Jump to content
milbor2

питане за акумулатор

Recommended Posts

Колеги ще стане ли нещо по колата, динамо, или друго ако взема една идея по мощен акумулатор - примерно 50 -52-55 ah / оригинално май е 45 ah/.

Естествено ще търся и по голям стартов ток,  или да е 45 ah , но с по голям стартов ток.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 55 Ah нямаш проблем. Само ако успееш да го вкараш в гнездото... И да не стърчи, че да не направиш късо съединение с капака на колата.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

или да е 45 ah , но с по голям стартов ток.

Това е добро решение избери подсилен с повече стартов ток ,когато се инвестира и малко пари за добро зарядно ще забравиш  за смяната му изобщо.

Добър избор YUASA  сивата серия.

http://akumulatori.bg/335/Product/YUASA - YBX5000#prodAnshor

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буквално преди седмица си взех от тази серия, по-точно този модел - http://www.akumulatori.bg/335/Product/1301/YUASA 50Ah YBX5053 #info

.. бях се засилил към Bosch или Varta 60Ah, но видях че Yasa имат някаква промоция до Ноември и се възползвах :) 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и да не забравиш кантарчето като купуваш, че много "натежават" напоследък...

 

 

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е като го вземе да го сложиш на автоматично зарядно ,да се дозареди,не знаеш какъв е бил складовия му престой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля да вземам YUASA. Някой може ли да каже дали ще трябват втулки за клемите или са нормални? И нали трябва да гледам с десен +

Също така - 45 или 50 амперчаса да взема. За К24 го дават 45. Но на оригиналния Хонда, който е в момента пише, че е 48 ампер часа. Ако е 50 много ли ще претоварва алтернатора или няма проблем?

Редактирано от Г.Писаров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дилемата за амперите беше радикално решена от служителите на сайта 😁 45 амперовия, който предлагат не става за Акорда. Не съм се заглеждал в размерите му и да сравнявам. Поръчах 50 амперовия :) Сега само се надявам да не ми са налага да търся втулки.

Редактирано от Г.Писаров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм взимал Varta за себе си. Точно 1 път купих друг ( Bosch ) и малко след гаранцията от 3 години се предаде. През 2017 взех поредната Varta 45Ah, японски стандарт. Още работи, не съм го зареждал, разреждал, презареждал и тн.. Падал е 3-4 пъти заради оставени фарове, музики и тн.. Ако изкара и тази зима ( 6-та на брой ) ще е идеално но и така съм доволен дори да купя нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и въпроса с втулките се изясни :) Днес акумулатора дойде. Беше направо с тях. 

@Mkilla преди 2 месеца взех Варта 45 Ач, японски стандарт на супер цена - излезе ми 70 лв. Ако смятам и това, че продадох стария за 20 лв. - излиза 50 лв. Но нещо не останах доволен. След каране повечко из града без да излизам на извън града, акумулатора се изхабява. Даже една сутрин, след 4 дни без да паля колата, ми премигна таблото и ми светнаха ВСА и АБС. После си изгаснаха. Уж е замерено и нямам утечки. И алтернатора е проверяван и уж зарежда нормално. Може и да не проблем акумулатора. Но така или иначе ми зададе багажа акумулатора на Сивика и реших да взема YUASA. Да го сложа на Акорда а Вартата на Сивика. Сегашен видя. Ако и с този нещо се случи - ще търся проблема другаде :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вече с това уж го замени с параметри които ,да ги дискотираме, утечка колко,зарежда алтернатар на колко и тн

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , вече взех 50 аh.

Имало мъртва клетка.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA съжалявам но не си направих труда да ги запомня :( Ходих при майстор да ги замерва тези параметри и ми каза, че всичко е в норма. Като ходих при него бях с Вартата. Запознат е с този модел коли. Тия дни мисля да си купя мултицет и аз ще се пробвам да измеря кое как е. Иначе в колата на мястото на запалката имам сложено зарядно за телефон, което отчита и ампеража. Стойностите варират от 14,3 а когато запаля колата или има включени големи консуматори до 12,7 а. когато съм карал повече време и съм спрял на място или карам извън града. Но не знам до колко мога да имам доверие на това устройство.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

има включени големи консуматори до 12,7 а

@Г.Писаров

Това ако е точно направо скапва акумулатора,и този няма да издържи.

Това го провери не трябва да е така.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли нормално? Нали уж алтернатора на тия коли работи по този начин? Зарежда когато има нужда. Поне така бях прочел някъде. Но може и грешно да съм разбрал. Ако трябва ще закача ОБД четеца и ще карам да видя какво ще показва в реално време.

Редактирано от Г.Писаров
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип с консуматори трябва да  падне на 13.8V под 13.5V и по-надолу дърпаш само от акумулатора и се скапва.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

34 minutes ago, Г.Писаров said:

Ако трябва ще закача ОБД четеца и ще карам да видя какво ще показва в реално време.

Ще ти покаже същото. Алтернатора си е о.к. Ако искаш да работи нормално, прекъсни кабела от ELD-то и си карай. 

Редактирано от I_Yordanov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм на ясно с тези неща. Не знам за какво служи този кабел, кой е той и ако го прекъсна какво се случва. Ако е нужно ще отида при майстор, който знае какво прави. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се прекъсва кабела на ELD модула, а се слага съпротивление (по спомен 4кома, може и да бъркам), което лъже компа на колата, че има достатъчно натоварване откъм консуматори, така че да държи алтернатора в режим зареждане, постоянно. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

@_pileto_

И каква е разликата?

Аз знам де, ама като ще твърдиш, че моя начин е грешен, поне кажи защо така мислиш. Защо трябва да се занимавам с окабеляване, спойки и т.н. след като мога да го постигна само с разкачането на един кабел?

image.png.d6d9e107c5a08648b30efeedbeb753d7.png

Не пиша това за да се заяждам, а да проверя дали аз не бъркам някъде. За мен, "ползата" от резистора не си заслужава времето и усилията.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя е 72 Аh! Така я взех от предния собственик. Акумолатора беше на Хонда 72 Ah той каза че така като я кара по рядко няма проблем с паленето. На първото ми пребиране до България акумолатора умря.. оказа се че 8 години служба са му дошли в повече :) Зех си Банер пак 72 Ah и той както и хондаджийския не влизат в "гнездото" стърчат с по някой сантиметър.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези 72 ампера не товарят ли много алтернатора и да се стигне до по - скорошен ремонт? По спецификация колата е с 45 ач. акумулатор. Моята като я взех беше с Хонда 48 ач. Сега сложих 50 ач. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези 72ah товарят двойно алтернатора не са нужни на колата.

50ah ,52ah  от предвидените 48ah  по ръководство са напълно достатъчни,с повече стартов ток ще вършат перфектна работа.

Ако се инвестира и малко пари в зарядно,това ще доведе до дълги години експлоатация.

Трябва да се знае 48ah  оригинален акумулатор няма нищо обща с 48ah  купен от тук и произведен за Европа.

Тестовите които са за японския 48ah  ,изискванията за да  влезе в коша на Хонда са в пъти  повече,тези 48ah за европейски пазар занижени.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези 72ah въбще не натоварват алтернатора. Стига да влизат в гнездото. Карера, стига си писал глупости...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай смело Yuasa. Aз съм със старата версия (черния), 3000 серията. Хем е с по-малкия ампераж. Вече 8-ма година отказва да умре. Бахти акумулето!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е твоя акумулатор вчера го взех за 250лв от бултрако Уасата е 215лв според мен за 35 лв няма смисъл да правиш компромис. И другото важно нещо - клемите !

Такива видии, предходници, и разни планки както едно време на москвича се слагаха ще доведат само проблеми.

20221220_130205.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих 50 амперова YUASA преди месец за 175 лв. Така, че разликата е малко по - големичка ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.10.2022 г. at 20:47, milbor2 написа:

Колеги ще стане ли нещо по колата, динамо, или друго ако взема една идея по мощен акумулатор - примерно 50 -52-55 ah / оригинално май е 45 ah/.

Естествено ще търся и по голям стартов ток,  или да е 45 ah , но с по голям стартов ток.

 

Аз купих yuasa 50ач с 450a пусков ток от www.dinakumulatori.com

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.10.2022 г. at 20:47, milbor2 написа:

Колеги ще стане ли нещо по колата, динамо, или друго ако взема една идея по мощен акумулатор - примерно 50 -52-55 ah / оригинално май е 45 ah/.

Естествено ще търся и по голям стартов ток,  или да е 45 ah , но с по голям стартов ток.

 

Една много добра но скъпа батерия optima

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този акумулатор е за старт стоп система и не е подходящ за коли без такава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е подходящ за всичко, стига да си мераклия.... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тягов акумулатар е безсмислен за лек автомобил,освен ако не е офроуд кола натоварена с още 10 консуматора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практика няма да има проблем, особено ако си караш редовно колата и имаш изправна зарядна система, ама то и S-класата която е нагласена за AGM ,aко не я караш редовно , пак ще имаш проблеми с недозареден акумулатор... Затова според мен си е до мерак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си "забодах" една YUASA 45Ah 400A стартов за има (няма) 99.50 лв. Та да го видим!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, но моя беше 77ah,780a стартое ток, като умря си взех някакъв измислен и от 3-4 год съм с Bosch S5 същите параметри.

Понеже заминава и се замислих да взема нов, но с 48-50-52 аh и моите 77ah се обърках съвсем, кой е правилния. Колата е дизел 2.2 2006.

Благодаря на всеки, който се включи с разяснения. Screenshot_2023-02-08-20-49-00-397_com.opera.browser.jpg

Sent from my Redmi K20 Pro using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Добре, но моя беше 77ah,780a стартое ток, като умря си взех някакъв измислен и от 3-4 год съм с Bosch S5 същите параметри.

Понеже заминава и се замислих да взема нов, но с 48-50-52 аh и моите 77ah се обърках съвсем, кой е правилния. Колата е дизел 2.2 2006.

Благодаря на всеки, който се включи с разяснения. Screenshot_2023-02-08-20-49-00-397_com.opera.browser.thumb.jpg.cc2249434d687a67e33249533ff19ad3.jpg

Sent from my Redmi K20 Pro using Tapatalk


Игнорирайте, сега видях че бензина е с 48ah, дизела си е с 77ah. Ще огледам Yuasa и ако няма нещо подходящо явно пак Bosch

Sent from my Redmi K20 Pro using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ползвам темата да питам има ли някой с дизел, който кара с по-малък капацитет акумулатор от предписания?  CR-V -то го взех с Yuasa 60Ah /550 А, черната 3000 серия и мислех, че ще имам драми зимата обаче днес на минус 4 градуса си врътна и запали на 2-рата секунда? Доколкото знам предписания е поне 72Ah/ 680А ама има ли проблем да си карам с този щом върти кучето?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш драми просто по бързо ще приключи в годините,зареждай го отвреме на време,и ще ти служи дълго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...