Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Добър въпрос! :thumbs1:

Ако знаеш нещо за този мотор, конкретно, сподели моля. :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам и съм казал на питащия какво масло трябва.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Ванка, че помагаш всеки път, маслото ще е 5-50, като съм намерил масла на малко по ниски цени, защото ползвам не малка отстъпка и за това се допитах и до колегите в тази тема.

Мога да избирам м/у следните масла, като най скъпото от тях идва на около 87-88лв за 5л.

Mobil 1 FSX1  https://www.mobil.com/en-my/passenger-vehicle-lube/pds/gl-xx-mobil-1-5w50

Motul Sport  https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/images/product_descriptions/technical_data_sheets/202/Sport_5W-50_(GB).pdf?1596017981

Liqui Moly Molygen  https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000348/2542-Molygen5W-50-17.0-en.pdf

ELF EVO 900 https://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/pdfs/TDS_ELF_EVOLUTION 900 5W-50_BV7_201402_EN.pdf

 

Като на хартия най добри показатели като HTHS Viscosity, Flash Point, ºC, Viscosity Index има Мотула, сега колко % естери има в него нямам идея, може и маркетингов трик да е, но от горните масла най клоня към него, Елф-а е най евтин, направо без пари ама с него не бих рискувал.

Някой с други предложения и цена около 80-85лв или направо да взимам за лятото един Мотул и така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какви са му хлабините, че трябва да се уплътняват, за ежедневно каране и нормално натоварване, с вискозитет 18 -20 при 100 градуса!? :blink:

Нали не е трактор "Беларус", все пак...

Интересно ми е, за това питам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, didich написа:

Някой с други предложения и цена около 80-85лв или направо да взимам за лятото един Мотул и така.

Ти си обсъдил,каквото си обсъдил, с един от точните хора във форума.Дал ти е точен съвет,избрал си 4-5 други етикета и мисля,че няма какво да ти се добавя още!

От мен един жокер за мотула -"Markony"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея какви са му хлабините на мотора, факт мотора в момента е с 10-60 на Яко и при студен старт мотора работи доста тихо, не беше пален от повече от месец като му завъртяха ключа пред мен.

Маркони и да искам не мога да му пиша лично, защото май си е блокирал личните съобщения, ако случайно види темата ще съм благодарен и на неговото мнение, все пак хората са казали, че от много глава не боли /стига да не е алкохол 😁/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четя всичко ,което е важно и отговарям ..когато трябва..В твоя случай няма нищо черезвичайно ,та да ангажираш спецове.Гарантирам ти ,че каквото и да му налееш все някак ще те закара до работа.Независиомо от моето мнение, все пак послушай Ванката ..той е фен на охлабените мотори и сигурно ще  те посъветва правилно..

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Полезна тема. Ще се радвам и на други мнения по темата!

 

Редактирано от petarpetkovv74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, какво мислите за ситуацията с нисковискозните класове? Например в сайта на Adninol, има детайлна таблица на SAE J300 (същата както на widman.biz) в която виждам кименатичните вискозитети при 100С се преплитат за SAE 8, 12, 16 и 20. Т.е. ако се знае че едно масло има KV 100 7.5 cSt, няма да може да се познае SAE 16 или SAE 20 е. Този хаос го няма от SAE 30 и нагоре. С какъв умисъл SAE е допуснала това преплитане, което несъмнено ще доведе и до много чудене защо? Поздрави.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубав въпрос. Мислиш ли ,че им лесно на производителите да направят хубава и точна база за тези най-високоефективни масла. База с 4 и 6 cst има толеранс +/-1 cst ...разбираме ,че чистота на процеса е адски важен, защото 25 % толеранс 2 двете посоки е много. И понеже и всяко измерване има грешка,това е отчетено от SAE. А и маслата се сглобяват с 2-3 различни бази на тон смес. В този ред на мисли 7,5 мога да го докарам по 3 начина с пропорциите на по-гъсти и по-течни бази. Независимо от това ти благодаря ,че си се натикал по-дълбоко в материята. Повечето колеги стигат само до кварталната бакалия :)

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не е ли добре в раздел 3 на MSDS производителите ( особено на Full Synthetic, 100% synthetic  и пр.) да не се ослушват толкова много с данните, че много пестеливи стават напоследък...?

 

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Accord 1,8i LS 2001.

От MSDS навярно целта ти е да установиш групата на маслото и в частност PAO ли е навярно? Понеже близкото бъдеще принадлежи на API SP-RC (Resource Conserving), API SP, ILSAC GF-6A и GM-dexos1™ Gen3, то е много вероятно занапред да преобладава и друга база освен търсената група IV. Малко преди Коледа на сайта на oronite се появи информация, че за бъдещия GM-dexos1™ Gen 3 (вървящ ръка за ръка с горепосочените стандарти)  се позволява в Group II/II+, Group III+ или PAO. Вече дали производителите на масла ще си разкрият картите е друг въпрос. Те ще изкарат контра доводи, че маслото им отговаря на правилната спецификация лицензирана в EOLCS директорията или в сайта на gmdexos и това трябва да се счита за достатъчна гаранция за качество и характеристики. Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе те могат много доводи да изкарат на какво отговаря маслото , ама какъв е процентът на РАО не дават, пък пишат FULL SYNTHETIC,  че и 100% SYNTHETIC. Не, че им  вярваме някои, ама болшинството си е в заблуда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това май никой не го дава. То и границата за 100% синтетика също е размита. Горе долу по msds може да се ориентираш какво съдържа, но не винаги работи. В крайна сметка важното бъркоча да е добър и да отговаря на характеристиките.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Bizzito написа:

В крайна сметка важното бъркоча да е добър и да отговаря на характеристиките.

:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам аз за high mileage маслата, понеже има и такива животни. Слабо са дискутирани в тия теми, да не кажа изобщо май. Някой има ли впечатления? Някакви коментари какво съдържат? Производителите ги рекламират ,че съдържат определени съединения , понякога дори части от минерални бази, които раздуват гумените уплътнения и по този начин спират течовете, които са си характерни за една стара машина.  На практика в България не е ли логично само с такива масла да караме, понеже караме стари автомобили , някои от които са вече със "super high mileage" на кутия и мотор :D ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те производителите хубаво ги рекламират ама пропускат да кажат при какви условия ще издържат тези километри (обърни внимание как са си измили ръчичките в описанието ...до 20 000км, което включва и 5 000 и 19 999). Ако си в щатите и въртиш километраж с едно палене извънградско или постоянно със загрят двигател ще можеш да ги направиш тези километри. Но в нашенски условия дори и скъпото масло ще се скапе за около 8000км(поне тестовете това показват).
Някой някъде беше казал че двигателите на хонда харесват свежите масла, другото е въпрос на вкус :)

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , high mileage маслата не са Long life масла. Моля, направете разлика между двете и следващия коментар, моля.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Вярно, различни категории са били....Човек се учи, докато е жив, че дори и след това...

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос най вероятно за маркетингови номера, но все пак концепцията им е различна ( между Лонг лайф и хай майлидж). Аз ги следя от известно време, за жалост не се намират много такива на bg пазара. Повече са известни на американския пазар. Обикновено производителите ги класифицират като такива, но това не значи ,че в производствената им гама няма такива масла със същата идея , но просто без това обозначение. Имам мотор на доволни километри ,който нагаря масло основно от гумички на клапани, малко от сегменти и малко от теч. Катализаторът освен това е избушен... Примерно от гледната точка на този мотор и състоянието му, защо да не е удачна употреба на точно такъв вид масло със съобразен интервал на смяна... Просто разсъждения и евентуален експеримент  впоследствие.

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че един продукт се намира трудно на пазара, лично мен би ме отказало моментално от бъдещо използване. Все пак се води консуматив и не си заслужава усилието/времето вложено в издирване. При положение че имаш износени гумички,  би било по-удачно да ги смениш, а теча да го отстраниш. Маслото едва ли ще реши тези проблеми. Една извадка от сайта на мобил:

Off Topic

We stand behind our products

Please read our Mobil 1 limited warranty. Always check your owner's manual for the manufacturer's recommended oil viscosity grade, API service classification and any builder approval. You can also refer to the Mobil 1™ Product Guide for a quick look at key manufacturer approvals and info on the zinc and phosphorus levels in Mobil 1 High Mileage 0W-20.

If your vehicle is covered by a warranty, follow the vehicle's oil life sensor or the oil change interval recommended in your owner's manual. Proper maintenance practices, including frequently checking the oil level to ensure that the appropriate amount of oil is present, are required to ensure effective performance.

*Protects for 10,000 miles or 1 year, whichever comes first. For more information, read our Mobil 1 limited warranty.

†If your engine has excessive sludge deposits due to less-than-adequate maintenance practices, Mobil 1 High Mileage can help by reducing the sludge left behind in your engine. For severe cases of sludge, short oil change intervals (3,000-5,000 miles) are recommended for the first 2-3 oil changes as reduction of the sludge takes place. In cases of engine damage that may have resulted from poor maintenance, even Mobil 1 cannot remedy years of neglect.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, не споря. Ремонтът винаги е по добре и съм много далеч от мисълта ,че маслото решава проблеми дефинитивно. 

Имам мотор ,който харчи литър на 8-9000 ако е 5в 30 при моите условия. С тоя разход не бих се занимавал с ремонт, така че не бих го определил като проблем. Като цяло се просто се чудех имат ли някаква полза и колко удачни са при нашите машини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кой мотор става въпрос?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно к20. Въпросът касае летния сезон и извънградско каране основно, при моя случай.  330к на километраж , поне 100к са минати на газ. Но генерално и всички мотори на Хонда над 200 к километра са ми интересни.

П.п

Не става въпрос за w40 масла.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти няма Хонда , която да не харчи 1 литър 5в-30 на 8000-9000км, така че не знам какво го мислиш даже 😃

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сякаш им е програмирано. И моята е така. За 6120 км е изпила 0.6 л. 5в-30.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подозирам че и моята пие предимно на магистралата, когато е над 4000 об/мин, ама с такава скорост не е разрешено да се кара - не сме у Джерманито.

До 3000 об/мин (140 км/ч) не го бара, а двойно на тези обороти и на по-ниски предавки е за радост от изпреварванията, и пак посръбва - ко да се прай, маторя си иска смазка. :)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#ceco_accord

Бе то, тук почти не останаха отсечки, където да по караш 20 минути с кеф... 🤢🙄😭 Няма смисъл повече да си купуваш мощни,, бегачки"... 😉

Редактирано от mitaka0007

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за оф топика, но...

Принципно си прав (за съжаление), но пък това вкарва интрига в пътуването. Случва ми се на прав участък с видимост и пустота в насрещната лента да не изпреварвам, щото знам че ей там зее дупка.

А иначе харесвам слоганът на Порше: От нашите коли никой не се нуждае, но всички ги желаят!

Фен съм и на мечо Пух - "Колкото повече - толкова повече".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, там е проблема. Моята не "пие" преди Petro Canada. Ако беше 1-ва смяна на масло хубаво ама не е, все пак 4-та година я търкалям. Това масло е евтино и си остава евтино. Сигурно е добре за някоя 1.3 75 коня кола но за по-големите двигатели повече нито аз бих повторил нито бих го препоръчал на приятел. Единственото хубаво нещо в него е цената.

@Pavel_Pavlov, около 1 литър, да като преди това на щеката беше на максимум. Преди път си го проверявам винаги а отделно не са минати никакви километри - 1500 от смяната. Отиване и връщане и е на минимум. Бях в шах и викам сигурно датчика на маслото се еб..а но нъцки, щеката на минимум. Та толкова с пробите, бях си добре с Amsoil-a ама проби, близане, капане и тн.. и го налях.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно и полезно. Все пак не мисля, че някой от тези тук, които наливат Петро, са „натискали“ толкова двигателя продъджително време.

 

И все пак Петро и Амс сигурно клонят към двете крайности на ценовия диапазон на масла. Със сигурност има и масла с добър баланс качество/цена по средата. Петрото си е добро масло, но като за парите си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pavel_Pavlov, подведох се по тия тестове и хвалби, че до 5000км уж ставало. Сигурно става ако караш с 90км/ч максимум на 2000 оборота. Това масло изчезва при високи обороти продължително време. Като се убих от път за 1 ден до Варна, на Търговище щеката до горе. На връщане през Търново щеката до горе и в София същото на другият ден като излизах но беше Signature. Как пък не мръдна а не съм карал с 50км/ч. Та така, сори за спама ама бях бесен като светна ламБата на Аладин. 

P.S @Pavel_Pavlov, тубата е 5 литра, при смяната беше около 4.3-4.4, някаде около 700 и беше малко преди макса. 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, не се ядосвай.

Те, и аз "капя" и споделям, нали за това са тези теми. Иначе за кво ми е да се занимавам? Гледам да има в маторя и си карам. Като взех Ледженда го настъпах по Хемус (от Ботевград - посока Варна) и накрая на магистралата светна ламбата (а имаше полавин щека), но карах колкото може (двойно над спийд лимита), но тогава не знаех с какво масло е.

Разбрах че ще сменям с нещо читаво и за сега новото "носи на бой".

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акордите ми не харчеха масло, но и не ги напъвах излишно. Над 160 са шумни, а Легена е "съвсем друга бира" и му е простено да посръбва. Ако с тея 6 гърла беше "маслен трезвеник", щеше да е подозрително.

Но 0.6л. за 6100 км олиото е перфектно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, аз лично правя обратен завой към Ams-a като направя още малко километри, да не го хвърлям ново. С Ravenol-a VSI също беше екстра но беше 5/40. Хубаво, че си си намерил твоето и колата го харесва. Така преди години Agip 5/40 ми изчезваше, все едно имам дупка в картера. Пак беше по препоръка, то хубаво ама Хондата хич не го хареса. 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mkilla

Интересен казус...

Или нещо не е редовно с това масло и му се срива вискозитета при високи температури, или пък толкова си може, или пък нещо с двигателя... теч, гумички на клапани и т.н. Не знам... Трябва да гадаем.

При мен не е имало проблеми, но аз не карам с повече от 140км/ч., макар, че при мен това са 4000 - 4500 об./мин.

Също ми е любопитно, след него като сложиш пак Амсойл 5W30 и го изпънеш до Варна, дали ще седи отново на максимума...? Сподели като му дойде времето.

А, още нещо. Това Петро от общите поръчки ли го взе или от БГ?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov, от БГ си го взех. Никога не съм купувал масло от общи поръчки и не съм имал проблеми но пък не съм взимал толко евтино до момента. Няма проблеми с колата и не е имало, няма да пускам коментара иначе. Колата се преглежда 2 пъти в годината в Мотобокса. След 20 пъти малко над 8к оборота и поддържане на магистрална скорост толкова си може. С нито от 1 предните масла не съм имал такива проблеми. Знам си максимум от 0.5-0-7 литра от 5000 до 6000км и то в зависимост как карам. Да кажем, че не съм мерил правилно на щеката преди това, пак са 2000км и го няма близо 1 литър което няма нищо общо с това което е било до момента. Маслото е сменено на 3-ти декември. За мен опита беше това пък който си е доволен, няма лошо. И нямам предвид, че е бълвоч, просто е евтино и като го напънеш приключва - тънки пари, малък ресурс, честа смяна и така.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   3 потребители

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...