Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

Дано ти изкара дълго тази Вартичка.

Редактирано от emod
Не цитирай предходния пост!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото - толкова. После и "показвам вратичката".

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dindin, темата е също толкова хлъзгава, колкото и темата за маслата. За мен беше важно да споделя че домашния майстор не бива да подценява този компонент от автомобила, тъй като може да му струва ядове, отказ точно когато не трябва ....
можеби вместо:
"Всеки уважаващ себе си производител на акумулаторни батерии е посочил в спецификацията за конкретния модел "препоръчителен заряден ток", който обикновенно е половината от стойността получена по тази прословута формула 1/10 от капацитета."

трябваше да напиша:

1. Всеки уважаващ себе си производител на акумулаторни батерии е посочил в спецификацията за конкретния модел "препоръчителен заряден ток.

2. Ако липсва такава позиция, то безопасния заряден ток обикновенно е половината от стойността получена по тази прословута формула 1/10 от капацитета.

по простата причина че не знаем какво е вътрешното състояние на акумулатора(отделните клетки) ... за да не настъпи локално прегряване/бурно газоотделяне и от там необратими последици. И това е само и единствено при условие че се ползва "аналогово" зарядно устройство.
Все пак акумулатора е консуматив, чиято цел е да ни служи безотказно, нужни са само периодични проверки и при нужда , а не взяка седмица да опъваме кабели в гаража и да включваме зарядни...
 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Чакай и аз да напиша нещо ...

... ама не се сещам кво. :)

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6-та зима и почти 7 години с Варта и не е свалян от колата за зареждане. Единствено зареждане през есента, когато изгоря бубината и сина е въртял стартера на чекрък в опит да запали... 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Я пуснте една анкета, кой с какъв акумулатор, кара и колко време е издържал ... поне да има с какво да се похвалим :)

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

На мен като ми падне акумулаторът, го слагам под възглавницата и идва феята на акумулаторите да го вземе и ми дава 10лв.

 

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другата седмица в Лидъл ще има тестер за акумулатор за 5,99 лева и зарядно за акумулатор за 27,99 лева.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Френд ми даде тая джаджа и каза да и следя показанията, а ако са в зелените зони според графиката - да не го мисля. 

Сори, обаче сайта не приема клипчето от телефона ми, колкото и да го редактирам.

received_542673256708654.webp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този участък от графата е малко подвеждащ... Под 13.6 със ,без консумация ,е с тенденция за бъдещ проблем.

IMG_20210213_213035.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би има упътване към тази джаджа,и то дава разяснение.

1205920294_.thumb.png.81e18cbe49a368533d45653643a66724.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, разходихте ме до гаража. 

Джаджата е глупава, но точна. Ръга се в гнездото на запалката и там се вози вече седмица.

Мери на 3-те позиции на ключа: преди контакт, на контакт и на запален мотор. 

Малко е отслабнал акумулатора (кратко и градско), но под 12 не е показвал след зареждането.

IMG_20210213_232737.jpg

IMG_20210213_232812.jpg

IMG_20210213_232824.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези показания  от първата снимка не са добре за батерията ти.

135656.thumb.png.7e42c217521920fc122878df714f29f5.png

 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, ceco_accord написа:

Ей, разходихте ме до гаража. 

Off Topic

Цецо, нямаш ли си работа.....:lol:...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Emicha написа:
  Покажи скритото съдържание

 

Off Topic

Канех се да спя, ама стана като в оня виц за мечката, дето бродела из гората през януари и като я питал заека - Що не спиш, рекла - Абе, що ми требеше да пия тва късно кафе.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Моля за съвет за акумулатор за Civic VIII 2.2 i-ctdi 2007 година. В момента колата е с акумулатора, с който я купих от търговеца преди година и половина, но първо мисля, че е малко малък (65АH 480А стартов ток) и второ - при последните студове му е трудно да върти. Колата си пали, но мисля, че батерията е за смяна вече. Не искам да я чакам съвсем да умре, защото ме е страх да не прецака нещо по електрическата система - я да претовари алтернатор, я нещо друго. Не знам дали си внушавам, но като заредя акумулатора на зарядно колата става друга - и воланът се върти по-лесно и сякаш върви по-добре. Та мисля, че трябва да се смени акумулаторът и въпросът ми е за марка и модел . Търся нещо качествено и най-вече прясно. Първоначално се бях насочил към Exide, но доколкото разбирам май и те вече не са това, което са били преди 2-3 години. Моля, ако някой скоро е купувал и/или проучвал пазара да ме посъветва. 🙏 :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://nastarta-shop.com/shop/zaryadno-ustrojstvo-bosch-c3-6v-12v-0-8-3-8a/ - Аз ползвам това зарядно, продавам ги и тях и още на други марки и смея да твърдя, че за нормална употреба C3-ката върши чудесна работа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 3/16/2021 at 10:38 AM, Dimicha said:

Здравейте! Моля за съвет за акумулатор за Civic VIII 2.2 i-ctdi 2007 година. В момента колата е с акумулатора, с който я купих от търговеца преди година и половина, но първо мисля, че е малко малък (65АH 480А стартов ток) и второ - при последните студове му е трудно да върти. Колата си пали, но мисля, че батерията е за смяна вече. Не искам да я чакам съвсем да умре, защото ме е страх да не прецака нещо по електрическата система - я да претовари алтернатор, я нещо друго. Не знам дали си внушавам, но като заредя акумулатора на зарядно колата става друга - и воланът се върти по-лесно и сякаш върви по-добре. Та мисля, че трябва да се смени акумулаторът и въпросът ми е за марка и модел . Търся нещо качествено и най-вече прясно. Първоначално се бях насочил към Exide, но доколкото разбирам май и те вече не са това, което са били преди 2-3 години. Моля, ако някой скоро е купувал и/или проучвал пазара да ме посъветва. 🙏 :) 

 

http://akumulatori.bg/335/Product/YUASA - YBX5000#prodAnshor

Заповядай като най,-добрия избор е оригиналния на Хонда.

Коментирано е защо в темата .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е ,yuasa са много добри ,аз преди година не намерих и сложих банер -също отличен ,44 ah ,палили сме големи дизелаци с него в сервиза ,абе как има хора дето си носят колите на сервиз със издъхнал акумулатор -и то не са единични случаи ,кара ти я до сервиза остава я и послe няма палене курника ,ама ток няма изобщо да завърти стартера .И като ги питаш по телефона какво е това ,еиииии секи момент се канели да го сменят акумулатора ,ама явно не е дошъл момента ,зареждали го в гаража и така палел .:|

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В аутопрофи има yasa 75h 160lv

Редактирано от Камазир
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, благодаря ви за съветите! Четох доста и за Yuasa и за Banner. От Yuasa-та ме отказа това, че прочетох някои негативни мнения, че вече не са това, което са били. Не твърдя, че е така, просто казвам, че съм го прочел. Също така, Хонда за Европа (поне моя Сивик) оригинално излизат с Varta. Това, което разбрах е, че оригиналният акумулатор на всяка кола по принцип НЕ Е най-добрия акумулатор. Производителят гледа да сложи минимално изискуемото за колата, като качество и ампери с цел да смъкне цената. Т.е. има накъде да се ъпгрейдва. Също така не знаех Yuasa колко се купуват и предпочетох да не рискувам да се набутам със залежал акумулатор. По същата причина се отказах от MOLL. Моето проучване на пазара доведе до следните резултати: Bosch, Varta, Gigawatt, Perion и още една камара марки, които масово се продават у нас, се произвеждат от Johnson Controls и са г/д едни и същи. Специално Bosch и Varta не са на това качество, на което са били предо 10-на години, да кажем. Затова се отказах от тях. Едни от малкото по-масови марки, които не са под шапката на Johnson Controls  са Exide и Banner. Реших да взема един от двата. Тук натежаха два фактора - гаранцията (при Exide Premium е 3 години) и теглото на самия акумулатор. Exide Premium е доста по-тежък (с около 2 кг.), което би трябвало да означава, че има повече мат'рял в него. В крайна сметка взех Exide Premium EA770 77Ah 760A. Произвеждат ги в Полша, Индия, Италия, Испания, Англия, заедно с марките Tudor, Centra и т.н. Banner явно също са много добър избор, правят ги май само в Австрия и се продават доста на нашия пазар, което значи, че може да се случи прясна бройка. Ще видим дали съм взел правилен избор. И последни няколко щрихи. Един от най-важните фактори е колко е стоял акумулаторът на склад преди да се продаде и дали е бил зареждан. Тука трябва да се разчита на отзивчивостта на продавача или ако ви е познат - да ви каже. Хубаво е да не стоял повече от 6 месеца и да е бил зареждан междувременно. Напълно зареден акумулатор трябва да показва поне 12.6 волта. Съвременните запечатани батерии не стареят чак толкова от стоенето по рафтове, но все пак е хубаво да са пресни. Също така - макар и нов, акумулаторът трябва да се зареди на зарядно, пак защото не се знае колко е стоял. Относно стартовия ток - хубаво е да е висок, само че понякога надуването му води до скъсен живот на батерията. Големият стартов ток зависел от площта на плочите. За да я увеличат, без да увеличават физическите размери на акумулатора, производителите правели разни трикове, от които плочите в крайна сметка стават по-тънки. По-лесно се кривят с времето и се окъсяват. Затова често премиум марки имат по-нисък ток от масовите. Толкова от мен, дано да съм полезен на някой, който тепърва ще си купува батерия!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Стартовия ток се определя от големината на минусовата плоча като си каза, също и от броя им.

Quote

Също така - макар и нов, акумулаторът трябва да се зареди на зарядно, пак защото не се знае колко е стоял.

Правилно си разбрал,взимаш батерията и я дозареждаш на 100%,това няма как да стане в колата.

Тук опира до това да имаш зарядно което да направи това.

Вземи си такъв с повече стартов ток,батерия с повече такъв и нужна особено зимата,твоя избор е добър.

 

Казвал съм го пак ще го повторя,оригиналната батерия японската трябва да покрива С5 стандарт който тук за европейския пазар е за тягови батерии.

Нашите батерии покриват С20 която е за обикновени батерии.

 

Quote

. Напълно зареден акумулатор трябва да показва поне 12.6 волта.

740883429_.thumb.png.759ec2d3c363479b22db44ef58412fba.png

 

Ти вече си направил избора от тук нататък вече идва експлоатация.

Проверил си сигурно на колко зарежда алтернатора  без консуматори,и колко е с консуматори.

Хубаво е да се провери   за утечка.

Когато някой от тези измервания не е наред,каквато и батерия да сложиш ще я скапеш.

Желателно е да се сваля батерията и да се дозарежда на зарядно ,особено ако имаш къси градски преходи,и при зимната експлоатация.

 

 

Оригинална батерия визирам тази.

 

20191015_154424.jpg.6f8d1cdb35551b30a86cc86da9c995f9.thumb.jpg.1628fa4e84a6e34ee7db9690c37fb7b1.jpg20191015_154348.jpg.7bea45ee48a6623e17482f6f685d1e49.thumb.jpg.e09d6434599a203372554d671d86185a.jpg

Има и печат който да разчетеш ,този е произведен 6 мес. 2019г.

20191015_155658.jpg.eeded958864313aea689b9fa7cf77967.thumb.jpg.2e377428d36ac54fd2c954856c2b0dbf.jpg

Това е акумулатора на колегата от  тази тема ,първия пост.

 

 

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Благодаря  още веднъж за съветите!

 

Преди 3 часа, CARPERA написа:

Правилно си разбрал, взимаш батерията и я дозареждаш на 100%,това няма как да стане в колата.

Тук опира до това да имаш зарядно което да направи това.

 

 

 

 

Аз лично ползвам лидълско зарядно (с дисплея) и не го мисля, то си регулира токовете. От време на време ползвам един гараж и даже зареждам без да вадя акумулатора. Евентуално откачам минуса, но не всеки път. На режима, който ползвам, волтажът не се качва над 14.4, така че не вярвам да изпатка нещо по колата. 

 

Преди 3 часа, CARPERA написа:

Казвал съм го пак ще го повторя, оригиналната батерия японската трябва да покрива С5 стандарт който тук за европейския пазар е за тягови батерии.

Нашите батерии покриват С20 която е за обикновени батерии.

 

 

Обмислях дали да не се пробвам да сложа EFB батерия, която се води подобрена, не е кой знае колко по-скъпа и става дори за старт-стоп, обаче не можах да намеря нищо по въпроса. От друга разбрах, че някои старт-стоп батерии (AGM) искат по-висок волтаж на зареждане от алтернатора. По-новите коли имат настройка през бордкомпютъра, но мойта не, така че тоя вариант отпадна.

 

Преди 3 часа, CARPERA написа:

Ти вече си направил избора от тук нататък вече идва експлоатация.

Проверил си сигурно на колко зарежда алтернатора  без консуматори, и колко е с консуматори.

Хубаво е да се провери   за утечка.

Когато някой от тези измервания не е наред, каквато и батерия да сложиш ще я скапеш.

 

Заряда с и без консуматори го мериха в магазина. За утечка май не са. Едно време на Алфичката се бях научил да я меря, но не си спомням - откачаше се минуса и се връзваше волтметъра последователно май между клемата и полюса на батерията. Ама ампераж ли се гледаше, не помня. 

Сега си търся подходяща смазка за клемите към акумулатора. В общи линии някой ще каже, че е глупост, обаче...целта е да няма корозия и утечки също, както и по-добра връзка. Тук също мненията се различават много - от диелектрична грес, през медна грес, обикновена грес или някаква електропроводима смазка. Дали се маже между клемата и полюса и тогава се стяга или първо се стяга, пък тогава се маже отгоре. Има мазила, има спрейове, ужас е...Производителите на батерии май препоръчват вазелин (технически - petroleum jelly). 

Редактирано от Dimicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dimicha ,не знам за другите нооо не трябваше да взимаш ексайда ,в нашия град от няколко години не го продават по магазините където съм питал  -прекалено много рекламации имали за марката ,ексайд преди 10-12 години беше добър избор ,но вече явно не е ,трябваше Банера да купиш.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един глас от мен за Moll. Моят е от 2014 г. и засега, да чукна на дърво, нямам проблеми. Не съм доливал, дозареждал и т.н. Като се скапе мисля да си взема пак такъв.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пета година търкалям EXCELL-евтин,с 3г.гаранция.Веднъж е слаган на зарядно(беше паднал заради недоглеждане в сервиз).Колкото изкара,толкоз.Не мисля и на акуто да му слугувам.Като му дойде времето ще му мисля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#borko 30

 

И на мен това ми е впечатлението! Последният на бивш ето Субару изкара със зор едва година и половина... Модел с добри тестови показатели, и не евтин... 😒🤔🙄

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Varta и excell, yuasa, gigawatt,  изкараха едвам 4г! Sznajder 8г.

yuasa на 2.5 г, взе да дава проблеми, но се оказа платката на алтернатора!

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.03.2021 г. at 22:41, borko 30 написа:

Dimicha ,не знам за другите нооо не трябваше да взимаш ексайда ,в нашия град от няколко години не го продават по магазините където съм питал  -прекалено много рекламации имали за марката ,ексайд преди 10-12 години беше добър избор ,но вече явно не е ,трябваше Банера да купиш.

 

Ами дано да съм извадил късмет с моята бройка. Продавачът във фирмата каза, че е от Италия, но да видим. Ако имам проблем, ще пиша :)

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То по принцип всичко купено вече е на късмет ,като съвет мога да ти дам ,зареди го с умно зарядно до край ,ако нямаш ,вземи от някой приятел ,така ще му удължиш живота .Залежават по складовете и отпушването на всички клетки е важен фактор  при покупката и началното ползване .Ако разполагаш с време и зарядно ,може да го заредиш и разредиш с лампа от фар един два пъти ,да се десулфатизира от стоенето без работа .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този последния метод с крушката, която ще го десулфатизира  ви съветвам да го пропуснете... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той е важен в цялата процедура -зареждане до краен заряд и разряд с постоянен ток ,не със 500 ампера за секунди като стартера ,5 ампера разряд до 10.5 -11 волта на клемете и после пак зарядка .Умните зарядни точно за новите акумулатори вършат работа -те усещат процесите и какво става в клетките, на прост език ,имат алоритми за зареждане и измерват сами капацитета и стартов ток и т.н

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, jungles said:

Този последния метод с крушката, която ще го десулфатизира  ви съветвам да го пропуснете... 

Съгласен съм с колегата,както сулфатизацията за един акумулатор е зле за него ,зле е и разряда под стойностите които си дал.

 

Quote

,може да го заредиш и разредиш с лампа от фар един два пъти

Да това може да стане но трябва да има и мултицет и да следи този разряд.Не всеки има мултицет в къщи.

Quote

.Умните зарядни точно за новите акумулатори вършат работа

Това е според мен добрия избор,с който слагаш зарядното и не следиш  нищо ,то го прави.Повечето  от тези зарядни имат -функция RECOVERY за възстановяване на сулфатизирали батерии,тази функция е-прилагането на специално контролирани токови импулси, които разрушават сулфатните кристалите  и възстановяват нормалното състояние на батерията.

Вече какво  умно зарядно ще вземе , възможностите са дискутирани в темата.

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера Вартата "умре" от раз. Отидох в същия магазин, но нямаше Варта. Взех Дурасел, някой има ли впечатления, колко издържат и дали са добри?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Имаше 1 заек, дето ги хвалеше по телевизията, ама скоро не се е мяркал. Все пак е маркова - дано изкара достойни години, но и нея ще надживееш.

 

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попаднах на едно мнение на руснак, което ми хареса: 

 

У Меня ДЮРАСЕЛ с боковыми клемами, ходит уже 4 год. Я в восторге -45* заводится бес проблем. Вот только в новогодние каникулы за 4 дня без движения замерз, дома отогрел, поставил, завелась.

Авто: Chevrolet Tahoe

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че е добър избор, Duracell e Banner и определено може спокойно да си караш. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как реши, че двете са едно и също? 

Дай малко инфо, че ми стана интересно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...