I_Yordanov 158 #401 Отговорено 22 Май, 2021 Quote Earlier this year, Duracell concluded an exclusive licensing agreement with Austrian battery specialist Banner for Europe, North Africa and Middle East markets. Under this agreement, Banner manufactures and distributes a range of batteries under the Duracell Automotive brand, and also establishes a strategic distribution network in key markets. Тук е статията от 2013г. за Емирствата. Тук се споменава Европа. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #402 Отговорено 22 Май, 2021 Определено по добрата опция в днешно време от испанската или чешката Варта ... За жалост много малко от асортимента на Варта се прави в Хановер , а и за наш карък е само за европейските автомобили. Само за инфо в Хановер се правят AGM сериите ,част от Silver серията и тези които са за първоначално вграждане . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
asassin 3 #403 Отговорено 27 Август, 2021 Предната ми кола, я карах 10 години. Една сутрин, шест месеца след като я купих, не запали. Акумулатора беше Монбат, слаган 2 години и 2 месеца преди това. Два месеца след гаранцията - тотал. Зареждах го 2-3 пъти и като го сложа от зарядното на колата - пали. Ако не я карам 2-3 дни - не пали.Оказа се умряла клетка. След много гледане и чудене, си купих Банер с 2 години гаранция. Средната по хубост серия (двеста и кусур лева), с по - голям стартов ток. Мериха ми колата как пали, зарежда, за отечки, всичко беше ОК. Изкара 2 години и половина и той умря. Егати Банера. Изкара 4 месеца повече от Монбата. Купих си Тенакс на половин цена от Банера. След 7 години продадох колата с него, без нито един проблем дори и палене няколко зими на -15 градуса!!! Преди година случайно четох, че Тенакс се правят в завод в бившата Източна Германия. За пореден път се убеждавам, че не винаги скъпото е по - качествено. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #404 Отговорено 27 Август, 2021 Off Topic Високо качество на конкурентна цена с малки печалби докато направиш име, след това колкото повече разширяваш бизнеса толкова повече съотношението цена/качество пада. Ако не си фалирал дотогава... Акумулаторите са консуматив, ако бяха с по 5 години гаранция дали щяха да карат по 2? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6036 #405 Отговорено 27 Август, 2021 Off Topic Може да звучи парадоксално, но бизнеса се разширява с редуциране на ресурса. Ако правиш батерии с 5г. гаранция, изкарващи по 7-8 г. - не продаваш ежедневно и "умираш", а ако съсипеш реномето на марката - регистрираш нова. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #406 Отговорено 13 Ноември, 2021 Подготвихте ли ги за зимата. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #407 Отговорено 13 Ноември, 2021 (Редактирано) от спортен интерес се размотах по акумулаторни точки с едно кантарче, ама нещо мнооооого лековати взели да ги правят гледам, та и 3те години май скоро ще си ги спомняме с умиление... Редактирано 13 Ноември, 2021 от Accord 1,8i LS 2001 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #408 Отговорено 14 Ноември, 2021 Вече готов да идва зимата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #409 Отговорено 14 Ноември, 2021 Едно въпросче към разбиращите: Понеже детето не кара редовно своя автомобил ( Хюндай Туксон 2008г. 2-ка дизел), може би на седмица 1 път по 30-на километра, е разбираемо че акумулатора ,трябва да се зареди профилактично.. Това е ясно, но последния месец на два пъти ми спретва номер, като си забравя плафона в купето да свети и акумулатора умира. Първия път беше паднал до около 6 V , но с зарядното за едно денонощие, успях да го върна към живот . Обаче понеже не беше карала колата 2 седмици, а и пак беше забравила плафона в купето, вчера акумулатора нямаше грам ток - кръгла 0-ла. Закачих зарядното и за 24 часа то успя да го вдигне до към 6.5 V . Въпроса ми е дали според вас , ще може да се дозареди и да се разчита на него, или да се купува нов акумулатор, защото този е и на около 4 години . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #410 Отговорено 14 Ноември, 2021 Хвърляй го и нов. Ще се дозареди , но няма смисъл. Няма да държи. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6036 #411 Отговорено 14 Ноември, 2021 И моите впечатления от такива случки са същите. За лятно и редовно каране става, но зиме и рядко ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #412 Отговорено 14 Ноември, 2021 ...И извади крушката на плафона! 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #413 Отговорено 14 Ноември, 2021 (Редактирано) Тези два пъти разряд до 6 v е подписало смъртната присъда на акумулатора. Смени крушките на плафона с лед такива,и аз го заредих сега защото бях забравил цяла вечер плафона на съм с лед крушки и нямах проблем при запалването. При такива разряди вече има отпадане на активна маса от самите плочи,може да го съживиш но няма да е за дълго. Вземи и нещо подсилено като има такъв проблем и остава плафона,сивата серия на Yuasa е точно такава. Редактирано 14 Ноември, 2021 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #414 Отговорено 14 Ноември, 2021 Ледът в плафона наистина е добра идея. Има и топли цветове, които не се различават нито по сила, нито по цвят от обикновената крушка там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #415 Отговорено 15 Ноември, 2021 На 14.11.2021 г. at 13:02, docev написа: Хвърляй го и нов. Ще се дозареди , но няма смисъл. Няма да държи. Нищо няма да дозареди. Дори и изтощен (ненапълно) акумулатор дава напрежение около 11+V и след около няколко минути зареждане, би трябвало да вдигне близо до 12. Ако след цял ден зареждане стои на 6V, значи има мъртви клетки. Наполовина зареден акумулатор не дава 6V, а пак 12V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #416 Отговорено 15 Ноември, 2021 Ще видим, ще видим . Сега вече е на 12.20V, та ще му дам шанс до утре . Зарядното ми е 6 амперово и бавно вдигна от 0-та до към 8 V. Е, почти съм поръчал нов акумулатор 😀😃😀, но този ще го заредя и ще видим колко ще издържи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6036 #417 Отговорено 15 Ноември, 2021 Аз още карам Ледженда с акумулатора който бях обезточил на 6 волта февруари с 1 ден на отворен багажник и после ми го възстановиха в 1 сервиз на вехто соц. зарядно. Но му личи че е пътник. Ако не я карам седмица показва 12 волта с ключа на контакт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1240 #418 Отговорено 16 Ноември, 2021 Преди 8 часа, Emicha написа: Ще видим, ще видим . Здрасти Емо. Не бързай да хвърляш, Миналата година забравих плафона в хондата две седмици и естествено намерих мъртвец. След добро зареждане си изкара една година и едва преди месец ми направи проблем и то пак по моя вина 200лв няма да те ощават но ако може да изкара тази Зима а това си е най тежкият сезон за един акумулатор нека той да го понесе и на Пролет ще си прецениш дали да го оставиш или да го смениш. Правилно си решил, просто хвърли едни кабели в багажника за всеки случай, на жена всеки помага макар, че обратното не е важи. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #419 Отговорено 16 Ноември, 2021 При дизела и бензина са различни акумулаторите Митко както и по обем и така и по тягови и стартерни характиристики това го знаеш. И съм го казвал не веднъж оригшналния Хонда акумулатор с същия такъв като ah не са еднакви. Все пак акумулатора на една кола е консуматив които има живот,сменя се след определено време. Аз не бих оставил детето си да се чуди като спре някъде дали ще запали. Може също да се провери ако се зареди на тягова вилка и митроникс за останалия живот в него ,за да има колегата поне някъква надежда коята не е само показание от мултицет. @Митко Йотов премери ли утечката по твоята тема която си постнал. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #420 Отговорено 16 Ноември, 2021 Дори и с минимален заряд, напрежението на акумулатора трябва да е малко под номиналната му стойност. @Emicha не знам какво ти мери уреда, но след 24 часа зареждане ако акумулатора е добре, не би трябвало да е 6V. Напрежението зависи от количеството заряд, но се изменя в границите (примерно) 11.5 - 12.6, но не и от 0 до 12. При напълно изтощен акумулатор, т.е. една крушка да таблото да не може да захрани, може напрежението на акумулатора да е 0, но в кратък момент след началото на зареждане, напрежението трябва да се вдигне около номиналната стойност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #421 Отговорено 16 Ноември, 2021 Сега преди час, вече е на 12,8 V . Довечера го изключвам от зарядното и ще го следя тези дни, да видим как и дали ще пада. Е ще мина и до акумулаторджията да го замерим все пак, за да придобия пълна яснота, дали има надежда за него и ако няма, на момента ще го сменя. CARPERA , прав си и аз винаги съм казвал , че акумулатора е един обикновен консуматив и това ми е най-малкия проблем в една кола, но за идеята реших да го пробвам, а не да икономисам 200 лв. И детето е на 38 години, , ама за мен си е пак дете . 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #422 Отговорено 16 Ноември, 2021 Terje, уреда нищо не ми мери и отчита, аз го меря с обикновен мултицет. Да напрежението си беше кръгла 0 и не светеше нищо по таблото, даже не можа да отключи вратите .Много трудно вдигна до 6,8 V но после навакса до 12 за една нощ. Акумулатора е голям 95 Ah ,на 830 A пусков ток. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #423 Отговорено 16 Ноември, 2021 В такъв случай, недей да го изключваш довечера, а го остави да се зареди напълно! До напрежение 14,7V! Иначе няма да стане както трябва. Това е голям акумулатор все пак! После го остави да почине за една нощ и след това му направи един цикъл на десулфатизация. Чак след това го мери при акумулаторджията. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #424 Отговорено 16 Ноември, 2021 Най-добре да го остави до вдругиден, да вдигне до 17V... Напрежението е технологична специфика на батерията и не се определя от това, колко време се зарежда той. Със зареждането надали ще покаже по-високо напрежение от 12,8-13V. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
malak 55 #425 Отговорено 16 Ноември, 2021 Най-лесно да го тестваш е след като го заредиш, слизаш при колата слагаш и с мултицет мериш колко пада при палене, ако падне под 11В го пиши бегал ясно не задържа заряд, ако е обслужваем може да се замислиш за смяна на течности и замерване клетка по клетка ама ако не е направо в кофата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #426 Отговорено 16 Ноември, 2021 Това е моето зарядно, на 30+ години: Имам и от тези измислените от Лидъл, с дисплея, но използвам това,защото си е истинско и с характер. Не един или два акумулатора е "интубирало" и връщало от отвъдното.😀 Има си и защита, а колкото и дни да съм държал включен акумулатор на него, никога не е успявало да вдигне повече от 13.3/13.4 V, мерено с мултицет. Така че до довечера, се надявам да стигне тези стойности, след което ще го оставя да почине, през ноща и утре ще го включа пак за известно време, както каза dandilov. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #427 Отговорено 16 Ноември, 2021 (Редактирано) @Emicha 13.3/13.4V не са достатъчни за пълен заряд. Това е напрежение за поддържащ (консервационен) заряд. След като ги достигне тези 13.4V, смени зарядните и включи лидълското докато направи всичките си режими. Off Topic @Terje Колега, изключително съм наясно що е това акумулатор и как се зарежда. Тая материя съм я изучавал из основи, практикувал и съм се занимавал с това дълги години! От поста ти се вижда колко бегли познания имаш относно оловно-киселинните акумулатори. Моля те, вземи и прочети поне малко истинска техническа литература по въпроса. (не от фейсбук) Не се заяждам! Просто отбелязвам неща, които ми направиха впечатление... Жокер: При ефективна десулфатизация, напрежението на клемите, на акумулатора достига до 16V . Особено важи при съвремените акумулатори Ca-Ca технология, за да се извърши процеса правилно! Редактирано 16 Ноември, 2021 от dandilov 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #428 Отговорено 16 Ноември, 2021 Да....,сега се зачетох в упътването на зарядното и там казват че дава до 14.2 V. Когато зареди акумулатора, зарядното може да си остане включено и то ще си поддържа акумулатора, винаги в кондиция. Като когато трябва, ще се пуска само, когато трябва ще се изключва. Било подходящо за лодки, кемпери и т. н. Какво умно зарядно съм имал, оставено в кемпера, който купих навремето (1990 г.) 😀 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #429 Отговорено 16 Ноември, 2021 @dandilov, разбира се, че не се заяждаш. Просто искаш да изтъкнеш колко начетен си, а останалите - колко са невежи... И вместо да използваш този пиперлив език, можеше да изтъкнеш аргументите си нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1240 #430 Отговорено 16 Ноември, 2021 При дизела и бензина са различни акумулаторите Митко както и по обем и така и по тягови и стартерни характиристики това го знаеш. И съм го казвал не веднъж оригшналния Хонда акумулатор с същия такъв като ah не са еднакви. Все пак акумулатора на една кола е консуматив които има живот,сменя се след определено време. Аз не бих оставил детето си да се чуди като спре някъде дали ще запали. Може също да се провери ако се зареди на тягова вилка и митроникс за останалия живот в него ,за да има колегата поне някъква надежда коята не е само показание от мултицет. [mention=37439]Митко Йотов[/mention] премери ли утечката по твоята тема която си постнал.Не съм Владо, нямам никакво време даже днес взех едни ветробрани за хондата и ги закарах в гаража но нито съм я палил нито нищо когато имам време тогава ще се разправям с нея. Изпратено от моят SM-A505F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #431 Отговорено 16 Ноември, 2021 Понеже досега разчитах само на bg-mamma за информация, ето какво намерих набързо във FB Capacity in % BLEI-BATTERIE 100% 12.70 V 90% 12.50 V 80% 12.42 V 70% 12.32 V 60% 12.20 V 50% 12.06 V 40% 11.90 V 30% 11.75 V 20% 11.58 V 10% 11.31 V 0% 10.50 V ................................................................ Логиката е елементарна - който и акумулатор да разкачиш от клемите на автомобил, няма да покаже повече от 13V, както и със зарядно от 14V няма да постигнеш много повече. Не отричам, че с някакви допълнителни "инструменти" може да се постигне и по-високо номинално напрежение, но не и в обичайни условия със зарядни от магазина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #432 Отговорено 16 Ноември, 2021 (Редактирано) Не съм искал да ползвам пиперлив език. Съжалявам ако така е прозвучало! Може би съм се увлякъл и съм продължил "линията" на твоя... Но карай, не го взимам толкова на сърце. По-добре да продължим с аргументите. Това, което си дал е таблица за ориентировъчното състояние на зареденост, на оловно-киселинен акумулатор, (но!) в състояние на покой. Тоест, поне 24 часа след като е свален от зарядно или след като е загасен двигателят на колата! По тази таблица може да свериш колко е зареден даден акумулатор при покупката му в магазина, например. Съответно колко дълго е стоял по складовете. Ето една стара таблица, която съм ползвал навремето... и то по-подробна... Има и стойностите на напрежението, при тест с товарна вилка. При процеса "заряд" - нещата са съвсем други! Редактирано 16 Ноември, 2021 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #433 Отговорено 17 Ноември, 2021 Така, сега малко информация: Вчера изключих зарядното и днес,след около 15 часа покой, замерих акумулатора, който показа 12.65 V. Значи е зареден на около 90%. Включих го отново, но на Лидълското, за да видим какво ще се получи. Снимката е минута след включването, като показва 13,2 V. Скалата с четирите чертички е пълна и само очертанието около тях мига. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #434 Отговорено 17 Ноември, 2021 (Редактирано) 21 hours ago, dandilov said: и аз ползвам подобна таблица руска, но в тази за 90% -но зареждане плътността на електролита нещо е объркана, което не променя общите значения в таблицата де ( веротяно местата на 6 и 2 са разменени )....иначе моят е чешка Варта Адак 55 ач 500 а и е 16 кг., пък тук гледам все силвър милвър динамик и разни такива с такива характеристики над 13 кг няма...та толкова им е и животът...иначе за зарядните един познат казваше - зарядно без въртящи се копчета бягаш от него😉 Редактирано 17 Ноември, 2021 от Accord 1,8i LS 2001 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #435 Отговорено 17 Ноември, 2021 Да, точно така! За 90% заряд, плътността е с печатна грешка! Трябва да се чете: 1.265 ! Едно време си го бяхме коригирали в "ксеро-копията". 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #436 Отговорено 18 Ноември, 2021 Днес ,приключих с операцията по връщане към живот, на акумулатора. Докато се дозареждаше, успях да видя ,че показанията на дисплея са се вдигнали до 13,7 V . Четирите чертички от скалата не мигаха. Днес сутринта, зарядното изглежда е минало в режим на поддържане, защото показанията бяха 13,1/13,2 V , като се меняха през секунда две. Колата си запали , алтернатора си зарежда до 14,6 V , сега остава да видя утре какви ще са му стойностите, след като преседи двайсетина часа. Евентуално мога да отида и до акумулаторджията да го изтества, но това утре след контролното замерване. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NikiG 160 #437 Отговорено 18 Ноември, 2021 Не мога да се стърпя вече, съжалявам за офтопика. Стойности се измерват. Замерват се домати, камъни, яйца и др. Толкова ли е трудно да се пише граматически правилно? Поздрави и бъдете здрави! 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #438 Отговорено 18 Ноември, 2021 Off Topic много си прав, утре след като го измеря (не на килограми), след резултата, може и да го замеря.... 😉 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1240 #439 Отговорено 19 Ноември, 2021 (Редактирано) Смятам забележката към Емо най малко за неуместна да не кажа и глупава. Повечето колеги пишем на език който може да стигне до най голям брой съфорумци за да е достатъчно разбираем с цел да ни се помогне от всички кръгове на обществото както и да помогнем на такива, никога не се знае от къде може да дойде тя. За правописа разбирам но за някои жаргони които са се наложили с годините в нашият език да се търси проблем ми не това не го разбирам. Нищо лично към колегата но наистина изглежда смешно. В края на краищата тук не се пише новогодишното обръщение на президента. Редактирано 19 Ноември, 2021 от Митко Йотов 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #440 Отговорено 19 Ноември, 2021 Преди 7 часа, Emicha написа: Скрий съдържанието много си прав, утре след като го измеря (не на килограми), след резултата, може и да го замеря.... 😉 Офф: Само гледай, с тези килограми като замерваш, кого ще уцели. Че .... не са малко. 😉 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове