Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 5.11.2018 in all areas
-
1 точкаИзвинете, че малко се връщам към вече обсъден въпрос. Винаги съм се чудел защо хората вместо да потърсят в нормативния документ какво е записано, започват да питат насам-натам, ровичкат из знайни и незнайни сайтове, получават 10 различни отговора на въпроса си и нищо не разбират. А колко е лесно просто да се отвори Закон за местните данъци и такси и да се прочете: Чл. 55. (Изм. - ДВ, бр. 45 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г., изм. - ДВ, бр. 112 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., изм. - ДВ, бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 106 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г., изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) За леки автомобили общинският съвет определя размера на данъка с наредбата по чл. 1, ал. 2 съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва: 1. до 37 kW включително - от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW; 2. над 37 kW до 55 kW включително - от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW; 3. над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW; 4. над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW; 5. над 110 kW - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW. В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти: Над 14 години: 1 Над 5 до 14 години включително: 1,5 До 5 години включително: 2,8 Има отстъпки за ниска мощност и наличие на катализатор, но за този модел автомобил - нямат значение. После се отваря наредбата на съответната община, например за София е 1.38 лв за киловат мощност. За кола като моята: 103 киловата по 1.38 лв = 142.14 Това число 142.14 се умножава с коефициент 1.5, защото автомобилът е произведен през 2005 година и по смисъла на закона в момента е на 14 години, и се получава: 142.14 * 1.5 = 213.21 Точно толкова данък съм платил и не си губя времето да го смятам с измислени калкулатори, като мога сам да си умножа три числа едно по друго. И като стана въпрос - от догодина вече ще плащам 142.14, защото колата става на 15 години Това си е 75 % от цената на винетката.
-
1 точка
-
1 точка134лв излетяха към теб
-
1 точка
-
1 точкаhttps://autobild.bg/michelin-разкрива-кога-старите-гуми-спират-по/?fbclid=IwAR2neFeLJIRK06Wq5K6ragQ0BLAibio9Ve0lR8_iVTM52u4mKUlNVJkv8TM
-
1 точкаКакто колегите казаха – настрой фаровете с отвертка през отворите. Настрой ги така, че с 1 човек зад волана и позиция 0 да са с подходяща височина (има тема във форрума). След това според броя пътници и багажа, можеш да донастройваш от купето.
-
1 точкаТой светва докато VSA-я работи и си спира след това. Например ако потеглиш с педала за газ додолу, трябва да видиш как светва докато VSA ти намаля мощността, за да не превъртат гумите; в момента, в който спре да работи, изгасва. Ако ти е стояла включена, може да има някакъв проблем – провери за записани грешки. Или случайно да си цъкнал VSA бутона, който спира системата и те уведомява за това със същата лампа светеща на таблото.
-
1 точкаАко не беше така дали щяхте да му се доверите да извърши "ремонта"? Интересно какво ще кажат Бултрако - дали е чистен или пръскан с боя. А аз благодаря от името на форума за темата. В чужда страна всичко е възможно, човек винаги трябва да има резервен вариант - я каско с пътна помощ, я друго.
-
1 точкаАз пуснах темата за да имат в предвид колегите ако попаднат в такава ситуация да реагират правилно и да проверят всичко преди да се действа! Иначе щом се продават рециклирани спирачни апарати, значи има някакъв процент дефектеруемост! В Бултрако предположиха, че схемата е с пребоядисване и обещаха да пробват боята, явно или добре са го направили, или са сложили рециклиран и ще ползват моя в бъдеще. А момчето си беше професионалист от всякъде, работеше бързо и качествено Друг е въпроса дали е трябвало! Сега като обсъждаме инцидента, жена ми се замисли повече и като разгледа подробно снимката, забеляза следите от струйката спирачна течност, която е видяла при пробата! Не знам дали може да се предизвика такова пръскане при положение, че пред мен свали гумата и не е пипал по апарата!
-
1 точка
-
1 точка1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux); 4) Общ пробег на автомобила - около 417 310 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6500 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - около 46 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 01.07.2018 - 02.11.2018; 9) Моточасове – около 140; 10) Изразходвано гориво - около 425 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (425 л./ 3.7 л.) = 115; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л. (източено е и маслото от картера на главата, което обуславя 200 мл. повече налято чисто масло); 14) Доливане на масло – не е правено; нивото не е променено или промяната е почти незабележима ( - 1мм на щеката; установих много лек теч на масло от гарнитурата на картера); 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; сравнително леко градско (трафикът не е тежък); доста „агресивно градско“ шофиране (не я жаля на стартовете от светофар или за включване в движението + доста гас/спирачка, вкл. терор веднага след студен старт), кратка магистрала с до 140-150 км/ч; Но… нещата скоро ще се променят. От понеделник ще се кара само до входа на София (Интер Експо Центъра). После с метрото. Омръзна ми да водя война за паркиране всяка сутрин. 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 400-6500 км (офисна хартия): Продължавам експлоатацията на маслото поне още 1-ин месец (до 1-ви Декември). После ще последва "жокерът" - ще източа около 1.5-1.7 литра масло и ще долея останалото ми чисто масло в тубата - около 1.3 литра. Така ще може да видим и преценим ефекта на освежаването на маслото - в каква фаза ще се върне маслото. След това ще му мисля .
-
1 точкаЧакам тези да дойдат от Русия - 30мм предни и задни. Пуснах ги през един куриер, ще пиша като дойдат и ги монтирам.
-
1 точкаОт Бултрако естествено! В Пловдив вече може да се тества, за София не съм питал. Все още не е анонсирано официално, но е без това има желаещи! Аз карах вчера следобяд. Версията е Елеганс 1.5 турбо с CVT. Интериора изглежда солидно направен, вкарали са доста екстри спрямо 4 генерация: LED фарове, автоматично превключване къси-дълги, 8 говорителя / има пищялки и на задните врати/, адаптивен круиз контрол, следене на осовата линия, Emergency Call, 7“ Honda CONNECT със Garmin навигация, много по-качествена задна камера с 3 режима, тристепенно отопление на предните седалки, 2 USB за зареждане на телефони за задните седалки и т.н. На централния дисплей показва знаците по пътя. Тука са по-големи и се виждат много добре. Може да се ползва и като помощен дисплей на навигацията На снимките се вижда дизайна, на Елеганса са сложили два ауспуха и 18“ джанти. Като возия и стабилност не виждам разлика спрямо 4-та, нивото на шум е малко по-ниско. Единствено мотора звучи малко по-неприятно над 3000 оборота спрямо двулитровия. Като ускорение е много добре /сравнено с 2.0 автомат, по каталог има повече от 2 секунди разлика/, хубаво е някой с 4-та дизел да прецени усеща ли се разлика! Скоростната кутия работи плавно и бързо реагира на педала. Като цени разбрах, че ще е малко по-скъпа от сегашния Елеганс, което е нормално заради допълнителните екстри и по-мощния двигател.
-
1 точкаЗдравейте, колеги! Настана време да напиша и развръзката на сагата. Намерих си един компютър за тест. Подмених моя и проблемът остана. Тогава вече степента на раздразнение у мен се повиши особено много. Седнах и започнах да гледам отново схемата. Само и единствено при конектора на електромагнитната шайба и датчика за температура на компресора не бях пипал. След един известен размисъл достигнах до извода, че сигналът преминава от MICU блока с предпазители в купето през F26 отива до този датчик на краче 3 (тук в схемата е 1, но това е за K24Z1 двигателя, не за R20A2 като моя): След това през 1 към номер 10 на модула за управление в купето: Ето там вероятно е окъсило. Също така конекторът на бобината се оказа, че доста лесно се разсъедини, което доста ме учуди (той е по средата на буксата - за R20A* двигателите - номер 2): След като разместих проводниците на компресора и веднага всички перки спряха. От този момент насам, вече 3-4 дни, нямам никакви проблеми. Остава само да видя в кой проводник точно е проблемът и да го реша дългосрочно, но ще ида на подемник, ще сваля кората отдолу за да мога да си го направя удобно за работа и тогава ще го дооправя. Финансовата гледна точка на нещата изглежда така: 10 лева куриерски услуги в двете посоки за ЕКУ-то и 10 лева на човека, който ми го прати за тест. Моето прекарано време не го слагам, защото бях в режим на самообучение и - смея да твърдя - вече доста напреднах в областта. Както се майтапят приятелите ми с мен: "файда никаква, защото не си изкарвам с това прехраната". И все пак съм с усещането за придобил доста знания, които мога да приложа и в други области Още веднъж благодаря на всички включили се! Изключително много се радвам на взаимопомощта във форумите. Обобщение за хората, които ще имат подобен проблем и ще четат "на диагноал", както аз обикновено правя: при проблем с постоянно работеща климатична инсталация си проверете дали нямате някъде късо към земя/минус около датчика за температура на компресора и за всеки случай си проверете кабела за +са на бобината на електромагнитната шайба (най-първата схема от този пост). Послепис: някъде във форума бях написал, че много ме кефи тая кола: само карам и обслужвам и нямам проблеми. Е, проблем се яви, но за щастие доста евтино и елементарно се реши (друг въпрос е аз колко сложно започнах да го мисля и разрешавам). Сега вече ме е "страх" да кажа подобно нещо, обаче все така си го мисля Боби
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00