Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

11 hours ago, Rakeem said:

За какво говориш?

В последния анализ от партида 2021, който откривам, всичко си е наред.

ПАО-Естери и богат пакет добавки.

И колко % ПАО-Естери има ли инфо? Защото при trade secret се появяват едни смътни съмнения...

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има 2.5 вида продукти.

Правиш го както трябва, па да струва колкото ще - за избрани клиенти, които могат да го оценят и да си го позволят.

Правиш го с конкурентна цена (според представите на масовия потребител), а влагаш каквото се събере в тая цена.

И всеки бренд масла има от 2-та вида, както и широка палитра "половинчати" в зоната между тях, като горните носят престиж, долните популярност, а междинните - пари, но няма гаранция колко по-нагоре от дъното са.

А рецептите винаги са били търговска тайна.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, dandilov написа:

Никога не съм гледал СДС-а на Амсойл, поради множеството налични анализи и няма представа какво е писало към съответния период. 

Нека братушките да излязат с анализ на последната формула и ще лъсне всичко. 

Все пак хващат хидрокрека от ГТЛ на уж пълната синтетика Мобил 1, така че без съмнение ще хванат и хидрорека в Амсойл, ако е осезаем процент.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
40 minutes ago, Rakeem said:

Никога не съм гледал СДС-а на Амсойл, поради множеството налични анализи и няма представа какво е писало към съответния период. 

Нека братушките да излязат с анализ на последната формула и ще лъсне всичко. 

Все пак хващат хидрокрека от ГТЛ на уж пълната синтетика Мобил 1, така че без съмнение ще хванат и хидрорека в Амсойл, ако е осезаем процент.

 

Това е от Ойлклуба. Явно нещо по-инсайдерско. От 2019 г. е, едва ли сега е по-добро.

Amsoil.jpeg

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става дума за инфрачервения спектър на Фурие. Там маслото се представя като ПАО базирано + Естери. 

Може и да има малко крек, но голяма работа, важна е цялостната картина.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Руснаците скоро няма да направят анализ на Амсойл, защото нямат внос.

Ембарго.

А sds-а се мени всяка година.

 

Редактирано от dandilov
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Внасят през трети страни, всичко.

Сега проверих няколко руски сайта за масла и предлагат всичко.

Друг е въпроса дали им е до анализи сега.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Off Topic

Да. Може и да внасят по "втория начин", но няма да направят анализ, за да не се наврат (форумът) между шамарите. И те си пазят "д-то".

 

Петро-то е добро масло за шир-потреба, с най-чистия хидрокрек ( VHVI group III ), съвременен пакет присадки и e за нормално каране, и изправен двигател разбира се.

Но!

Защо да купувам Петро, като за същата цена мога да купя Shell Helix Ultra (Pure Plus), което е с GTL базово масло ( VHVI group III+ ), съвременен пакет присадки и е с по-добри ниско и високотемпературни характеристики?  ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото,(предполага се) няма да има толкова фалшиви туби и различни доставчици :bye:!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, dindin написа:

Няма култ, просто си беше много добро съотношение цена-качество.

Какъв култ,то сума си колеги го наливаха и наливат още в двигателите си,пък и "капките" също показват,че маслото си е ок.!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2г почнах на мерния петък да "зареждам" от ато24 - шел хеликс + (5-40) и амсойл 5-30, идват 20лв над цената на Петрото(пак оттам) и според мен си струва.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам за мойта "нова" на 200к Honda Civic IX 2014 бензин,1.8i 5DR, R18Z. Купих я преди 3 месеца   и за начало и по препоръка от Бултрако и налях https://maslata.bg/shop/двигателно-масло/масло-кастрол/масло-castrol-edge-5w-40-4-литра/?nowprocket=1  SAE 5W-40, ACEA A3/B3,  A3/B4,  C3,  API SN/CF и т.н. Минах оттогава 700км. и засега няма промяна в шума на мотора и нивото на маслото. Но след като изчетох темата ме гложди едно съмнение - дали не трябваше да я подкарам с Петро SUPREME SYNTHETIC 5W30?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sy66

Повече препоръки от Бултрако не слушай,целта е по бързо да се върнеш при тях.

Ти изобщо не си за тези вискозитети с това тяхно 5w40  това и правят задръстват двигателя.

 Малко светлина по тамата какво прави грешния вискозитет. 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sy66

При теб главният проблем е с какво масло е карана досега и на какъв интервал е сменяно! Тоест да не би да е късно вече за използване на правилния вискозитет.

1. Не карай повече от 6 - 7 хил. км с това 5W-40.

2. На следващата смяна сложи нещо по-нормално за модела. Пълна синтетика с работен вискозитет около 9 - 10 mm²/s, за да видиш дали ще го харчи. После ще се преценява какво да се използва занапред.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 6/8/2022 at 8:42 AM, CARPERA said:

@TCKOLEV

Показаната туба на Петро Канада не е за бензинов двигател.

Това е точното масло 

1295198538_Screenshot_20220608-083817_SamsungInternet.thumb.jpg.13f88f8301c1452efa2478c323268d46.jpg

Може ли да покажеш кое точно 5w40 на Петро Канада има твоя приятел.

 

Ще прикача снимка довечера.

 

Сменено беше като питасах лятото, днес налях последния 1л от тубата. Всичко 212хил -> 217хил, като беше на върха на щеката маслото. Изтръпнах.

 

Тревожа се да не ходя ли на сервиз да ме кръщават, сегменти да сменят. Какво да правя. Покрай тях, знае ли какво още ще ме таксуват без да пипнат, не знае ли. Бащата обичаше Супротек да слага на колите си, светла му памет на човека, на Японеца, ако му налея 2 опаковки и сменя след това маслото с още по-тънко : 5w-40 (беше като я купих на 160хил), 5w-30 (сега Юни) , днес 1л защото нямаше изобщо , 0w-20 след това ?

 

С една смяна правеше 10-12хил , последните 2 години вече 8-10хил , тази : 5-6хил. Всички с доливане на 1л-2л. 

Редактирано от TCKOLEV

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @TCKOLEV

В предния пост съм показал точното масло за бензиновия двигател  ве етова от твоята снимка, а това е новата му туба на показаното от мен.

Screenshot_20220929-094636_Chrome.thumb.jpg.1b587775428ed3cd9a7678535f4c16fe.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@TCKOLEV

Щом харченето на масло се увеличава прогресивно, година след година, значи нещо се случва.

Ако елиминираме съмненията за менте масло и двигателят няма течове, тогава везните накланят към ремонт.

1. Лек ремонт - гумички на клапани, почистване на EGR клапан и пътища, проверка дали работи VTEC клапанът, почистване или подмяна на цедката на VTEC-а.

2. Основен ремонт на двигателя.

Необходима е диагностика в сервиз и кадърен диагностик, за да се уточни каква е точно причината. След това и действията.

Тук във форума няма как да се направи това.

 

Успех! :thumbs1:

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.09.2022 г. at 13:03, TCKOLEV написа:

Тревожа се да не ходя ли на сервиз да ме кръщават, сегменти да сменят.

Колега, не се вкарвай във филми. На следващо обслужване сложи хубаво масло - от препоръчваните в тази тема. Засечи точно кога го харчи и колко. Ако е само на магистрала във високи обороти - добре. Ако го харчи и градско вече не е добре, може да се погледнат гумичките и и лесните неща.

Но при доливане 1 литър на 3 хил. км. според мен не си заслужава да отваряш двигател за сегменти. Не заради цената на ремонта, ами да не си оставят ръцете и да си отвориш по-голяма беля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сърдечно благодаря за изразената подкрепа и безкористни съвети!

До дни ще сменя маслото, а след това ще следя какво се случва с точност. И Ютуб по точка 1) на колегата dandilov ще погледна за какво се говори там. Няма да пипам, защото не разбирам, но поне да видя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По точка 1) ще е малко зор, че тоя мотор няма ЕГР клапан, ама нищо ти все пак го потърси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

А кой двигател е? За Accord Type-S от тия години излиза двигател K20Z2:

735730156_AccordType-SEGR.thumb.jpg.273a9284daf29deb4a4dd517e2386984.jpg

Това под № 1 какво е?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, TCKOLEV said:

Сърдечно благодаря за изразената подкрепа и безкористни съвети!

До дни ще сменя маслото, а след това ще следя какво се случва с точност. И Ютуб по точка 1) на колегата dandilov ще погледна за какво се говори там. Няма да пипам, защото не разбирам, но поне да видя.

Избери друго масло,и да е за бензинов двигател.

Примерно това 

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, dandilov написа:
  Покажи скритото съдържание

 

А кой двигател е? За Accord Type-S от тия години излиза двигател K20Z2:

735730156_AccordType-SEGR.thumb.jpg.273a9284daf29deb4a4dd517e2386984.jpg

Това под № 1 какво е?

 

 

Аз поне CL9 с к20 не съм виждал,ама щом на теб ти излиза така може и да бъркам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

@jijane Абе то и аз може да бъркам, но като не е уточнен двигателя...

В справката от honda epc - това виждам.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 9/30/2022 at 2:37 PM, CARPERA said:

Избери друго масло,и да е за бензинов двигател.

Примерно това 

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

 

Оная туба къде показвах, за дизелов мотор ли е била , много странно?

 

@dandilov , CL9 K24A , VTEC туториал единствено ще търся в Ютюб , да

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, едно питане след разрешение от началствата тук ( за което благодаря за изключението което проявиха към мен), не касае масло за Хонда, но по избор на масло въпроса е принципен.Става въпрос за избор на масло на Volvo XC60 2011 D3 5 цилиндъра 2000 кубика 163 коня с код на мотора D5204T2 с DPF и катализатор, които са си на местат на реални 275к.По заводски препоръки му дават 0W30 със задължителен стандарт А5/В5 - излиза с Кастрол и на капачката му е същата препоръка за масло.Сменям на 10-15к.км, карам само и изцяло на дълги разстояния, не съм състезател, колата е с автомат Aisin TF-80SC ,  6 степенен. Накратко - Интересува ме такъв вид масло, който в летните горещини ще ми даде добра защита, за зимата ясно, че всяко 0W  ще си свърши работата. Да уточня, че колата събира 5,9 л.масло с филтъра - не го гори - досега съм пробвал с Кастрол, Мобил 1 LV - 4 смени съм направил с тях до момента ( като като взех колата налях Кастрол Едж 0W30 и го смених след 2к, после пак същия Кастрол за 5к. и оттогава въпросния Мобил, колата е от Италия и предпочетох малко да я промия с нейното си масло, като сменях и масления филтър всеки път), гледайки дейта шиитовете на въпросните масла и най-вече флаш пойнта, горните две са доста ниско под това:

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-ssv-fuel-economy-sae-0w-30

другото, което гледам е това, чиито флаш пойнт е доста по-висок от на Кастрол и Мобил:

https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TDS_TotalEnergies_Quartz-9000-0W-30_0W0_202206_EN.pdf

 

Много сериозни майстори на марката казват да се слага 5в30, тъй, като в жегите има склонност да задира , но това са едните мнения другите мнения са, че трябва да се кара с 0W30 заради някакви тънки отвори през които минавало маслото, били много финни и това 5в30 (отново такова отговарящо на А5/B5)-не минавало така и пак можело да доведе до подобен инцидент. Това лято в жегите по магистралите карах доста сериозно на моменти и проблеми не съм имал с 0W30.

Та от ваша гледна точка ако обичате препоръчайте нещо, което да държи на по-високите температури лятото , защото на въпросния Мобил например флаш пойнта е 200!!!!!градуса ( но и с него нямах никакви проблеми).

И относно маслото в кутията - тъй , като всеки препоръчва ако няма данни за обслужване на автомата д ане се сменя на един път, че можело да надигне разни утайки и т.н. а да се "опреснява" през 5-10к.км единствено и само с оригиналното си масло на Валво, кутията цялостно събира 7 литра масло, но самото то се продава в туби по 4 литра на цена 140 лева (отделно труда по смяната), гледам, че в сайта на равенол, това масло отговаря напълно на спецификациите на моята кутия:

https://www.ravenol.de/en/product/getriebeoel/getriebeoel-fur-automatikgetriebe/ravenol-atf-t-ws-lifetime

Цената му за 10 литра е трепач, трябва ли д аме притеснява нещо, ако направя цялостна промивка с тия 10 литра и го оставя него.Да уточня, че нямам абсолютно никакви проблеми с кутията, не преритва, не буксува, включва супер мазно на всички предавки, сега се върнах от Родопите никакви проблеми по баирите, направих и и послендия софтуерен ъпдейт във Волво - наистина нямам забележки, и тъй, като ремонта на такава кутия е скъп, мога ли да си позволя да налея този Равенол щом отговаря на всички спецификации на Волво и особено на спецификацията 31256775 (този номер го има на оригиналните туби на маслото)?

Предваритлено Ви благодаря за отделеното време,малко дълго стана, но пък тук сте професионалисти на тема масла и мисля, че отговор с 2 линка би бил достатъчен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Волво трябва да ползваш масла, имащи съответната спецификакия за конкретния двигател и съответно кутия! Тук не е толкова от значение 5W-30 ли е, или 0W-30, а най-вече конкретната спецификация на Volvo!

Най-важното е да не са ментета!

За двигателя добре си се насочил към SSV 0W-30. Има спецификация VOLVO VCC 95200377. Достатъчно термостабилно масло, с PAO и добър противоизносен пакет.

За кутията нямам представа, но Ravenol дават добър атестат относно издържливост на маслото. За съставки, пасване и добра работа - не мога да кажа. Но предполагам, че Ravenol не би трябвало да се изложат. Не знам... Изборът е твой...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей honda_japan. За двигателя използвай мин ACEA A5/B5-08 SAE 0W-30 масло, а колкото до 6 степенният автоматик TF-80SC се изисква спецификацията ATF, Aisin Warner AW-1, а не някаква по Volvo. Тя се разтълкува така: Automatic Transmission Fluid GM 1940 773 for automatic transaxles fitted in Opel/Vauxhall and Saab vehicles. OEM product: Aisin Warner AW-1. Also known as Saab part no. 93165147. Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Много сериозни майстори на марката казват да се слага 5в30, тъй, като в жегите има склонност да задира , но това са едните мнения другите мнения са, че трябва да се кара с 0W30 заради някакви тънки отвори през които минавало маслото, били много финни и това 5в30 (отново такова отговарящо на А5/B5)-не минавало така и пак можело да доведе до подобен инцидент...

много сериозни тез майстори:dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SAE (grade) е едната страна на монетата. В частност стандарта ACEA A5/B5 е в High SAPS масло и не е предвиден (според ACEA) да предпазва съвременните катализатори и филтри за сажди. Но ОЕМ като Volvo и Ford са я препоръчали, независимо дали двигателя е оборудван с DPF или не. Чел съм, че те си спират вниманието на ACEA A5/B5, защото имало в него специален тест за защита от износване на разпределителният вал. Колкото до DPF филтъра, ако се сложи  SAE 0W-30 ACEA C2 масло (Mid SAPS), то неговия TBN ще е под 8.0 и не може официално да отговаря на ACEA A5/B5-08, а на ACEA A5/B5-07. Но през 2011г вече е важала ACEA 2010, а тя както и 2008/2010/2012/2016/2021 си търсят TBN 8.0 или повече. Сега самият производител си знае, DPF може ли да се регенерира успешно с High SAPS масло, но ти можеш периодически да използваш добавка за по-бързо изгаряне саждите и това да удължи живота му.

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня нещо.

Тук в случая не е толкова важен TBN, а  ZDDP пакетът в ACEA A5/B5, който е с повишено съдържание на цинк и фосфор като противоизносни присадки. Особено е важено съдържаието на цинк. При ACEA C2 това съдържание, както и на фосфора, е намалено, за да се изпълни изискването за ниско ниво на сулфатна пепел (под 0,8). Там пък се компенсира с допълнителни присадки като органичен молибден и др., но Volvo си държат на основния пакет ZDDP.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря Ви за мненията и съветите -с две думи да разбирам, че най-подходящото масло, имащо добра защита за лятото е равенола от линка - ssv 0w30

За кутията да търся масло за Сааб по въпросната спецификация на Айсин?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На което и масло да си спреш вниманието, първо се увери че съответния oil selector го е препоръчал и допълнително в дата шийта му, че отговаря на дадения стандарт. Поздрави.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези от вас говорещи немски- главният шеф разработчик от лабораторията на Ravenоl, говори за Long-Live интервалите, и прави анализ на  маслена проба от кола с газова система....Много интересно! ( съвпада с доста от нещата споделени тук;))

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За следваща смяна искам да се поглезя с:

Mobil 1 ESP 5W-30

или

Redline High Peformance 5W-30

Двигателят е R20, бензин/газ, сменям на 10 хил. км., 60/40 градско/магистрала.

Според вас с кое ще мърка повече?

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 #note

Ще мърка, но само ако я галиш!;)И аз бих я галил с Моbile....:D

 

Редактирано от mitaka0007
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 10/23/2022 at 9:52 PM, note said:

За следваща смяна искам да се поглезя с:

Mobil 1 ESP 5W-30

или

Redline High Peformance 5W-30

Двигателят е R20, бензин/газ, сменям на 10 хил. км., 60/40 градско/магистрала.

Според вас с кое ще мърка повече?

ако си без катализатор давай с второто;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   2 потребители

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...