Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 1.02.2020 in Мнения

  1. 2 точки
    Казваш "извънградски двулентов със стеснение". После казваш "запазване на скоростта". Дай сега малко да помислим. Кога извънградският двулентов път става еднолентов? Аз виждам два случая: Първият е този унагледен в немския клип и в моята снимка. Това е, когато има участък в ремонт и затварят едната лента. Вторият е, когато самият път става от двулентов в еднолентов. Сега, И В ДВАТА случая няма как скоростта преди и след стеснението да е еднаква, видно от знаците в клипа. Едно такова стеснение неминуемо е свързано с ограничаване на скоростта и при голям трафик води до "тапа". Тук вече се намесва т.нар. "правило на ципа", обяснено в немския клип. Ползват се двете ленти до последно и колите влизат в стеснението една по една - една от ляво, една от дясно. В момента, в който от едната страна се опитат да влязат две коли работата на ципа се нарушава и той блокира. Започва се псуване, свирки и т.н. естествени човешки реакции. Принципа на ципа (тук около мен) се прилага и, когато към главния път се включва второстепенен, и колите по главния път се движат бавно, т.е. има някакво задръстване на главния път. После - намаляване на броя ленти и запазване на скоростта след стеснението. Това е възможно само, когато лентите след стеснението са повече от една. Тук вече няма ограничаване на скоростта с пътни знаци. В този случай идва на ход по-ранното престрояване. Колкото по-късно се престроиш, толкова по-голяма е вероятността ти, или този до теб да натиснете спирачката. И все пак всичко зависи от културата на участиците в движението, и правилната преценка на пътната обстановка в момента.
  2. 2 точки
    1.2. Салон. Надали има някой, на когото седалките от 6-та хеч да са му удобни. Намерих чифт предни седалки от прелюд 4 в изключително запазено състояние (рядкост голяма, предвид възрастта на тези прелюди) и инвестирах в тях. След известно преправяне на релсите им станаха. Карах ги няколко години така, но много ме дразнеше различния десен да задните седалки, корите на вратите и подлакътника. Купих още два комплекта задни седалки от Прелюд 4 заради плата. Два комплекта - защото задните седалки на прелюда са с голям подлакътник посредата и имат много по-малко плат за материал. Закарах седалки и кори на тапицер със сваления вече плат от прелюдските и ми ги обшиха. Получи се доста прилично. Само задните подглавници сложих да са от друга Хонда, че тези на сивика ме дразнеха как стърчат. Резултатът: Всъщност тука по-новото е, че след като тапицирах задните седалки е, че корите на вратите ме дразнеха, че са със стария плат. Също и подлакътника. А прелюдския плюш е разкошен. Само донори трудно вече се намират. Но стига да търсиш... Разликата в усещането, спрямо гадния плат на сивика е огромна. На снимката с предната седалка се вижда и претапицирания подлакътник. И имам подлакътник, да 1.3. Централна конзола. Сивика няма поставка за чаши. Поне европейския. Поръчах от общите поръчки от Щатите оригинална поставка за чаши в централната конзола и я монтирах: Подложката навътре в конзолата също съм си я изрязвал за там по размер от стара подложка за мишки. Да не ми се плъзгат или дрънчат нещата из нея. Също ме дразнеше, че и запалката не е осветена. Не, че пуша, ама... Взех запалка от акорд 6 с подсветка на пръстена и я свързах с тази на пепелника. Километражът ми изглеждаше малко постен и го свалих, облепих го целия и му боядисах стрелките в искрящо оранжево към червено с цел имитация на VTI километраж. Резултатът: Нямах и термометър. Взех китайски, който свети кехлибарено (максимално близко до цвета на оригиналната подсветка) и го монтирах под левия въздуховод, а копчето за задните фарове за мъгла изместих долу, като го замених с оригинално копче за халогени. Резултатът: 1.4. Прагове. Купих й и чисто нови хромирани, оригинални прагове за под вратите за модела. Ето ги и тях: Преди: След: 1.5 Стелки. Виждат се още от предните снимки, но когато дойде беше с оригинални, но поизползвани стелки без нашивка. Взехме си нови оригинални, с надпис "CIVIC". Ако някой път забравя каква хонда беше - да ми напомня 1.6. Кожа. Оригиналният волан беше изпечен от италианското слънце. Сложих кожен волан от юбилейка: Както и кожена топка за скоростен лост от англичанка, която претапицирах. Да не се бърка с топка от VTI англичанка. Тази е друга и е изключително рядък аксесоар:
  3. 2 точки
    Когато познавам района, никога не се правя на тарикат, защото минаването от свободна (но непотребна) в заетата (но правилна) лента, също прави тапа и изнервя останалите, а и така минава по-бързо 1, обаче останалият трафик се забавя. Обаче примерно в София има кръстовища с 2 ленти за наляво и 1 направо, а тапата е дълга, светофарите далеч (не се виждат стрелките им), а маркировка няма или е покрита от предните коли. Ако пък пред мен има високо и непрогледно МПС, решението за лента е съвсем "висящо". Районът ми е непознат и когато съм за направо, стратегически стоя в средната лента, обаче се случва да не предвидя организацията на кръстовището и се налага да ме пускат. Неудобно е, но чест прави че столичани го вършат, макар и със снизхождение, виждайки рег. № на комбито. Все пак общият фон е толерантен, но винаги правят впечатление апашите и арогантните, както и тези които едвам се справят, но и те шофират някак. Големият град е по-стресиращ и обитателите му априори са по-нервни, но все пак са хора и дано по-рядко "излизат от кожата си".
  4. 2 точки
    Ще почнат да се учат и тук,как се кара по цяла Европа!По лошото е че липсват хубави пътища и маркировки.
  5. 2 точки
    Не бъркайте Ямбол със Стамбул. Когато лентите за движение в ЕДНА И СЪЩА ПОСОКА от 2 стават 1 е добре да се използват и двете до последно. Така не се получава една празна и една километрично пълна ленти. Обаче, когато имаме обособени ленти, ВСЯКА ЗА РАЗЛИЧНА ПОСОКА, минаване в празната лента и в последния момент връщане в лентата за желаната от мен посока си е чиста проба тарикатлък, откъдето и да го погледнеш. Ако не познаваш града и случайно си се объркАл е друга тема. Онова, италианското каране в лявата лента при свободна дясна пък е съвсем друга тема. Подобно явление се наблюдава и в Англия, само че със средната лента. Качва се овцата (не е задължително да е женска овца) на магистралата, отива в средната лента при празна лява и си стои там, докато слезе. На това тук му викат middle lane hogging и от миналата година се наказва с £100 глоба.
  6. 1 точка
    Това, което казва Дани води до износване на 2-3 зъба в двата края на зъбния полумесец. В крайно горно и крайно долно положение на стъклото започва да се чува щракане. Лично съм възстановявал зъби с наваряване и пилене. Иначе да, 100лв са безумие ако занесеш ножицата за ремонт. Ако майстора сам сваля и монтира ножицата във вратата са горе-долу ОК. edit: Понеже ме изпревари с нов пост. Не съм сменявал ролки, не съм имал проблем с тях. Обаче няма невъзможни неща. Например разнитване, сменяване на ролките (не е задължително да са оригинални, може да се импровизира, дори и с друг материал вместо пластмаса) и заваряване на нов щифт или болт/гайка.
  7. 1 точка
    Това са двете проблемни места. Ограничителите на втулките сдават багажа и се криви механизма. Моите два механизма, на предните врати са за ремонт в момента. Тук в София ги ремонтират за по 100лв./брой, което ми се вижда доста за две - три точкови заварки. В момента съм подложил един гумен тампон под механизма на лявата врата,за да не се спуска до долу. Щото иначе няма вдигане... Ще търся решение скоро.
  8. 1 точка
    Днеска с това хубаво време на вън нямаше как просто да не се помисли за Тунинг Премерихме моя акорд и наложихме графиката на друг такъв акорд обаче Автомат ! Явно автомата си има доооста загуби, вярно че имам някои екстри освен рефлаша който имат и двете коли като колектор и маслена помпа от К20 но разликите са явно особено от автомата.
  9. 1 точка
    Имам предвид това: въпреки стеснението, при достатъчно ранно престрояване всички могат да преминат с разрешената скорост, та дори и с по-висока, но не в последния момент да коват спирачките. При ненавременно престрояване, а чакане до край (докато има лента), при престрояването в последния момент скоростта пада до под разрешената и често - със спиране . Многократно съм пътувал по нашите магистрали с участъци във вечен ремонт и винаги ми е правило впечатление точно това - когато всички се престрояват рано, преминаването е безпроблемно и бързо и обикновено е с по-висока скорост от тази на ограничението (+10, +15 км/ч). Получава се малко по-дълга опашка в едната лента, но цялата лента се движи с 60 или 80. За такова "запазване" става въпрос. Обаче дори само един да не се престрои по-рано, а да кара до последно в лентата си с висока скорост - като стигне до стеснението, той не може да мине с 60, а намалява още. Така всеки следващ намалява и ето ти тапа. Така вместо цялото движение да е предварително подготвено, събрано в една лента и движещо се с 60 - изведнъж става тапата, защото преди това не са спазили указателните табели за престрояване и скорост. Всъщност пак иде реч за "ципа", но на много по-голямо разстояние и по-висока скорост. Важно е само скоростта да е еднаква на всички. Един да има, който се движи с по-висока скорост и чака до последно - тапата и спирането са неизбежни. Имаше един интересен експеримент, но не мога да намеря клипа: 10-на коли се движат в кръгово, като на всички е казано да се движат с 30 км/ч и да не променят скоростта си. Изчислено е, че така всички ще могат да се движат на дистанция 10 метра, примерно. Тръгват и точно след 2 кръгчета някой не спазва и забързва, приближава се до предния и натиска спирачки. Скоростта му пада под 30, от там - задния също намалява и назад по веригата вече всичко пропада и спира.
  10. 1 точка
    Има малко разлика между това дали пътят е извънградски двулентов със стеснение и дали е в градски условия. В единия случай скоростта е значително по-висока и навременното престрояване помага за запазване на скоростта, вместо да чакаш до последно и в този момент случайно да се окажеш успоредно с кола от другата лента. Тогава неизбежно натискаш спирачки, другият пък за да те пусне - натиска ги и той, тия зад него - и те, и така назад става леле-мале. В градски условия, където светофарите са наблизо един до друг, разбира се че е по-добре да се ползват всички възможни ленти до последно, за да не се задръства пътят назад. * Ред: В показаното гиф-че по-горе, се вижда как в стеснението влизат коли ту от едната, ту от другата лента, но се вижда и как колите приближават последователно към стеснението, а не са успоредно две коли една до друга. В този случай няма голямо значение дали са от 1, 2, или 3 ленти, след като има достатъчно място да се съберат помежду си. Ако обаче се приближаваха успоредно, по двойки, тогава ще стане видно, че ползването до последно на лентата е огромна пречка, защото вместо всички да преминават без спиране и с по-висока скорост, ще се започне едно безкрайно спиране и на двете ленти. Това не би се случило, ако тези от затворената лента се бяха престроили 500 - 1000 метра по-рано, още с първата сигнализация за стеснение * Но пък мога да дам за пример колелото на Сточна гара, идвайки по Данаил Николаев. Откакто наслагаха камери и вече бус -лентата е свободна, трафикът в района значително се облекчи, защото за един цикъл на светофара не преминават допълнителни коли, които преди това като преминаваха, задръстваха самото кръгово, защото бяха точно от "тарикатите" - използват забранена лента, а после искат да се върнат в разрешената и образуват задръстване. Откакто тези коли ги няма и си чакат чинно в задръстването с всички останали - преминаването е много по-лесно, защото не ти се налага да се оглеждаш на 18 посоки дали някой тарикат няма да се пръкне отнякъде и да те натиска да го пуснеш.
  11. 1 точка
    Колеги добър вечер. Карам си днес с 40 - 50 и по едно време буф истряска шарнир бая влачене беше. Интересното в случая е че не съм чул потропване скърцане и т. н. Бъдете внимателни лека и без аварийна.
  12. 0 точки
  13. 0 точки
    На пътя сме като тук. Всеки си има мнение и всеки е прав за себе си, вкючително и тези дето не знаят кой е с предимство ако главния път е на завой, но псуват този дето е с предимство. И за мен не е нормално ако лявата лента е само за ляв завой, да се ползва когато е празна от такива пътуващи на право. Това не е облекчение на трафика, а минаване пред будалите, които си чакат реда в средната.
  14. 0 точки
    Втулката при гребена поема цялото натоварване при работа на механизъма. По спомен от преди поне 7г, когато ремонтирах - втулката е алуминиева и в единия край има по-широка периферия. Точно тази периферия се чупи и ножицата започва да се клати. Изпилих остатъците от периферията, махнах оста и сложих болт, и гайка с много широки шайби. После се заварява, (ама не помня точно кое), шайбата, болта или гайката към рамото на ножицата или към основата на механизъма п.п. Ама към датата на тези ремонти работех в автосервиз, имах на разположение, каквото се сетиш като инструменти, и машини, и всичко по колата си правех сам.
  15. 0 точки
    Няма разлика в ножиците, еднакви са за ляв и десен волан. Разлика има в шофьорското моторче, заради автоматичния режим. Всъщност, не знам, дали харвито има автоматичен режим само на шофьорското, или и на двете предни врати. Ама ти казваш, че твоите моторчета са ОК. пак edit: Има вероятност ножицата на харви да е взаимозаменяема с някой друг модел Хонда, но нямам идея с кой.
  16. 0 точки
    Експресно тръгване от работа... На вила със секретарката... Коняк,бонбони,споделен душ и после... Безумие... Безумие... След това се прибираш вкъщи с изморен поглед. Обичайна целувка и молба към милото:Моля те слагай вечерята, днес се изморих като куче. Вечерята идва,котлети,бира,десерт. Жената мърка:Как те чаках,цял ден мечтая за този момент,когато ще съм с теб. И внезапно - есемес. И ти бос, бързо се прокрадваш в тоалетната за да прочетеш на спокойствие: "Обичам те! Мислиш ли за мен? Какво вълшебство беше днес, колко възторг ни подари любовта! И този фантастичен, незабравим оргазъм...Такава страст и задоволство...не е ли това Раят? Ти бързо изтриваш есемеса,поправяш пижамата... трябва да си много внимателен в бъдеще...Вярно, зад прозореца и в душата ти е пролет, но не дай Боже милото да надуши... Излизаш а жената с хладен тон те посреща: "Защо взе в тоалетната моя телефон?"...
  17. 0 точки
    Не, точно обратното--използвам я от 5 години на три различни коли... Тъй като се карат 95% градско, да не се износва двигателя толкова бързо! p. s. Да не говорим на тема добавки, че ще разлаем кучетата лошо! 🤫😉
  18. 0 точки
    В София проблема идва от различният принцип на маркировката и светофарите. Ако има три ленти, лявата за наляво, средната за напред, а дясната за на дясно, познайте къде е опашката. Левият зелен сигнал, винаги трябва да е едновременно с този направо, така се избягва запушването на лявата. Няма желание за премахване на левия завой, а се слагат светофар до светофар. Който ги произвежда, печели от светофари през 50метра! Липсват кръгови на много места.
  19. 0 точки
    Не е редно да обобщаваш "на всяка кола"! На Акорда това би имало смисъл, тъй като долният носач носи тежестта на колата чрез "свещта" и пружината и. Тоест, като го подпреш и гумата е във въздуха, може да я вдигаш нагоре, без усилие, ако има луфт в долния шарнир. Долният шарнир не е монтиран в долния носач, а е обърнат с резбата надолу към него и тя го държи чрез стегнатост на конуса и гайката си. Важно е долният шарнир да е здрав, защото всъщност колелото се опитва да го изскубне нагоре, бягайки от долното А рамо, носещо предницата. На Акорда луфт в шарнира се търси нагоре - както си описал. Повечето коли обаче са МакФерсон (виж снимката) и "свещта" с пружината е хваната към главината. Подпирайки долния носач по указания начин, после не правиш нищо, защото вдигайки гумата, всъщност мачкаш пружината. На това окачване луфтът в долния шарнир се търси надолу (при стъпила гума на земята), а шарнирът е монтиран в долния носач и е нагоре с резбата.
  20. 0 точки
    Шарнирите на всяка кола се проверяват по следния начин : Повдигане на колата, полагане на трупче под носача, пускане така че тежестта пада изцяло на трупчето но гумата остава свободна без да опира в земята.
  21. 0 точки
    Дани такъв проблем може да има само едно камикадзе. Жалко, че на пътя не са сами.
  22. 0 точки
    Разбирам какво казваш и имаш право, макар че има не толкова черно–бели ситуации. Затова се старая поне аз да съм толерантен. Най-малко няма как да си сигурен, че човекът не се е объркал или не познава района.
  23. 0 точки
    Млада жена се съблича и влиза в реката да се къпе.Изведнъж от храстите изкача горският. - Къпането тук е забранено! - А защо не ми казахте, преди да се съблека? - Събличането не е забранено....
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...