Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 16.05.2018 in all areas

  1. 2 точки
    Снимките са станали добре. При обработка с "пила" в GIMP дават почти еднакви изображения. По тази причина пускам само обработен образ на третата снимка. Направил съм само лека корекция на яркостта (+10) + "пила" + инверсия, за да придобие вида, с които сме свикнали: И без обработка е видно, че има само нещо като блед остатък от ядро. Зоната на дифузия е изпълнена с мърсотия. Виждат се и по-едри сгъстявания/слепвания (парчета от краевата зона на ядрото). Няма обводняване. От гледна точка на капковия тест (дисперсия + замърсяване) маслото си иска смяна. И всичко това за 3-месеца . Можеш ли да дадеш специфики на експлоатация? Можеш да продължиш така още 500 км и да направиш нова капка (гледай само всички условия на теста, най-вече начина на снимане и светлината, да са идентични), за да видим ситуацията.
  2. 2 точки
    Здравейте, Пускам няколко снимки на една и съща капка, всичките направени с телефон (продължение на пост #1220). 1) Автомобил – Хонда Акорд 2006 K24A3 автомат; 2) Масло – RAVENOL DXG SAE 5W-30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 188,146 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6634 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 60/40 приблизително; 7) Средна скорост - не знам; 8) Сезон на експлоатация – 02.2018 - 15.05.2018; 9) Моточасове – не знам; 10) Изразходвано гориво - не знам; 11) Пробата е взета след 20-25 минути градско шофиране, 5 минути след гасене на мотора, сушена е 22 часа; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - ~4.5 л; 13) Доливане на масло – без доливане.
  3. 2 точки
    Благодаря за анализа, emod! В общи линии, мнението ти съвпада с моето. Отдавна се каня да подложа тойотата на 13000-15000 км интервал. Иначе режима е щадящ, определено. Особено значение, според мен, има малкия брой цикли студено/топло/студено. Почти няма къси преходи. Извънградско 80-120 км/ч. Магистрала 120-160 км/ч (145 км/ч са 4000 об/мин). Без тормоз преди да позагрее маслото. Рядко 1-3 предавка до пркъсвач (6500). Спазване на изискването на тойота за този двигател в авенсис за максимална скорост, която да се поддържа неограничено време – 185 км/ч (около 5000 об/мин). Предполагам, че неспазването на това правило ще доведе до прегряване на маслото. Пък и нашите магистрали не са подходящи за целта. Иначе, колкото и несериозно да звучи, смятам че 250 мч са добра граница за всеки, който се чуди да сменя или не. Опит от разни машини, мотокари и т.н. Понеже скоро свалях капака на клапаните ще пусна снимка какво е отдолу. Двигателят, последните 150000 км не е виждал скъпо масло, или смяна преди 10000-11000 км. Не съм мърляч, но и не робувам на „железа”. Газта е монтирана преди около 95000 км. Първите 100000 км са в Италия и нямам представа нито какво е било маслото, нито какви са били интервалите.
  4. 1 точка
    Чавдаре, аз не бързам - моите ги поръчай когато ти е удобно.
  5. 1 точка
    Най-стабилни от доста време на пазара са Heyner/Alca.
  6. 1 точка
    Аз написах, че може да ги вземат предвид, но не и като единствено доказателство, въз основа на което да се наложи глоба. Като цяло темата е доста обширна, изисква и познания по право (каквито аз не твърдя, че имам, просто съм чел страшно много по темата) и по-скоро не мисля, че можеш да "глобиш" някой с клип, който си направил с любителското си устройство за заснемане, а именно - видеорегистратора ти. При добро желание и компетентност, от ответната страна без особено големи проблеми ще оборят записа ти. Първо, че не е заснет от устройство, което да има издадено удостоверение за годност от метеорологична служба. Такова удостоверение, дори и да искаш, не можеш да си изкараш. Има хора писали до въпросните служби - отговора е, че нищо не могат да направят. Последно чух, че HP издавали сертификати за видеорегистратори, че отговаряли на определени ИСО стандарти - и там ударих на камък, хората с които успях да се свържа, не знаеха за какво става въпрос. Тук има и друг момент, че ако ти си сам в колата и имаш някакъв си запис от някакъв си регистратор, а от другата страна (да речем виновната) са 2-3ма човека, техните показания винаги ще имат по-голяма тежест, просто законодателството е такова. Имайте предвид, че дори камерите за преброяване, не могат да служат за доказателство, което да доведе до някакво наказание. Те могат да послужат евентуално до намирането на улика, но нищо повече. Казвали са ми най-прост пример - ако на такава камера за преброяване се заснеме как например блъскаш колоездач, това видео е крайно недостатъчно ти да отнесеш някаква глоба. Могат да го използват да ти видят номера (ако колоездача не го е видял), от там вече да те търсят, да видят колата ти дали има някакъв удар, да те разпитат къде си бил и какво си правил по времето на ПТП-то, но ако няма свидетели и междувременно си оправиш колата (или по нея няма следи от удара), няма как на базата на този клип да те осъдят, поне не и с адекватен адвокат. От тук насетне какво остава, да се надяваме да се защитим или съдим хора, със записи направени от някакви устройства по 60-70лв, на които доста често не се вижда и номера на извършителя. Най-скорошния пример каква "тежест" имат видео записите е човека с инсигнията, който стана доста популярен в групата на Гражданите, чак и по нова телевизия го даваха. Ако някой обаче е проследил случая, този запис е довел единствено до привикването на собственика на колата. Хората, в колата която снима също са викнати за показания, хората които щяха да бъдат ударени челно също са помолени да дадат сведения. Демек клипа най-много може да доведе до основание да се стартира целия този процес - после се гледат думите на свидетелите. Аз моя регистратор съм сложил, в случай, че някой нарочно ми се хвърли пред колата или някаква подобна ситуация, в която да се опитат в последствие мен виновен да изкарат. Ако нещо такова обаче се случи, мога само да се надявам, че записа който имам ще ми помогне по някакъв начин (ако съм сам), не мога да РАЗЧИТАМ, че съм на 100% защитен, просто защото законите към момента са такива. Има доста хора обаче, които си мислят, че като сложат по един регистратор на предния прозорец и се превръщат в road police, раздавачи на правосъдие и т.н. (не визирам никой конкретно тук), а истината е, че един запис, за да има и най-малката възможност да ни послужи трябва да бъде иззет по правилния начин. Демек полиция да дойде, да ти вземе регистратора, да си свали записите, за да се увери, че не са преработени и чак тогава може да се надяваме. Това да си свалиш ти клипа, да си го изрежеш, да го пратиш примерно на Гражданите, те от своя страна да го препратят до съответното РПУ и да се надяваме на някакво наказание е несериозно. В най-добрия случай и това ако хората в РПУ-то са абсолютни рахатлии и им се занимава супер много - ще намерят въпросния човек от клипа ви и ще му съставят един предупредителен протокол. В него нито се уточнява някаква вина, нито следва наказание. Човека там ще си напише неговата гледна точка, че на тебе ти се е сторило и не си видял добре и ще се подпише, че ще спазва ЗДвП, понеже иначе подлежи на санкция. ТОВА Е, такива протоколи може да разпише колкото си иска, без ваши лични показания, това е максимума който ще постигнете. Е това момче, не му помня името от Гражданите, почти всяка седмица дава разни интервюта. Еми в едно от последните го попитаха и в прав текст каза, че в момента от КАТ могат да реагират единствено на сигнали от снимки, нищо че снимка се преправя по-лесно. Системата им не била достатъчно напреднала. Те можели единствено да придвижат сигнала и дотам. Казано по друг начин, пращайки един клип до тях, получавам 300 лайка и 500 коментара под поста на видеото - нищо повече. И един друг голям проблем, който се спомена - даването на сведения се извършва пред човека, когото уж обвиняването в нещо. Аз примерно не си представям да си пускам отпуска или да излизам от работа за половин ден, за да ходя и давам показания как някой си ме изпреварил на непрекъсната линия или най-нагло изпреварил цялата колона от чакащи и се прередил да завие от грешна лента, в присъствието на въпросния. Щото крайния ефект от това е него евентуално да го глобят 50-100лв, а той да си постави за цел номер едно да ме намери мен или колата ми и да ми направи един куп мизерии. Доста дълго стана, но за мен в момента положението е такова - абсолютно е безпредметно да изпращаме каквито и да било клипове до където и да било, за да се надяваме на някаква справедливост. Може само да се надяваме в някоя много тежка и спорна ситуация да ни помогнат и до там.
  7. 1 точка
    Бях писал и аз по тази тема. Дадох за пример САЩ и Канада, където не са помирисвали 92, камо ли 95, 96 или 100. Колите им вървят по-добре от наще. И накрая, разбира се че горивото има значение, и то голямо, не само за мощността, но и за "живота" на ДВГ.
  8. 1 точка
    Колега, ако ти си се връщал с кола два-три пъти от Европа, аз съм пътувал много повече, та мога да потвърдя, че разлика в качествата на горивата има и то голяма. Разликата се усеща както в мощноста на колата, така и в разхода на гориво. Дори в Румъния горивата са много по-качествени от българските.
  9. 1 точка
    Да не си гледал ръководството за дизела, или за К20 моторите ? Там наистина се стяга с 39 нютон-метра, ама първия етап . При дизела после има 2 етапа на до затягане по 60 градуса, а при К20 - 3 пъти по 90 градуса .
  10. 1 точка
    Моторът изглежда чудесно! Относно 250-те мч - споделям твоето мнение при следните условия (неизчерпателно изброени): средна скорост около и над 30 км/ч; сравнително леко градско + компенсация от извънградско; поне 20-30 мин. работа на мотора след запалване в преобладаващ режим около 2000/2500 об/мин (дава възможност на маслото да стигне около 80 С зимата); минимален брой старт/стоп за ден (колкото по-малко, толкова по-добре); нормално шофиране (ти си го описал чудесно); климатични условия без екстремности; мотор в добро състояние (най-вече бутало/цилиндровата група и клапаните (водачи + гумички), които сумарно имат най-голям принос за харча на масло и попадане на изгорели газове в картера); качествен бензин (за газта не говоря, там е ясно), но лошият бензин е предпоставка за по-бързо унищожение на маслото (най-вече сярата в него); др.
  11. 1 точка
    За сега решихме проблема. Нямаше "фреон" - това установиха в ИмПас и тактично ми отказаха да го заредят след като се почудиха малко, нямали съответните консумативи ! Така, че прочетох доста неща и намерих лепенката под капака. После и сервиз Хонда - Варна ми отказа , но намерих друг и ми провериха и заредиха системата. Сега работи , но ще го наблюдавам :). Само да спомена, че компресора е друг модел с помощ 15% от батерията. 85% от движението му идва от ремъка - някои го наричат "хибриден компресор" . Описано е във текстовия файл. Hybrid_AC[1].txt
  12. 1 точка
    Благодаря за хубавите думи Митко! Изчетох целия форум до последната буква,но това бяха въпросите,на които не можах да си отговоря! Относно горивата,защото казваш,че нафтата в Бг е лоша. До сега съм се прибирал с няколко коли през годините,както и със споменатата по горе honda stream и съм ги засичал до последния грам,защото ми беше интересно. Мисля,че 2000+ км.са идеален пробег за това. Трябва да споделя,че колите харчат точно ама точно толкова с бензин зареден в Бг и такъв зареден в Германия или Австрия.Вървят абсолютно идентично и вдигат еднаква максимална скорост. За мен извода е,че разлика в качеството няма и доводите за това са достатъчно сериозни. Миналата година се прибирах с mercedes 320 CDI,изхарчи около 9 литра стеден разход и с Бг нафтата си беше същото. Същата е работата и с двойния стандарт според мен.Нали трябва медиите да има какво да коментират ама това е друга тема. Поздрави и благодаря отново!
  13. 1 точка
    @Двигателист Ето ги обработени (първата е снимката, втората е скана): Според мен: Това масло не е за смяна, от гледна точка на замърсяване със сажди от горивния процес и от гледна точка на дисперсия на замърсяването, натрупано в него. Ядрото все още е доста светло. Краевата зона е тясна и добре изразена. Зоната на дифузия на практика е чиста - има много леки (бледи) и фино разпръснати фракции. Накъдрянето на капката е слабо = маслото не е/ или е много малко обводнено. Причината е ГАЗ-та + високата средна скорост (50 км/ч) , говореща за лек режим на експлоатация, както и мотор в добра форма и може би (предполагам само) щадящ шофьор. Разбира се трябва да бъде отчетено и доливането на масло . Сигурен съм че знаеш, че при подобни условия може да бъде постигнат (теоретично) от 1.5 до около 2 пъти по-голям интервал на смяна на маслото, отколкото при бензин (при същите условия на експлоатация). Отделно, TBN-на на Comma Syner-G 5W40 е около 10 (маслото е с доста Калций), както и Цинк и Фосфор = газта му е слаб конкурент . При тези условия си мисля, че ще понесе и 300 м.ч. (мое мнение).
  14. 1 точка
    Здравейте! Ето една проба и от мен, че мисля да го сменям след още някой километър. Не съм сигурен доколко е коректна, защото когато паркирах в работата и маслото беше добре загряло (над 30 км, повече извънградско), но много бързах и не ми остана време да взема проба. После около обяд я позгрях, но субективно маслото не е било с температура повече от 70 градуса. Капката е една и съща, но едната снимка е с телефон, а другата е скан, на автоматични настройки с 600 дпи. 1) Автомобил – Toyota Avensis, 3S-FE, 1999 г.; 2) Масло – Comma Syner-G 5W40; 3) Маслен филтър – Mann; 4) Общ пробег на автомобила - около 248000км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9700 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – -/-; 7) Средна скорост - около 50 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 9.01.2018 -13.05.2018; 9) Моточасове – около 200; 10) Изразходвано гориво - около 50 л. Лукойл 95 и около 930 л пропан-бутан; 11) Kтм = (970 л./ 3.7 л.) = 262,16; 12) Пробата е взета от напълно загрял (като охл.течност, но не напълно загрято масло) двигател (5 минути след гасене) и се е сушила 18 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л.; 14) Доливане на масло – 0,6-0,7 л. Моля, за коментари.
  15. 1 точка
    Откачи си акумулатора и пробвай пак (след това де ). На клипа горе от 2:32 нататък. Ако пак не става може да е от контролите на вратата. По спомен имаше сервизна акция за копчето, че можело да се намокри и изпържи, може да се е скапало нещо.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...