Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Преди 4 часа, Rakeem написа:

Кой го е грижа, как се държи ПАО... ... и дали ще почне да се разпада при 300 градуса.

Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване".

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ceco_accord said:

Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване".

и най-вече, паче и т.н....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, ceco_accord написа:

Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване".

Именно за това е важно да се налива качествено масло.

Макар че вече турбо бензинките си имат охлаждане на турбото с отделна помпа, която циркулира и след гасене на двг, интегрирани изпускателни колектори с охлаждане, което сваля темп. на газовете и като цяло не се достигат някакви кой знае колко екстремни температури.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност много рядко ще видите масла с повече от 65-70% PAO,минирално масло винаги присисъства като част от пакета присадки защото не те не се разтварят в 4-5 групи. Топ рецептурите имат и Ester-и или AN,така забъркан коктейла съчетава плюсовете на всички групи и съответно снижава минусите. Exxon Mobil като пионер бяха открили златното сечение в техните ESP и X серии.

 

За кои коли е нужно подобни масла, човек когато си подбира продукт трябва да е запознат със слабите страни на ДВГ в колата си, дали има нещо сбъркано от инжинерна гледна точка, дали нещо в КММ или ГРМ не е изчислено. Съвременният автопарк с тези long life  интервали е много капризен и податлив на износване при високи натоварвания. Има ДВГ с никасил или алусил покритие на цилиндрите , много малък обем картери от там маслото ври и кипи лятото в жегите и оставя лак, нагари ...изобщо не хубави неща.

 

Избора винаги е комплекс от много променливи величини.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Интересно проучване по повод препоръчваните вискозитети и HTHS  от OEM производителите и реалните тестове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, като не са си проектирали правилно двигателите. Що го нямаше тоя проблем с по-старите двигатели? Пак ги караха с 0W-20 и 5W-20.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То конструктивните проблеми са едно на ръка, но като прибавиш малък обем-голяма мощност, олекотяване на бутала,биели,турбо и за капак еко периферия и се получават проблемни ДВГ с малък ресурс. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един малко скъпернически въпрос.

Проблем ли е да долея Ravenol Dxg 5w30 във Fds 5w30. Става въпрос за максимум половин литър евентуално  да добута до смяна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правил съм го,не е проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да има таблицата за препоръчаните двигателни масла по модели и години? Линкът към таблицата не работи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой пробвал ли е това? Кажете си мнението моля.

 

Aditiv-Ulei-Liqui-Moly-Molygen-Motor-Pro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да е тествано едва ли може да каже къв е ефекта,субективно е дали здрав мотор е станал по-тих. За проблемен подобни добавки при определени ситуации дават резултат но временно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми това е добавка на базата на Волфрам. Веднъж на 50к км с действие което се съхранява между смените на масло.  Dandilov не я одобрява. Аз си мислех да я налея с  (разваления вече) Mobil 1 ESP за да защитава двигателя допълнително, защото си е в добро състояние, пък и ако намали още малко разхода (14,2 градско) Суууупер, но след като чух неговото мнение вече се колебая.

 

https://www.oil-club.ru/forum/topic/21086-castrol-edge-titanium-fst-0w-40-svezhee-prisadka-liqui-moly-molygen-motor-protect/

 

Screenshot_20250530-105932.thumb.png.c01534c30be42ed0076f2ef6b67f2fc7.png

 

Това са единствените правени анализи. Повечето лаборатории явно не отчитат Волфрам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

🤔 Добавката струва 68 лева + масло 5 л 80 кинта....е то излиза по-скъпо от високия клас масла на Амсойл и Равенол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един път на 50к км

Аз вече съм купил маслото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1284 единици волфрам в 5 литра масло е огромна доза! Обикновено в рецептурата на масла присъства в количество 100 - 150 единици. Не знам и какво съединение на волфрама са нахакали Лики Моли и какви други пълнители, в тая добавка...

Иначе има малко естери ималко AN.

https://oil-club.de/index.php?thread/8587-liqui-moly-molygen-motor-protect-1015/&postID=425523#post425523

 

Но, image.thumb.png.7bba84e6b4e105d473bd0e4d51fd59db.png :D

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре си вземи масло с повече органичен молибден. 

И двете присадки имат еднаква роля, просто волфрамът притежава по-добри качества, които трудно ще оползотвориш при евридейка.

Ако толкова държиш на добавки, сипи си на Бардал фюлерина, там вече нещата са доста широкоспектърни, като освен антифрикционни, имат и антиоксидантни свойства и др.(няма да навлизам в подробности), което е най-важното качество, което търсим, за да може маслото да запази свойствата си по-дълго време.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не знам, нещо ми е влязла тази муха в главата.... За 3000 км не ми е изгорила нищо от Mobil1 FS 0W-40. Хем я карам само градско. Дразня се че са развалили рецептурите обаче. Ако тази добавка толкова подобрява повърхностите в двигателя и ми го запази в такова състояние, би било КЕФ.

 

 

Другото за което си мисля е да и сипя едно Yacco Galaxie Racing 5W-30, защото е с естери - да поддържа семерингите

 

@Rakeem Къде го това масло?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак дайте , линк към някоя таблица. И защо старата не работи, ако знаех че ще стане така, щях да сваля за да я шерна с Вас. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 5/30/2025 at 8:09 PM, Rakeem said:

които трудно ще оползотвориш при евридейка

Аз вече не я карам. На 50 м от метрото съм и просто не искам да я мъча в задръстванията, щот автомата прегрява и пак ще замине. Изкарвам я 1-2 пъти седмично да я пораздвижа и това е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.05.2025 г. at 11:02, Legend91 написа:

Еми това е добавка на базата на Волфрам. Веднъж на 50к км с действие което се съхранява между смените на масло.  Dandilov не я одобрява. Аз си мислех да я налея с  (разваления вече) Mobil 1 ESP за да защитава двигателя допълнително, защото си е в добро състояние, пък и ако намали още малко разхода (14,2 градско) Суууупер, но след като чух неговото мнение вече се колебая.

 

https://www.oil-club.ru/forum/topic/21086-castrol-edge-titanium-fst-0w-40-svezhee-prisadka-liqui-moly-molygen-motor-protect/

 

Screenshot_20250530-105932.thumb.png.c01534c30be42ed0076f2ef6b67f2fc7.png

 

Това са единствените правени анализи. Повечето лаборатории явно не отчитат Волфрам.

 

Не съм в течение, но какво точно му развалиха на Mobil 1 ESP, че точно него ползвам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Орязали са скъпоструващите компоненти от рецептурата.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/34484-mobil1-esp-5w-30-svezhee-new-2018/?do=findComment&comment=2723815

 

И другите производители, и те са последвали. Castrol са махнали титана..... Рекламата на етикета преди беше "liquid titanium, stronger under pressure" Сега са сменили и опаковката и са заменили рекламните бълвочи с "unlock the very edge of performance" 🤮

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леш! Едно хубаво масло имаше, което ползвам 10+ години и са го осрали тотално. По-нисък HTHS, по-нисък флаш поинт, ноак волатилност нагоре, аз се чудя карам като пенсионер пък го хапва на 5000-6000 км, при условие, че преди не го пипаше. Сулфатната пепел и тя нагоре. Гледам и другите на шел, кастрол, петро канада и там е дармадан. Всички режат качеството и оптимизират разходите, а клиентът им е последна грижа.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shell по принцип си използват същите базови масла и си повишават качеството на рецептурите от много години насам. Кое масло на Shell визираш, че ми стана интересно?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shell Helix ultra например. Особено в Източна Европа. Да не говорим, че е пълно с ментаци. Не бих си сложил шел, но който му е фен да си слага. Нямам намерение да хейтвам тук. Мен ме е яд, че развалиха Мобила и не виждам добра алтернатива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за хейтване, а за информация. Ако има нещо, което са развалили е полезно да знаем.

Shell Helix Ultra ползвах на Civic-а доста време, но само от ato24 с общите поръчки. И анализ му направих и го постнах тук във форума. Напълно оригинално си беше. Нямам притеснения с качеството като купувам от там. Затова и купувам от там. Тук в БГ цената му е по 2, а и не се знае какво ще ти пробутат.

Най добрата алтернатива на Mobil-a е USVO серията  на Ravenol. Избери си масло от нея. Няма да сбъркаш.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.10.2023 г. at 15:57, inspektora написа:

След изминати вече 10К км., мога да кажа, че FUCHS-а от поста ми е напълно читав. Не се е налагало да доливам и не съм усетил да се променя звука на мотора с напредване на километрите. Имам субективно усещане, че когато е студен, моторът е по-тих отколкото с Mobil-а (вероятно се дължи на 0W-то). Продължавам с WOLF OFFICIALTECH C2 5W-30. Живот и здраве, след още 10К ще докладвам и за него.

В началото на годината смених и това масло (WOLF OFFICIALTECH C2 5W-30) и нищо лошо не мога да кажа за него. Смених го на 11К, без да се налага доливане, но към края турбото ми почна да се чува по-силно. По принцип имам леко виене от турбината и като се изчерпи ресурса на маслото, става по-осезаемо. Сега съм сложил WOLF OFFICIALTECH 5W-30 MS-F (А5/В5), което не е С-масло, т.е. е с традиционен пълен пакет присадки и не става за коли с DPF. Моята е фабрично без, но досега съм слагал само С-масла. Като навъртях 500 км. с това масло и турбото ми утихна както никога - добрите стари рецептури отпреди "екологията" вършат работа :cool:

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WOLF и другият търговски бранд "Chamion", които разпространяват същита масла, са си от край време добри среден клас (хидрокрек) масла.

Добрите стари рецептури вършат работа, но новите (трябва да се взираш, обаче, кои нови и на кои производители), вършат още по-добра работа. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, Cyreon said:

карам като пенсионер пък го хапва на 5000-6000 км

Аз сега съм с Mobil FS 0W-40 . На около 3-4 хил км е и не го е бутнала. И вече ще го сменям защото е карано само градско и е минала 1 година. Но пък по мъничко капе с това масло в сравнение с ESP 5W-30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

WOLF и другият търговски бранд "Chamion"

За "Champion"-а знам че е на WOLF, но мислех, че е по-нисък клас масло.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е. Същото масло си е. Champion е търговски бранд на Wolf. Можеш да се убедиш като им разгледаш спецификациите на продуктите. :D

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...