Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Преди 4 часа, Rakeem написа:

Кой го е грижа, как се държи ПАО... ... и дали ще почне да се разпада при 300 градуса.

Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване".

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ceco_accord said:

Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване".

и най-вече, паче и т.н....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, ceco_accord написа:

Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване".

Именно за това е важно да се налива качествено масло.

Макар че вече турбо бензинките си имат охлаждане на турбото с отделна помпа, която циркулира и след гасене на двг, интегрирани изпускателни колектори с охлаждане, което сваля темп. на газовете и като цяло не се достигат някакви кой знае колко екстремни температури.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност много рядко ще видите масла с повече от 65-70% PAO,минирално масло винаги присисъства като част от пакета присадки защото не те не се разтварят в 4-5 групи. Топ рецептурите имат и Ester-и или AN,така забъркан коктейла съчетава плюсовете на всички групи и съответно снижава минусите. Exxon Mobil като пионер бяха открили златното сечение в техните ESP и X серии.

 

За кои коли е нужно подобни масла, човек когато си подбира продукт трябва да е запознат със слабите страни на ДВГ в колата си, дали има нещо сбъркано от инжинерна гледна точка, дали нещо в КММ или ГРМ не е изчислено. Съвременният автопарк с тези long life  интервали е много капризен и податлив на износване при високи натоварвания. Има ДВГ с никасил или алусил покритие на цилиндрите , много малък обем картери от там маслото ври и кипи лятото в жегите и оставя лак, нагари ...изобщо не хубави неща.

 

Избора винаги е комплекс от много променливи величини.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Интересно проучване по повод препоръчваните вискозитети и HTHS  от OEM производителите и реалните тестове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, като не са си проектирали правилно двигателите. Що го нямаше тоя проблем с по-старите двигатели? Пак ги караха с 0W-20 и 5W-20.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То конструктивните проблеми са едно на ръка, но като прибавиш малък обем-голяма мощност, олекотяване на бутала,биели,турбо и за капак еко периферия и се получават проблемни ДВГ с малък ресурс. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един малко скъпернически въпрос.

Проблем ли е да долея Ravenol Dxg 5w30 във Fds 5w30. Става въпрос за максимум половин литър евентуално  да добута до смяна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правил съм го,не е проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да има таблицата за препоръчаните двигателни масла по модели и години? Линкът към таблицата не работи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой пробвал ли е това? Кажете си мнението моля.

 

Aditiv-Ulei-Liqui-Moly-Molygen-Motor-Pro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да е тествано едва ли може да каже къв е ефекта,субективно е дали здрав мотор е станал по-тих. За проблемен подобни добавки при определени ситуации дават резултат но временно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми това е добавка на базата на Волфрам. Веднъж на 50к км с действие което се съхранява между смените на масло.  Dandilov не я одобрява. Аз си мислех да я налея с  (разваления вече) Mobil 1 ESP за да защитава двигателя допълнително, защото си е в добро състояние, пък и ако намали още малко разхода (14,2 градско) Суууупер, но след като чух неговото мнение вече се колебая.

 

https://www.oil-club.ru/forum/topic/21086-castrol-edge-titanium-fst-0w-40-svezhee-prisadka-liqui-moly-molygen-motor-protect/

 

Screenshot_20250530-105932.thumb.png.c01534c30be42ed0076f2ef6b67f2fc7.png

 

Това са единствените правени анализи. Повечето лаборатории явно не отчитат Волфрам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

🤔 Добавката струва 68 лева + масло 5 л 80 кинта....е то излиза по-скъпо от високия клас масла на Амсойл и Равенол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един път на 50к км

Аз вече съм купил маслото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1284 единици волфрам в 5 литра масло е огромна доза! Обикновено в рецептурата на масла присъства в количество 100 - 150 единици. Не знам и какво съединение на волфрама са нахакали Лики Моли и какви други пълнители, в тая добавка...

Иначе има малко естери ималко AN.

https://oil-club.de/index.php?thread/8587-liqui-moly-molygen-motor-protect-1015/&postID=425523#post425523

 

Но, image.thumb.png.7bba84e6b4e105d473bd0e4d51fd59db.png :D

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре си вземи масло с повече органичен молибден. 

И двете присадки имат еднаква роля, просто волфрамът притежава по-добри качества, които трудно ще оползотвориш при евридейка.

Ако толкова държиш на добавки, сипи си на Бардал фюлерина, там вече нещата са доста широкоспектърни, като освен антифрикционни, имат и антиоксидантни свойства и др.(няма да навлизам в подробности), което е най-важното качество, което търсим, за да може маслото да запази свойствата си по-дълго време.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, нещо ми е влязла тази муха в главата.... За 3000 км не ми е изгорила нищо от Mobil1 FS 0W-40. Хем я карам само градско. Дразня се че са развалили рецептурите обаче. Ако тази добавка толкова подобрява повърхностите в двигателя и ми го запази в такова състояние, би било КЕФ.

 

 

Другото за което си мисля е да и сипя едно Yacco Galaxie Racing 5W-30, защото е с естери - да поддържа семерингите

 

@Rakeem Къде го това масло?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...