Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 26.04.2023 in Мнения

  1. 3 точки
    Какво е i VTEC и как работи? Това е електронна система, която променя времето и височината на синхронизацията на клапаните. Това е модификация на подобна VTEC система, разработена от Honda. Какви са конструктивните характеристики и как работи системата VTEC? Два клапана се поддържат от три гърбици (не два). В зависимост от дизайна на времето, външните гърбици контактуват с клапаните чрез кобилници, кобилни рамена или тласкачи. В такава система има два режима на работа на времето на клапаните. https://bg.avtotachki.com/sistema-vtec-dlya-dvigatelya-mashiny/
  2. 3 точки
    VTEC системата осигурява два различни метода на работа на мотора съответно при ниски и високи обороти. Основно магията е възможна заради разпределителния вал. Той има два вида гърбици за разлика от останалите видове мотори – гърбица с нормален и гърбица с по – агресивен профил, която стои между двете, отговарящи за всмукателните и изпускателните клапани. При спокоен режим на двигателя в ниски обороти, разпределителният вал работи със стандартните гърбици, при които профилът е по – слабо изразен и клапаните се отварят и затварят по – бързо. Разходът е по – малък и колата е тиха и икономична. Гърбицата с агресивен профил се върти свободно и не влияе на работата на мотора. При определени условия, които се отчитат от компютъра на колата, а именно налягане на маслото, температура и обороти на двигателя, скоростта на движение и други параметри, чрез повишеното налягане на маслото се избутва метален щифт, който заключва гърбицата с агресивния профил за другите две. По този начин се увеличава времето, при което са отворени клапаните и респективно количеството смес. Двигателят рязко вдига мощността си заради увеличения капацитет на гориво и времето за което изхвърля газовете, разходът на гориво се покачва и VTEC ви рита. iVTEC е подобрение на системата на Honda, като основно тук имаме настройка на градуса на всмукателния разпределителен вал с 25 и 50 градуса, чрез раздвижна ролка на всмукателния разпределителен вал, регулирана чрез масло под налягане. Ефектът е по – нататъшна оптимизация на въртящия момент, особено при по – ниски и средни обороти. От инфото синтезирано от нета това са разликите в системите. Пропуснах да спомена K20Z2 си е с IVTEC отвсякъде на 100%.
  3. 3 точки
    Аз пък, след 7 години пауза се завръщам 2008 CBF 600 S ABS (стария беше 1:1, но 2004)
  4. 1 точка
    Това ме устройва..., стилът ми на каране е с ниски/средни обороти...
  5. 1 точка
    Потвърждавам за стрелката, абсолютно нормално работно положение без значение зима или лято. Заковава се там и не мърда грам. Перките само като й стане много топло лятото в яката жега ще ги чуеш. Иначе забрави нищо че е бензинка. И последно i-vtec е да. Intelligent Variable Valve Timing and Lift Electronic Control да сме точни.😁
  6. 1 точка
    Там трябва да е стрелката и зиме и лете! Перките ги чакай лятото,при повече градско и работа на място. Да мотора не е с vtec,а с IVTEC!
  7. 1 точка
    Не,само ще си дадеш парите за ненужна диагностика,ако няма някакви индикации по таблото.По скоро,иди да й регулират клапаните,ако не са скоро и като отворите капака на главата,ще разбереш за състоянието на изпускателния вал,който им е проблем с времето.
  8. 1 точка
    Разрових се вчера в сервизното относно проверките по кутията и разпознах въпросните "пластини", за които споменаваш. Предполагам това са т.нар. "thrust shim", които идват в различни дебелини, за да компенсират износването на компонентите по двата вала. Замислям да взема кутия втора ръка и да я разкостя с обучителна цел, да измеря нещата описани в сервизното. Съвет какво да гледам на свалена кутия, така че да минимизирам риска да е пълен скрап и всичко да е гръмнало вътре? Дет се вика поне да има някоя здрава част ако реша от две кутии да правя една.
  9. 1 точка
    Първата капка с другото Шелче. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas. 3) Маслен филтър – MANN FILTER W610/6 4) Общ пробег на автомобила – 411984 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 2244,3 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 80% / 20% 7) Средна скорост за пробега около 70км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация – 108 дни (зима - пролет) - 5.01.2023 - 25.04.2023. 9) Мото часове – около 50 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – божа работа. Кара се от мен и синковеца и никой не води статистика, но съм правил няколко засичания. Извънградско при него харчи газ около 6л/100км, при мен +1л. Бутилката е малка – зарежда се често, но на око това са около 160л газ за периода. Сипаните 20л А95 преди коледа изхарчи миналия месец, та сипах 10 нови и ламбата пак премигва. Колата пали на бензин и до 2 мин минава в ЕКО режим, като в движение няма довпръскване. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 10-тина км градско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3 л. Канех се да долея, но си викам, айде студ е, колата спи навън, ще сгрява по-бързо маслото. Сега мисля да долея за жегите. 13) Доливане на масло в пробата - НЕ. Разход на масло за периода 0,0 литра, за което разбира се благодарности на Фена (за основния ремонт на моторчето), както и на колегата Дандилов, който ме нави и бе в течение на предремонтният разход от 1 л на 2000км 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло – специалната апокрифна формула на Фена за разработване (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Така я карах около 3000км и си викам – ще доливам, но ми стана съвестно, та – „под ножа“. Взех Сивушко за синчето (да трупа опит), но нали ще му е студентска кола, рекох да я постегна, а и да не мисли за доливане - поне на масло. 😊
  10. 1 точка
    От прочетеното от последният пост, не разбрах в крайна сметка каква е ползата от течната фаза? Предвид, че двигателите стават на нормален инжекцион, защо трябва да си блъскаш допълнително главата? Последно преди година и нещо преди да продам Хрв-то ходих 3-4 пъти в Брц Дружба, скъпо, некомпетентно и най-вече лош мениджъмнт и неприемливо обслужване на клиета. Разочарован останах тотално. Преди бях доволен от Динамик Артс - Тони се казва майсторът, много е кадърен, но винаги е доста зает. На северната скоростната тангента е гаражът му.
  11. 1 точка
    Здравей колега Г.Писаров, Явно ситуацията при мен е точно като при теб - имам модул за дневни светлини, който пали дългите на 20%. Карам колата два пъти в седмицата, но пробегът е за 40 минути към 6 км. И явно с този модул, който имат новите (стари) хонди, се получава че акумулатора заминава по-бързо. Стигам до този извод, защото предишната ми кола беше хонда сивик 1995г. и с един монбат акумулатор изкарах 8 години в подобни условия. Много благодаря за информацията и времето, което си отделил, явно трябва да го дозареждам по-често ръчно. Колега CCord, Благодаря за информацията. Както писах на колегата Г.Писаров, карам колата два пъти в седмицата и явно от този сравнително кратък пробег (макар и да работи 40 минути) явно не се дозарежда акумулатора. Просто се сетих късно да сложа волтметър. Все си мислех, че проблем са акумулаторите. Сега вече ще коригирам нещата ;-)
  12. 1 точка
    Здравейте, Колеги! Маслата пристигнаха. Тези, които ще пътуват с куриер са сортирани, опаквани и ги изпратих днес, а тези, които са за лично получаване, може да се взимат. ✅📦🚚
  13. 1 точка
    Различни философии. Хонда държат на "връзката с пътя" и я дозират според класа на модела, а не като европейците с опитите си да те дистанцират (кой колкото може) от асфалта. Мое си мнение, но харесвам обратната връзка, която е част от общуването между човека и колата. Предпочитам да се наслаждавам, а не да ме дразни.
  14. 1 точка
    Аз съм с ЛЕД крушки на задните мигачи. За да не мигат бързо съм сложил товарни съпротивления. Крушките и съпротивленията са Осрам.
  15. 1 точка
    Здравей, няма такива екстри индикации. Не е проблем с диодни крушки, даже е по-добре стига да си с лупи на фаровете и да са хубави крушките.
  16. 1 точка
    Здравейте, монтирах теглич на колата, всичко механично пастна. От видиоклиповете бях останал с впечатление, че зад задната лява кора има нарочен куплунг за теглич със сигнал и за десния мигач. Да бе да, ама не. Свободният куплунг е само с две жици, а от куплунга за левият заден стоп имам 6 жила и като смятам: 1 габарит, 2 стоп, 3 мигач, 4 за мъгла, 5 маса, 6 задно скорост. Е не мислех да свалям и задната дясна кора да взема сигнал за десен мигач. А съм приготвил платка с релета, гледам има електронен модял за теглич, но са чудя за него от къде взимат сигнал за десен мигач?
  17. 1 точка
    Ще сложа и аз ноята от днес да повлечем крак
  18. 1 точка
    Не е лошо да се подготвиш и с подходящия метчик и да го прекараш в отворите за болтовете. Задължително ще има много мръсотия вътре. Слагам съм 2 теглича на такова црв и двата пъти резбите в отворите не бяха в добро състояние. Црв-то идва оригинално без тапи на тези отвори.
  19. 1 точка
    Болтовете са 10х1,25, ситна резба. Ако си купил нов теглич, трябва да имаш схема за изрязване на кората. Ако не, слагаш теглича, после кората и режеш по малко. Успех.
  20. -1 точки
    Измери на колко зарежда алтернатора,няма да навреди да знаеш. Не ходи при този газаджия,няма какво да измисли за некадърността си.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...