Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 30.10.2022 in Мнения

  1. 3 точки
    Не открих подобна тема във форума, а и нямам спомен да съм виждал такава през годините. Ако има, моля да ме извините. Тааа, от 1993-а до наши дни. (Със звезда са тези на съпругата ми): ВАЗ 2101 *Trabant 601s VW Beetle '60-а VW Transporter Т2 '72-ра ВАЗ 2101 Oltcit club 11 Около 7г карах като личен едно служебно MZ ETZ 250 Ииии ... през 2003-а г. минахме на десен волан: Ford Fiesta 1.1 '95-a Rover 416i (т.е. Civic 6, "англичанка") sedan '97-a Renault Megan Scenic 1.6 '98-a Rover 420sdi (т.е. Civic 6 "англичанка") sedan '98-a *Honda Civic 5gen '93-a Volvo V40 1.9tdi '98-a *Vauxhall Tigra 1.6 '97-a Honda CR-V 1gen 2.0 automatic '95-a JDM Mitsubishi Pajero Pinin 1.8 Super Select '01-ва *Rover 416sli (т.е. Civic 6 "aнгличанка") automatic '97-a. Беше с D16Y3. Honda CR-V 1gen 2.0 automatic '95-a JDM *Nissan Almera 1.8 '04-a *Honda Civic 9gen 1.3 '12-a Honda CR-V 2gen 2.0 auto '03-a *Honda Civic 9gen Black Edition 1.8 '15-a *Honda Jazz 1gen 1.3 '06-a *Suzuki Grand Vitara 1.6 '06-та *Toyota Avensis 1.8 automatic '03-та *Accord 7 2.2 дизел седан '07-а Aprilia SR 125 Motard '16-a Имаше и две други коли, които карах и поддържах редовно. Считам ги за "семейни", защото бяха на хора, които живееха у нас и са от семейството: Сестрата на съпругата ми - Renault Clio 1.6 automatic '98-a Първи бра'чед на съпругата ми - Accord 6 "англичанка" 2.0 '01-ва.
  2. 3 точки
    А сега - MAHLE OC617 made in China: Още в началото ми направи впечатление уплътнителният гумен пръстен. Той е с по-малко сечение от този на австрийския филтър и отгоре на това се движеше свободно в леглото си. Изважда се много лесно - с прилагане на елементарно усилие! Това предполага възможност, уплътнението да бъде изхвърлено ("изплюто") от налягането на маслото по време на работа! Жалко! Тук китайците е трябвало да се постараят малко повече в качеството на изпълнение... OC617 Made in China.mp4 Кутията е съвсем чиста отвътре. Няма оксидация. През отвора се вижда лепилото в долната част, положено плътно, но малко неравномерно. Няма излишък от лепило. Противодренажният клапан е от черна, също много еластична и гъвкава гума. С по-големи размери е от австрийския, понеже и входните отвори на филтъра са направени по окръжност с по-голям диаметър. Филтърната хартия е индентична с тази на австрийския. Дебела и плътна - има много добра филтрираща способност! Положена е не особено равномерно, но е залепена здраво. Виждат се следи от лепилото, с което са омазали част от конструкцията. "Хубава работа - ама китайска"... Тук обаче снадката, между двата края на филтърната хартия е укрепена с метална пластина, както трябва и да бъде. Браво на китайците! Лепилото е здраво и не се рони. Не се отделя от конструкцията дори при опит с отвертка. Конструкцията на макарата е здрава и не поддава на натиск. Полезната площ на филтърната хартия е 704 cm2 - добър резултат! Тук байпас клапанът е стандартен. Затваря плътно и не пропуска. Отваря при натиск от 0,760 kg. При диаметър на отвора от 9,1 mm се получава налягане от 1,15 bar. Чудесен резултат както трябва и да бъде! Заключение: Виждат се някои неточности в детаилите на изпълнение, но всичко би било добре, ако не беше разочарованието от гуменото уплътнение ( О-пръстен) в началото. В резюме - малко снимки за директно сравнение:
  3. 2 точки
    За сега трупам километри и материал за темата, и тестваме Сивушко. От този така интересен уикенд, само 2 снимки (особено втората) - малкият ми фен в бегачката на най-големият ФЕН.
  4. 2 точки
    Сравнение на дебелината, на филтърната хартия: Mahle OC617 ( Austria и China) и Filtron OP575 имат индентична филтърна хартия. Плътна, дебела и с относително еднаква дебелина. На просвет не се забелязват никакви микроскопични точици светлина. PZL PP210 е с приблизително двойно по-малка дебелина, но е достатъчно плътна. На просвет се забелязват, относително малко, микроскопични точици светлина. Няма да има перфектната филтрираща способност, но за среден клас филтър е сравнително добре. SCT SM104 е с изключително тънка филтърна хартия. Най-тънката. Двойно, даже почти тройно по-тънка от PZL! На просвет се забелязват много микроскопични точици светлина. Няма да има достатъчно добра филтрираща способност, а с оглед на малката дебелина съществуват предпоставки за разкъсване на филтърния елемент при малко по-високо работно налягане. Такава филтърна хартия, обикновено се среща в нискокачествени филтри, произведени в страни от "третия свят" по незнайни способи. Не мога да повярвам такива филтри да се произвеждат в Германия. Нещо не се връзва...
  5. 2 точки
    @kokoshinko , по принцип скобата се откопчава и закопчава с един пръст, със минимално усилие. Щом при теб не се получава, значи крушката не е поставена както трябва. А може и самата скоба да се е разместила. Това, обаче, не са единствените причини фарът да свети много нагоре. Провери, дали рефлекторът мърда. Ако мърда, се е откачил (или счупил) някой от трите ябълковидни шарнира, на които се държи рефлектора. Освен вертикално, фара има и хоризонтално регулиране (ръчно, без моторче). При регулиране в хоризонтал, винаги се размества и вертикала, заради разположението на шарнирите. А може и самият фар да не е монтиран както трябва. Заради криви ламарини след удар, например. С две думи - препоръчвам да закараш колата при някой, който знае, какво прави, и как да го оправи. Във всеки МОТ център ще ти свършат работа. И с още две думи - ако беше на 3 минути от мен, а не на 3 часа, докато си изпиеш кафето, ще съм го оправил. Има/няма 10г. това беше една от задачите ми в МОТ центъра, където работех, да регулирам фарове.
  6. 2 точки
    Да разгледаме и MAHLE OC617. Ще сравним MAHLE OC617 made in Austria и MAHLE OC617 made in China. Започваме с made in Austria: Самата кутия е чиста. Няма наличие на ръжда, но се забелязва нещо като оксидиране по метала на кутията. През отвора се вижда лепилото в долната част, положено плътно и точно. Няма излишък от лепило. Противодренажният клапан е от черна, много еластична и гъвкава гума. С малки размери е, понеже и входните отвори на филтъра са направени по окръжност с по-малък диаметър. Филтърната хартия е дебела и плътна - има много добра филтрираща способност! Положена е равномерно и също така е залепена равномерно и точно. Няма излишък от лепилото, което да излиза от конструкцията. Изненадващо - няма укрепване с метална пластина на снадката, между двата края на филтърната хартия! И от това ли почнаха да пестят?!?! Лепилото е здраво и не се рони. Не се отделя от конструкцията дори при опит с отвертка. Конструкцията на макарата е здрава и не поддава на натиск. Полезната площ на филтърната хартия е 692 cm2 - сравнително добър резултат. Изненадата тук е байпас клапанът! Не бях виждал такова конструктивно изпълнение до сега. Диаметърът му е сравнително голям - 16,5 мм. Закачен е към корпуса на макарата чрез "плоска" или "тарелчата" пружина (не съм сигурен за точното и название). И точно това изпълнение развали всичко хубаво до тук. Благодарение на него, байпас клапанът е винаги частично отворен! Чак сега си обясних причината, поради която има много отзиви, в интернет, за "свистене", "стържене", "цвърчене" и др. подобни звуци от масления филтър. Заключение: Всичко би било перфектно, ако не бяха: липсата на метална снадка, на филтърната хартия и най-вече лошата конструкция на байпас клапана, който винаги е частично отворен. Жалко!
  7. 1 точка
    Ще ти покаже същото. Алтернатора си е о.к. Ако искаш да работи нормално, прекъсни кабела от ELD-то и си карай.
  8. 1 точка
    По принцип с консуматори трябва да падне на 13.8V под 13.5V и по-надолу дърпаш само от акумулатора и се скапва.
  9. 1 точка
    Да! Смених дросела. Сега на загряла кола оборотите са 650 без товар, с товар е около 750. Проблема беше с намиране на същия дросел (с две жила за темпомата и газта). Та може да се настрой дросела, но трябва HDS (фирмената програма на хонда).
  10. 1 точка
    Не е ли нормално? Нали уж алтернатора на тия коли работи по този начин? Зарежда когато има нужда. Поне така бях прочел някъде. Но може и грешно да съм разбрал. Ако трябва ще закача ОБД четеца и ще карам да видя какво ще показва в реално време.
  11. 1 точка
    @Г.Писаров Това ако е точно направо скапва акумулатора,и този няма да издържи. Това го провери не трябва да е така.
  12. 1 точка
  13. 1 точка
    Та проблема се оказа в дросела т.е. намерих на старо същия и го смених. Оборотите "заспаха".
  14. 1 точка
    Методология на пропагандата! – изваждане на фактите извън съответния контекст; – прикриване на пълната картина (премълчаване на факти, които опровергават предварително изградена теория); – тенденциозно демонстриране на събитието (абсолютизиране на „необходимите факти“ и ориентация към гледната точка само на представители на една от страните като единствено възможна); – изграждане на фалшива причинно-следствена връзка, когато реално кризисно събитие се разглежда като резултат от дейността на сили, които нямат нищо общо с него; – подмяна на информацията с мнение, представено като „надежден“, „експертен“ и „независим“ коментар; – формирането на негативни асоциации, фиксиращи вниманието върху негативното за страната-жертва и нейния елит; – удобно интерпретиране на социологически данни; – представяне на зависими анализатори като обективни и неутрални; – компенсиране на обосновани твърдения с голям брой емоционални изблици; – трансформация на историческото значение на събитията (украсяване и преувеличаване или, обратно – намаляване на значението); – подмяна на понятията (например прилагането на мерки за дестабилизиране на държави, тяхното политическо и икономическо отслабване се нарича демократизация);
  15. 1 точка
    Здравей, В реда на колегите по- горе имал съм: Москвич 412, Mazda 121, Nissan Sunny '87 1.5, Citroen XM Turbo CT, Nissan Primera P10 1.6, Nissan Primera P11 1.6, Renault Megan Scenic I ph. II 1.4, Дачия Дъстер 1.5 Dci(пътническа), Wv Golf 6 1.6TDI, Дачия Сандеро 1.5 Dci, Peugeot 207 1.4 FS6, Honda Accord 7 K20A6. Жената имаше Пежо 307 sw 1.6 16V Моя съвет е ако вземаш дизелов акорд, който да караш само събота и неделя няма да ти "излезне сметката". Има някой скъпи консумативи като маховик на съединителя, дюзи и верига! Отделно поради високите данъци на запад дизеловите автомобили се карат и като дойдат в България посочените по- горе консумативи са "тръгнали" и са за смяна. Като комфорт Акорда не е нещо особенно минавал, до към 500- 600 км на един ден шофиране поне не стигаш като пребит. От това което съм карал Citroen XM е топ от към комфорт. Препоръчвам да се насочиш към бензинова хонда- значително по- евтина подръжка и ако има и газова с тея цени на газта си е около 8 лв на 100 км :). Моя акорд при скорот от 160 км/ч (по километтраж) е на около 4300 оборота (по спомени) та може спокойно да се разговаря. Жената е минавала около 500 - 600 км за един ден с Пежото и с Акорда впечатленията и са, че "не е усетила пътя". Та това е мое мнение!
  16. 1 точка
    @vesivanova Мм дам. Руфинка болна легнала си е като химн на Родопския край. И в този ред на мисли, песен на която се играе Момчиловско хоро.
  17. 1 точка
    ЕФЕКТЪТ НА РИНГЕЛМАН показва, че когато хора работят в група, винаги има няколко човека, които скатават и пестят енергията си, без да влагат оптимални усилия, като в крайна сметка 1 или 2-ма човека свършват цялата работа, а останалите само се ползват от създадените блага. През 1927 г. е проведена поредица от много интересни експерименти, резултатът от които са забравени. Но не трябваше. Резултатите от тези експерименти са останали в психологията известни като „Ефектът на Рингелман“. Експериментите се състояли в следното. Взеха най-обикновените хора и им предложиха да вдигат тежести. За всеки се фиксира максималното тегло, което той "може да вдигне" След което хората се обединиха в групи, първо - двама, после - четирима души, осем. Очакванията бяха ясни: щом един човек може да вдигне - условно - 100 кг, значи двама трябва заедно да вдигнат или 200, или - дори повече. В крайна сметка сред хората съществува митичната представа, че работата в екип позволява да постигнеш повече, че резултатът ѝ надвишава сумата от индивидуалните резултати на членовете на групата. И все още някои хора мислят, че екипът може повече от личностите. Но - уви! Двама души вдигнали едва 93% от сумата на индивидуалните си показатели. А осем вече едва 49%. Тоест колкото повече хора се ангажирали с една задача, толкова спадала реалната производителност, защото някои просто се криели и не вършели нищо. Проверили резултатите чрез други задачи. Например на влекач. И отново - същия резултат. Увеличиха броя на групите - процентът паднал още. Причината е ясна. Когато разчитам на себе си, правя най-много. А в групата можете да пестите енергия: никой няма да забележи, както в историята за жителите на селото, решили да си налеят бъчва с водка на празника. По кофа от всеки двор. По време на разлива е установено, че варелът е пълен с най-чиста вода: всеки донесъл кофа вода, уж носейки водка, вярвайки, че в общата маса водка трикът му няма да се забележи и всички освен него ще донесат водка. Така всеки си мисли, че е по-хитър от другите, но всъщност се крадем едни други и нищо не правим. Съответно - в случая със социалната пасивност можем да кажем, че разбираме много добре произхода ѝ и че води до спад на резултатите до нула. Инерцията е страхотно нещо, но много хора скатават. Но - все пак. Трябва да се каже веднага: никоя социална технология все още не е позволила да се преодолее ефекта на Рингелман. Можете да броите като заклинания от "гуруто на екипната работа", но колкото по-голяма е групата, толкова по-голяма пасивност е присъща на човек.
  18. 1 точка
    https://youtu.be/kJHpJKMTDQA редакция: Избирам си музиката. Но на сърце ми е бално (тъжно, по родопски диалект) в сегашните времена. Ще я напиша, песента, текста ѝ, която ме направи да умея да слушам, както я помня от баба ми Рада. Тя , прабаба ми Рада, не можеше да чете, неграмотна беше. Говореше по нейно си или пееше. Диалекта ѝ беше такъв, като песен, разбрах отдавна, ако вече говориш различно сега и си припомняш… Има я, изпяна песента. Аз така си я знам от нея. “Руфинка болна льогнала на високана планина. Никой до нея немоше, сол стара й майчица. Чьошка и вода даваше и си Руфинки думаше. Руфинко, сине, дьощерко. Мила ли ти е рубана? Рубана, йоще либено. Майчинко, мила драгана, ней ми е мило либено. Ам ми е мило диньоса. Че са се пролет пукнала, всичко от земя изльозя, пък я ще в земя да вльоза. Иди ми, майчо, порукай мижова Фатма да дьоде. Да си ѝ придам, майчинко, моено либе да води. Моена руба да носи. Думица да си кажиме, балното да ми ульокне, зам да ми стане хубавко.”
  19. 1 точка
    Хайде пак аз. От днес сме с нови, предни дискове и накладки на Акорда. Всичко е Делфи. Да видим, колко ще изкарат.
  20. 1 точка
    Водих Акорда на ГТП. Никакви забележки.
  21. 1 точка
    Най-важните два дни в живота ти са денят, в който си роден и денят, в който разбереш защо! Марк Твен
  22. 1 точка
    Темата е дъвкана постоянно.и на всеки хондажия е ясно ,че само с гумички няма да стане.сигменти.лагери.гумички.клапани.плюс другите работи.масла.ремъци.антифриз.водна помпа.гарнитури.и това ако цилиндрите са окей и валовете също
  23. 1 точка
  24. 1 точка
    Поемам и тази тема,както Харви преди 7 години.Модела е доволно рядък,Само 10% от CR-V gen 3 са бензинови.Това се дължи на доста недостатъци в бензиновия агрегат.За съжаление феновете,които мразят дизел нямат друг избор. Основно ,какво можем да кажем за мотора R20A: Като минуси:Малък въртящ момент в ниските-мощност идва след 3000 об/мин. Трудно изпреварване-трябва да се държи мотора във витек режим-трета предавка. Лоша работа на климатика като техническо решение-компресора включва с удар и се усеща във всички оборотни режими.В тия години се ползват вече скрол компресори с плавно включване или без съсединител изобщо. Софтуерен модул в ЕКУ-то,анализиращ поведението на каране.Колкото по-пенсионерски караш,толкова повече се убива динамиката. Електронен дросел-пак недорузомение копирано от БОШ.Наличие на дебитомер-за пръв път. Използва се връзка между компютрите на 2 нива по кан шина-проблематична система за комуникация дваща постоянни грешки. Спирачки БОШ-без коментар.. Интериор комбиниращ скъпи покрития и кожи с ефтина пластмаса и боя металик. Фабричен дефект в уплътненията на задни врати Фабричен дефект с потъмняване/напукване на фаровете в областта пред лупата./Варианта с халогенни крушки/ Електрическа рейка-в изправния си вариант изисква доста свикване-в неизправния си е ад за каране. Катализатор-вграден в колектора. Бензинов филтър в резервоара. Двигателно масло с изисквания като за Формула1. Някакъв луд късмет ,че клапаните все още не са хидравлични. Пластмасов пълнителен колектор с 4 вихрови клапи-отврат при газифициране. Екетрически отдушник на маслото-първата ми мисия /за изхвърляне/. Има доста плюсове : Подобрена аеродинамика,задното стъкло не се цапа Намален шум,ако не беше калпавия ни асфалт щеше да е перфектно. Малко твърда ,но удобна седалка с регулировка по височона,лумбалният супорт е удобен,ако не си над 100кг. Малък разход,както на бензин така и на газ.Първите ми впечетления не са точни,щото голямо пробване беше,но за 600км 8,5 бензин и 10 газ. Добри спирачки,ако е правилно регулирана ръчната за кола тон и 700. Уникална стабилност в мокро време.тук гумите са ми дот 2013,с нови ще си е оргазъм.Зимата..ще видим. Голям багажник с екстри щорички и др. глупости на които жената се радва. Подлакътници и централна жабка с голям обем,която скоро ще стане и климатизирана. Много място за бутилки с вода... и за мезе даже има място. Липса на пепелник-причина да не се пуши в колата ,което е плюс за мен. Мигачи с докосване,автоматични фарове и чистачки.Круиз контрол с приятно поведение. Оригинален аеродинамичен кросрейлинг или нонейм за малко пари...на Харвито е по-скъп даже. Волан с двойна регулировка. Дори скопения вариант на таблото има бордкомпютър с моментен и среден разход. Голямата дупка за резервната гума събира бутилка 720/18-54литра ,но може без проблем да събере 720/20 ако има кой да я внесе.Махат се само стиропорите на кората и нищо не се преправя. Много приятен звук от щатната музика-сингъл CD Така и не можах да включа задното без да изключа VSA-перфектно сцепление,дори и на мокра трева.Тук килограмите си казват думата. Доста подцинковани части по купето и никакъв антикор ако е от Италия. Ще продължа списъка при нови впечетления. Пишете, питайте, споделяте,аз ще се мъча да отговарям
  25. 0 точки
    Паци! Пусни рецептата де..... Да се облажим и ние. ;-)
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...