Jump to content
Markony

Пазете се от фейслифтовите Акорди - R20A3

Recommended Posts

Благодаря за информацията. Може ли да споделиш какво масло е използвано?

За този мотор преди фейс, знам, че колеги използват 5В-30, включително и аз (моят е 2008). Обслужвана в Хонда Швейцария пак със същото.

Ако имаш наблюдения и за R20A3 преди фейс дали има такъв проблем, за да се минава както по книжка на 0В-20.

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Off topic

Явно не 0w20- и това е най-важната информация от Майстора...!;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тези, които ги имаме, как да се опазим? Моята е от средата на 2012 и от това "засега" ми настръхна косата на врата! Ако след наливаното в оторизиран Хонда сервиз 5В-40 се мине на 0В-20,това ще свърши ли работа или вече е късно и ризите са надрани? 

Отваряне на мотор или спешно продаване на колата, не ми се струва разумно решение, така че какво ни остава освен само да палим свещи и да се молим? Има ли ясни симптоми, че нещо такова е на път да се случи? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 hours ago, Krasjo said:

А тези, които ги имаме, как да се опазим? Моята е от средата на 2012 и от това "засега" ми настръхна косата на врата! Ако след наливаното в оторизиран Хонда сервиз 5В-40 се мине на 0В-20,това ще свърши ли работа или вече е късно и ризите са надрани? 

Отваряне на мотор или спешно продаване на колата, не ми се струва разумно решение, така че какво ни остава освен само да палим свещи и да се молим? Има ли ясни симптоми, че нещо такова е на път да се случи? 

Колега, форумите са като болничен бюлетин - пишат само за тежко болни и умрели. Просто продължавай да й се наслаждаваш на колата и не се вкарвай във филми. Сигурен съм, че шансът да ти се случи подобно нещо е в пъти по-малък от колкото да те опердаши някой, да запалят съседната кола до твоята, да те опука градушка, да ти я откраднат и още много възможни проблеми. Това значи ли, че денонощно трябва да й се притесняваш?

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бихте могли да попитате колеги от Германия и Швейцария, как се ценообразуват данъците и какви врътки правят да не минават повече от 10к км на година.Швейцарките ,които отворих бяха на 150к по документи и сертификати от Хонда и ТЮВ. Двигателите вътре бяха на поне 350к км.Веригата не лъже...най-точния симптом,който се хваща още на диагностиката по закъснението на разпределителния вал.Как са обслужвани и с какво са карани един господ знае...За съжаление няма лечение от вън. Мазането на буталата е с насочено шприцване на масло от джетове,което не прощава.Не се ли връща маслото през масления сегмент ,влиза в цилиндъра.Щях да бъда лично притеснен / моят двигател е същия ,но с други сегменти/ защото нищо не зависи от мен при закупуването..

  • Харесвам 1
  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си далеч, за да се възползвам от услугите ти, но май май.... "оторозираният" сервиз с това масло и "реглаж" на клапани ме е вкарал в белята. Разхода ми се вдигна на 8.2 (от 7л/100) а маслото светна още на 5К :(

Някой майстор, на който може да му се има доверие за регион Пловдив/Пазарджик ?
Апропо - ориентировъчно ремонта ще възлиза на сума..... ? Защото преди години го играх с маслените сегменти на една
D15B2 и не беше нещо уау. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Topper, говориш за R20A3 или К24? Нарочно питам, преди този пост, не бях чувал за такива проблеми при R20A3. 

Tи с какво масло го караш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е обаснено точно и ясно  за маслото 0w20 и защо да се кара с него.

На повечето от питащите тук като кажеш че е добре с 0w30,веднага ги бие ток от набитите им главите лъжи от разни магазинерчета и личните им майстори, а камоли за 0w20 .Това масло  не било за нашия климат и по-добре 5w40 или най добре 10w40 по-гъстичко по-добре,нещо което тотално  задръства тези канали в буталото.

Дано повече хора прочетат тази тема,и разберат нещо от нея.

Но няма как като купиш кола,и я закараш на майстора си и той веднага посегне към варела с 5w40,ти му кажеш че искаш 0w20и отговора е ти луд ли си с това тънкото масло щяло нещо да прегори.

Лично съм питал двама такива какво точно ще прегори,получавам овчи поглед от незнание,и отговор това не е за нашия климат ще прегрее двигателя,като много знаеш сам си я

обслужи.🤢🤮😡🤬

Това са повечето майстори в Бг.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях писал нейде за разликите в буталните дренажи и маслените сегменти при К и R сериите, но и всеки може да ги види в нета.

Бранко е сложил таблица с вискозитетите дори в раздела на Акорд 8.

Сега какъв е този ажиотаж не разбирам.

А за търговците е ясно. Отстъпките за оригинални масла са мижави, както и продажбите на скъпите маркови, та държат наличности от това което им носи осезаеми оборот и печалба, а клиента масово и безпросветно им  вярва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все повече се убеждавам, че проблемът с харча на масло при R сериите се дължи на неправилното масло от дилъра, а именно 5W-40.

Някой може ли да потвърди дали и в Западна Европа оторизираните сервизи имат същата политика - да бухат хидрокрек 5W-40 от варела и да лъжат хората, че се сменя на 15-20 хил. км?

За пробега е ясно, внасят се "милионници" с пълна сервизна история, без точка ръжда, никога не излизали от гаража.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@note В оторизиран дилър и сервиз на Хонда в Германия на R20A3 ми сипаха Wolf Titan 5W-40 long life, като на табелката пишеше да се смени след една година или 20хил. километра... 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@note

Off Topic

Да. Потвърждавам и аз, че масовата практика (има и накои изключения) на оторизираните сервизи в България, Германия и Швейцария (поне за там знам) е да сипват на Honda 5W-40. И не лъжат хората, че го сменят на 15 хил. при бензин и 30 хил. при дизел. На толкова си го сменят. А ги лъжат, че на толкова трябва да го сменят!

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее, сега въпросът е защо производителят казва 0в-20 / 5в-20, а оторизираните му дилъри / сервизи умножават пробега и вискозитета по 2.

Това някакво вътрешнофирмено надцакване ли е, или имат повод от производителя с вътрешно нареждане да ги карат по незнайни причини? Едва ли в Япония не знаят какво става в Европа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord Проблемът е, че текста "Настоятелно препоръчваме..." е само за маслото при дизелите. В упътването за бензиновите модели дори има 10W-40 на температурната диаграма. Да, има звездичка на 0W-20, но виж как е формулирано в легедата - "предлага се". Не се препоръчва, пък камо ли настоятелно. 

На дизеловата седмица дори пишеше "без значение от пробега". 

Редактирано от Krasjo
Допълнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам и аз, от дилъра на Хонда Швейцария ми бяха сложили това и ми дадоха гаранция 20 000 и 1 година на колата.

 

Двигателно масло за Акорд 2009.jpg

Двигателно масло за Акорд 2.0 2009.jpg

 

Но от както е при мен Хондата се кара само с това 

 

52849997_352166725634171_5478258037615493120_n.jpg

Редактирано от Митко Йотов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът на Цецо е много добре формулиран.

 

Конкретно Honda 5W-40 (synthetic technology) едва ли може да изкара повече от 7-8 хил. км. Очевидно вискозитетът също не е оптимален.

Не е ли по-изгодно за дилъра да сменяш по-често? И едва ли печелят толкова много от разликата в качеството на маслото, за да рискуват репутацията на марката. Не вярвам да не са наясно с потенциалните проблеми.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1.  Абсолютно.

Ако има проблем то е при по новите години то за това и 0/20 излезна от скоро.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дилъра може да иска много работи но последната дума е на производителят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, dandilov написа:

Дилърът иска да продава нови коли по-често, а не да сменя масло по-често. Там е разковничето на "схемата". ;)

Off Topic

Новите коли ги продават дизайнът и екстрите (предимно мултимедията), щото качеството не е "ахти" (освен ако не е над 100К евра), а ресурсът им няма да направи 20 безпроблемни години и за това гаранцията е 2 / 3 / 5 г. - с дълъг списък изключения и страници "ситен шрифт".

Ша ги питам, кво уяму ша сменят на Е-мобилите. :)

 

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ви се чудя, от луната ли падате или продължавахте да си мислите, че Хонда са бест ъф дъ бест и че се минават да сипват скъпо масло 0W20 или 5W30. 

 

Още от преди 10 години е практика на всички гаранционни коли да се сменя на 20к км маслото. Не само при хонда, а и при VAG, бмв. 

Един колега имам, взе си чисто ново 340i Реши да си сменя маслото вместо на 20к на 10к, като поема той едната смяна :) 

 

Иначе щеше с малко повече газ да му види сметката на тоя мотор. Не мога да си представя, ако си с масло на 18к градски цикъл и му раздадеш цялата газ какво ще се случи :lol:

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
10 hours ago, Митко Йотов said:

Дилъра може да иска много работи но последната дума е на производителят.

Производителя след като се освободи от колата,едва ли има вече дума.

Колко примера трябват тук за да се види че дилъра поставя само печати и подписи в сервизната книжка а колата не е обслужена.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Off topic: Съседката горе, си купи ново Suzuki Swift -кара го само натоварено  градско по 6-7 К на година! Питам я, кога си сменя маслото? Ми на 20 К, й казали , като светне лампата....Значи след три години!( казвам й, че това не е хубаво за мотора, а тя: -не ми се занимава-квото кажат от сервиза!). Съседките (семейство) отзад-поздравяваме се преди три години, и гледам ново красиво  VW Polo блести черно отпред ... :dunno:И при тях същото !;) Ето така се продават коли в Европа... И пристигат после в Източна Европа, като нов внос.....

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна тема. Аз съм имал разни хонди, за мое съжаление нито един Акорд. Всичките са карани само с 0W.

Jazz 2 - 0W40 L13A2 / L13A6

Jazz 3 - 0W20 L13B

CRV 4 - 0W20 R20A9

Civic 8 - 0W40 R18A2

Civic 10 - 0W20 L15B7

 

Все бензинови и все внос от Германия на собствен ход и купени от официален представител на марката. И до момента и в Германия не съм видял бензинова Хонда да се кара с нещо различно от 0W30/0W20.

 

За това и спрях да ходя в Бултрако. Там ми се "скараха" особено за Сивик 8 с R18A2 двигател, че било абсурд да се кара с 0w. E, продадох я на 250к км с 0w40 вътре и не го пипаше грам.

 

Пазете си колите...и си гледайте книжките. 

PS за Сивик 10 слагат 0W20 вече, ориентирали са се момчетата.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам, но в сайта на Ravenol, който много хора тачат във форума, за Accord 8 (Acura TSX) например. В зависимост дали дадеш да е Honda (EU) или (RUS) или (US) за един и същи двигател - 2.4 излизат различни масла с различни спецификации. 

Хайде де. :)

0W е вискозитета в студена температура на маслото. За 0W e -35 гр., за 5W е -30 гр. В България през последните зими даже не се и доближаваме и до двете.

За сметка на това лятото жегата ни убива вече.

На мен с 5W30 миналото лято на 38 гр. температура, като спрях на светофара ми светна чека за маслото, представям си, ако беше 5W20 или 0W20 направо на вода да е станало.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой чек светна - за налягане или за ниво? И защо мислиш, че е свързано с вискозитета?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от кога външната температура на въздуха е по-висока от работната на мотора?

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срамота, като се има предвид че преди да създаде едноименната си компания, Соичиро е имал друга, a кум нея art piston ring, за изследване и усъвършенстване именно на бутала и сегменти. Разбира се не станало веднага, но файнъли е бил доставчик на тези компоненти за Тойота до преди войната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.08.2022 г. at 18:50, note написа:

Все повече се убеждавам, че проблемът с харча на масло при R сериите се дължи на неправилното масло от дилъра, а именно 5W-40.

Някой може ли да потвърди дали и в Западна Европа оторизираните сервизи имат същата политика - да бухат хидрокрек 5W-40 от варела и да лъжат хората, че се сменя на 15-20 хил. км?

За пробега е ясно, внасят се "милионници" с пълна сервизна история, без точка ръжда, никога не излизали от гаража.

И в Испания официалните наливат 5/40.Не стъпвам🤣

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте аз явно попадам в класацията на описаните по горе Хонди  макар,че моята е от края на 2012 не съм запознат много с маслата но явно ще мина на 0w20 сега съм на 5W30.Както колегата Маркони е писал по горе колата като се купува от Германия и там се кара те питат първо при застрахователя колко смяташ да караш на година 5к-10к-15к и тн. Следва и ценообразуването караш повече плащаш повече.Никой не идва да ти засича колко си карал като плащаш годишната вноска на застраховката ,но ако съм писал,че карам по 5к на година ,а съм изминал 15к и тази разлика се натрупва и ако стане катастрофа е там вече може застрахователя да не плати нищо(а той точно това иска)И  в Германия и Швейцария най вероятно връщат километри дали официалните дилъри го правят ме съмнява (не си играят на дребно мое мнение)И двете Хонди съм си ги купувал от Германия едната от официален дилър другата от частно лице.От официалния дилър ми  беше сложено масло Тотал кварц 5w30 явно там това си сипваха.
В  заключение не знам мотора или по точно модела дали е успешен ,но продължавам да си карам и да ми е супер сигурно в моята Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/24/2022 at 2:39 PM, note said:

Кой чек светна - за налягане или за ниво? И защо мислиш, че е свързано с вискозитета?

Жълт предупредителен символ на лампа с вълнички под нея.

Защото го направи само веднъж за 10 000км. и то беше в тази адска жега, след дълго шофиране извън града и спиране на първия светофар.

След изгасяне, изчакване и палене изчезна и не се появи повече до ден днешен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е за нивото и няма нищо общо с вискозитета на маслото. А въпросният датчик, разположен на картера, отвреме-навреме прави точно такива номера.

Редактирано от note
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е. Честно казано, не съм се ровил по натам да разучавам подробно в какво се корени причината.  По-скоро по пътя на логиката карам.

Тъй като само 1 път го е правила за година и половина откакто я имам. И то при тези условия.

В Швейцария е карана гарнционно и след това с 5W40, но за мен лично 5W30 e най-добрия вариант за колата ми. Тъй като 5W40 няма 

PAO доколкото съм гледал.

На по-нисък вискозитет не смятам да падам.

Редактирано от Jenti

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с това :)

 

product_1023.jpg

Редактирано от Nicholson

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.08.2022 г. at 14:19, Jenti написа:

Абе не знам, но в сайта на Ravenol, който много хора тачат във форума, за Accord 8 (Acura TSX) например. В зависимост дали дадеш да е Honda (EU) или (RUS) или (US) за един и същи двигател - 2.4 излизат различни масла с различни спецификации. 

Хайде де. :)

US, не е US, а е US/CAN и основно третира различните модификации на един и същи марка модел за различните световни пазари.

Ако логиката е да дава маслото според климата, като е за US, пита ли те дали се намираш в пустинята на Аризона или в Аляска? 

 

Редактирано от chavdu
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има огромно значение за маслото дали си карате хондата в Сахара или Аляска. 

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...