редки са, защото основното опасение е че ако нещо - части скъпи и с чакане, но и 2-те не са толкова верни, колкото "на страхът очите са големи".
-
1 точкаЗдравейте, Бих искал да поръчам следното: Линк: https://ato24.de/en/amsoil-xl-5w-30-synthetic-motor-oil.html Вид и количество: AMSOIL XL 5W-30 Synthetic Motor Oil 1x3.785 Линк: https://ato24.de/en/amsoil-xl-5w-30-synthetic-motor-oil.html Вид и количество: AMSOIL XL 5W-30 Synthetic Motor Oil 1x0.946 Стойност на поръчката: (48.85 + 12.89) * 2.15 = 132,75 лв Начин на плащане: - Чрез наложен платеж Начин на получаване: - Чрез куриерска фирма Благодаря предварително!
-
1 точкаЗдравей, Линк: https://ato24.de/en/honda-ultra-leo-sn-0w-20.html Вид и количество: HONDA ULTRA LEO-SN 0W-20 1x4L Линк: https://ato24.de/en/honda-hcf-2-4-l.html Вид и количество: HONDA HCF-2 1x4L Линк: https://ato24.de/en/honda-hcf-2-0-946-l.html Вид и количество: HONDA HCF-2 1x0,946 L Стойност на поръчката: (65.45 + 51.80 + 19.99)*2.15 = 295.066 лв Начин на плащане: Чрез наложен платеж Начин на получаване: Доставка чрез куриерска фирма ЕКОНТ Клубни поставки: Не
-
1 точкаЗдравей, Линк: https://ato24.de/en/ravenol-vsi-sae-5w-40.html Вид и количество: RAVENOL VSI SAE 5W-40, 2 х 5л. Стойност: €83.12 х 2,15 = 178,71лв. Начин на плащане: наложен платеж Начин на получаване: до офис Еконт, за Добрич, офис Летен театър, за Илия Стоянов - 0988 71 06 08 Благодаря!
-
1 точкаЗдравей! Линк: https://ato24.de/de/ravenol-ssv-sae-0w-30.html Вид и количество:Ravenol SSV SAE 0w30, 1х1л. + 1х5л Стойност: 13,95 + 46,36=60,31евро х 2,15 =130,00лв. Начин на плащане: по банков път. Начин на получаване: до офис Еконт. ПС. Прати ми моля те на ЛС и варианти на въздушен и маслен филтър.
-
1 точкаЗдравей, линк: https://ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html Вид и количество : RAVENOL SSV SAE 0w-30 -1x5L Стойност на поръчката: 46.36*2.15=99.70лв. Начин на плащане: - Наложен платеж Начин на получаване: - С куриер на адрес гр.Русе Спиди- Здравец ул.Котовск 12 Здравко Ганев 0898 944553
-
1 точка@Fakira ти провери ли, дали подлежиш на кампанията изобщо? Аз с новата кола в семейството извадих късмет: Ако съдим по това, обновлението се прилага минимум от Юни 2021 т.е. ако колата не е внесена много отдавна, има голям шанс това вече да е направено при дилъра.
-
1 точкаИнтелигентността не е това което можеш и знаеш, а това което правиш, когато не знаеш. Жан Пиаже
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00