Jump to content

Dimicha

Фен
  • Мнения

    30
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

3 Neutral

Относно Dimicha

  • Ранг
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Honda Civic VIII 2.2 i-CTDi
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Велико Търново

Contact Methods

  • Skype
    dimicha_finance

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

  1. Здравейте, имам проблем с кормилната рейка - както сочи заглавието, колата е Civic 2.2 дизел 2007 година. Рейката тропа и отляво и отдясно при преминаване през неравности. На място като въртя волана също има леко тропане. Трябва да се рециклира. Прерових темите, но не можах да намеря категоричен отговор - къде рециклират такива рейки, ама наистина да ги правят. Задавам така въпроса, понеже питах в един сервиз за рейки и отговориха, че тези рейки имали някаква конструктивна особеност и не ги правят. Съответно препоръчаха да внимавам на друго място да не ми кажат наизуст, че ги правят и после да се окаже, че не става. Също така, яко някой е слагал нова - може ли да каже откъде и каква марка, защото ми излизат цени в много голям диапазон - от няколко стотин до няколко хиляди лева. Благодаря предварително и се извинявам, ако дублирам тема
  2. От моя опит мога да кажа, че при влизане в регенерация, колата пуши, но не чак много. При мен излизаше отпред и влизаше в купето, защото беше спукан изпускателният колектор. Важното е да не се гаси колата, когато влезе в регенерация, а да се изчака да приключи - най-добре е да се кара извънградско в такъв момент, за да издуха по-добре саждите от филтъра. Относно светването на лампата - светне ли, е проблем, защото вече може да се угаси само на диагностика, колата влиза в сервизен режим и няма да си пусне сама регенерация. Трябва да бъде изпран филтърът и отделно да се угаси на диагностика лампата. Помня, че при диагностика май излиза на какви проценти е запълнен DPF. Другият вариант e да ѝ се пусне принудителна регенерация. Майсторите, които се занимават с това обаче обичат да плашат хората, че тази процедура не е твърде полезна за колата, защото загрява много и предлагат директно премахване на филтъра физически и софтуерно. Според мен в това също има известно основание и си решаваш проблема окончателно, само че си е интервенция в софтуера и механиката на колата. Също така, ако скоро затегнат правилата за прегледите и държат да има функциониращ DPF, трябва да се купува нов. Затова всеки трябва да си прецени При мен беше мъка, защото светна лампата след месец каране само градско, отидох угасиха я, но не ми пуснаха регенерация. Надеждата беше колата сама да си я пусне. Е да, ама не - на 20-я километър пак светна и се наложи да я карам в сервизен режим доста време. После отидох при друг майстор, който се опита да пусне регенерация, но не стана и вика - давай да я караме я на обороти и сама ще си я пусне. Е да, ама не - карахме я 50 км извънградско на обороти, само измъчихме колата и нищо не става. Тези коли НЕ си пускат регенерацията, което са влезли в сервизен режим. След всичките писаници, дано да съм ти бил полезен, колега!
  3. Колеги, здравейте! Искам да си взема някаква джаджа за диагностика, обаче има толкова много неща на пазара, че не мога да се ориентирам какво и как. Последно в английския форум видях, че препоръчват това: Autel AP200 https://www.avtodiagnostika.bg/autel-ap200-s-palen-paket-softuer.html?mfp=4f-vidove-diagnostika[autel] Излиза около 200 лв., ако се препоръча през Амазон вероятно може и по-евтино да е. Има ли по-добри варианти за тези пари или дори малко повече? Нещо, което да позволява да трия грешки, да занулявам сервизни интервали и да не ме набута да му подновявам абонамента всяка година за повече пари от самата му цена. Също така четох една голяма тема в CR-V раздела, там пишеше за HDS диагностика с кабел. Виждам в AliExpress, че има Honda Diagnostics Module пак за 200-300 лв., но не знам дали ще се оправя с това и дали няма да прецакам нещо.
  4. Колеги, здравейте! Искам да си взема някаква джаджа за диагностика, обаче има толкова много неща на пазара, че не мога да се ориентирам какво и как. Последно в английския форум видях, че препоръчват това: Autel AP200 https://www.avtodiagnostika.bg/autel-ap200-s-palen-paket-softuer.html?mfp=4f-vidove-diagnostika[autel] Излиза около 200 лв., ако се препоръча през Амазон вероятно може и по-евтино да е. Има ли по-добри варианти за тези пари или дори малко повече? Нещо, което да позволява да трия грешки, да занулявам сервизни интервали и да не ме набута да му подновявам абонамента всяка година за повече пари от самата му цена. Също така четох една голяма тема в CR-V раздела, там пишеше за HDS диагностика с кабел. Виждам в AliExpress, че има Honda Diagnostics Module пак за 200-300 лв., но не знам дали ще се оправя с това и дали няма да прецакам нещо.
  5. Име: Димитър Костов Местонахождение: Велико Търново/ Свищов Контакт извън форума: 0883346473 Реални снимки: Цена: 150 лв. Здравейте, продавам употребяван маховик за Honda Civic 2.2 i-ctdi 2007. Наложи се да сменя съединителя (приплъзваше) и предпочетох да сменя и маховика. Според майстора ми старият маховик има още живот в него. Има следи от приплъзването на съединителя (посинял е на места). Не твърдя, че е перфектен, честно казано не разбирам много точно от това, затова съм сложил снимки и клипче. Вижда се какъв му е луфтът при местене без натискане и какъв е, като натисна в двете крайни позиции. Пускам го тук, ако някой счита, че може да му свърши работа - цената подлежи на коментар! Може да се прави преглед при предварителна уговорка. video-1654198485.mp4
  6. Преди това карах с Fuchs Titan 5W30, каквото излиза по тяхната препоръка. Само че то е C2 или C3 и го ползвах, защото колата все още имаше DPF. Не го пипаше, не съм доливал грам. Но - първо е по-висок вискозитет. Второ - не изключвам възможност от прекъснатите регенерации (заради които махнах ДПФ) да е вкарвала малко нафта в маслото и затова нивото да е стояло....Ама пък чак толкова перфектно да се балансира разхода на масло с това - не е твърде вероятно. И трето - след махане на ЕГР колата ужким би трябвало да работи на по-високи температури, което може би е фактор за изпаряване/горене на сегашното масло. Е, ако си го похапва не е голяма драма - аз не живея с илюзията, че не карам стара кола. Все пак обаче имам едно усещане, че този Amsoil ѝ идва еднаа идея по-рядък наистина.
  7. Колеги, здравейте! Имам нужда от съвет за избор на масло. Колата е Сивик 2.2 дизел. DPF - премахнат, EGR - тоже. На предната смяна сложих Amsoil Signature 0w30. ДВГ-то работи страхотно по субективни усещания. Обаче забелязах два проблема - маслото не почернява твърде много и второ - гори го или се изпарява. Тия две неща ме накараха да почна пак да чета и се оказа, че това масло МАЙ не е за дизел. Принципно си отговаря на изискването на Хонда А1/B1 или A5/B5, вискозитетът е точния, но се оглеждам за друго масло, заради горните причини. Спрял съм се на: 1) https://products.liqui-moly.com/synthoil-longtime-0w-30-1.html 2) https://www.ato24.de/en/ravenol-sso-sae-0w-30.html 3) https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-a3-0w-30-1-l.html Идеята е да си поръчам с общите доставки, обаче първото го няма в сайта. Моля, дайте ми съвет кое от трите (или пък някое друго) да избера. Колата се кара малко и маслото се сменя на годишна база, а не на пробег. П.П. Забравих да добавя, че се ориентирам към масла А3/B4, тъй като колата е с премахнат DPF и не е нужно да "я пазя" от High Saps с масла от C - групата. Също така в книжката ми пише, че за коли без DPF може А1/B1, A3/B3 и A5/B5. От тия групи с най-голяма защита за мотора са A3/B3 - B4. Такава логика следвам.
  8. Ами дано да съм извадил късмет с моята бройка. Продавачът във фирмата каза, че е от Италия, но да видим. Ако имам проблем, ще пиша
  9. Благодаря още веднъж за съветите! Аз лично ползвам лидълско зарядно (с дисплея) и не го мисля, то си регулира токовете. От време на време ползвам един гараж и даже зареждам без да вадя акумулатора. Евентуално откачам минуса, но не всеки път. На режима, който ползвам, волтажът не се качва над 14.4, така че не вярвам да изпатка нещо по колата. Обмислях дали да не се пробвам да сложа EFB батерия, която се води подобрена, не е кой знае колко по-скъпа и става дори за старт-стоп, обаче не можах да намеря нищо по въпроса. От друга разбрах, че някои старт-стоп батерии (AGM) искат по-висок волтаж на зареждане от алтернатора. По-новите коли имат настройка през бордкомпютъра, но мойта не, така че тоя вариант отпадна. Заряда с и без консуматори го мериха в магазина. За утечка май не са. Едно време на Алфичката се бях научил да я меря, но не си спомням - откачаше се минуса и се връзваше волтметъра последователно май между клемата и полюса на батерията. Ама ампераж ли се гледаше, не помня. Сега си търся подходяща смазка за клемите към акумулатора. В общи линии някой ще каже, че е глупост, обаче...целта е да няма корозия и утечки също, както и по-добра връзка. Тук също мненията се различават много - от диелектрична грес, през медна грес, обикновена грес или някаква електропроводима смазка. Дали се маже между клемата и полюса и тогава се стяга или първо се стяга, пък тогава се маже отгоре. Има мазила, има спрейове, ужас е...Производителите на батерии май препоръчват вазелин (технически - petroleum jelly).
  10. Здравейте, благодаря ви за съветите! Четох доста и за Yuasa и за Banner. От Yuasa-та ме отказа това, че прочетох някои негативни мнения, че вече не са това, което са били. Не твърдя, че е така, просто казвам, че съм го прочел. Също така, Хонда за Европа (поне моя Сивик) оригинално излизат с Varta. Това, което разбрах е, че оригиналният акумулатор на всяка кола по принцип НЕ Е най-добрия акумулатор. Производителят гледа да сложи минимално изискуемото за колата, като качество и ампери с цел да смъкне цената. Т.е. има накъде да се ъпгрейдва. Също така не знаех Yuasa колко се купуват и предпочетох да не рискувам да се набутам със залежал акумулатор. По същата причина се отказах от MOLL. Моето проучване на пазара доведе до следните резултати: Bosch, Varta, Gigawatt, Perion и още една камара марки, които масово се продават у нас, се произвеждат от Johnson Controls и са г/д едни и същи. Специално Bosch и Varta не са на това качество, на което са били предо 10-на години, да кажем. Затова се отказах от тях. Едни от малкото по-масови марки, които не са под шапката на Johnson Controls са Exide и Banner. Реших да взема един от двата. Тук натежаха два фактора - гаранцията (при Exide Premium е 3 години) и теглото на самия акумулатор. Exide Premium е доста по-тежък (с около 2 кг.), което би трябвало да означава, че има повече мат'рял в него. В крайна сметка взех Exide Premium EA770 77Ah 760A. Произвеждат ги в Полша, Индия, Италия, Испания, Англия, заедно с марките Tudor, Centra и т.н. Banner явно също са много добър избор, правят ги май само в Австрия и се продават доста на нашия пазар, което значи, че може да се случи прясна бройка. Ще видим дали съм взел правилен избор. И последни няколко щрихи. Един от най-важните фактори е колко е стоял акумулаторът на склад преди да се продаде и дали е бил зареждан. Тука трябва да се разчита на отзивчивостта на продавача или ако ви е познат - да ви каже. Хубаво е да не стоял повече от 6 месеца и да е бил зареждан междувременно. Напълно зареден акумулатор трябва да показва поне 12.6 волта. Съвременните запечатани батерии не стареят чак толкова от стоенето по рафтове, но все пак е хубаво да са пресни. Също така - макар и нов, акумулаторът трябва да се зареди на зарядно, пак защото не се знае колко е стоял. Относно стартовия ток - хубаво е да е висок, само че понякога надуването му води до скъсен живот на батерията. Големият стартов ток зависел от площта на плочите. За да я увеличат, без да увеличават физическите размери на акумулатора, производителите правели разни трикове, от които плочите в крайна сметка стават по-тънки. По-лесно се кривят с времето и се окъсяват. Затова често премиум марки имат по-нисък ток от масовите. Толкова от мен, дано да съм полезен на някой, който тепърва ще си купува батерия!
  11. Здравейте! Моля за съвет за акумулатор за Civic VIII 2.2 i-ctdi 2007 година. В момента колата е с акумулатора, с който я купих от търговеца преди година и половина, но първо мисля, че е малко малък (65АH 480А стартов ток) и второ - при последните студове му е трудно да върти. Колата си пали, но мисля, че батерията е за смяна вече. Не искам да я чакам съвсем да умре, защото ме е страх да не прецака нещо по електрическата система - я да претовари алтернатор, я нещо друго. Не знам дали си внушавам, но като заредя акумулатора на зарядно колата става друга - и воланът се върти по-лесно и сякаш върви по-добре. Та мисля, че трябва да се смени акумулаторът и въпросът ми е за марка и модел . Търся нещо качествено и най-вече прясно. Първоначално се бях насочил към Exide, но доколкото разбирам май и те вече не са това, което са били преди 2-3 години. Моля, ако някой скоро е купувал и/или проучвал пазара да ме посъветва. 🙏
  12. Благодаря, колега! Това е много ценен съвет не само за мене, ами за всички, които имат същия проблем. Аз моя го реших радикално - вече съм без DPF и EGR, колата е доста добре, не трака, не пуши и за момента всичко ѝ работи. Много съм доволен. Единственото негативно последствие, което забелязвам за момента е притрисане откъм генерацията при гасене и един път сякаш го направи и при палене, ама тя и преди май го правеше, просто сега сякаш е по-силно. Някои коли имат един клапан за меко гасене (anti shudder valve или нещо такова), не знам при Хондата дали го има. Подозирам, че, ако го има, е имал връзка с EGR-а или самият EGR е изпълнявал тази функция, но засега не ми е болка за умиране. Възможно е просто да е забил тоя клапан или защото го няма керамичният елемент на DPF да завихря някакви газове в гърнето му. Като я закарам при майстора да ми изчисти колектора и евентуално да затапи EGR физически, ще си покаже.
  13. Прочетох я, ама явно пак ще трябва. Малко ъпдейт по темата. Отидох при друг диагностик. По извънградския път до там осъзнах, че всъщност колата е в авариен режим - няма мощност и повече от 3000 оборота май не искаше да вдигне. Добре че не я карах така с надеждата да си пусне регенерацията сама. Това, което направи вторият майстор, беше да занули показанието за сажди на филтъра - съответно колата изгаси картинката за DPF, и "се отпуши" и си вдига обороти. Напънах я до към 4000 оборота и с по-висока скорост - колата си върви, макар че сякаш не е на 100%. Не мога да кажа със сигурност. Относно принудителната регенерация този диагностик също не ми я пусна и също каза, че на място е твърде натоварващо за колата - грее много, бучи и изобщо, най-добре е да ѝ се създадат условия да си го направи в режим на движение. Не знам дали може да се пусне принудителна регенерация, но не на място, а в движение. Ще карам засега така, ще ѝ направя едно извънградско каране и ще пиша. Колега @Emicha, благодаря ти още веднъж за подробния отговор. Искам да те попитам - ти като си правил принудителна регенерация - на място ли я правиш или в движение и на какви обороти работи моторът?
  14. Благодаря ви за своевременните отговори! Помагате ми много! Според мен проблемът се получи от това, че от два месеца (откак е извънредното положение), карам единствено и само градско. От няколко дни я усещам, че почна да трака повече (онова дизелово тракане, което по принцип не е типично за Хондата). Колата не я карам твърде пенсионерски, форсирам я от време на време, но явно не е същото. Онзиден направих точно това - втора с газ, трета с газ и сигнализацията светна отведнъж, без да премигва. Колега @niksi какво толкова ги притеснява майсторите в това нулиране на филтъра - не го умеят или има някакви рискове при това?
  15. E точно от това ме е страх - да не вземе да пуска нафта в маслото. Принципно знам, че до известна степен това нещо (покачването на нивото на маслото) Хонда го описват като нормално, маслото също е специално за ДПФ (ужким), това ми дава някакво временно успокоение. От принципна гледна точка обаче това е страшна идиотия за някаква псевдо-екология да се създават условия, при които моторът да се съсипе. В английския форум изчетох доста и един от тамошните корифеи каза, че тия екологии са работили нормално, когато колите са били нови. ОТ там нататък, може дори ефектът им върху чистотата на изгорелите газове да е обратен. Принципно и аз почти съм се решил да го махна тоя ДПФ, както и ЕГР-а. Явно има нещо неприятно в тая принудителна регенерация , щом се дърпат майсторите. Благодаря за мненията!
×
×
  • Създай нов...