Jump to content
Emicha

Дизелов или бензинов двигател-предимства и недостатъци?

  

214 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Колеги,ако искате да си почешаме малко езиците по темата,ако ви е доскучало? Тя е като въпроса ,кое е първо:яйцето или кокошката, ама тук ще бъде: предимствата и недостатъците на дизеловия и бензиновия двигател,консумативите и другите агрегати в автомобиа свързани със съответния двигател,кой какъв предпочита да кара и така нататък? И понеже Хонда има само една и то сравнително нова разработка на дизелов мотор,предлагам да коментираме общо за всички марки,все пак сме карали и други, предполагам? Като за начало да споделя, че до сега съм имал лични- 3бр. дизелови и 6бр. бензинови коли,е карал съм много повече /служебни,семейни,на приятели и т.н./ ,но на първо четене се записвам в отбора на привържениците на коли с дизелов двигател! Просто те винаги досега са се представяли по-добре от бензиновите,почти във всяко отношение,като разход на гориво, евтина подръжка /почти никакви сериозни ремонти/, никога не са ме оставяли на пътя, и т.н. и като дръпна чертата за съответно еднакво изминати км. и с двата типа двигатели, статистиката е в пъти по-добра за дизела! Може и да съм уцелил,марката и модела кола, но при мен е така! Сега сте Вие на ход-хайде да поспориме.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мога да започна точно със това което най-много си ме дразни в дизелите а то си е тракането на двигателя а оттам се получава и тракане в купето, което се усеща доста в кормилото и доста във скоростния лост.Естествено говоря за стари дизелови коли,на нови не съм се возил но предполагам че не са така,лично аз не съм карал дизелова кола карам си само моята която 2.0 литра бензин и си харчи добре за в момента със тези цени на горивата.Нямам нищо против дизелите особено един мои приятел си закупи 2003 Ибиза 131 кончета ТДИ и честно казано наистина ми харесва как върви колицата но това което аз най-много обичам в колите е звука,ако може и будотещ,но за коли с такъв звук все още нямам пари.А относно въпроса за потдръжката си зависи много и колата као години марка и мн неща,не мога да кажа цена на разни смени на части защото не съм правил просто.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна тема.Днес точно не знам и аз от какъв зор се загледах в обяви за дизелови Хонди в карс.бг.Направиха ми доста добро впечатлиние като цена и година.Говря за Сивик англичанка 99-00 от 2500 до към 4000лв има доста хубави на вид(това са снимки все пак).Но към темата 2000куб.ТДИ има различни мод.от към коне.Едните са по 90кс. а другите по 105-7кс.Тези по мощните ми направи впечатление че са аеродеци дали е само заради това или е някакво съвпадение.И друго като Хондите ли са си здрави или ровърските мотори за нищо не стават.И за подръжка скъпи ли са.Като разход добрели са.Като вървеж общо взето тия работи.Иначе едно приятелче преди месец си взе Ауди А4 1.9 ТДИ 115кс.и се почнаха едни ремонти.Наложи му се да сменя съединител 350лв с отстъпки и там кво ли не.Трябва да сменя ремъци ролки (обслужването)каза ми над 600-700лв.Единствено от разхода е много доволен 6/100 градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз в подкрепа на бензинките :P В автопарка съм с два дизела от които е един немски, набор далечната 1991г. и един френски кашон, закупен чисто нов през 2008г. Шваба съм почти сигурен, че е минал над половин милион километра и чак на скоро му правих основен ремонт и на фона на това зверско каране и товарене, не очаквах и толкова да издържи. По-едно време като го настъпвах за да изпреваря, автобусите на градския транспорт пропускаха по-две спирки в мъглата :D За френския кашон смятам да не пиша, че и без тава ми е писнало от него и със сигурност закупуването му беше голяма грешка, както и производството му като цяло ! Честно казано, винаги съм предпочитал бензинките и даже не мога да кажа защо :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дядото си взе peugeot 406HDI 2001 год.това беше първият ми допир до дизел.колата се развърта много бързо в ниските и като цяло е много приятна за каране.другото,което ми хареса,е че палиш и тръгваш веднага и дотук с харесването :angry: .след 3-4 месеца каране в бг.се почнаха ядовете с дпф филтъра.няма да описвам колко пъти го вкарва в авариен режим и едвам се прибера до вкъщи.последствията с премахването на тоя филтър му оскъпиха колата с над 1000 лв.6 месеца след като я взе съжали,че е взел дизел. :lol: другото,което ми прави впечатление,е скъпата нафта.навсякъде тя е по евтина от бензина,без бг.незнам защо дизелите изобщо някои ги купува още.незнам защо ги внасят.сигурно щот има будали да ги взимат.едно време бяха хит разни голфове и мерцедеси 190 дизеларки.абе просто няма как някой да ме убеди,че е добре да караш дизел в бг.вчера едно Q8 ми отрови душата.на всяко настъпване на педала припушваше като на кацемето кумина.това е и най сериозната причина да не харесвам нафтата.облаците пушилки,които всеки ден ми тровят душата на пътя.дали от не добре подържан автомобил или скапана нафта,отровата е навсякъде. в Гърция не карат дизели.забранено е да си купиш дизел от магазина.таaaa... караите,ако ще карате бензин.пък не е зле и да помислим за колела,мотопеди и най добре,да повървяваме повечко :huh:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто мнение (от човек, който никога не е имал дизел):

...- да си вземеш дизелов автомобил, 2-ра ръка си е чиста проба късмет. Дизеловият автомобил се взима, за да се кара много, ама много... А и "на запад", откъдето е масовият внос за нас, наистина карат по много. В повечето случаи се получава така, че... в един момент, когато поддръжката на такъв автомобил, започне да излиза твърде скъпо и си по "на далавера" да си купиш нов, отколкото да хвърляш маса пари за поддръжка на стария такъв - отърваваш се от него. А точно такива автомобили се озовават по родните ни автокъщи;...

Дизелът бил скъп за поддръжка?!Кое е скъпо, самичт двг, или периферията?!Демпферен маховик, DPF, разни ел.системи и други нови технологии.В тоя ред на мисли, истинският, евтин за поддръжка дизел, умря с появата на HDI, DPF, Dual mass flywheel, PD (помпа дюза) и тем подобни модерни английски думички!Та тетака, дизелът ли е виновен, или 21-вото хилядолетие.п.п.Аз съm въздържал се (в гласуването). Все ми е едно, какъв е двг. п.п.п. Имал съм само 2 лични дизела - Rover 420 SDi, koйто продадох на 230 000 МИЛИ, в перфектно състояние (за което аз нямах вина), и Volvo V40 1.9TD Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Rudolf Christian Karl Diesel има високо КПД (30~40%)не го бърка особенно с колко си го натоварил, дали си пуснал климатика, дали катериш баир, ниски обороти спрямо висока скорост, на извън-градско и магистрали почти няма превключване на предавките поради Бруталните NM. Това че Дизела е шумен са остарели и неверни твърдения, чуйте един "Common rail" и пак ще си говорим за тракане


Разбира се Бензина е калорично гориво и е несравнимо да го разпържваш на 7-8-10 хил./об пък било то и с цената на висок разход поради ниско си КПД (15~20%) а за да постигнеш икономичност трябва или колата да е нисък клас демек ниско тегло или монтирането й на газ или метан

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях пред дилемата дизел - бензин, но бързо взех правилното решение.Дизел само ако е нов.Карал съм опел корса 1,3 cdti , алфа ГТ дизел и Митсубиши Outlander и на трите имаше някакви паразитни вибрации на педала на съединителя.Отделно ми беше доста тегаво докато ги шофирах , никакъв trotle response.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както в почти всяка тема за или против нещо.Едната част се опитват да убедят другата част, че тяхното е по-добро.Има само едно единствено решение.Човек да се качи в даден автомобил да покара 100тина км. и да каже "Да" това е колата за мен.Карал съм много коли и всяка си има някакво предимство спрямо другата.Те и нарочно така ги правят за да може човек да си хареса според приоритетите.За и против дизела:Твърдо ЗА новите дизели.Много добра тяга още от 1800оборота.Дават ти едно чувство, че колата върви супер много а всъщност си караш съвсем спокойно в порядъка на 2000-4000оборота, което не те стресира или натоварва, а колата дава максимума от себе си.Все едно да караш хонда в втек постоянно(мен лично ме напряга ако е прекалено дълго време).Всичко е хубаво и спокойно но само до тук.Почват минусите пряко свързани с нашата държавица.ГОРИВАТА ебават май... на пейзажа.Да оставим цената всеки се спасява както може.НО качеството е много занижено, което е катастрофално за новите дизели.Купуваш си една кола за 15-20хилки и попадаш на кофти нафта-останалото го знаете.Поддръжката е по-скъпа от бензиновите(почти винаги).Моля сравнявайте коли с сходни години и класове.Като вземете да сравнявате сивик д14 с ауди 3.0тди, еми логично разходите за поддръжка са колкото целия сивик. Определено ако не си фен на бързи и яростни, лютеницата, кетчупа и прекъсвача ттттт.Дизеловият двигател би те зарадвал повече.Както и хората от сервиза биха ти се радвали повече.Аз лично съм привърженик на дизелът но последните ми 3 коли са ми бензинки, понеже си имам служебна дизел и ми се балансират нещата.Сестра ми има ц4 1.6 хди 90 чипнато на 120 еми когато и да му се кача много му се радвам и на разхода и на вървенето.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Аз пък съм за Дизела.Обслужването му не е толкова скъпо, колкото си мислите.На бензиновите коли също им се сменят съединителите след определено време, и те имат дюзи, датчици, полуоски и т.н. които могат да се повредят.Но шофирането на модерен турбо-дизел носи много по-голямо удоволствие отколкото бензиновия.Поздрави и безаварийна пролет на всички.П.П. Още малко да се постопли и вадя колелото - по-здравословно и екологично е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говорим за кола втора употреба на 10+ години и неизвестен брой км. твърдо за бензина. Новите дизели са хубаво нещо, но докато не се наложи да сменяш нещо, а това неминуемо става след като се навъртят 200 хил.+ км. Да отбележа, че дизелите втора употреба, които са на пазара в 90% от случаите са такива. Да казвам ли колко струва турбина, демпферен маховик, дюзи, помпи и пр. Колкото и да се мъча, не се сещам за нещо, при бензиновия автомобил, което да струва толкова, освен цял двигател. Другото което е да, носи удоволствие турбодизела при каране, по-икономичен е, но ако говорим само за кеф един турбобензин би ме изкефил много повече! Другото което според мен малко заблуждава хората, които карат дизел втора употреба е, че видите ли вече 5-6 месеца го карам и никакви проблеми. Искам да чуя мнение на някой, който си е купил дизел втора употреба, но го е карал 4-5 години и да каже колко са му излезнали ремонтите в дългосрочен план за да видим и сравним разходите с бензинката. Не казвам, че съм прав просто искам да установя къде е истината, а тя както винаги е някъде посредата :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Както казах:Rover 420 SDi 20Т2N turbo intercooler 105 hp. 98-ми набор. Купих го на 180 000 мили. Смених консумативи - ремъци, ролки, филтри, масла, и подгревни свещи. Карах гo 1 г. в UK, после тъстът ми 2.5 г. в БГ. Продаде го на около 230 000 мили, в цветущо здраве.Volvo V40 1.9 TD, двг и скорости Рено, също '98-а. Същата история - обслужване и ... газ, 2 г. около 30 000 мили (140 000 мили общо).п.п. Следващата ми кола смятам да е с K20/24.. или N22.. Задължително Автоматик, понеже за мен това е по-важно, а не двг.п.п.п. Защо анкетата няма "се ми е едно"?! Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата на баща ми - Ауди 80 (б4) 1.9 тди 90 коня - изключително здрава машина. Вярно 93-та година е старичка, но за сметка на това много здрава кола. Другата дизелица в семейството Corsa C - 2001 година 1.7 турбо дизел 75 коня. Уж нищо и нямаше като я взехме и сега след 1 година е за дебитомер - 650 лева оригинален и демпферен маховик - 2 бинки Публикувано изображение. Та аудито е много непретенциозно и здраво но корсака е ужас. Това отново доказва че старите дизели са си непретенциозни и евтини за сметка на новите.

Редактирано от Clinku

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към написаното по-горе :

1 - VW transporter T4 1.9D набор 1991г., в моите ръце от 2002г., километри неизвестни +служебна - Бусчето е италианка и всекидневно е подложено на товарене и off road тук таме. Като ремонти през годините е имало и най-скъпия ми беше хидравликата. Миналата година реши да смеси чорбите и там ми коства около 1300лв. за основен (почти не остана не сменена карантия)!

2 - Peugeot Partner 2.0 HDI, закупен 2008г. от магазина - Като за начало два пъти ме остави на магистралата без всякакви токове, тампони двигател, окачване няколко пъти, хидравликата предаде богу дух, DPF-а, няколко пъти авариен режим зареди разни вакумчета и дюзи и пр. Не знам дали щеше да има разлика от това ако същата беше бензинка, но с тази кола вече не тръгвам на разстояния по-големи от колкото мога да мина пеша!

Общо взето това е допира ми с дизел и като цяло не казвам, че съм ПРОТИВ дизелите, просто повече ме радват бензинките! При закупуването на нов (изключвам френски), бих теглил чертата и тогава може везните да наклонят в полза на дизела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо при закупуването на нови автомобили:два автомобила от една и съща марка, един и същи модел, с едно и също ниво на оборудване, с приблизително един и същ обем на двигател, както и мощност - освен разликата бензин/дизел, има и разлика от няколко хиляди (в зависимост от класа автомобил), като тази разлика винаги е в полза на бензиновата кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо ЗА бензиновите автомобили в България Публикувано изображение

Бензин + газ, дори с висок разход е по-тихо, по-евтино и лично на мене, по ми харесва от Дизел.

Пък нека после разправят, че им горят 5 дизелите Публикувано изображение с тая скъпа и мръсна нафта.И зимата като немогат да запалят и им стане на желе..

Може да се обидят някой колеги с по-стари дизели, но дизелът ако няма турбо си е аграрна машина..Публикувано изображение

Иначе ако са нови колите няма да има чак такова значение дали са дизелови или бензинови, или поне докато са в гаранция. Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като собственик на дизелов Акорд , ви казвам , че ако сега трябва да си купя кола за около 15 000 лв ще си купя пак Акорд , най-вероятно пак комби , но бензин ;) Някои знаят , за останалите - това ми е трети двигател в колата - разбира се , че съм частен случай и не съм добра извадка , но ... Първия двигател се отказа на малко под 100 000 км , всъщност толкова пишеше на таблото , закупен от Бултрако София на 32 000 км и 3 годишен пробег при тях - дали са реални го оставям на вас . Причината да се предаде - дефектен двигател , сменен само блока . Втория двигател изкара 700 км , причината да се предаде некачествен ремонт или некачествена част ( демек блока ) . Тука разбира се опираме и до сервизи - разтропа ли се дизелов двигател , директно цял нов или втора ръка . Като сравнително разумно разсъждаващ човек сметнах , че оторизирани сервизи ще знаят какво да правят , но уви - повече крака ми там няма да стъпне , та дори течност на чистачките да трябва да ми сменят !!! Третия двигател , на около 50 000 км , за сега 10 000 км и се държи добре и нямам грижи , но покрай него търсейки шайба на колянов вал и изпускателен колектор из моргите в страната разбрах достатъчно , а именно , че двигателите втора употреба и конкретно някои части се харчат !!! Преди година като се подготвях психически в страната имаше към 3 цели двигателя n22a1 , след година вече бяха продадени на части някои или други цели и заредени по още два , т.е. към 6-7 бройки . Понеже търсих специфични части като изпускателен колектор и шайба на колянов вал едвам намерих , защото свършвали бързо . Същото се отнася и за изпускателния колектор ... Масово има вкарани автомобили с вече сменени двигатели ( за пример колегата Коев , който го разбира в последствие при регистрацията ) и масово се сменят такива двигатели ! С това искам да ви кажа , че опита ми с дизеловите двигатели и конкретно тези на Хонда не е положителен :( При смяна на масло - 6 литра по 36 лв поне , малсен 40 лв , въздушен 40 лв , горивен 90 лв , като части втора употреба изпускателен колектор от 300 лв нагоре - чисто нов е към 1000+ лв , шайба колянов вал от 200 лв нагоре - нова 1000 лв . Лично аз в момента не смея да изцеждам предавките и да карам с над 160 км/ч по магистралата - всяко качване е съпроводено с постоянно ослушване за странни звуци , вибрации и т.н. Просто това не си е работа за мен :( Средния ми разход е към 7/100 градско в София и по магистралата до Пловдив , като карам до 2200 оборота макс. , в града пак така , бавничко до 2500 оборота и като добавя и цената на нафтата :wacko: Добре е да съпоставяме коли от един клас , години и километри , но все пак опита ми с бензинова Хонда :Джазз 2003-та , двигател с верига и 2 реда свещи . Купена чисто нова и карана само в България - значителни ремонти - лагер задна главина - от вносителя чисто нова 440 лв , семеринг - не знам точно на какво беше - 15 лв , но доста играчка , останалото само масла , филтри , повечко свещи и гуми ;) След като я продадохме на 200 000+км новия собственик сподели за прочистване на ЕГР клапана :) Безпроблемна кола !!! Моето мнение - бензинов автомобил , ако толкова не мога да му плащам бензина - пропан бутан или метан !!!Или ако мога да добавя - дизелов автомобил само за извънградско , бензинов само за градско ;)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,радвам, се че темата започва да става интересна,а от горе на това ни връща и спомените назад във времето,където всеки е закупил първата си кола и съответно е преживял своето разочарование или радост! Естествено очаквам привържениците на бензина да са повече, но това мисля е логично,особено ако някой е попаднал на дизелово дърво-ама то трябва и да се гледа и събира информация, а тя сега е по-достъпна от всякога.Та далечната 1989г. си купих първия дизел / МБ-123ка 240Д произведен1982-9м./ на 112х.км. и се почна с ремонта след 11х.км.,350$ за комплект целия съединител.Е да ама аз съм си виновен,правех се на състезател,въртях гуми до трета надбягвах се с бензинките и колко и да ви е страно не им отстъпвах.А пък това ритмично тракане на редовата н. помпа най-много ме кефеше,другите се смееха ама докато почнеха да дишат прахуляка и пушека.До преди 2г. си якарах за удоволствие/а то е голямо/,сега е на 780х.км.,доста поизгнила /ама имам проект да я реставрирам-дано стане/ и да Ви кажа освен 4бр.горни носачи ,2бр.тампони на ст. щанга, 2бр. биалетки,2бр. предни дискове, 1 радиатор,по 1 ремонт на стартер и алтернатор,по1 ремонт на спирачна помпа и горна помпа на съединител, нищо друго не е пипано по двигателя за тези години и километри,ама зверско каране! Естествено масло, филтри, накладки,да, но съединителя е още от смяната му на 123х.км.! Другия дизел Форд-транзит,също се представи горе-долу задоволително,един скъсан ангр. ремък-последствия смяна повдигателни пръти,уши и основи на разпределителен вал,ремък.С изключение на нафтовата помпа/много често протичаше от един о пръстен,подгряващи свещи 2 пъти сменявани, по двигателя никакви проблеми и до сега вече около 400х.км.Имаше проблеми естествено по диференциала,окачването и т. н. но това все пак е Форд/москвич/.Фиат-Уно дизел,прищявка на жената/малка гр.кола икономична и до тук/,много бързо си замина-пълно дърво,замалко да намразя дизела! Камиона няма да го споменавам,там е друга работа.Равносметката-малки разходи за подръжка на дизеловия двигател, сипваш нафта,сменяваш си филтри и масло и караш.А за бензиновите,да не се спирам поотделно на всяка-писнало ми е да сменявам свещи, кабели,ремъци,центровки, ремонт на карбуратори и инжекциони,помпи и какво ли не,уж все евтини неща/конкумативи/ ама на често!Може и да не съм уцелил правилните коли /руски, немски,японска и кореиски/ ама при мен е така.Сега отново съм заложил на дизелова Хонда за семейна кола и дано не се разочаровам пък ще видиме.Това все пак е първия дизел на Хонда и мисля ,че са се напънали да нарпавят нещо наистина качествено ,дано не ни разочароват!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за бензиновите.Бащи ми има Ситроен Ксантия 2001 год. HDi и така приятна ми се вижда за каране (поне за мен доста по приятно от някой скапани немски TDi) Доста тихо работи няма го досадното тракане Публикувано изображение и така..ако си взимам някога дизелов автомобил ще бъде Ситроен или Пежо.Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала на колегата Тино за безпристрастното мнение! У нас в БГ всеки си хвали стоката и рядко си признава, ако е направил грешен избор. По едно време и аз си бях навил на пръста да си купувам дизелово БМВ- е46 след фейслифта и почти бях купил едно. Добре че не повярвах на мненията от БМВ форума колко добра кола е. Че тогава се поразчетох доста из чуждите форуми и най-вече в английскоговорящите. Направо ми си взе акъла за какви ремонти и кви чуда става въпрос! Мисля че в темата става въпрос точно за новите дизели след 2000 г. Затова си карам Прелюда, свиркам си и само за протокола ще кажа: за 4 години и три месеца и 85000 км. навъртяни лично от мен колата нито веднъж не ме е предала. Нито веднъж не е влизала извънредно в сервиз и единствените неща /освен консумативите / които са сменени за това време, макар и неналежащо, по-скоро да ми е мирна главата са воден радиатор-165 лв. и ламбда сонда-112 лв. Това е за повече от 4 години здраво ежедневно каране на 14 годишна кола. Може и да съм извадил късмет ;) Знам само, че за каквото и да я сменя ще съжелявам, защото вече не се правят такива коли, било то и с марката Хонда :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да си говорим, дизела е по-скъп като автомобил, подръжка и е капризен!Последните 15г, започна производството на коли "еднодневки", особено в Италия!Караш 5-7г. и хвърляш, брак!Високото качество не носи печалби, защото хората си ги карат над 10г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е,че всичко е късмет с колата било то бензинова или дизелова.Първата ми кола беше Рено Лагуна 94г. с 1.8 литров двигател(моно инжекция).Супер доволен останах от тази кола никакви проблеми,ама наистина никакви а колата беше на 180000км,като я купих.Приятеля на,когото я продадох все още си я кара безпроблемно.След това минах на Пежо 406 2,0i 1995г. и там се почнаха проблемите,то не бяха заглъхвания на двигателя при смяна на скоростите,нестабилен празен ход и от там следователно смяна на стъпков мотор,смяна на кабели,свещи и бобини,ламбда сонда,многократно чистене на дюзи и без резултат.Така и не разбрахме какъв е проблема на тази кола,понеже я тотализирахме в едно дърво.Преди 4 години купих от Германия Пежо 607 2,2hdi 2005г. за нея мога да кажа положителни неща.Не ми е правила проблеми,но и малко я карах преди да я продам.Колегата на,когото я продадох пожела да я проверим в сервиз и се оказа че дюзите били "тръгнали".А смяна на дюзите,както знаете са скъпа инвестиция да не говорим,че има и FAP филтър,който издържа до около 220000км а нов е 2000лв.След Пежото купих Акорда,за когото все още нищо не мога да кажа,понеже е нов а и малко го карам.Засега най-доволен оставам от "дъртата"ми Ланчиа Делта 97г.1,9td.Ей такава кола няма,просто не се разваля, няма никаква елктроника по нея и е все още с оригиналните си амортисьори,водна помпа,съединител,лагери главини,турбо.Тази зима при минус 20 палеше от раз и никога не ми се е случвало да ми замръзне нафтата.Имам я от 10 години и е на 215000км градско харчи към 8л а извънградско около 5,5.Просто невероятен дизелов мотор.Все още работи така ,както я взех 2002г.Та по темата мисля че за човек,каращ над 25000км годишно по-добрия вариант е дизела,за по малко бензин-газ.Все пак мисля че дизела се разваля по-рядко а и ако е стар дизел поддръжката е колкото на бензина.

Редактирано от R20
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен лично тая дилема се изчерпа с w124. От там-натам смисъла му се изгуби. А той, поне за мен е, да си купиш малка кола бензин и голяма дизел. Веднага се обосновавам.Малката е градска. Палиш, ръгаш и газзз. С една газова се возиш без лев. Дизеловата си товариш жената, децата, багажа и към плажа. Не бързаш, караш леко и гори малко. Евтина потдръжка. А сега какво се случва. Дизеловата, освен, че цялата и горивна система се скапва от горивото, проблема с филтъра с твърдите частици, скъпото масло/не съм чул масло читаво за дизел под 15 кинта/, соленото обслужване, скъп съединител и има и вибраций в купето. Е това кола ли е?Да дам аз 400лв средно за ремъци и ролки, при положение, че ще сипвам на 2,8лв а на бензинката с газчица си минавам с 10лв/100км и си го обслужвам за около 180кинта със се частите. Малкото ми е 40кинта за 4л и то 5в50. Съединителя ми е 250-300лв, а на дизела над 1000лв. Отделно, откакто един колега цяла зима си прави колата и пак не е на 100% на пътя- не мерси.Става на въпрос за дизелово пежо 206. От клапан на високо налягане, през чистене на всичко, та стигна до саниране на ГНП и пак кара на страх. Дизела има само един "+" . С чип и програмиране можеш да му извадиш още 30-40 коня и да караш, без да купуваш нищо. Колегата я пробваха с таблици за 150 коня/неговата е 90/ и тая кола откачи, ама са я кара гаджето му и я върнаха сток. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента имам дизел и ме кефи. Поддръжката не е скъпа. Сравнено с бензин, голямата емоция е пред колонката на бензиностанцията. При спокойно шофиране е голяма скука - слагаш 5-та и забравяш. Голяма тяга в ниските, страхотно доускорение. Не става за Божурище или там където си ги мерят, щото много бързо свършва оборотомера, но за пътища с по-голям наклон и завои е кеф. Има си и недостатъци - шумен мотор, бавно загрява /особено зимата е гадничко/, сажди по задната броня. На база сравнение с предишните ми 2 бензинови автомобила - определено си заслужаваше покупката на Акорд с английско сърце 20Т2N.Дали следващата ми кола ще е пак дизел - кой знае?!?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен бензиновия двигател.По евтин за подръжка не толкова капризен и бензина е по-евтин от навтата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак Ви казвам - подръжката на Акорд 2,2д и 2,0 (или2,4 бензин) 2003-07г е минимална.Колегата Тино малко преувеличава (разбирам го) а и цените за консумативите на Бултрако са високи.Пълния комплект оригинални филтри (маслен, въздушен, горивен и купе)и масло могат да се закупят между 320-380 лв. Филтъра на купето и горивния се сменят през една смяна на масло (приблизително 2 г.). За бензина предполагам че цената на обслужването ще е подобна или до 50 лв по-малко. Цени за Съединител за дизел о-о 450-500 лв, за бензин - о-о 400-450 лв. Тук е единствената разлика, че дизела има демпферен маховик с цена 2200-2300 в Хонда, 1800 -друг сервис, 900 лв - Интернет. НО маховика не се сменя всеки ден - дори може да не го смените до 300,000 км. Същото се отнася и за турбото - с качествено масло и експолоатация ресурса му е като на маховика - може никога да не го смените. Цена на ново - 2000лв. Цените по ходовата част и спирачките са еднакви.Средния разход на гориво на 100км. при 2,2 д по мои наблюдения е от 2,5 до 4 литра в полза на дизела, което при пробег от 20,000 км/годишно Ви спестява20000/100*2,5л*2,67 (цена на А95 днес)= 1300 лв. - 100 лв (зимна добавка за дизел) = 1200 лв. - 200 лв (от по-скъпо обслужване)= 1000 лв. / годишно. МИНИМУМСами си смятайте колко е разликата при 2, 3, и нагоре години или по-голям пробег.Поздрави и успех на всички колеги.

Редактирано от NikiG
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники не е до преувеличаването ми , а до реалността ;) Колко стари дизели ще си купиш и ще си сигурен , че всичко по обслужването е спазвано стриктно ? Определено е до късмет . Евала за сметките , мислих си да седна и аз да ги направя , но по твоите сметки 1000 лв спестени дали ще те оправят ако трябва да смениш съединителя ? или веригата ? Определено в никоя от сметките не включваме труда на майсторите , който реално струва ако не 1:1 с частите то поне 1:1/2 ;) И това да ти се развали колата и да чакаш да кажем 2-3 седмици за да ти дойде по-евтината част , много малко хора ще могат да чакат , особено ако нямат втори резервен автомобил ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Тино, Да така е - никъде не съм включил труд, защото всеки може да си намери свестен майстор, но според мен няма разлика дизел/бензин. Има и други субективни фактори, но те могат да се случат на всички, затова съм ги пренебрегнал.Целта ми беше да сравня 2 еднакви коли, за да се види разликата. Естествено, ако сравня със Сивик или Прелюд сметката няма да излезе.Наистина маховика, съединителя, турбото и веригата са скъпи части, но ако приемем условно че ресурса им е 200,000 км. сметката пак ще е в полза на дизела.Мисля, че качествената и навременна подръжка увеличава ресурса на който и де е автомобил.Иначе най-много би ми допаднал Бензинов двигател с Турбо. :D:lol: :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемаме, че разходите по поддръжката са еднакви или с минимални разлики за една и съща НОВА кола с мотори, съответно дизел и бензин и оставяме единствена и най-голяма разлика разхода, и разликите в цените на горивата:

Средния разход на гориво на 100км. при 2,2 д по мои наблюдения е от 2,5 до 4 литра в полза на дизела, което при пробег от 20,000 км/годишно Ви спестява20000/100*2,5л*2,67 (цена на А95 днес)= 1300 лв. - 100 лв (зимна добавка за дизел) = 1200 лв. - 200 лв (от по-скъпо обслужване)= 1000 лв. / годишно. МИНИМУМСами си смятайте колко е разликата при 2, 3, и нагоре години или по-голям пробег.

И пак стигаме до тук:

два автомобила от една и съща марка, един и същи модел, с едно и също ниво на оборудване, с приблизително един и същ обем на двигател, както и мощност - освен разликата бензин/дизел, има и разлика от няколко хиляди лв (в зависимост от класа автомобил), като тази разлика винаги е в полза на бензиновата кола.

Като в класа на акорда, който е даден за пример тази разлика е: (HONDA Accord 2.0 Elegance - 55 600 лв. с ДДС за МТ HONDA Accord 2.2 Elegance - 60 200 лв. с ДДС за МТ) - цени от сайта на Бултракоами сами виждате - разлика от порядъка на 4 до 5000лв. Тоест давате първоначално за дизелов акорд с около 4-5000лв повече и в продължение на 4 години топите разликата за да излезете на 0 и реално да започнете да печелите от по ниския разход на дизеловия автомобил.П.С. Това важи за чисто нови автомобили, закупени от магазин на представител, вносител и пр. При покупка на употребяван автомобил тази разлика не винаги съществува, а и там цените са според години, състояние и пр., така че това правило по-скоро не важи за пазара на употребявани автомобили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А вие мислите ли, че един Акорд например внесен от Германия на 6 или 7 години ще достатъчно "запазен" и на 100 000? Още повече дизел? :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОБОРОТИ МУ Е МАЙКАТА ! Винаги съм мразел дизела,само и единствено разхода ми харесва..Баща ми е майстор и вика,вземеш ли дизел ще спищ на палатка хахах :D"в кръга на шегата".Просто вика дизел да е нов да е до 5 години иначе,може да та заболи много главата, с наща хубава нафта...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дизелът има едно предимство, което мен ллично ми харесва - тръгва от ниските обороти тъй като момента е най-голям именно там, докато бензина трябва да го вкараш в обороти. това при мен води до пускането на алармите на колите наоколо, но това едруг въпрос :D по темата - бензин:rolleyes:

Редактирано от Go4y

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оле, оле, като прочетох поста на Тино с неговите премеждия направо искам да си продам Акорда. Иначе по темата - напълно споделям логиката на ZaRRick с простата математическа сметка и изводът е че няма никакъв смисъл да си купуваш дизел. Това е като говорим за нова кола или варианта, в който има разлика в цената между бензин и дизел. Лично аз преди време взех дизелов Акорд, защото немският дилър разпродаваше всички коли без оглед на двигател, оборудване, километри и т.н. на една и съща цена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дадох глас за дизела. Карам дизеловия Акорд, това ми е първата дизелова кола, имал съм една друга преди това и то стара и боклучава, така че опита, който изказвам е върху само и единствено това, което карам сега.Поста ми най-вече е адресиран към тези, които избират нов автомобил. При втора ръка нещата седят по-различно, както ще стане ясно по-долу.- "тракане" - този двигател на Хонда работи несравнимо по-тихо от който и да е друг дизел, който съм чувал за времето си. VW и Audi моделите с 1.9 TDI 2003-2004 тракат, BMW 320D 2003-2005 трака, Mercedes C220 2001-2004 трака. Докато този Хонда двигател не звучи като дизел. Не звучи и съвсем като бензин, не ме разбирайте погрешно, но няма нищо общо с общата извадка дизели. Новите BMW дизели, както новите френски дизели, които съм чувал, са изключително тихи и нямат нищо общо с дизелите, донесли тази репутация. За Мазда например не мога да кажа.- "да треперя на дюзи, турбо" - ако колата няма фабрични дефекти, а от там изхождаме при нов автомобил, турбото няма да създава проблеми ако не мачкаш педала на колата докато е студена. Ако я караш до 2000 об/м докато позагрее, след това давай газ колкото искаш - турбината ще държи едно 200 000. При мен колата е на над 200, турбината работи като нова, а последната година я карам да развърта ежедневно и постоянно. Дюзите могат да се запушат ако сипваш нафта от незнайни бензиностанции. Аз зареждам почти винаги евтина нафта, но само от EKO, OMV, Shell, Rompetrol, Lukoil и тн. Дюзите са изрядни. При нова кола ти си този, който определя как се износват тези части и те ще са ОК, ако поддържаш колата си.- "зимата трябва да сипвам от скъпата нафта да не замръзне" - зимата с евтината нафта на ЕКО и ОМВ палих на под -20 от първото завъртане на ключа (всъщност никога не е трябвало да правя втори опит). Мисля, че щом това важи за двигател на над 200 000км и вече на 8 години, ще важи и за мажоритета от нови двигатели. Не мога да коментирам за Dacia 1.5DCi например, но за двигателите слагани в японските и френските коли от ценовия клас 30 до 70 бона, съм сигурен че двигателите няма да са недомислени, да нямат компресия, подгряващите свещи да са лошо проектирани, да не се подгрява горивния филтър и тн.Пак казвам, ако е нова кола или на на под 5-6 години с доказана история, бих си взел дизел. Втори път няма да взема по-стар от това втора ръка дизел (макар че съм безкрайно доволен от моята, която купих от автокъща на Горубляне). Дизела има по-скъпа поддръжка, но на мен много ми харесва как се кара (напоследък покарах и модерни бензинови двигатели). Харесва ми разхода, който може да се види от сигнатурата ми (напълно реален, засечен чрез смятане на изразходеното гориво за км пробег, не някакви там теоритични цифри дето изказват някои колеги). Ако колата е карана от олигофрен, турбото може да е износено. Случих на добър екземпляр, но и като го взимах той беше на под 6 годинки, със сервизни документи, с което е по-лесно да преценят километри и състояние. Ако колата се взима от човек, който се знае, че се е грижил за нея - няма нищо лошо в дизела. За нов автомобил - определено само и единствено дизел - така или иначе там 5 години няма да можеш да слагаш газ докато е в гаранция, а след 5 години не мисля, че можем да дадем прогнози какви ще са цените на горивата. За втора ръка кола, особено по-стара от 5-6 години, бензин.А и като цяло не съм фен на газификациите - ако е фабрична газовата уредба, с кеф бих я карал, не съм против LPG-то, но съм против тези допълнителни инсталации. Ама колкото и да не разбирам, не мисля, че една кола, която не е проектирана и изтествана фабрично с газ, ще е много безопасна при сериозна катастрофа. Де да знам тоя "газаджия" как е прокарал тръбите, колко е здрава бутилката, дали няма и от лек удар да протече газ, да вземе нещо да се запали. Отделно, че старата ми кола беше с газ - вътре миришеше, понякога гаснеше в студа на газ - вероятно не е така с всяка газова, но не е ли фабрично, за мен цялата работа е тото.

Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас за бензина.

И малко хронология:

първите ми преки впечатления от дизелови двигатели датират от далечната 1991 г. - почнах работа в немска фирма и двата служебни автомобила бяха дизелови - VW Golf II TD и Audi 80 1,9 D. И двата бяха купени нови от Германия и вървяха много добре. Повече пътувах с Ауди-то - прекрасен автомобил: здрав, икономичен, добра возия.

Воден от добрите си впечатления, реших и аз да се включа в отбора на дизелистите, но бюджета тогава стигна за Опел кадет /капка/ 1,6 Д от Германия. Двигателят - шумен, тромав, возенето твърдо. Единственият "+" - на магистрала даваше разход около 5 л/100 км. На втората година се появиха и проблемите - горивонагнетална помпа за центроване, после се оказа, че проблема не е само там, а дюзите са нагорели и едната беше запушена; два пъти горяха подгревателните свещи, трудно палеше зимата и т.н.

Вторият ми опит за дизелов автомобил беше с Форд Сиера 1,8 ТД /на 135 хил км, от Австрия/ - същите проблеми; при -100С зимата се изправях пред дилемата "да бъдеш или да не бъдеш - да запалиш или да не запалиш". Не цитирам разходите по ремонтите, защото сумите не са съпоставими с парите днес, всъщност не бяха кой знае колко големи. Големи бяха нервите покрай ремонтите.

 

Междувременно мой приятел си купи нов Ситроен Берлинго HDI 1,9 - много добра динамика на двигателя, нисък разход. Колата вървеше страхотно, но в един момент просто спря и дотам.

Равносметката: 4 нови дюзи + труд = 1300 USD. Причина - "страхотната" нафта.

 

И понеже нямах нерви да се занимавам с дизели, реших че третия автомобил ще е бензинов - купих Volvo 460 SE и просто забравих за предишните проблеми. А на фона на опела и форда този беше като изтребител. Ако изключим смяната на ремъци, накладки, филтри, най-големия ремонт - смяна на бобина на 184 хил. км. Продадох го на 200 хил. км с малко тъга, защото беше като вярно куче - навъртях почти 100 хил км и никога не ме остави насред път. Надявам се и с хондата да имам същия късмет. Впрочем преди да я купя ходих веднъж до Благоевград и три пъти до Пловдив да гледам различни CR-V, едното от които в Бултрако - Пловдив, дизелово. Карах го към 20-тина км, извън града и малко градско - честно казано не усетих тази динамика, за която говорят колегите.

 

Избора на автомобил втора употреба е като избора на жена - даже и след тест-драйв могат да те заблудят, трябва да поживееш малко с тях, за да си сигурен какво си взел.

 

За новите автомобили е ясно - търси се икономичност, надеждност и здравина или с други думи ниски експлоатационни разходи. Дори и да изскочат изненади и проблеми, те са си за сметка на производителя. Поради тези причини за фирмата ми купих дизелов бус, нов. Когато се разнасят по тон, тон и половина, а често и повече от 1,5 т., алтернатива на бензин няма.

В личен план трансрортните въпроси съм решил така:

- за градско карам VW Polo /бензин/ - перфектна кола за града, здрава, маневрена, можеш да паркираш почти навсякъде, поддръжката е на символични цени. Пали по един и същ начин и при -20 и при +200 С.

- извън града ползвам CR-V-то. Разхода /по показание на борд-компютъра/ около 8- 8,4 на 100. Не съм привърженик на газта, пък и този разход не ме притеснява засега.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един глас за бензинов двигател,дизел само служебен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязвали ли сте какво се случва когато гасите дизеловия двигател? Получава се едно ужасно претрисане сякаш двигателят иска да се отскубне от купето или купето иска да се отърве от тоя агрегат за производство на електоенергия дето са му насадили........Аз лично дизел бих купил за работна кола, която минава поне 80-100к км на година. Иначе няма смисъл.Имал съм две коли на газ, най-добрия ми приятел кара само нафталаци, а бившата ми слушаше чалга. Само ако знаете колко ми е гот без газ, нафта и чалга в ЛИЧНАТА ми кола........

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз. От 5 години имам един форд транзит 98-ма.Текущи ремонти :Най напред един EGR вакумен клапан за изгорелите газове.Нов 170 кинта.През втората година електрическата горивна помпа тип ''лукас'' здаде багажа.Нова - 3 бонбонки.Минах със стара - механична ''бош'' като за целта изкормих всички елекртоники + компаСлед около година - турбина - нова около 1000 кинта.Минах отново със втора употреба за 500 лефчета.Не се знае колко ще ме кара.Преди година и половина от нямане къде да си фърля парите вземах че смених мотора щото тоя измяука.Не съм го и отварял да видя къв цирк беше станал, просто не исках щото ми идваше да се растрелям. Втора употреба 1300 кинта ,Сега си джиткам с него. Генератори , вакум помпи и стартери подменям всяка година и като че ли вече не ми прави впечатление.Единственното нещо по двигателя което не се е чупело е пръчката за маслото.Колегите ми имат френски бусове - ситроен и съответно рено.И двамата сменяха дюзи за по около 600 лева бройката.През последните 7 години смених три бензинови леки автомобила.Единият скъса ангренажен ремък - ремонт около 250 лева, като в сумата са включени новата ролка и новият ремък.Вторият за около 3 години каране, по двигателят никви ремонти.Сега съм с едно CR-V и за около година още нямам оплаквания (да чукна на дърво)Дизел ли ???Неееее благодаря.Дори и нов - тенкю.Тази зима определено се изпари и последното ми съмнение, дали за в бъдеще отново бих се спрял на такава болест.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...