Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Off Topic

 

Не са виновни "зелените талибани". Екологията си е важна!

Тук въпросът опира до съвсем друго. Понеже краят на стандартните ДВГ е близо, всички авто производители са го ударили на принципа: "Купи - хвърли - купи"! Всеки се надпреварва, кой колко повече продукция ще продаде на година, понеже не останаха още много години. Затова всичко се минимизира, изпилява до миниму разходи и максимум печалба. Важното е да си изкара 5-те години гаранция и после да не може да се ползва, та да си купиш ново.

... а налаганите еко норми са им добре дошли в този случай...

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги,

 

Отне ми два дена да изчета целия форум тук. Имам Хонда Сивик 8-ма Ген, 2006 с R18A- на 138К км, карам я вече 3г. В началото с Енеос Hyper 5-30, харчеше, не много 100мл. на 8-9К. От тогава карам с Мобил ЕСП 5-30 С2/С3 харчи същото, почти нищо, но сменям на 5-6К км. Само градско 12К км на година. Поради факта че сега мога да купя Равенол FO 5-30 на по-ниска цена от Мобила, ще опитам. А5/В5. Благодарение на Вас ми стана ясно че за този мотор го дават да се кара с А3/В3, но и А5/В5. Вглабил съм се в този Ilsac GF-5 за по-добро масло, точно това е Равенола FO. Не се знае до кога ще издържи катализатора, а без него вече не може, освен ако возилото не е на 30г. Не са хич евтини тези катализатори. За мен Мобила ЕСП е ОК да пази катализатора и да сменям маслото на 5К км. Хората в САЩ хвърлят 10г. Нисани на буклука като се развалят катализаторите и не могат да минат инспекцията, че там са два катализатора за 5К долара. Блг. Мнение:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен добре си се ориентирал, само мисля, че не трябва да мислиш катализатора щом не гори масло. Те вече всички са с достатъчно ниска сулфатна пепел за този двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@сенан

RAVENOL FO SAE 5W-30 няма спецификация ILSAC GF-5.

Има спецификации ACEA A5/B5, API CF, API SL.

Става за R18, особено, ако караш на бензин и предимно градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здрасти, някак си не мисля за 0W20, тъй като в ръководството пише 10W30 за този мотор, мисля 5W30 e ОК. За катализатора е вярно че не гори масло, ама все ми е в главата и го мисля. Сега в момента, гледам RAVENOL FO и пише там ILSAC GF-5.  Ето линка. 

https://oilgroupbg.com/ravenol-fo-5w-30-4l.html. Явно както махнаха ILSAC от Мобила ESP, явно така по някое време тук са го добавили, на тубата. Пише го. Затова се заинтригувах.  Бл. за коментарите, супер. Може само веднъж или дваж да сложа RAVENOLA, докато е на по-добра цена, но ще го опитам. Карам на газ, предимно. 3 седмици на газ, една на бензин, Шел 95 V-power.

Редактирано от сенан

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази е стара туба. Новите нямат.

Гледай маслото да не е по-старо от 5 г.

Датата я пише на тубата. И преди да го налееш, раздрусай добре тубата.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ОК. Блг. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тук май има нещо ново или променено:20240301_144934.thumb.jpg.bd852533c49ea937086abf8c6fd715a4.jpg20240301_144946.thumb.jpg.9a6171eb2d93a739604ac86f849b487a.jpg20240301_144934.thumb.jpg.bd852533c49ea937086abf8c6fd715a4.jpg

Вчерашна доставка от ATO24 и прясна дата на производство.За отбелязване е и цената от 42€за 5л.!!!

20240301_144928.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сега с новата формула ли трябва да е? НЕ Трябваше ли да е c2/C3? Хубаво е че Ато са почнали пак да го предлагат! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе дават го по Смиренски, ама това е положението.

P.S. Визирам "Въглекопачът"...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В старата рецептура на Mobil 1 ESP 5W-30 имаше следното:

GTL 30-40%, PAO 1-5% , Естери 1-5% (източник: https://oil-club.de/index.php?thread/4190-mobil1-esp-5w-30/)

 

Най-новият вариант на Mobil 1 ESP 5W-30 с API SP и LL-04.

1091313082_Mobil1ESP5W-30APISP.thumb.jpg.1cac2534293b64551a171d9c04669882.jpg

Източник: https://oil-club.de/index.php?thread/12730-mobil1-esp-5w-30-api-sp-ll-04/

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мдамммм, а дали освен този анализ има ли данни някъде нещо за следните варианти отдолу, които кратък екскурс по немските сайтовe вади, че тез германции май не са вече кат онез германци...имам предвид ESP Advanced Fully Synthetic engine oil (1)<>ESP Advanced Formula P Fully Synthetic engine oil (2)<>ESP  Formula P SHC Synthese technology engine oil (3) и последното, което пък не е "напреднало" ESP  Fully Synthetic motor oil (4)? Да не би да са почнали да кръщават GTL Fully synthetic (PAO),  пък и някаква бъркотия  с "Р" формулата излиза - хем Fully synthetic, хем Synthese technology?!

1.png

2.png

3.png

4.png

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От гледна точка на Honda, първото масло е за бензинови и дизелови двигатели, а второто и третото са само за дизелови на база постните стандарти на предният етикет. Но само TDS би показал пълният им обхват на приложения.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, georgi.ivanov1975 написа:

Но само TDS би показал пълният им обхват на приложения.

Преди години имаше (купувал съм) ESP  с Ilsac Gf-5 отзад на етикета,а сега е само C2-3 SN..,и SP?

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

Отскоро карам CRV 4та генерация, 2.4 бензин, с АГУ. Канадска е. Хонда го дават да се кара с масло 0w20 този двигател. От Бултрако ми казаха, че това масло не е за нашия климат, било добре за Канада, но не и за тук, ставало като вода лятото. Според тях трябва да я карам с 5w40. Предната собственичка тук в БГ е карала колата с 0w20  40 000 км. Не гори масло. Какво ще ме посъветвате? Съжалявам ако вече е писано по тази тема, но е огромна тема и не можах да изчет всичко. И препоръка за марка бих оценил, но предполагам тук ще има много различни мнения. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си караш колата със същото до сега ,а тези от Бултрако ,въобще не ги слушай.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се обърне внимание на това, че ако се кара предимно градско, на къси разстояния и тръгва предимно на бензин, има вероятност да поразреди маслото с бензин. Особено, когато не се кара достатъчно дълго време загряла на оптимална работна температура. За такъв режим е необходим малко по-висок вискозитет за резерв. 0W-30 или 5W-30 от по-нисковискозитетните спецификации. Но само в такъв случай или ако тегли каравана.

Иначе хубаво 0W-20 си е маслото и няма да стане на "вода". И смяна на 7 - 8 хил. км.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.02.2024 г. at 21:43, dandilov написа:
  Скрий съдържанието

 

...И малко от маслото в маслените канали, от главата. Не би трябвало да е повече от 200 - 300 мл.

За мен проблемът не е нито от маслото, нито от филтъра. Щом е започнал още от преди!

Закарай колата на кадърен майстор, да установи от какво е.

 

 

 

Смених филтъра с Mahle с какъвто си карам по принцип, за да изключа този евентуален причинител на чукането. Изтече и допълних 300 мл масло при процедурата.

За съжаление обаче нямаше ефект. Ще го покарам няколко хиляди маслото и ще го сменя.

 

Направи ми впечатление, че за няма и 1000 км маслото си е променило доста цвета. Не е катран черно, но е потъмняло значително. Което може би показва добри миещи свойства. Да припомня, че маслото е Amsoil Signature 0w30.

 

За по-натам си мисля някое лято да направя една къса смяна с някакво 5w30 да видим как ще се отрази на този звук. 

Пак като напомняне за темата имам чукане, което се чува само на обороти при загрял мотор и се чува вътре в купето. Засили се след смяна на маслото. От Ravenol 0w20 на Amsoil 0w30.

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Няма да се оправи от масло.

..."Лозето не иска молитва, а мотика!"

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно няма, но и намаляване ме устройва. Ето, че при последните два вида масло има разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този мотор няма какво да чука освен клапани.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7.03.2024 г. at 19:45, Bizzito написа:

За по-натам си мисля някое лято да направя една къса смяна с някакво 5w30 да видим как ще се отрази на този звук. 

Пак като напомняне за темата имам чукане, което се чува само на обороти при загрял мотор и се чува вътре в купето. Засили се след смяна на маслото. От Ravenol 0w20 на Amsoil 0w30.

Едва ли чукането ще се промени, но пробвай Ravenol DXG 5W30. Между другото и при мен много бързо става черно на цвят. 

Но по-добре,че с тая смотана жълта щека не мога да проверя колко ми е нивото :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа Фена пусна примоцийка и взех едно Яко 5w30 да видим как ще е с него. От VX серията, по-стандартно така по-гъстичко за лятото. Ако то не "уплътни" спирам с експериментите и се спирам на едно, обаче няма да е амсойл със сигурност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корекция, пратил ми е Yacco Lube GDI 5w30. Което ми се струва супер. Lube е по-горния им клас.

По технически характеристики на пръв поглед е като Ravenol DGX 5w30, освен пламната температура.

 

 

Screenshot_2024-03-13-21-01-51-160_com.android.chrome-edit.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой пазарувал ли е масла от geniune auto parts, през емаг? Гледам че са румънци, но имат база и тук. Интересувам се сигурно ли че маслото, което продават, е оригинално?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Доста рових из форума но не намерих много инфо за Total (вече TotalEnergies) Quartz 9000 NFC 5W-30 A5/B5. Някой карал ли е с такова масло, с какви впечатления е и като цяло маслото хубаво ли е? :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.03.2024 г. at 19:37, martin-crv написа:

Здравейте!

 

Отскоро карам CRV 4та генерация, 2.4 бензин, с АГУ. Канадска е. Хонда го дават да се кара с масло 0w20 този двигател. От Бултрако ми казаха, че това масло не е за нашия климат, било добре за Канада, но не и за тук, ставало като вода лятото. Според тях трябва да я карам с 5w40. Предната собственичка тук в БГ е карала колата с 0w20  40 000 км. Не гори масло. Какво ще ме посъветвате? Съжалявам ако вече е писано по тази тема, но е огромна тема и не можах да изчет всичко. И препоръка за марка бих оценил, но предполагам тук ще има много различни мнения. :)

Карай си колата с 0W20 щом до сега е била с такова. От Бултрако не ги слушай понятие си нямат приказват колкото да кажат нещо .....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се чудил на хора, които смятат че работната температура на ДВГ е по ниска от външната и вземат втората под внимание при изборът си на масло.

Това че в мануалите има графика с климата е меродавно за цифрота преди "W" а за тази след нея е подвеждащо, особено при нормален автомобил и спокойната му  експлоатация.

Модерен мотор проектиран за "тънко" масло си иска неговата "чорба", а "мазните гозби" не са за него.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи смяташ, че няма значение, дали моторът работи при външна температура от -20 и +50, така ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти никакво.

Тези градуси имат значение за "студен" старт и при -20 маслото трябва да е с по-нисък вискозитет. 0W е и за това.

След W-то значение има конструкцията на мотора и "кръвоносната" му система, както и оборотите в които работи обикновено.

При отрицателни температури горивната смес се регулира от компа, защото има повече кислород във въздуха, както и в обратната посока - в жегите.

Опитай се да отгатнеш каква е температурата в горивната камера, или при валовете, или айде - в картера, при работа на мотора?

Ако е по-ниска от на околният въздух (ама не вярвам на таз планета да има такова място), би имало, но пак минимално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има зн единствено и само при студен старт за числото преди W...Едни ДВГ са проектирани с тесни маслени магистрали , други с широки. Колкото по- тънко масло е в Хонда толкова по- добре. Какво зн има ако навън е -20 или +50 при напълно загрял двигател, в норм режим на каране е без никакво значение. Вътре в двигателя си е ~89° 

П.с. Дебелите масла от 5w40, вкл и нагоре не са за хондови мотори...Говорим за стокови , норм мотори , не проекти за писта...И това че някой сипват 10/40 , защото им гори двигателя масло е най- голямата грешка!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 4/22/2024 at 7:39 PM, BGavrilov said:

Здравейте! Доста рових из форума но не намерих много инфо за Total (вече TotalEnergies) Quartz 9000 NFC 5W-30 A5/B5. Някой карал ли е с такова масло, с какви впечатления е и като цяло маслото хубаво ли е? :) 

Май, май никой няма впечатления и опит с маслото...

Редактирано от BGavrilov
грешка в текста

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
35 minutes ago, stoyqn1989 said:

Благодаря ти, но това е доста стар анализ от 2016г... Но предполагам е валиден и за днешните масла, въпреки промяната в опаковките.. Не изглежда никак зле :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.03.2024 г. at 21:38, dandilov написа:

Трябва да се обърне внимание на това, че ако се кара предимно градско, на къси разстояния и тръгва предимно на бензин, има вероятност да поразреди маслото с бензин. Особено, когато не се кара достатъчно дълго време загряла на оптимална работна температура. За такъв режим е необходим малко по-висок вискозитет за резерв. 0W-30 или 5W-30 от по-нисковискозитетните спецификации. Но само в такъв случай или ако тегли каравана.

Иначе хубаво 0W-20 си е маслото и няма да стане на "вода". И смяна на 7 - 8 хил. км.

 

 Здравейте .От скоро карам 1.5 турбо 182 к.с. ,изчетох доста за този мотор,за маслата ,които се препоръчват като вискозитет.

 Това,което казваш е точно така ,защото при този мотор има разреждане на маслото с бензин.Установих го веднага като смених маслото(0w30).След доста проби на щеката при студен мотор установих покачване на нивото и по-бързо стичане на маслото от щеката.Като беше ново маслото и извадя щеката се образуваше капка и бавно капваше,а след 500км примерно капката падаше почти веднага. Пробата винаги е на студен мотор.На другия автомобил с мотор 1.8 ,140к.с ,с масло сменено по същото време ,със същия вискозитет(0w30)капката се задържа все едно е ново маслото,т.е. няма почти никакво разреждане.Нивото на маслото не е променено.

 Избрах 0w30 за 1.5 турбо 182к.с. а не 0w20 както препоръчват,заради това разреждане с надеждата ,че така ще е по-добре на мотора .

А това,че 0w20 има стабилен вискозитет е вярно.Щом го препоръчват за дадения мотор има защо.И сега мисля да сменя маслото точно с 0w20 за проба .Другият ми вариант е 5w30 гориво спестяващо с вискозитет при 100° доближаващ се до 0w20.

 Правилно ли разсъждавам ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До някъде - да, до някъде - не.

Първо, тоя цитат дето си го сложил по-горе се отнася за атмосферни двигатели с газова уредба. Така, че не е съвсем подходящ като обяснение за твоя случай.

Второ, за двигателите с директно впръскване, особено новите с турбо, е известен фактът, че разреждат маслото с бензин. Дори Хонда си признаха в един момент, че това им е проблем. Най-правилното решение е - качествено масло с препоръчаните вискозитет и спецификации (не единствено вискозитет), възможно по-висок TBN (алкално число), и смяна на кратки интервали. 5000 км, например.

За Европа, за L15BA (с PF), не виждам производителите на масла, да препоръчват 0W-20.

Най-много намирам 0W-30 ACEA C2 и ACEA C3, заради PF катализатора от една страна, а вероятно и заради разреждането на маслото от друга.

Според мен, маслата по ACEA C3 няма да са толкова подходящи, поради доста по-високият им работен вискозитет.

За USA/CAN пък дават само 0W-20. Хайде сега де...?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За САЩ и Канада този вискозитет предполагам е свързан с дългите ,студени зими макар,че в южните части на САЩ е друго.

По спецификация ще купувам ilsac gf 6.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...