Е и аз съм новобранец ,но вече с малко опит.За съжаления ще кажа ,че няма значение дали ще скочиш на голям двигател или ще почнеш с малък и ще сменяш с по-голям.В един мотор има доста повече неща от двигател.Абсурд е да уцелиш правилния мотор от първия път.250кубика е минимума.
Ще изброя по-важните:
1.Тежест ...основно 150-230 кг.Важно е както за возията ,така и за вдигането на мотора като паднеш.
2.Стойка,височина на седалката,опора на седалката.Тук има доста детайли ,но ръцете остават без кръв,Гърба и кръста може да те болят.Въпрос на телосложение и височина.
3.Карбуратор или инжекция.Карбуратора е доста нервен,често има проблем с празните обороти.Инжекцията има по-бавен старт и ускорение.по-нисък разход.
4.Дължина на мотора,междуосие и минимален радиус на завой.Това описва поведението в градска среда и възможността да се буташ между шамарите.
5.Спирачки-по съвременните модели имат ABS и тракшън контрол.Екстри полезни не само за новобранец.
Много добра идея е да се четат форумите,но според мен първо изкарваш А-категория и после почваш да изпробваш модели,докато ти стане комфортно.
Екипировка:
Каска.
Хиляди модели и марки.Лидери са Bell,AGV, SHOEI,SHUBert. Каска под 500 лв се смята за средно качество.500-1000 лв за доста добра.Каска след едно падане се смята за неизползваема.
Екип: Alpinestar ,Dainesse,Falco още 1000 фирми.Важно е да има протектори,колкото повече ,толкова по- добре.Има и ризници за обличане върху ежедневно облекло.
Ръкавици и обувки в зависимост от сезона и приложението..