@romborak и @dandilov
За мен лично капковата история се развива логично.
Маслото старее. Вярно е, че изглежда доста чисто. В това няма нищо лошо . Отдавам го на газта, запазения мотор, донякъде режима на експлоатация (висока средна скорост) и стила на шофиране. Ако трябва да мисля за "странична" причина за тази чистота (нещо, което не отразява адекватно състоянието на маслото), бих посочил две: хартията (от гледна точка на качество - хомогенност, като я погледнеш на светлината на прозореца структурата й следва да е равномерна) и скенера (хардуер + настройки). Скенерът мисля че можем да го отпишем, тъй като romborak го настрои. Остава хартията. Можеш да пробваш с друга при следващия тест (с новото масло). Разбира се, за тотално отхвърляне на проблем със скенера е достатъчно да скенираш една и съща проба на два скенера (твоя и още един, който ти е под ръка).
Като цяло, от гледна точка на дисперсия и чистота, маслото все още си е ОК (за мен).
Дали е изчерпало ресурса си (като пакет добавки; вискозитет; TBN) може да се установи само с лабораторен анализ. С капковия тест следим само видима промяна в диспергиращите свойства (механично замърсяване), обводняване и гориво (под въпрос, лично за мен).