Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 17.04.2023 in all areas

  1. 3 точки
    Здравейте, Четвърти тест с масло – Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Prista Ultra G 5W30 3) Маслен филтър – MANN-FILTER W 610/6, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –185 528 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4300 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 18.11.2022; 9) Моточасове – 92; 10) Изразходвано гориво – LPG около 420 литра Insa Oil, Shell, Еко; 11) Kтм = (л.420 / 4.3 л.) ≈ 98;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране веднага след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – ДА – около 300 мл след смяна на стария филтър на 3100 км. 15) Други - Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).
  2. 2 точки
    Добре де, ама то има и реле. На кутията с предпазители и релета до левия крак на водача, втория ред отгоре надолу последното реле вдясно. Изобщо тестовете от разбиращ човек ли се правят или от лаик? В случаите когато не иска да завърти взимаш мултимера или пробна лампа и мериш на "смукателната" бобина на стартера дали идват 12 волта. Ако има, следва проверка на въпросната бобина, четките на стартера или слаба връзка в тази верига. Ако си сигурен че там всичко е наред се тръгва в обратен ред към релето, вече споменатия контакт за позицията на скоростния лост , или клемния блок на контактния ключ (някой го наричат клеморед). Всичко по тези вериги е най-добре да се тества с пробна лампа поне 20вата (аз го правя с 40вата). И винаги при стари автомобили трябва да се има предвид изначално (по default) проблем с хлабава връзка или общо казано проблем в окабеляването. Успех с намирането на проблема!
  3. 2 точки
    Здравейте, Споделям текущото решение при мен, което тепърва ще държи проверката на времето, както и предисторията и вариантите, които опитвах. -- предистория Като взех колата, си нямах и идея как се случва смесването на топло / студено. Взех я края на лятото и съответно началото на есентта разбрах, че нямам топло. Счупено лостче си се оказа. Намерих моторче с лостче от ляв волан - разглобих. При разглабянето на корите, на шофьорската стелка изпадна счупената част на лостчето, което ме успокои, че смяната ще доведе до топло. Така и стана. До преди сдемица / две, когато при пускане на вентилатора на парното, чух едно изпукване.... - остави ме в положение "студ" и то в студени дни. Успях някак, без да махам корите да наместя ръчно клапата в междинно положение и се заех да търся лостче... След малко неуспехи с намирането (и получване на моторче с лостче от десен волан), се престраших да видя - вярно ли лостчето се вади от оста. Вярно се оказа и подходих към междинните варианти... -- лепене От първото ми моторче и неговото счупено лостче, след като извадих частта на лостчето от оста, вече имах лостче в две части:) Лепенето беше епично - не е за показване и включваше: - първа стъпка - фиксиране на частите една за дуга (секдундно лепило "гел") - оставих "да стегне" часове... - втора стъпка - фиксиране на метални шинички по продължение на лостчето (все едно метални патерици от двете му страни) - трета: обхващане със свинска опашка, така че да придържа металните шинички и да държи лостчето от раздалечаване на двете части - четвърта: бях мернал употреба на комбинация сода и лепило, която според клипчетата направо "градеше" счупените части, така че да издържат и на пробиване. Та го позалях с такава комбинация изглеждаше като шиниран робокоп. - Издържа 3 секунди, 15 градуса ротация и мръдна клапата с 2 мм преди да се спука. Прибрах си го обратно. И започнах да гледам за 3д принтирания от метал (за пластмаса още първия път бях поразучил - мненията за устойчивост не бяха обнадеждаващи, а цената - над комплект моторче с лостче втора употреба) -- лепене вариация Докато поразпитвах за начини на изработка от метал - се появи термина "опростяване" и се въеодушевих :), а пък разбраната цена за 3д принт от метал ме изненада до степен - да си мисля да сложа по-удобна ръчка и да мога да си местя клапата - повторих фиксирането на частите с лепило (вече на 2 броя комплекти) - обиколих лостчето с тиксо, за да се получи по-висок борд и на няколко стъпки повторих пълненто с комбинация сода и лепило (този път класик, защото гела не ми се стори подходящ да прониква в содата). Докато стягаха, разсъждавах как да усиля лостчето да не се чупи от натискане: и отгоре и отстрани. Сетих се за похват, който научих от тема за моделизъм - включваше кевларени нишки и смола. - Със запълването със сода и лепило - детайла започна да изглежда доста опростен - като паралелепипед един вид. И реших да пробвам с плетено влакно (като аналог на кевлара - също не се раздърпва и е здраво на опън) и вместо смола - лепило:) Резултата е черното - най горе. Понеже беше малко грапаво от предните опити, друго тиксо освен излорбанд (имах черен) не хвана, та затова с него е направен борд. След това е омотано с плетено влакно - кажи речи от всички посоки - както едно време с конец, лак и надуваема топка се правеха "полилеи" и е полято пак обилно с лепило. Дали би могло да издържи - не зная. Ръчните ми тестове ги издържа. -- 3д masterpiece Изненадващо докато чаках подходящ ден да пробвам "черното" - разбрах, че имам отпечатан 3д прототип (при разговорите, бях пратил 3д модел) и реших да изчакам. - вижда се най-долу на горната снимка, за да сравня "черното" и металното... - сравнение Металното изглеждаше като да пасне точно - единствено като забележка - влиза свободно в оста, съответно и се изважда също така свободно. Реших, че това е по-добрия вариант, отколкото да не може да влезе и, че се лекува лесно с подпъхване на пластинка. Така и се оказа - ползвх парченце от пластмасова карта (изтекла банкова), което си "резнах" със секачки:) -- слагане и тест Малко се притеснявах, дали "набиването" на металното върху остта с уплътнението от пластмасова пластинка ще повреди оста. И дали ще може да се вади пак при евентуална необходимост. Оказа се, че всичко е точно - нито поврежда, нито пречи да се извади (разбрах, защото някак успях да объркам и първоначално го сложих завъртяно на 180 градуса) -- работи, минаха първични тестове: и на здравина, и на функционалност Това е линк със снимките и видео как работи (че малко се притеснявах, за улея на клпата. А да -и в улея на клапата и по остта на лостчето сложих силиконова грес - просто такава имах подръка (от аквариума) ). https://photos.app.goo.gl/VWgT95Z9i9ZVoVtS6 п.с. всичко споделено - моля да се ползва: кой както намери за добре и му е удобно. 3д модела също е наличен - взех го от thingverse - не го качвам, защото има някои особености около ползването му за печат, дългички са за писане тук - затова при поискване..
  4. 1 точка
  5. 1 точка
    Да не дрънка железния щит ?!
  6. 1 точка
    Дългосрочното реноме на Хонда трябва да е над краткосрочните интереси на дилърите, но те не са на загуба. Това е нормалната ситуация, с изключение на началния казус де.
  7. 1 точка
    Такаа, и финалната развръзка - смениха ми лостчето с чисто ново - и по-важното, такова каквото трябва да бъде, смениха ми предни и задни чистачки, смениха ми и предните накладки защото им казах, че издават неприятни стържещи звуци (казаха, че имало някакви боклуци, но ги смениха въпреки това) и на въпроса "колко ви дължа?", отговорът беше - "нищо, все пак още си в гаранция" о.О Не се оплаквам, но не очаквах чистачки и накладки да се покриват от гаранцията Как да е, аз съм доволен. Хубав ден и vroooooom!
  8. 1 точка
    Ей така се клатят апаратите, макар че поред някои, било нормално. Колеги, да попитам, водачите имат ли водещи втулки, в които влизат и сменят ли се? https://www.youtube.com/shorts/ptyOskHGmDY
  9. 1 точка
    Ей тъй дрънчи. VID_20230415_164702.mp4
  10. 1 точка
    Само с монтаж на джантата в калника, щом не е оригинална за модела. Спирачните апарати са с движещи се водачи. ЕТ-то е критерий за теометрията на окачването + джантата, но за опирането в апаратите е важна задната форма и повърхнина на спиците и разстоянието до монтажната повърхност на джантите.
  11. 1 точка
    Ровичках по клапата топло/студено. С идеята да не се пипа повече там
  12. 1 точка
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...