ceco_accord 6607 #2081 Отговорено 4 Май Преди 4 часа, Rakeem написа: Кой го е грижа, как се държи ПАО... ... и дали ще почне да се разпада при 300 градуса. Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване". 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 335 #2082 Отговорено 4 Май 1 hour ago, ceco_accord said: Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване". и най-вече, паче и т.н.... Залил я как-то масло 5w-50 в свою HONDA ACCORD и понеслась. (Допуски VS Маркетин (4) (online-video-cutter.com).mp4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 870 #2083 Отговорено 4 Май Преди 6 часа, ceco_accord написа: Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване". Именно за това е важно да се налива качествено масло. Макар че вече турбо бензинките си имат охлаждане на турбото с отделна помпа, която циркулира и след гасене на двг, интегрирани изпускателни колектори с охлаждане, което сваля темп. на газовете и като цяло не се достигат някакви кой знае колко екстремни температури. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 161 #2084 Отговорено 5 Май Всъщност много рядко ще видите масла с повече от 65-70% PAO,минирално масло винаги присисъства като част от пакета присадки защото не те не се разтварят в 4-5 групи. Топ рецептурите имат и Ester-и или AN,така забъркан коктейла съчетава плюсовете на всички групи и съответно снижава минусите. Exxon Mobil като пионер бяха открили златното сечение в техните ESP и X серии. За кои коли е нужно подобни масла, човек когато си подбира продукт трябва да е запознат със слабите страни на ДВГ в колата си, дали има нещо сбъркано от инжинерна гледна точка, дали нещо в КММ или ГРМ не е изчислено. Съвременният автопарк с тези long life интервали е много капризен и податлив на износване при високи натоварвания. Има ДВГ с никасил или алусил покритие на цилиндрите , много малък обем картери от там маслото ври и кипи лятото в жегите и оставя лак, нагари ...изобщо не хубави неща. Избора винаги е комплекс от много променливи величини. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bob 15 #2085 Отговорено 5 Май Интересно проучване по повод препоръчваните вискозитети и HTHS от OEM производителите и реалните тестове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3013 #2086 Отговорено 5 Май Така е, като не са си проектирали правилно двигателите. Що го нямаше тоя проблем с по-старите двигатели? Пак ги караха с 0W-20 и 5W-20. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 161 #2087 Отговорено 5 Май То конструктивните проблеми са едно на ръка, но като прибавиш малък обем-голяма мощност, олекотяване на бутала,биели,турбо и за капак еко периферия и се получават проблемни ДВГ с малък ресурс. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 335 #2088 Отговорено 5 Май ми счетоводители и екопедери като висят на главите на инженерите така е... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 30 #2089 Отговорено 7 Май Един малко скъпернически въпрос. Проблем ли е да долея Ravenol Dxg 5w30 във Fds 5w30. Става въпрос за максимум половин литър евентуално да добута до смяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3013 #2090 Отговорено 7 Май Не е проблем. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1843 #2091 Отговорено 9 Май Правил съм го,не е проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 50 #2092 Отговорено 18 Май Някой да има таблицата за препоръчаните двигателни масла по модели и години? Линкът към таблицата не работи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 167 #2094 Отговорено сряда в 10:39 Някой пробвал ли е това? Кажете си мнението моля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 161 #2095 Отговорено преди 22 часа Дори и да е тествано едва ли може да каже къв е ефекта,субективно е дали здрав мотор е станал по-тих. За проблемен подобни добавки при определени ситуации дават резултат но временно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 167 #2096 Отговорено преди 17 часа Еми това е добавка на базата на Волфрам. Веднъж на 50к км с действие което се съхранява между смените на масло. Dandilov не я одобрява. Аз си мислех да я налея с (разваления вече) Mobil 1 ESP за да защитава двигателя допълнително, защото си е в добро състояние, пък и ако намали още малко разхода (14,2 градско) Суууупер, но след като чух неговото мнение вече се колебая. https://www.oil-club.ru/forum/topic/21086-castrol-edge-titanium-fst-0w-40-svezhee-prisadka-liqui-moly-molygen-motor-protect/ Това са единствените правени анализи. Повечето лаборатории явно не отчитат Волфрам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 161 #2097 Отговорено преди 15 часа 🤔 Добавката струва 68 лева + масло 5 л 80 кинта....е то излиза по-скъпо от високия клас масла на Амсойл и Равенол. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 167 #2098 Отговорено преди 13 часа Един път на 50к км Аз вече съм купил маслото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3013 #2099 Отговорено преди 9 часа 1284 единици волфрам в 5 литра масло е огромна доза! Обикновено в рецептурата на масла присъства в количество 100 - 150 единици. Не знам и какво съединение на волфрама са нахакали Лики Моли и какви други пълнители, в тая добавка... Иначе има малко естери ималко AN. https://oil-club.de/index.php?thread/8587-liqui-moly-molygen-motor-protect-1015/&postID=425523#post425523 Но, 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 870 #2100 Отговорено преди 8 часа По-добре си вземи масло с повече органичен молибден. И двете присадки имат еднаква роля, просто волфрамът притежава по-добри качества, които трудно ще оползотвориш при евридейка. Ако толкова държиш на добавки, сипи си на Бардал фюлерина, там вече нещата са доста широкоспектърни, като освен антифрикционни, имат и антиоксидантни свойства и др.(няма да навлизам в подробности), което е най-важното качество, което търсим, за да може маслото да запази свойствата си по-дълго време. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 167 #2101 Отговорено преди 6 часа (Редактирано) Не знам, нещо ми е влязла тази муха в главата.... За 3000 км не ми е изгорила нищо от Mobil1 FS 0W-40. Хем я карам само градско. Дразня се че са развалили рецептурите обаче. Ако тази добавка толкова подобрява повърхностите в двигателя и ми го запази в такова състояние, би било КЕФ. Другото за което си мисля е да и сипя едно Yacco Galaxie Racing 5W-30, защото е с естери - да поддържа семерингите @Rakeem Къде го това масло? Редактирано преди 6 часа от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове