Jump to content
Cap_Slow

Размисли и "здрасти" за новите автомобили - реален разход на гориво и заводски дефекти

Recommended Posts

Последно време все повече ми минават разни мисли за смяна на колата с някоя по-нова или чисто нова. Когато имам време разглеждам най-различни варианти, от чисто нови френски, през чешки върнати от лизинг, та до 4-5 годишни японски и немски от Америка. И колкото повече чета, толкова повече се отчайвам. Буквално не мога да намеря един модел, който да няма някакъв сериозен заводски проблем. Дали ще е дефектни сегменти, проблемни вериги, безумен харч на масло, чупливи автоматици, електрически и софтуерни проблеми, проблеми които водят до самозапалване и не знам още какво.

 

Другото, което забелязвам е, че или Хонда преди 15 години са изобретили някакъв гениален двигател или самите бензинови двигатели не са мръднали особено. Поне на асфалта, където ги караме, а не на хартия. В момента почти не откривам автомобил с размерите на Акорда и подобни коне, който да харчи наистина по-малко. Дават им по 5,3 извънградско, spirit monitor и собствениците пишат за разходи от 7/100 и нагоре. Последно гледах великия двигател на Форд 1.5 екобууст 180 коня в купе на Fusion. Еми дават му 6,5/100... Великия турбиниран, компресиран и не знам си какъв двигател най-вероятно в реалността ще харчи повече от 15 годишния ми i-vtec, че и върви по-малко на всичкото отгоре.

 

Наистина съм много разколебан. Нормално ли е да хвърлиш едни 25 000лв и да си вземеш кола с повече проблеми и същия разход на гориво сравнено с 15 годишната ти сегашна? 

Какво мислите вие по въпроса, някой има ли подобни драми и т.н. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абсолютно подкрепям колегата над мен.

Новите коли са едно голямо недоразумение. Технологията е това, което прави всичко в нашия свят по-добро за нас. На практика обаче в свят, където не ресурсите, а парите решават технологията се вижда, че в конкретно новите коли не стават. Не че 2004-та година Акорд е перфектен сравнение с коли от 80-те и 90-те години, но след 15 години сегашните нови коли няма да могат да изглеждат като Акорд от 2004-та година. За съжаление в тоя свят всичко е една голяма илюзия. По-лошото е че не можеш да промениш нещо по въпроса, а в същото време колата не е всичко в тоя живот.

С други думи живейте си живота и се радвайте на сегашните коли пък знае ли се може би електричките ще върнат тая златна ера. Но съмнявам се - всичко е пари..... ,но парите не са всичко!

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

През 2014г. разисквах същия казус с мой роднина, който искаше СУВ и му предлагах да търси ЦРВ 3. Той не ме взе на сериозно и си купи Пежо 2008 чисто ново от магазина "щото новото си е ново и по каталог гори 3.6 извънградско/. Няколко месеца по- късно аз си взех ЦРВ 3 и му сложих ГИ и какво се получи?

Където и да пътуваме аз винаги зареждах с поне 3-4лв по- малко от него,а той плащаше още:

Над 2000лв. каско

Около 400лв. смяна на масло

Данък 2 или 3 пъти по- скъп от моя и "кефа" за най- малкия проблем да ходи в сервиз на Пежо. В замяна получи безпокойството постоянно да смята по колко км минава защото ако стигне 100к преди да изтекът 5те години му пада гаранцията, мисли къде да паркира за да не му я откраднат, да я ожулят или нещо друго.

Аз плащах:

Около 180лв. данък

Около 100лв. масло

Около 800лв. каско, което падаше всяка година.

1350лв. за ГИ "Романо".

За 3 години докато я карах съм направил ремонт по предницата за 200лв. и смяна на модул за управление на стъклата, което ми излезе 100лв. В замяна получих яко каране по всякакви терени, ски писти и т.н., като въобще не ми пукаше къде я паркирам. Той пробираше маршрутите си като не ходеше навсякъде и въпреки това на 30к км смени амортесиорите  /добре ли е? :D/. Да обаче му ги смениха гаранционно /голям кеф :D/. Началото на тази година аз продадох ЦРВто почти без разлика в цената. Той продължава да изплаща 40те бона за своята, която вече струва на пазара втора ръка около 15к лева. 

Колата винаги е била и винаги ще бъде един "бирник". Всичко е въпрос на личен избор. Някои предпочитат новата кола защото новото си е ново, аз предпочитам по- стара кола, но от по- висок клас, която да ми прави кеф от шофирането. /Акура, Лексус/. Знам, че ще отнеса много критики, но това си е мое мнение :)

 

 

 

  • Like 7
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

От марка до марка има разлика, според мен. Като се купува нова кола много трябва да се обърне внимание на обезценяването на дадената марка/модел. Със сигурност ще се изгубят пари, но аз нова френска/италианска кола не бих си купил.

 

Освен това като се купува кола е хубаво да е в края на фейслифта. Тези бройки после държат цена, а и самите производители им правят дълбоки отстъпки. В този сценарий загубите са по-малки (но си ги има). Освен това, човек трябва да взима нова кола само ако кара много, за да има смисъл от гаранцията, защото тя си е зачислена в цената на колата.

 

Ако горните условия не са налице, няма смисъл от ноа кола - твърде много се обезценява. 

 

Наскоро карах за 1 цял ден Civic X 1.5 CVT, като изключим CVT-то, не беше зле, и средния ми разход, за каране само в София, беше 7.0. Но дори и със CVT-то си беше доста оъргава, с ръчка ще е още по-добре. И си е кеф да имаш ЛЕД фарове, да си свържиш телефона с кабел към екрана и да ти излезе Android Auto и тн.

  • Confused 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако човек притежава реална преценка до къде му стигат потребностите и от къде започва егото му, ще е много по-спокоен и няма да се кахъри за възможностите си. Всеки се е замислял за нова кола, но малцина си дават сметка че най-големият разход там е данъкът обществено мнение, тоест егото и необходимостта му от укрепване на статуса сред околните. Предимствата на новите спрямо 10 годишните коли са минимални и са обусловени предимно от еко нормите и повишените изисквания за безопасност, а за да се лансират в подкрепа ползват само новомодните екстри. Тоест, при разумно ползване с уважение към себе си и околните няма причина човек да сменя добре поддържаната си кола с нова. Чисто технически погледнато това също е вярно, понеже от всякъде се гонят срокове, икономии на материали и дори по-слабите конструктивни решения се оправдават с новомодни маркетингови приказки от сорта на "обикновения водач е доволен и на предница с макферсон, а отзад на греда". Разбира се всеки може да опита сравнение между старата си и нова кола, посещавайки някой дилър за тест драйв, или пък да вземе рент -а - кар. Просто да се отърка и усети новото, слагайки на другото блюдо на везната материалният си актив. Нищо не е вечно и новото пак остарява, лошото в случая е че го прави значително по-бързо.

Тествал съм новия Civic X 1.5 (със CVT и с механика) и принципно е добра колца, но не достига моя Акорд 7 (освен по размери), макар че ако се размножи като версии и след някоя годинка излезе комби с 9 степенният автоматик (но с бензинов двигател), бих се вкарал в размисъл. :)

  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

По темата, скоро един човек ми каза едни думи - "хвали старо, карай ново", и това е истината. Две трети от света кара нови коли, само ние 10-15 годишни. Е, ние ли сме най-умните и големи тарикати? Стандартът ни е малко по-нисък за нови коли.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кое е стимулиращото, да си купиш нова кола?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Засилих се да пиша, какво ме стимулира последните 6г. да карам 2 (два) чисто нови Сивика 9-а ген.

Усетих се, обаче, че съм седнал на английския си паспорт.

Смених го, седнах на българския си паспорт и стимулите започнаха да се изпаряват един по един.

 

Иначе да, "хвали старо, карай ново" работи ... винаги.

  • Like 3
  • Haha 3
  • Confused 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, crown_bg написа:

Кое е стимулиращото, да си купиш нова кола?

За какво и колко ще я ползвам и парите естествено. Когато услугите в БГ станат като в Европа и плащаш 1700 Евро за ремонт на глава, няма много да мислиш. Както ceco_accord с ирония казва "за нова Dacia" никога. Аз я карам служебна под името Mercedes което е Renault. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

За да караме 10-20 годишни коли, трябва някой "будала" по нашите разбирания да ги е купил като нови .:bg:

  • Haha 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аааааааа не, днешните супер-дупер 20-годишни перфектняци преди 20 г. са били супер-дупер чистак нови перфектняци, а не като таралясниците преди тях.

Edited by Krasi-mir
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Решението стар или нов автомобил не винаги е въпрос на пари. Вероятно ако нямах други приоритети бих "залитнал", но ще споделя опит на 2-ма души които познавам добре (шефовете ми).

Преди време (като излезе новата S класа) питам първия дали ще сменя с нея сегашната си, понеже се напати. Кара я юнашки (всеки сезон нови гуми, на 2 години дискове, накладки никой не брои) а той ми вика -тази си ме устройва и и знам кахърите. Случвало се е да я шофирам и съм го питал примерно за някой бутон или функция, но не винаги се сеща. Пробвал е всичко, но повечето неща просто за експеримент и вече не помни тези които не ползва. Крилатата му фраза е "На човек му трябва 1 як мотор (в случая V8), 1 сигурен автоматик и 1 климатроник, всичко друго е шики-мики". Нова може да има когато си иска, стига да реши. 

Другият си кара Ленд Круизъра, а Панамерата събира прах в гаража. Като го питах "защо я взе, а не я караш", каза че просто можел да си я позволи и музиката звучи чудесно, но пътища за нея нямало". Ходила е дузина пъти до Европата и стотина пъти из държавата. Вече си е на годинки, но километражът и още дълго ще е под 100К. Имал е през няколко години нова кола, а някогашната му фаворитка Q7 сега е служебна ииии, който я добара и сипва жара. Още се държи прилично "в строя", макар че и тя е препатила.

Та, нова кола е въпрос на възможности и избор, а когато имаш и двете, не винаги новата е задължителна, но има хора на които им се налага да карат нови, а на други - не, дори и да могат. всичко е въпрос на лични преценка и житейски опит.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, dragob написа:

По темата, скоро един човек ми каза едни думи - "хвали старо, карай ново", и това е истината. Две трети от света кара нови коли, само ние 10-15 годишни. Е, ние ли сме най-умните и големи тарикати? Стандартът ни е малко по-нисък за нови коли.

 

Може би живеем в различни светове, но точно около 2/3 от света всъщност има прогресивно по-малко възможности от средно статистическият българин (на 61во място сме по GDP per capita от 183 държави) и новите коли нито са им във възможностите, нито в приоритетите. Отделно, в богатите държави, далеч по-малко хора могат да си позволят автомобил от колкото тук - вярно е, че купуват предимно нови коли, както че тези, които ги купуват обикновено са семейства с добър общ доход. Повечето млади хора, не им и хрумва, че могат да си позволят какъвто и да е автомобил.

 

Нека се съгласим, че у нас има ред фактори, които правят покупката на стара кола у нас чисто и просто изгодна. Много евтини данъци и застраховки, сравнително евтин труд и култура на "направи си сам", което прави поддръжката на стара кола евтина, нисък контрол на ГТП и тн. Тъй като всичко това е обратно в западна европа (растящи данъци на стари коли, скъпи сервизи, стриктен ГТП, който понякога изисква документ от сервиз), старите коли стават неизгодни и се продават евтино в държави като България и Полша. 

 

Готов съм да се хвана на бас, че ако данъците за стари коли станат прогресивно по-скъпи, правят се стриктни проверки за катализатори и се забранят старите дизели в градските центрове (нещо, което се прави в европа), изведнъж ще се окаже, че "бедният българин" все по-често предпочита да кара нова евтина кола, вместо 10+ годишна лимузина. Но в момента новият автомобил е по-скъп за притежание от стария - много по-високо каско, по-висок данък, вярно, че не се чупи ама струва над 30,000лв, пък като вкараш дъртата кола в сервиза, ще дадеш 300-500лв да я пооправят или ще си караш както е - ГТП и без това се минава ако ще на репатрак да отиде.

  • Like 6
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз имам подобни наблюдения за личните автомобили в България, едва ли не е обидно да не разполагаш с автомобил, дори и доходите ти да не стигат за адекватната експлоатация на такъв. 

Edited by isullivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разбира се, че ако имам камара с пари ще си взема нова кола. Както каза колегата все някой си я е взел нова преди мен. Въпроса е, че той ми продава тази и си купува нова, но пак от същия или по- голям клас, а не Дачия. Ако сега някой ми даде 20- 30к. за покупка на автомобил и след това поддръжката си е от мен пак бих избрал старата. Не смятам, че поддръжката на новата ще ми е по- евтина и по- горе съм описал защо. Нова кола не означава фул екстри, фул сигурност или високо качество. Марката, класа и пазара определят тези неща. Описаното по- горе Пежо не е с повече екстри и не е по- сигурно от ЦРВто, а с Акурата въобще не искам да ги сравнявам. За какво качество говорим когато сменяш амортисиори след първите 30к? Да не дава Господ да ни се налага да разбираме коя кола колко е сигурна. Погледнете новите Грейтлоли и вижте колко елемента от ЦРВ 3 ще видите в тях /особенно в интериора/, а разликата им е 10- 11 години. Другото, което е, че ако вземеш нова кола от първите бройки си един тест пилот. Колко от нас ходеха на сервизни акции с аербеците? Аз все още звъня през няколко месеца в Бултрако тъй като по вин още няма информация за моята. Последиците от дефектен аербег е ясен на всички какви могат да бъдат, но нали все на някой преди нас му се е случило за да производителя да предприеме някакви действия. В момента при новите Акура МДХ на няколко бройки им се случва сами да потеглят докато чакат на червено в кръстовище, а производителя отговаря, че това е невъзможно. За дизелите съм напълно съгласен с Veseliq. Скоро имаше тема от колега от Германия, който заради тамошните им забрани е принуден да си продаде дизела и сега е пред дилема какво да си купи. Пожелавам на всички ни до няколко години да пускаме теми "какъв нов автомобил да си купя?", но не Дачия или някакви такива производни :)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като почнахте за Дачии-те се сетих за един курс, на който бях. Та лекторът спомена, че Дачия в един момент е била автомобил номер 1 по критерий удоволетвореност от покупката. Сещате се, че немците са предразположени и имат много изисквания към автомобил клас "премиум", за който ще дадат примерно 4-5 пъти повече пари отколкото за Дачия, но малко или никакви очаквания/изисквания към последната, съответно субективната удоволетвореност била по-голяма. :D

 

В този ред на мисли: 

https://www.romania-insider.com/dacia-surpasses-toyota-germany/

https://www.romania-insider.com/dacia-duster-top-suvs-germany/

 

Ако изкарат градска електричка на МНОГО конкурентна цена (в което се съмнявам), както VW "обещават" в последните месеци (безсилен спам в медиите) и аз бих взел Дачия. :D

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам познат, който си взе преди време Дъстер и каза "Ей, родих се с тая кола". Плащаше под 200лв на месец, за всичко и без никакви периферни ангажименти, а преди нея караше Субару Трибека и много си я хвалеше.

Дачията си е феномен, но най ме кефи слоганът им, гласящ че в колата "Липсва само излишното". :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе в "излишно"-то има доста голям субективен елемент. :D

Но е вярно - имат двигател, скорости, врати, седалки, гуми, спирачки, волан и др. неща както всички останали коли ... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 11 минути, dindin написа:

Абе в "излишно"-то има доста голям субективен елемент. :D

Но е вярно - имат двигател, скорости, врати, седалки, гуми, спирачки, волан и др. неща както всички останали коли ... :P

Миналия февруари в Белгията ми се падна рент-а-кар Рено Каптюр - същата "кошница", но с друга "плетка" на купето и интериора, но си имаше и "тъч скрийн брато!" Еми това не е много кола за шофиране, но за предвижване от А до Б става, обаче трябва да си я държиш в пътя постоянно и няма много време да ръчкаш по менютата, така че ... Иначе те посреща като приятел (светва диодите от далече като я отключиш), като излезеш се самозаключва (ако картата ти е в джоба) и има вградена навигация. Това са и плюсовете спрямо вехтия ми Акорд. Минусите няма да пиша, че трябва да усъмна. :)

  • Like 1
  • Haha 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чета темата от ден насам и седя и се чудя, хареса ми че само по пост си проличава 'кой от къде е'. Хареса ми и съждението за субективизма така е няма какво да се изкривява.

 

Моето мнение по-скоро съвпада с това на нашенците, в 105% от случаите бих си взел МПС Н-та ръка. Първо да погледна себе си, активен шофьор съм от 8 години сменил съм 5 коли, имам 2 тежки катастрофи по моя вина и 2те, без жертви за щастие (в първите ми 16 месеца на шофьор)

Пасат Б5 1.9 дизел тотал 

Ауди А4 1.8 бензин тотал

Ауди А4 1.8Т бензин(гас) карах го докато у Столицата млад шофьор (книжка на 9 дни) не ме блъсна на кръстовището на бул Ляпчев с бул. Малинов

БМВ е91 325 их 

Акорд 8 2.2 дизел


8 години 5 коли, ако требе съм честен всеки път като влезна в мобиле или разновидностите му един с един път няма еднакво търсене. Какво се опитвам да кажа, не робувам на марка каквото ми хареса отивам купувам карам жена/телевизор/кола на късмет се избират. Сам за себе си знам, че ако тръгна нова кола да взимам няма и двигателя да съм и изплатил преди да почна да гледам нещо друго.

 

Сега да видим новата кола, колегата @ceco_accord смятам, че е най-прав с твърдението за егото, новата кола първо чеше егото, после всичко останало, смятам че ново МПС показва стандарт на живот преди всичко, а от стандарта се определят вече всичките глезотии за които говори @Veseliq

 

Горе някой спомена Х-пари на месец за нова кола, но не мислиш за нищо, не те интересува нищо - аз лично не виждам причина ситуацията и със старият автомобил да е такава....

 

За жена ми бих взел нова, но за себе си винаги бих предпочел старото Н-та ръка, не знам нямам 30 още смятам че съм зелен, да преваля повече може по друг начин да мисля.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако трябва да обобщя защо сме пред такава дилема по мое мнение:

60% отдавам на ниския ни стандарт и факта, че новите коли у нас са една идея по-скъпи от други държави. 

 

30% отдавам на факта, че е супер евтино да се ремонтира какъвто и да е автомобил в неофициален сервиз(донякъде свързано отново със стандарта на живот) и буквално липсата на реален ГТП, който да не пуска разтропани коли по пътищата. 

 

10% за начина, по който се определя данъка. До момента, в който всяка нова кола под 200 коня не стане с по-нисък данък от която и да е 20 годишна кола, не може да се говори за каквото и да е стимулиране за подновяване на автопарка. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, GeorgiD написа:

 

Моето мнение по-скоро съвпада с това на нашенците, в 105% от случаите бих си взел МПС Н-та ръка. Първо да погледна себе си, активен шофьор съм от 8 години сменил съм 5 коли, имам 2 тежки катастрофи по моя вина и 2те, без жертви за щастие (в първите ми 16 месеца на шофьор)

Пасат Б5 1.9 дизел тотал 

Ауди А4 1.8 бензин тотал

Ауди А4 1.8Т бензин(гас) карах го докато у Столицата млад шофьор (книжка на 9 дни) не ме блъсна на кръстовището на бул Ляпчев с бул. Малинов

БМВ е91 325 их 

Акорд 8 2.2 дизел


 

Ами това преполага добро финансово състояние, от което следва, че би трябвало да можеш да си позволиш нова кола. Разликата е, че в западна Европа тези смени на коли, и притежаването им, щеше да ти излезе доста по-солено от колкото тук, докато новата кола и там и тук са сходни разходи, като тук все пак обслужването в официланите сервизи е по-евтино от там.

Share this post


Link to post
Share on other sites

С две тоталки по твоя вина, това БМВ щеше да ти излезе 5 цифрена сума да го застраховаш в Англия например. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, GeorgiD написа:

Горе някой спомена Х-пари на месец за нова кола, но не мислиш за нищо, не те интересува нищо - аз лично не виждам причина ситуацията и със старият автомобил да е такава....

Може и да е така, но моята практика показва друго.

Разходи нов автомобил:

- плащане месечна вноска

- зареждане гориво

Разходи стар автомобил - закупен на 7г и продаден на 10г:

- първоначално обслужване - ремъци, ролки, накладки, горивен филтър, масло скорости, антифриз и т.н.

- 4 гуми

- 4 свещи

- 4 кабела от бобина до свещи - една скъсана лула при смяна на свещи (продават се само комплект)

- лампи

- чистачки

- гривна АБС

- обновяване софтуера на компютъра, заради "проблем" с ламбда сонда

- три смени на масло - веднъж годишно

- наем на заместващ автомобил, докато колата е в сервиз

- като стана дума за наближаваща смяна на амортисьори и съединител (след около 10-20хил.км), взех решението да се разделим

- зареждане гориво

И двата автомобила имат еднакъв данък в Германия.

 

Преди 10 часа, Cap_Slow написа:

Ако трябва да обобщя защо сме пред такава дилема по мое мнение:

60% отдавам на ниския ни стандарт и факта, че новите коли у нас са една идея по-скъпи от други държави.

Потребител в Тойота форума, който живее в Германия е закупил 2 или 3 нови Тойоти от България, защото в България били по-евтини от тези в Германия.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 33 минути, DTEC написа:

 

Потребител в Тойота форума, който живее в Германия е закупил 2 или 3 нови Тойоти от България, защото в България били по-евтини от тези в Германия.

 

Един колега от старата ми работа пък си поръча от Германия колата и каза, че с доставката му е легнало около 4-5% по-евтино, което не е нещо феноменално, но защо пък да ги дава излишно. 

Отделно пък овърдрайв предлагат услуга да ти доставят върнат от лизинг автомобил и да ти поемат те гаранцията до изтичането на въпросната. Ако не ляга по-евтино кой ще се занимава с тях, вместо да иде да си вземе някое 2 годишно Ауди от Порше или пък БМВ от Дару кар и т. н. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еми, специално на Хондите цените тук са по-високи, но е и въпрос на пазарлък. Аз като "си питах" при тест драйва на новия Сивик 10 1.5 АТ Премиум, ми свалиха 9500лв от цената, а не им беше "черен петък". Другите условия бяха добри + 7годишна пълна гаранция за срока на лизинга. От къде ги вадят тея "резерви"? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля, че всеки тук ако би имал финансовата възможност ще кара чисто нов автомобил. Кой ще предпочете 10 годишен и повече Акорд пред чисто нов такъв на макс. 10 километра ( колкото и да е по-лош в качеството според доста от хората каращи 2-ра употреба ).

Аз ако имам възможност бих си взел 760 LI бензин, а за зимата пак един чисто нов Ленд Круизър или FJ круизър пък нека са лоши или некачествени. Няма как да караш нова кола и каското и да е 500 лева (освен ако не Дачия, но мисля и за нея е 1100-1200 в началото), ако искаш да ти се запази гаранцията задължително я обслужваш в представителството на марката без значение накладки,дискове,масла,ремъци, вериги и т.н. Вярно скъпо е но има един огромен плюс поне за мен - дават гаранция на труд и части.Аз съм фен на чисто новите автомобили - ако не искаш Дачия, например една Кия с 7 години гаранция или дори 5 пак е оферта. Гадното е, че щом я изкараш от автосалона и си олекнал с доста пари, да не говорим на първата или вече на 3-тата, но пак опираме до първото изречение в поста ми. Честно казано бих карал чисто нова Дачия, да не говорим за нов Сивик,Акорд или Камри.

Та както казва моя шеф - новото си е ново.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Живеем в консуматорско общество (глобално погледнато). При наличието на автомобилно свръх производство и всякакви лизингови схеми, всеки комуто е цел "нова кола", вероятно е способен да заделя няколко стотачки месечно за да я има. Дай Боже мнозина да са така, но въпросът с приоритетите пак стои на дневен ред. За "чисто новата" не е важно да е солидна, достатъчно е да е в гаранция прехвърляйки се от нея пак в чисто нова и толкуз! Друг въпрос е самооценката на инвестираното време и нерви и свързването с определен търговец, от който зависи състоянието и. Имат значение и годишния пробег + ползите от него. Не отричам новите, но за мен не е мотивиращо и оправдано 10 000км среден пробег на година на семеен автомобил, за който да лиша фемилито от определени нужди или благинки, инвестирайки ги в показност на жизнения си стандарт. КомбЕто за сега е ОК (да не викам дявола), та смятам ще издържи още някоя годинка, па там ще видим.

Има и междинен подход, който ми изглежда по-разумен от чистак нова колца. Нещо 4-5 годишно (ако требе със заемче под 200лв месечно), читаво като модел и в добро състояние, пак е по-добра сделка, и така също може да се пообнови автопарка в БГ-то.

Принципно, точно този бе главният въпрос на автора на темата. Коя 0-5 годишна колца е достойна да замени сегашната 10-15 годишна Хонда? :)

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цецо, тук не говорим за самоцел или да е някакъв блян новата кола. Говорим за това - отиваш и взимаш чисто нов автомобил, без това да наруши бюджета ти за екскурзии, храна и всички режиини, без да  лишаваш семейството си от нищо, а не покупката на нова кола да е за сметка на бюджета за ток,вода и телефон.Това на Запад а и в някои страни на Изток е лесно постижимо, но спрямо стандарта в Бг доста по-малко хора могат да си го позволят. Говоря дори и на лизинг да вземеш колата, да не е кеш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ама аз против нямам - дай Боже всекиму! Реших че обсъждаме дали си струва, а не колко струва. Принципно стандартът ни на живот не е въпрос за конкретната тема и дори за конкретния форум. Ясно е че мерим старо/ново поради недоимък. Като няма пари, внимаваш, четеш, питаш и пробваш списък с доказали се с времето марки и модели. Като имаш пари - каквото ти харесва от новите, пък после - "каквото сабя покаже".

Не че е показателно, но все пак е статистика:

http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/36486-nai-zdravite-petgodishni-koli-spored-doklada-na-tuv-za-2019/

Предполагам Акорд 8 е нейде между ЦР-В-то и Сивик-а.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно "колко струва", ще видим напролет, дали това http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/36520-mitata-za-iaponskite-koli-i-chasti-okonchatelno-otpadat/ решение ще окаже позитивно влияние на моделите на Хонда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кой модел Хонда се произвежда в Япония и внася в Европа?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има места по света, където е под 2 пъти по-скъпо да караш нова кола спрямо нещо по-старичко, особено пък премиум старо. 

Лигично е когато лизинга ти е $230 на месец при buy back на старата ти кола, труда на час е супер скъп, никой не се занимава да рециклира и да ти слага части втора ръка(щото после ако се пребиеш някъде можеш да го държиш отговорен) да караш нова кола. 

Тук може да ти легне от 3-4 до 10 пъти по-евтино да си караш старата количка, съответно си караме старите колички. Не виждам и някой да прави нещо по въпроса. 

Нито данъците вдигнаха на старите коли, нито толкова облекчиха на новите. ГТП никой не смята за необходимо да затегне, вноса на стари бръкми си продължава. Вдигнаха еко таксата с 50лв и тва им беше великото решение на проблема, все едно има и един човек, който ще си каже "Ей дай да си взема по-нова кола, че с тая еко такса от 350лв ще ме разорят" 

 

Някаква помощ от държавата да си купиш електрическа кола - мне. 

 

Някакъв бонус ако си вземеш хибрид - 5 години без данък и уж безплатно паркиране в сините зони, ама като знам какви галфони работят там нищо чудно нон стоп да имаш разправии. 

 

Бонус, че караш на газ - мне. 

 

Въобще тази държава е толкова забатачена, че ей сега да я поемат кадърни и независими хора още 10 години няма да могат да я оправят, а сегашните да чакаме да направят нещо смислено е като да чакаш писмо от умрял. 

Навсякъде цари тотална некомпетентност, във всеки аспект нещата се диктуват от различни лобита. Оправия не виждам, само празни надежди. 

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еми, докато жълтите ни жилетки стоят по багажниците, все така ще е. Отколешната по тея земи поговорка "интереса клати феса" не е случайна и характеризира и управниците и нас. :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е да излезем на протест за по-високи данъци ли :D

Вероятността да ни е последния такъв клони към 100%. Имай предвид, че поне 70% от хората ги устройва напълно данъка им е да е 30лв, гражданската 160лв без значение колко нарушения или птп-та имат и глобите за превишена скорост да са по 80-100лв ако ги платиш в срок от 2 седмици и т. н. 

Да минават ГТП без значение състоянието на колата им. 

 

Това, че утре някой с 30 акта и 5 птп-та, с 10 годишни галоши ама Мишлен и без накладки може да убие детето ти, на никой не му дреме, ама до момента, в който не се случи. 

Или пък докато не се начукаш в някоя верижна катастрофа, заради разлята нафта от някой, който нямал възможност да си ремонтира колата. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, DTEC написа:

Кой модел Хонда се произвежда в Япония и внася в Европа?

Новото CR-V. Друго за момента - не. Може би това ще се промени

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема е, че аз изгубих вяра в този принцип, че промяната започва с нас самите. Едва ли не, ако ти правиш всичко както е редно, нещата лека полека ще се подобрят и всички ще постъпват както трябва. 

Що се касае за шофирането, няколко прости примера - никога не съм си позволявал да карам в аварийната лента, но винаги когато съм попадал в задръстване тя е пълна. 

6 години шофиране в София, 2 от които всеки делничен ден, освен инцидентни случаи преди години или на непознато място пак в много редки случаи, завой през неправилна лента на светофар не съм правил. За сметка на това всеки път на Гешов или левия към бизнес парка ставам свидетел именно на това. Дори мисля, че проблема се задълбочава. 

Технически неизправна кола не съм шофирал, нито такава с гуми за боклука, но с такива коли е пълно. 

Така е и във всеки един друг аспект според мен. 

  • Like 2
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×