Jump to content
vuryss

Интервали на обслужване

Recommended Posts

Здравейте, скоро (ако е рекъл Бог) ще бъда собственик на Акорд Турер 8, 2.0, 156 коня, автоматик.

Отидох в Бултрако и ми дадоха следния списък от неща за смяна:

 

https://ibb.co/F3V5hj6
https://ibb.co/QX3pff2

 

Това са нещата които уж намериха. Като изключим кормилната рейка - другото изглежда да са консумативи.

Тези ще ги сменя.

Вярвам да не прави проблеми с други неща, но искам да си я поддържам правилно и затова въпроса ми е следния:

 

На какви километри какво трябва да се сменя/регулира? Има ли някакъв лесно достъпен списък с на какви км какво се сменя редовно и такива мити неща? Освен очевидните масло, филтри всяка година + обслужване на скоростната на всеки 4-5 години.
Нещо друго за което трябва да внимавам при обслужванията, подръжката?

 

Още въпросчета: 

С какви гуми бих карал най-меко и най-безполезнено за колата? Сега си е със 17" - ок ли е да сложа 16"  ?

Знам че принципно колата е ниска - има ли начин леко да се повдигне - с гуми ли става или други методи?

За горивото - виждам че е А95, но виждате ли по-добро поведение при 98, или някъде 100? Някоя специфична бензиностанция?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Още въпросчета: 

С какви гуми бих карал най-меко и най-безполезнено за колата? Сега си е със 17" - ок ли е да сложа 16"  ?

Може,зимата,17ските за лятото.

 

За горивото - виждам че е А95, но виждате ли по-добро поведение при 98, или някъде 100? Някоя специфична бензиностанция?

Менкам и трите,разлика почти няма.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, vuryss написа:

Отидох в Бултрако и ми дадоха следния списък от неща за смяна:

 

https://ibb.co/F3V5hj6
https://ibb.co/QX3pff2

 

Взимаш този списък "плюеш си на петите" и бягаш далече от там!:ranting:

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това и направих :D

Edited by dindin
Предходно мнение не се цитира

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тази кола която си купуваш карана ли е досега?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, JunkieXL said:

Тази кола която си купуваш карана ли е досега?

 

Какво имаш предвид под карана ли е? Нов внос, без номера - общо взето само на паркингите на сервиза и при продавача съм я виждал в движение. Нямам как да я изведа навънка без транзитни номера и платени гражданска и тн.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какъв е този ремък? Тази кола не е ли с К20 двигател, който е с верига?

 

Колега нищо не сменяй от тези работи в Бултрако! Купи си сам свещите, маслата и филтъра, и отиди при някой надежден механик от форума, да ти ги смени.  Тези неща по окачването като шарнири, тампони на стаб. щанга - въобще не ги сменай, пък за рейката да не говорим. Ако има проблем с нещо то ще си покаже какво трябва да се смени. От описаните неща само свещите, маслата и филтрите са консумативи и ще е хубаво да направиш сходимост на 4-те колела, също така - препоръчва се веднъж в годината, особено пък по потища като в България. Двигателното масло трябва да е 0W20 или 5W30, a не 5W40!

 

Може всичките консумативи да си ги закупиш от тук - във форума има специална тема за консумативи от Германия. Всичко ще ти излезе на половина на цената в Бултрако, после само трябва да си ги смениш или да дадеш на някой пприятел или да платиш на механи, да ти ги смени.

 

Отделно как да ти кажем кое е за смяна като не знаме пробега на автомобила?

 

По принцип:

- свещи се сменят на 50 000 км (обикновени) или на 130 000-160 000 км (иридиум)

- масло 5000 км (обикновено) или 8000-10 000 км (пълна синтетика)

- въздушен филтър се сменя на 50 000 км или по-рано, в зависимост от околната среда, където се кара колата

- бенз. филтър мисля, че и той се сменя някъде на 160 000 км или дори повече

- ангренажния ремък (ако е с ремък) се сменя на 160 000 км

- антифриза мисля, че също се сменя на 160 000 км или 4-5 години

- спирачната течност е хубаво да се сменя на 2-3 години, но може и на повече

- сходимост - веднъж в годината и задължително след като си сложил нови гуми

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за съветите!

Колата е на 190 000 км. Къде и как мога да проверя сходимостта на колелата? Това реглаж ли е или нещо друго?

Сериозно ли са ми объркали маслото?

Ремъка е пистовия ремък, той по тяхни думи "отделя гума".

Разбира се, че няма да я обслужвам при тях (може би само скоростната кутия ще оставя там).

За рейката не се учудих, четох в долните теми че е доста често срещан проблем.

При кой в Пловдив да си направя по-реална диагностика тогава?

 

Edited by vuryss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това с маслото си им е редовен номер, доста е обсъждано тук. А смяната на маслото на кутията и филтъра ѝ не е нищо особено, че да го правиш при тях. Само маслото е важно да е оригинално.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сходимост и реглаж е едно и също. Маслото не е фатално, че е това, ако са го наляли вече, но не карай с него повече от 5000 км и после го смени с това, което ти пише в книжката или на капачката за маслото.

То по техни думи сигурно и двигателя ти е за основен ремонт. :tooth:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Купи си от Бултрако маслото за скоростите, вземи си 4л няма да източите повече от 3.5л (ама за спокойствие) и филтърчето от където го намериш него, че там е цифра също. И газ към първия маслар. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Единствено бих добавил, че ще спестиш пари, ако поръчаш маслото от общите поръчки от Ато24.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, колега,

Аз съм с абсолютно същия автомобил, като този, който ти предстои да вземеш.

Ето ги интервалите с кодовете от моята сервизна книжка, която преведох на български и си направих в ексел за да си я следя по-лесно.

изображение.png

Препоръчителното двигателно масло е 0w20 или 0w30, не 5w40. От общите поръчки от ato24 ще ти излезе на доста по-добра цена.

Свещи се сменяват когато усетиш, че има проблем. Няма смисъл преди това. Иридиевите изкарват поне 120-130 хил. км.

Рейката е често срещан проблем, но може и така да си я караш. Освен, че е дразнещо, няма проблем за сигурността или управлението.

Горивен филтър също се сменява само при проблем.

Както са ти казали колегите - от Бултрако взимаш само маслото и филтъра за скоростите, както и оригинален антифриз ако му е времето за смяна. Всичко друго при някой майстор, на когото имаш доверие.

Edited by romborak
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

С доста от тези интервали лично не съм съгласен. Маслен филтър на 2 смени? Филтър купе на 30к? Той на 10 е пълен с какво ли не... на 30 ще има живот в него и ще го дишаме.

Има и други, но това е фрапантно.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предписани интервали, поне за въздушните филтри е за страни с чист въздух. Има си обяснение, че ако се кара на по-мръсен въздух, филтрите се семнят на по-къс интервал. Същото важи и за маслото.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 56 минути, h5rov написа:

С доста от тези интервали лично не съм съгласен. Маслен филтър на 2 смени? Филтър купе на 30к? Той на 10 е пълен с какво ли не... на 30 ще има живот в него и ще го дишаме.

Има и други, но това е фрапантно.

 

Аз също не съм съгласен с някои от интервалите, но така пише в сервизната книжка.

Маслен и поленов филтър сменявам при всяка смяна, а въздушния дори понякога на 5 хил. км. заради мръсния въздух и това, че съм на газ.

Edited by romborak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това за въздушния филтър много ми хареса, ти в пустинята ли живееш? 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз на мойта и забучих K&N и си реших проблемите със смяната, само миене, сушене, омасляване и газ пак. Че и колата леко се промени с 0.003% да го кажеме :)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 17 часа, vespa написа:

Това за въздушния филтър много ми хареса, ти в пустинята ли живееш? 

 

Не живея в пустинята, но всеки ден шофирам Перник-София, а повярвай ми, доста е мръсно. И поленовия, и въздушния след 10 хил. км. на нищо не приличат от мръсотия.

Отделно от това, когато ходих да си узаконя ГИ, ми казаха, че катализаторът ми е доста добре и препоръчаха да сменявам въздушния филтър на 5-6 хил. км. за да го запазя по-дълго време в добра форма.

Не знам до колко има истина в това, но и преди съм чувал че за добра работа на коли с ГИ е добре този филтър да се сменява по-често.

Edited by romborak
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наскоро четох, че спортните филтри не били много подходящи за обикновенния автомобил, тъй като поради по-едрата си структура допускали по-замърсен въздух в двигателя, за сметка на няколко коня и едно магаре в повече в най-добрия случай. По добрият вариант бил да се търси по-студен входящ въздух и да се ползва стандартен филтър.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Незнам, ама като изкарам въздушния на 10К км. за да го сменям и като го тупна в земята и излиза кълбо прах..

Същото е и с този в купето.. Явно на нас в .БГ трябва други интервали да ни предпишат от Хонда :)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, hahy написа:

 

Аз на мойта и забучих K&N и си реших проблемите със смяната, само миене, сушене, омасляване и газ пак. Че и колата леко се промени с 0.003% да го кажеме :)

 

 

И аз съм карал с K&N, но лошото при тези филтри е, че реално не знаеш колко добре филтрират въздуха. :lol: А зимата като се сгъсти маслото на тях - ептен. :tooth:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дай да видиме къде пише ,че се сгъстява .

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, romborak написа:

 

Не знам до колко има истина в това, но и преди съм чувал че за добра работа на коли с ГИ е добре този филтър да се сменява по-често.

 

 

Не знам за каране на газ, но чистотата на възд. филтър със сигурност има значение за състоянието на двигателното ти масло и неговия интервал на смяна. Т.е. с мръсен възд. филтър си съкращаваш живота на маслото.

  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Току-що, aleksandur написа:

 

Дай да видиме къде пише ,че се сгъстява .

 

 

Изкарай бутилката на терасата и сам ще го видиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0в30 сгъстява ли е толкова бързо ? а за филтъра 30 -40 к или на годината веднъж ако го цапа по нетипичен начин по преценка след проверка на всеки 10 хил ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 31 минути, Takumi Fujiwara написа:

Не знам за каране на газ, но чистотата на възд. филтър със сигурност има значение за състоянието на двигателното ти масло и неговия интервал на смяна. Т.е. с мръсен възд. филтър си съкращаваш живота на маслото.

Мани го маслото... Съкращаваш живота на двигателя!

Този фин прах (пясък) влиза директно с въздушната струя в цилиндрите. Познай какво се случва после с тях и продължителна употреба на некачествен, неподходящ, или не дай си боже, прокъсан въздушен филтър....

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам за ръководството на 8ма, но в това на 7ма пише да се почиства филтъра на 10к и да се сменя на 20к. Също така мисля, че ОЕМ филтърът е по-гъст отколкото повечето афтърмаркет (с каквито предполагам, че повечето караме с оглед това, че е няколко пъти по-евтин).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам Павел какво точно има в предвид, но ако плътността е еднаква на филтрите значи по-гъст има повече с гънки, по голяма филтрираща площ, по дълъг живот. Ако не е оригинален би трябвало да се сменя по често, но 5х. км ако не е по черен път е прекалено малко. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 000 са достатъчни.Аз сменям на колите всяка година Есента след като паднат всички листа без значение на пробега и мога да кажа,че винаги е имало нужда.Сменят се и двата филтъра.

Не съм мерило нито правило,кой когато иска да го прави само споделям моят 21 годишен шофьорски опит.

Важно е мястото все пак на живеене,няма как да не е.На дъртия филтъра на колата се сменяше на три години,ама като спеше все в гаража и ходеше само до село.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Искате да кажете, че като се позапуши филтърът, вече не филтрира, а започва да пропуска прах и боклуци към двигателя и маслото и катализатора и затова трябва да се сменя редовно, а не защото намалява дебитът на въздух, например? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 8 минути, ogi28b написа:

Искате да кажете, че като се позапуши филтърът, вече не филтрира, а започва да пропуска прах и боклуци към двигателя и маслото и катализатора и затова трябва да се сменя редовно, а не защото намалява дебитът на въздух, например? 

Първото не е вярно, второто е вярно, само дебита се намалява, наслояването на мръсотия действа като допълнителен филтриращ слой, който оказва все по-голямо съпротивление на въздуха, просто самият филтър е устроен така, че да пропуска само частици до определен размер, всичко по-голямо се задържа, запушва 'порите', и възпрепятства преминаването на въздуха. Така са устроени и повечето филтри на климатици за бита.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

След като наслояването на мръсотия действа като допълнителен филтриращ слой, значи филтърът работи по-добре, нали? Според теб запушеният филтър съкращава ли живота на двигателя, на маслото и на катализатора, както твърдят другите колеги?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, не работи по-добре, филтърът е проектиран, така че да пропуска чист въздух още от самото си начало, просто с натрупване на мръсотията се запушва и блокира достъпа на въздух, разбира се има верояност на теория, при силно замърсен филтър, налягането което въздейства върху този слой от мръсотия създадено от вакума на двигателя да започне да принуждава по-малките частици от първоначално наслоилите се да почнат да преминават, но това зависи от самият филтър, качествените просто се запушват и колата спира да върви. Така че смяната на филтъра на време е важна, като периодично може да го тупаме, или със сгъстен въздух да го обдухаме първо от вътрешната към външната страна, за да издухаме мръсотията и след това от външната към вътрешната, ако са попаднали прашинки/боклуци. 

Edited by Rakeem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Накратко - като се запуши започва да пропуска това, което е задържал и така съкращава живота на двигателя, на маслото и на катализатора?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги,

 

Прави ми впечатление вече при трети интервал за смяна на масло, че в началото, след като се нулира, показва следваща смяна 360 дни или 20 хил.км.

С течение на времето този интервал намалява в км. Сега ми предстои смяна на масло и, след като съм минал 10 хил. км. показанията на таблото са, че ми предстои смяна след 1500км., т.е. за тези 10 хил. км. интервалът се е "саморегулирал" от 20 хил. на 11,5 хил. км.

Още първия път, когато аз си го нулирах, ми направи впечатление, че е така и когато последно ходих при Слави за смяна и реглаж на клапани го споделих.

След смяната тогава Цецо го нулира и ми каза "ето така се нулира правилно", но отново интервалът се промени с времето.

Дали компютърът, освен изминатите километри, следи и за средна скорост, старт/стоп на двигателя, време в престой и т.н. за да "нагласява" интервала?

Някой друг забелязал ли е подобно нещо?

 

Ще вземе да се окаже, че са много умни тия "наще" :)

Edited by romborak
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бих очаквал да следи моточасовете и да има алгоритъм, който взима предвид условията на каране – време, прекарано в различни интервали на скорост, в различни обороти… Така че звучи доста добре това, че се калибрира с времето. Имайки предвид и капковите ти проби от другата тема, бих му се доверил и за в бъдеще, ако се ползва хубаво масло (може би с малко презастраховане),

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

При много  европейски марки това го има от години. ЕКУто следи оборотите и температурата на антифриза (нищо,че стрелката се е закотвила температурата никога не е една и съща). Може много бързо да ти даде смяна на масло,а ако си по "лежерен" може да те разсрочи във времето.Нормално е да го има това,другото ще е смущаващо.Тя и седмицата може би го има.

С програма може ли да се види температурата на маслото по време на работа на мотора?

Edited by Митко Йотов

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×