Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Преди 4 часа, Rakeem написа:

Кой го е грижа, как се държи ПАО... ... и дали ще почне да се разпада при 300 градуса.

Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване".

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ceco_accord said:

Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване".

и най-вече, паче и т.н....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, ceco_accord написа:

Тези с турбините, но повечето не сме на "изкуствено обдишване".

Именно за това е важно да се налива качествено масло.

Макар че вече турбо бензинките си имат охлаждане на турбото с отделна помпа, която циркулира и след гасене на двг, интегрирани изпускателни колектори с охлаждане, което сваля темп. на газовете и като цяло не се достигат някакви кой знае колко екстремни температури.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност много рядко ще видите масла с повече от 65-70% PAO,минирално масло винаги присисъства като част от пакета присадки защото не те не се разтварят в 4-5 групи. Топ рецептурите имат и Ester-и или AN,така забъркан коктейла съчетава плюсовете на всички групи и съответно снижава минусите. Exxon Mobil като пионер бяха открили златното сечение в техните ESP и X серии.

 

За кои коли е нужно подобни масла, човек когато си подбира продукт трябва да е запознат със слабите страни на ДВГ в колата си, дали има нещо сбъркано от инжинерна гледна точка, дали нещо в КММ или ГРМ не е изчислено. Съвременният автопарк с тези long life  интервали е много капризен и податлив на износване при високи натоварвания. Има ДВГ с никасил или алусил покритие на цилиндрите , много малък обем картери от там маслото ври и кипи лятото в жегите и оставя лак, нагари ...изобщо не хубави неща.

 

Избора винаги е комплекс от много променливи величини.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Интересно проучване по повод препоръчваните вискозитети и HTHS  от OEM производителите и реалните тестове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, като не са си проектирали правилно двигателите. Що го нямаше тоя проблем с по-старите двигатели? Пак ги караха с 0W-20 и 5W-20.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То конструктивните проблеми са едно на ръка, но като прибавиш малък обем-голяма мощност, олекотяване на бутала,биели,турбо и за капак еко периферия и се получават проблемни ДВГ с малък ресурс. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми счетоводители и  екопедери като висят на главите на инженерите така е...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един малко скъпернически въпрос.

Проблем ли е да долея Ravenol Dxg 5w30 във Fds 5w30. Става въпрос за максимум половин литър евентуално  да добута до смяна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...