Jump to content
Cap_Slow

Бонус-малус анкета и дискусия

Бонус-малус анкета и дискусия   

25 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Тъй като се спомена в една друга тема, а и предстои обществено обсъждане, може да дискутираме новия вариант на тази система. 

 

На мен лично ми се вижда много по-добре от това, с което излязоха като предложение миналата година, особено това с 15 класа, защото така реално по-бързо ще се пада от евентуален висок малус. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде мога да прочета какви са вариантите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако незнаем какво е бонус малус,не трябва ли да има пояснение,като за начало на тази анкета?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.fsc.bg/bg/normativna-uredba/obshtestveni-konsultatsii/

 

Тъй като не мога да си редактирам първия пост, от тук може да се свали pdf с пълното предложение и двата варианта.

 

т.2. Проект на Наредба за системата "бонус-малус" по задължителна гражданска отговорност на автомобилистите. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох част от проекто_наредбата и смятам, че думата МПС трябва да се при махне. За служебни коли трябва да е фиксирана, примерно на 200% като да имат възможност на %отстъпка от застрахователната компания на база брой МПС и общи щети направени от фирмата. Това с актовете е смешно и няма нищо общо със застраховката. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което разбрах аз тавана за лошите шофьори ще е 400% увеличение на ГО. Бонуса за добрите шофьори ще е 25% в единия вариант 15 класа или 23% при другия вариант 20 класа. Може и да е разменено не съм убеден в кой точно беше 23 и 25%. За достигането на пълния бонус и в двата вариант ще отнеме 6-7 години. Пак това не ми е ясно дали е със сигурност.

За определени нарушения има и определен процент наказание. За превишена скорост, за рисково изпреварване, за неправилно изпреварване и т.н. .

За превишена скорост беше от 25% май май.

 

Като идея е добре, но мнението ми е, че с нашата "полицейска" система ще се завъртят нещата това да стане поредната схема. В допълнение желанието за голямо наказание, което да предизвика "страх" в джигитите ще даде основание на катаджиите да взимат повече пари. А както всички знаем за хората със скъпи коли това не ги интересува и винаги ще има врътка, но катастрофи с такива коли няма да свършат.

От другата страна бонуса за това, че караш като човек, а не маймуна е толкова демотивиращ, че реално на средно статистически човек ще му е все тая. След 6-7 години тая отстъпка от ако ще да са 30% ще е все тая и това, ако до тогава не се случи някаква простотия, с която всичко да се рестартира.

Забелязал съм, че там където поощрението е по-голямо от наказанието ефекта на определен закон, директива или каквото ще да е има много по-голям ефект от колкото силните рестрикции, наказания, глоби и т.н.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Off topic : Пресен пример от миналата седмица при нас. На позната й откраднаха колата( пълно каско), след две седмици застрахователя  изплати щетата( автомобила бе намерен три месеца по-късно, но е собственост на застрахователя й)... Момичето ( от 16 години без щети) си купи нова  Киа, и я регистрира на името на родителите си, които са от 30 години без катастрофи - 280 Евро с пълно каско!!! За мен, който карам от 8 години тук без щети,  я сметнах към сегашниятният ми  застраховател към 1000 Евро... Разликата е фрапираща и мотивираща да се кара коректно и без екшъни! 

Но, тази нова,, система" е направена не в интерес на клиента, а на крадливите мутри в БГ... Вие пак ще дух.... супата, защото на бате Винету не му пука.... 

От тази година, един застраховател от Байерн, дава и  15% намаление, при монтиране на Dashcam в колата... Аз съм монтирал и на двете ни коли 😉

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, ACID BURN написа:

А както всички знаем за хората със скъпи коли това не ги интересува и винаги ще има врътка, но катастрофи с такива коли няма да свършат.

 

След 6-7 години тая отстъпка от ако ще да са 30% ще е все тая и това, ако до тогава не се случи някаква простотия, с която всичко да се рестартира.

 

 

Единствено тук искам да добавя, че по-голямата част от бонуса реално го получаваш през първите 3 години (20%) и в моите очи поне, далеч не само шофьори със скъпи коли имат безобразно поведение на пътя. 

Редактирано от Cap_Slow
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Cap_Slow написа:

по-голямата част от бонуса реално го получаваш през първите 3 години (20%) 

Трябва да бъде поне 15 години и застраховката да се изчислява на база мощност на двигателя както при данъка. Пример с мен: двете ми коли са в 4-ти клас едната 90кс плащам 360€ другата 155кс плащам 600€ и двете са на свободно шофиране т. е. може всеки да ги управлява. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, mitaka0007 написа:

Вие пак ще дух.... супата, защото на бате Винету не му пука.... 

От тази година, един застраховател от Байерн, дава и  15% намаление, при монтиране на Dashcam в колата... Аз съм монтирал и на двете ни коли 😉

 

Е като мине някакво време, може и тук да се прави отстъпка за видеорегистратор. Аз честно казано не виждам ако караш нормално, как може да д*хаш супата. 125 000км за около 7 години шофиране в България (имало е периоди, в които съм бил извън страната) и имам всичко на всичко 3 фиша/акта, никой от които не вдига гражданската по сегашния вариант. Така е и с повечето ми познати и приятели. Най-често имат някакви фишове за по 15-20км/ч над разрешената скорост (извънградско) и неправилно паркиране.

 

Аз в лицето на бонус малуса виждам няколко ключови промени:
Първо: Ще се секна схемата да вземеш на синчето, което току що е взело книжка 15 годишен премиум 250 кончета, ама ще е на гражданската на мама и тати и ще плащаме 240лв.

 

Второ: Много хора ще започнат да се замислят дали да си тестват колите колко вдигат, защото сега първо шанса да те хванат е минимален (то и за в бъдеще ще си остане така), второ шанса да ти връчат акта е много малък, щото не си живееш на адреса по лична карта и нямаш временна адресна регистрация, а дори да те хванат и да успеят да ти го връчат, глобата е да речем 300лв с отстъпката и е еднократна. Ама сега освен тази глобичка и гражданската догодина ще ти стане 550лв и докато я докараш до 230-250лв пак ще минат 4 годинки. Така една снимка на АМ Струма със 171км/ч ще ти легне 420лв акта с 30% отстъпка + 650лв по-скъпа гражанска за периода от 4 години, които си бил на малус. УБЕДЕН СЪМ, че състезателите ще намалеят рязко след приемането на системата.
 

Трето: Ще има много по-висока премия за хората със сериозни провинения  от сорта на птп с пострадал, загинал и т.н., да не го говорим ако си бил под въздействието на алкохол и/или наркотици. Сега ти вземат книжката за някакво време, плащаш някакъв акт и след няколко месеца пак си на пътя.
Миналата година когато пак се разшумя по тази тема, една от репортерките на бтв мисля направи репортаж на тази тема с майката на едно загинало момче, което мисля беше избълскано отзад и изхвърлено от пътя.
Въпросния, който го е направил и по-късно заловен първо бил блъснал човек на пешеходна преди няколко години, после имал актове за превишена скорост и накрая това... През цялото време е плащал колкото всеки един от нас и дори след последното си деяние, премията по гражданската му си е останала същата. Ако гражданската му се бе вдигнала на 1000лв тогава, дали щеше да кара пак така безрасъдно и можеше ли това момче да бъде живо и днес?
Така горе долу завърши репортажа. Отговор няма как да дадем със сигурност, но аз лично предполагам, че ако този човек беше плащал скъпа гражданска през всичките тези години, щеше да си е направил изводите и нямаше да се стигне до този фатален край. Грешка всеки може да направи, която да доведе до такъв развой на събитията, но системното нарушаване на правилата, което води до предпоставки за кофти последици може да бъде овладяно много добре с тази система. Затова и я подкрепям. А който си кара с разрешената скорост и внимава какво прави, застрахователите могат да го хванат за шмайзера :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля че хората с големи граждански просто няма да я плащат и пак ще си карат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб колега "Cap_Slow",но колко процента от неразсъдните на пътя ще бъдат згащени,след като нямаме техническата инфраструктура(камерите по пътищата).От там трябва да се почне!

Става,който е имал късмета да не го спре катаджията,продължава по същия начин,не за 4г. а може и 40г. така!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убеден съм, че на един етап всички камери, които сега слагат за тол системата, ще могат да следят и за граждански. Да не говорим, че я има и функционалността да следят за средна скорост, но и дотам ще стигнем някога. 

 

Според мен напълно съзнателно не го имплементират още от сега, че за 2 години ще ни дойде много. Триноги камери, нови глоби, нов закон за пътищата, тол система, бонус малус... оставаше и да почнат да следят и за средна скорост и щеше да има масов бунт. 

Те хората защо са си купили тея мощни коли и защо са си чипосали дизелите и са им избушили катализаторите и дпф-те, като накрая трябва да карат с 90..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Cap_Slow не го приемай като заяждане (имах намерение да пусна подобна тема) но не съм съгласен с :

Първо-синчето което взема книжка за три години не трябва да управлява кола с мощност над 90кс за три години. 

Второ-вече написах по горе, че ГО не трябва да е свързана с никакви актове и фишове, те нямат нищо общо със застраховката. Там си има книжка с контролни точки. 

За третото съм напълно съгласен. 

При интерес мога да опиша и как трябва да работят камерите за наблюдение и как би се променила културата на движение във всички нас. Нямам намерение да се кандидатирам за шеф на СБА, тук съм си добре😀

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че същият или по-добър ефект би се постигнал с увеличаване на глобите. Защото допускам, че голяма част от хората няма да си направят сметка акт + поне 4 години поскъпена гражданска колко реално излиза като крайна сума. Ако тази крайна сума се пльосне като глоба, поучителният ефект може би ще е по-голям.

 

Но не отричам и фактът, че гражданската трябва да зависи от това колко е вероятно да направиш щета някому, което пък си е свързано с това колко нарушения си направил.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, така пълнеж гушата на застраховател неоснователно. Много е лесно да се промени културата, високи глоби с 100% събираемост,конфискация на МПС за алкохол, дрога и скорост над 50км. Така следващото поколение расте със западната култура, не като нашите деца. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хората без книжки карат,вие за видеонаблюдение говорите.Най-добрия контрол е директно от човек на пътя,но там както знае всеки има други схеми,така че  оправия няма.Класовете не трябва да са 15 или 25, а цели 50 за всяка една година считано от вземането на книжка от 18 годишен гражданин първите 2 години са много солени и така трябва да е,изградил вече примерни навици трудно можеш да паднеш от проццента на който си.Също така при произшествие ако е виновен дадения водач се връща една година назад и така през целия живот въртележка в колелото на късмета,а ако на дадения водач не му харесва сумата която да плаща,то той е принуден да си спре колата и да не я кара,а в България както знаем на места все още има такива които карат и без книжки.За там вече държавата трябва да вземе още по-строги мерки.Цялата работа попринцип не би трябвало да е за пари а с цел ограничение на произшествията по пътищата,обаче и това да се случи трябва да се обърне и доста внимание на пунктовете за техничеки прегледи.Извинявайте много,но кола която има катализатор да я пишат,че е без и да не ти работят задните спирачки и да минеш преглед просто е недопустимо в държава като нашата,която е членка на ЕС от 12 години .... 

Редактирано от benjamin4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видимо от коментарите, общото мнение е че няма държава, която да прилага контрол, да налага глоби и да събира парите от тези глоби. Както и в други теми съм писал - специално в София минаването на червено е национален спорт, паркирането на к ой както му е кеф - също. А неправилното паркиране също създава опасност, както за коли, така и за пешеходци - една майка с количка е принудена да слиза на улицата, за да заобиколи неправилно паркирана кола на тротоара. 

 

Наказания по бонус-малус-схемата са предвидени само за няколко категории нарушения:

 

- превишена скорост ( и то с много над позволеното! )

- шофиране пиян ( чак от 0.8 започва!)

- шофиране без книжка или с отнета такава

- причиняване  на ПТП със средни или тежки телесни повреди, или смърт. 

- още нещо имаше, което можеше да се обобщи, но не се сещам

 

Няма нищо предвидено за тези, които минават на червено, а това също е много опасно. Няма нищо предвидено за леките ПТП - някой си блее в телефона и се натресе в предния -> леко ПТП, само с протокол -> няма малус. Ама утре същият ще си блее в телефона и ще мине през хората на пешеходната пътека. А кой и как ще прилага наказания по точките "опасни маневри", "отнемане на предимство", "опасно изпреварване"?  

 

Все пак предпочитам по-малък брой класове, защото така изрядните по-бързо ще достигнат най-благоприятния клас, а неизрядните - съответно най-неблагоприятния.

 

Гласувам с "не подкрепям нито един вариант", защото наказанията са неадекватни и неприложими. Поредното нещо, което ще е в сила на хартия и неприложимо на практика, заради това, с което започнах - няма държава, няма контрол. А с малко рушвет, тарикатите пак ще са между капките. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах и преди време - наказанието и превенцията се смесват в едно и се възлагат на частни организации. Това означава че никой от "мислещите" не прави разлика между двете неща, освен тези дето лобират за себе си.

Другият фундаментален проблем е че всички ние трупаме пари във фонд, от който да се обезщетяват пострадалите, вместо това да се вмени като задължение на причинителя, но от тази стъпка се страхуват.

Фонд е добре да има, за да не се бавят обезщетенията, но когато после застрахователя претендира към виновника, се почват едни дела, и казуси, та не се знае кой ще излезе на печалба??? Ако обаче законите са ясни и се прилагат, няма да се налага вноските на основния контингент да са високи, за да има голяма буферна зона и сигурни печалби на агентствата.

Ясно е на всеки, че за дребни нарушения по правилника за движение не трябва да се иска веднъж глоба (каквато си е предвидена) и веднъж висока степен на риск по ГО. Когато обаче има данни за лицето че е чест нарушител, нормално е застрахователят да се опасява че "тоа калпак" може да му струва солено. Тоест - трябва диференциран подход към редовните нарушители и то при опасни прегрешения. Вероятно това се опитват да натаманят, но и там е битка. Колкото повече пунктове с провинения включат - толкова повече от клиентите им априори ще снасят по-дебела пачка. НЕМОРАЛЕН е тоя подход.

Най чистият вариант е ГО на лицето, а не на колата - тя е само оръжието, но не и "нападателят".

Лицето си има досие - по данни към МПС-то и е видимо колко струва. Принципно НЕ мощността и състоянието на МПС-то трябва да имат значение за ГО, а броят пътнически места. Има си данъци и тех.органи да следят за състоянието. Ако си гледат работата на 4 очи, а не през пръсти, нещата ще са ОК.

ГО трябва да е простичка:

Лицето има дребни прегрешения (нормално е - всите сме ора) - базова ставка.

Тея дето нямат никакви (или по 1 - 2 дреболии годишно) - бонус.

Тея дето са чести нарушители (апаши по пътищата, но без щети) - малък малус + 1 на ум.

Тея дето имат причинени щети - стандартен малус.

Тея дето имат щети и потърпевши лица - ГОЛЯМ малус.

Тея дето имат жертви - въобще не им е мястото по шосетата!

Колкото по-сложна е системата, толкова по-тромаво работи. 15 класа , 20 класа - айде бе!

А, най-голям ефект превенция ще има, ако се вмени на причинителя поемането ЛИЧНО на щетите, и ЛИЧНО обслужването на потърпевшите.

Всеки трябва да научи и възпита в себе си азбуката на живота в социума. Ако не - ще научи другата - Ай, Бъ, Въ, Гъ, Зъ!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

А, най-голям ефект превенция ще има, ако се вмени на причинителя поемането ЛИЧНО на щетите, и ЛИЧНО обслужването на потърпевшите.

В едно идеално общество (пълна утопия, несъществуваща никъде) би било така, но я си представи реалността: Нахаква те някакъв цървул и ти потрошава колата, недай си боже и здравословни щети причинява и ... какво? Почваш да го съдиш, за да вземеш ... на босия цървулите. И в затвора да го вкарат, теб какво те топли?!

Житейският опит (както и много статистики) показват, че голяма част от хората са изключително безотговорни. По тази причина, в цяла Европа е възприет задължителният солидарен модел на осигуряване и ГО е част това, макар и като застраховка. Бонус-малус системата е начин застраховката да стане по-справедлива и индиректно да въздейства върху поведението на водачите. България е може би единствената държава в ЕС, в която няма такава система. Мислите ли, че ние сме най-умните?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, inspektora написа:

В едно идеално общество (пълна утопия, несъществуваща никъде) би било така, но я си представи реалността: Нахаква те някакъв цървул и ти потрошава колата, недай си боже и здравословни щети причинява и ... какво? Почваш да го съдиш, за да вземеш ... на босия цървулите. И в затвора да го вкарат, теб какво те топли?!

Не си чел внимателно! Не аз, а застрахователя го съди и си възвръща изплатеното на обезщетения. Тоест - парите влизат обратно във фонда и останалите плащаме по-малко. Под ЛИЧНО се има предвид, той да си плати гяволъка финансово на фонда и той ЛИЧНО да ти носи подлогата в болницата. Нещо като принудителен обществен труд. Това ще стресне всички, дето не знаят какво е чуждото страдание. Нека го изживеят и ще им е обица на ухото форевър.

Бонус / малос трябва да има, но не по тоя начин. Всичко е още сурово, а и ние не сме най-умните, макар че и това е спорно. Като последни и ползвайки чуждият опит, може да я направим най-съвършената.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сбъркано е името на системата. Тук трябва да се казва малус->бонус. Тая система нарушава много човешки права но на никой не му дреме. Юристите са запознати че човек не бива и не може да бъде наказван многократно за едно и също деяние/нарушение. Тук какво се получава: веднъж чичко милиционер те сурвака с някаква глоба, отнемане на книжка ..... и втори път застрахователя те наказва за същото провинение чрез увеличаване на застраховката. Модела би следвало да бъде обратен, човек без нарушения да бъде стимулиран да плаща по-малко, колкото си по млад и неопитен толкова по-висока застраховка, като всяка година без нарушение получаваш бонус-процентно намаляване на премията. В един момент у човек ще се изгради навик за безопасно шофиране...

Защо трябва застрахователя да плаща щетите на човек който по закон е бил с предимство в дадена ситуация, но е  управлявал мпс-то без колан/каска и в следствие на това е получил травми? Та той доброволно се е съгласил с рисковете които е поел. Но в нашата сбъркана територия ако имаш човек в милицията всичко става по .... друг начин. Та и тоя проект си е чисто лобитски и колкото и да си говорим ще бъде приет в най-извратения си вариант.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това "мъртвите души" от гласоподавателните списъци ще карат и коли.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Не си чел внимателно! Не аз, а застрахователя го съди и си възвръща изплатеното на обезщетения.

Това и сега го има. Ако виновният водач е в тежко нарушение (напр. пиян), неговият застраховател изплаща обезщетението на пострадалия и след това го предявява на застрахования. Има много такива съдебни дела и съдебна практика.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. И сега е така, обаче след тея дела, не винаги се покриват обратно сумите. Дебелите пачки отиват в адвокатите на виновника, а не във фонда. Та явно сметките не излизат и имаше (и сигурно пак ще има) завишаване на ставките. Другият вариант е застрахователите да ламтят за по-големи печалби, или към тях (на хранилка) да има прикачени лица или структури, но няма как да разберем.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такива случаи(пиян, липса на застраховка) който и да е застраховател отказва да плати каквото и да било. Поради тези причини се хващат и за най-малките нарушения...тогава се намесва гаранциония фонд и плаща...пак колкото прецени или според адвокатите(т.е. разните договорки), проблема е че няма еднаква практика ... всички целят едно ... печалба. Точно поради тази причина дори и да съм си в правото (по презумция, закон) не се старая на всяка цена да го упражня, правя компромис с цел запазване здравето,както моето така и на  пътниците. Пък нека тариката да си мисли че е недосегаем ... не ми пука.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно съм за бонус-малус система. Съвсем логично е да има такава и тя се прилага на много места по света.

Най-големия проблем на така предложената система обаче е, че задължително описваш кой ще шофира. При мен в годината се налага не повече от 2-3 пъти друг да шофира колата, но ми е невъзможно да знам с кой приятел ще си организирам следващите ски и ще се сменяме по пътя, нито кой шофьор ще пратят от дринк-енд-драйв! А това е много сериозно ограничение!

 

Не съм съгласен че тази система е двойно наказание за нарушителите. Цената на застраховката, навсякъде по света се определя според рисковия фактор на застрахованото. Не е нормално редовен нарушител да се смята, че има същото рисково поведение като дисциплиниран водач, затова няма как цената на тази застраховка да е същата за всички.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Остава само да се прецизира терминът "рисков водач", като се доизгладят типовете и броят нарушения.

Друг е въпросът че рисков може да се окаже съвсем примерен човечец, който няколко пъти мине извънградско с превишена скорост, покрай нелепо сложено ограничение и мобилна камера, която да го засече.

Нормално е скоро взелите книжка да са рискови, но човек вадещ си хляба зад волана и с милиони км (за десетилетия стаж), въдворен в тая категория заради няколко ситуации (които са му ежедневие), веднага става неизгоден за работодателя си.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох сега последната статия във фактибг и според Асоциацията на българските застрахователи, нашата система бонус малус ще бъде УНИКАЛНА. Как няма, ще им напълни джобовете за ваша сметка, един акт за превишена скорост плащаш два пъти, това го няма никъде в Европа. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ще е, докато ползваме за критика клавиатурите, а не площадите.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе е ясно, че ще има застрахователи, които ще дават по-ниски цени от други, за да запазят пазарен дял. Едни ще дават добра цена за млади шофьори, други ще дават по-поносима цена за хора с нарушения и т.н. 

То и сега има драстични разлики между застрахователите. ГО при някой от "инс" - овете ми е 320-340лв, в алианц 570лв, в булстрад 640лв.. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дребните буквички другари - дребните буквички!

Важно е не само какво плащаш, а и какво би получил насреща (ако не дай Боже се наложи).

Общоприетото отношение е че само плащаме излишни пари някому, но истината е че с тях си купуваме нещо. Въпросът е доколко то е качествено?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не получавам нищо от това, че съм направил застраховка в "компания 1". Получавам само ако водач, застрахован в "компания 2" ми направи ПТП, и ги получавам от компания 2. По тази причина никак, ама никак не ме интересува какво пише в условията на "компания 1", защото аз не причинявам ПТП-та и щети. Затова винаги правя застраховка там, където е най-евтино. Имам си застрахователен агент, който ми казва - тая година най-евтината ГО ти е в "компания 1", догодина - в "компания 2", после - в "компания 3". Където е най-евтино - там. Дали ще платя 300 или 500 или 1000 лева на моята компания - все тая, накрая ако има ПТП, отивам в другата компания и там техни агенти правят оглед и оценка, а не мои. Виж, ако "компания 1" се сети да ми направи отстъпка за всяка следваща година за това, че точно тях избирам - това е друго. Ама даже и това елементарно нещо в стил "лоялен клиент" не се сещат да приложат. Заради мен никога нито една компания не е платила и стотинка обезщетение на някой друг. Нямат ли интерес да ме "придърпат", за да плащам парите си при тях? По-добре да им платя 200-300 лв точно на тях, отколкото нищо (ако ги платя на друг). 

 

А това с високите цени е по-скоро "отказваща" цена - когато не ти се занимава с нещо, но клиентът много държи на теб, го товариш доволно, неоправдано даже, и ако върже - върже. Ако не върже - едно бреме по-малко за теб, а ако върже - печелиш в стил "ден година храни". Това е навсякъде. Например бай мангал изхвърля кофите с боклук за 600 лева на месец, но ако искат аз да ги изхвърлям - моята цена за това е 3800 лв. Нито на мен ми се занимава с това, нито пък ония са склонни да ми дадат толкова пари. Затова си вземат бай мангал и той действа за 600.

 

Преди време като студент работих с една бригада, която се занимаваше със сухо строителство. Тогава цените на стените бяха по 6-8 лв за кв. м., а цените на таваните - по 8-10. Като се появи някой шашав клиент, който не е ясно какво точно иска и за когото е ясно, че ще ни изгуби много повече време от нормалното, което накрая ще се окаже нерентабилно - веднага цените ни скачаха двойно или тройно. Ако иска. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, ogi28b написа:

Затова винаги правя застраховка там, където е най-евтино.

Има едно изключение - когато правиш каско. Тогава може да получиш отстъпка от каското, ако ГО ти е в същата компания и от там да излезе по-изгодно. Иначе действително отстъпки от ГО не се правят. Това дори е нормативно забранено. Единствено, ако имаш познат брокер, може да ти даде част от търговската си отстъпка, и то неофициално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, ogi28b написа:

Аз не получавам нищо от това, че съм направил застраховка в "компания 1". Получавам само ако водач, застрахован в "компания 2" ми направи ПТП, и ги получавам от компания 2. По тази причина никак, ама никак не ме интересува какво пише в условията на "компания 1", защото аз не причинявам ПТП-та и щети.

Удебеленото звучи толкова наивно самонадеяно, че ми е жал за евентуалните потърпевши. Вчера бях в Лев Инс като потърпевш (едно хлапе ми се натресе отзад в Акорд-а и помля бронята), щото някой друг е мислел същото като теб, да ти пожелая ли да се озовеш в моята ситуация или не?

 

Аз пък, когато правя ГО, винаги се поставям на мястото на потърпевшия въпреки, че и аз като теб НЕ ПРАВЯ ПРОИЗШЕСТВИЯ :) :) . Затова избирам читави (доколкото може, де) компании.

Редактирано от madrigal

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра, плащай повече на читави компании, за да може като се натресеш в някой, той да е доволен, че ще вземе повече. За мен пък това е наивно - да плащаш  повече като може да платиш по-малко за същото. Пожелай ми каквото ти е удобно, но да знаеш, че това няма да промени стила ми на шофиране - спазвам си правилата и спазвам дистанция 2.5 - 3 секунди в сухо и 3.5 - 4 секунди в мокро време ;) По моя вина нямам ПТП и не мисля да имам. 

 

Ред.: само да добавя, че за абсолютно всяко нещо, за което ме задължават да плащам, предпочитам да платя по-малко вместо повече. Като мога да си карам колата и да платя евтини разходи, няма да избера доброволно да платя скъпи. Понеже работя и знам какъв труд полагам за да си изработя парите, затова и ще ги харча по-най-разумния за мен начин, а не за да е щастлив друг. 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно нормално е при 2 различни цени за едно и също нещо, човек да избере по-ниската цена. Още повече, когато става въпрос за задължително плащане.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, де. Всеки ако разсъждава по този начин, нали се сещате какво става? Точно тези, дето се бият в гърдите, че не причиняват ПТП ще са потърпевши...

Аз също съм от тия, дето се бият в гърдите, но гледам добре къде да се застраховам И не е вярно, че не дават отстъпки, при повторно застраховане. Например, в Дженерали дават.

Редактирано от dimkaraganchev
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...