Jump to content
CARPERA

Повече Ah за зимата подготовка уплътнения врати

Recommended Posts

Моята избер е този акумулаторэ YUASA 52Ah 480 A повече ампери и повече стартов ток от нормалните влагани в колата и най доброто което може да се сложи от YUASA впредвид мястото но може да изберете и друга марка но с тези габарити Размери (Д,Ш,В) 207x175x190 мм определяща е широчината от това няма накъде повече,ефекта осезаемо по-енергично въртене на стартера,

hfhfgh.thumb.jpg.26afcf8d1f0c62403ba77fd37519e210.jpg1407954586_viberimagecncnc.thumb.jpg.c26185e2e9316dea533f0ddc1db8588e.jpg

Това е акумулатора

http://akumulatori.bg/335/Product/1437/YUASA 52Ah YBX5012

Парва се демонтира стария и шината отгоре вече е неизползваема за да не прече се демонтира шината от страни

тази361007891_viberimagehhghgh.thumb.jpg.2952634436a803e2885e059ccfaf62fa.jpg

Зда да влезе новия аз исползваш дъска дебела 2 см изрязъна по дъното на новия като подложката която е тип ваничка от стариа съм оставил ето и дъската

hhhhfh.thumb.jpg.16b5a5073fc64eee29ba72fabb95068e.jpg

изрязана в показания край за да влезе в ушити които леко натиснах встрани от старата планка,също тази скоба трябва да се изкриви леко напред

970520958_viberimagehghhhh.thumb.jpg.b56c74d48cc8eea1dcd754c2237c15e9.jpgза да влезе акумулатора

Поради факта че се изпалзва друг тип акумулатор трябва да се завъртят и болтовете на клемите гайките да сочат навън

1743083288_viberimagehdfhdfhf.thumb.jpg.6f414656e5410ed0786233f1b10a526c.jpgjfgdfdfh.thumb.jpg.5ac830b8271bc0ef7b30564f6183d115.jpg

След почистване добре с шкурка клемите отвътре и леко полюсите на акумулатора до блясък се закача новия.

За да е изправен и зареден винаги акумулатора зимния период минимум 1 път в месеца сваляне и зареждане с мултипроцесорно зарядно бюджетно от Кауфлан и Лидъл по на 30и няколко лв.

старите руски или хом меид зарядни ефекта като забравиш акумулатора е презаряд и скасяване живота му.Новите след зареждане спират и зареждат акумулатора с точно толкова ампери нужни му,ако купувате нов също го дозаредете веднага щом ви попълнят гаранциата и ви замерят динамото което за да зарежда трябва да отдава от 14,2v .

Защо трябва да се сваля и дозарежда това зависи от циклите ви на каране или просто казано за да получи тока отдаден при сутрешните запалвания и да се зареди ви трябва минимум 100км и въпреки това той не се зарежда 100%,това е от личен опит стария при свалянето и замерване на стартовия ток от 400сс беше паднал на 350ссза 4 год при замерването в магазина момчето не повярва че е стар .Проверява са с този уред за измерване и тестване наличен в повечето магазини

341264937_viberimagefgfdgdf.thumb.jpg.a09da6c9b04b2db20c58ee36950d7de1.jpg

Зимата всеки е имал неприятното сутрашно отваряне на вратите и залепване на уплатнението за да нестава така може да направите това купувате този фракон силикон спрей

500735508_viberimagehhdhdhh.thumb.jpg.3770c47faa785777bbc8761745b551c0.jpg

избирате си един слънчев ден като днес отваряте всичко врати и къпака почиствате с навлажнина кърпа от праха уплътненията и напръсквате обилно свършва един флакон за цялата кола ето го ефекта много меко и уплътнение което няма да залепне в студа изпробвано много години назад,ако има слягане на уплътненията оставете колата колкото се може с отворени врати на слънцетака третирани уплътненията

hghh.thumb.jpg.e4592fbe39059466ea179f54919613b6.jpg

Ако остане в флакона силикон става перфектно да напръскате таблото става като ново

1964941070_viberimagejgjjfghghhh.thumb.jpg.52d9f509c10a0b5efda3963b0d061b98.jpg

Накрая всяка врата долу в двата ъгъла има отвори за изтичане на водата просмукала се през уплътнението на прозореца почистете ги, аз изполвах тел ето как и наистина двата бяха запушени с прохоляк превърнал се на кал.

848176129_viberimagehgghghh.thumb.jpg.40df21f41d1756119da1d00791deb961.jpg276101526_viberimagenhgng.thumb.jpg.9e8c473f7586a03e4bac9c70e7a77392.jpg

Дано съм бил полезен на някой.:honda:

 

Ето как стои новия

dhfgfgdg.thumb.jpg.86e144879f8496af206fe1463e01cb5b.jpg

Да не забраваме че уплътнениа има и по предния капак и задната 5та врата също и да смежем всички панти на вратите.

 

Редактирано от CARPERA
  • Thanks 2
  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поздрави за темите, обясненията и снимките на колегата! :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 28.10.2018 г. at 14:17, CARPERA написа:

 

.......За да е изправен и зареден винаги акумулатора зимния период минимум 1 път в месеца сваляне и зареждане с мултипроцесорно зарядно бюджетно от Кауфлан и Лидъл ....

 

.....ако купувате нов също го дозаредете веднага щом ви попълнят гаранциата......

 

......Защо трябва да се сваля и дозарежда това зависи от циклите ви на каране или просто казано за да получи тока отдаден при сутрешните запалвания и да се зареди ви трябва минимум 100км и въпреки това той не се зарежда 100%,това е от личен опит.....

 

 

Колега, доста си пописал и сигурно за себе си, си прав, (предполагам така ги разбираш нещата - в което няма нищо лошо)  но с повечето от написаното не съм съгласен. 

 

Горе съм ти извадил, само няколко цитата, та:

- Казваш, че зимата минимум 1 път месечно трябва да се зарежда акумулатора, а колко е максимума според теб - всяка седмица, или всеки ден?:)

 

- Купувам си нов акумулатор, бият ми печата на гаранцията и веднага тичам да го зареждам - трябва да ме стяга шапката, или да ми хлопа дъската, за да го направя това. :D

 

- За да получи тока отдаден при сутрешните запалвания, (обикновено е едно - освен ако не си играеш на пали/гаси)  не е необходимо минимум 100км. за да се зареди, а доста по-малко , даже да не кажа, че са му достатъчни няколко минути работа и си е ок - това от моя опит и не е задължително да си съгласен.

 

Последно:

- Че е малък акумулатора на въпросната кола, да кажем че съм съгласен, но има една приказка -" ЯпонецО го е измислил и сметнал" ,  та за какво са ти тези повече ампери и повече пусков ток, все едно караш стар атмосферен дизел, от миналия век?

 

- И след като премахна шината за закрепване на акумулатора, страничната шина и изкриви ушите, за да си сложиш дъска във ваничката,  как го закрепи/обезопаси, или кабелите ще го държат? 

 

п.п. Карайте си колите и си оправяйте жените, а не се занимавайте с безсмислени неща. 

 

п.п.п. Забравих - нищо лично но имам една молба към теб:

- въпреки че сме автомобилен форум, постарай се малко по-грамотно да пишеш, че на моменти едвам схващам за какво става въпрос.

Редактирано от Emicha
Допълване
  • Thanks 3
  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

За съжаление не мога да си редактирам мненията тази опция изчезва след определено време.Ако съм накърнил твоите правописни устои заповядай в литературния форум

Единствено съм премахнал шината отгоре,страничната щина си стои ако си направиш труда да видиш снимката последната тя е там,и акумулатора е укрепен.

Минимум веднъж на месец ако е студен ,и карате къси разстояниа от 5 км , може и два при много под 0та, ако не искате да си подържате акумулатора може и никога да не го правите.

При  покой в акумулатора се утаява електролита  познай какво остава отгоре и как това се влияе от минусови температури,само тава че батерията е изложена на студ я скапва.

Сутрешните запалваниа не визирам едно а примерно цял месец палене сутрин при минусови температури при което след запалване работят,чистачки,подгрев задно стъкло и огледала вентилатор парно,фарове и тн.

Акумулатора в 1 ген е 45 амперов с 330стартов ток както виждаш не съм сложил нещо 100 а а  52 което е можеш да сметнеш с колко повече.

Ако си карал 1 ген щеше да знаеш че при студено време се появява дефицит от малко повече мощ.

Колко пъти като купува акумулатор накара продавача да ти разчете топлия печат да видиш кога е произведен същия,при този складов престой се губи даста от тока в него,естествено продавача няма да ти каже че ти продава най-стария .Личен опит когато съм ги зареждал след покупка влизат в тах доста ампери .

Когато купувате акумулатор поне накарайте да ви го замерят няколоко от избраната марка и според таблицата изберете.

ето таблица да знаете колко трябва да показва нов

1282795549_viberimage5464646.thumb.jpg.a941190808c1b646744ee58e318539ae.jpg

 

Всичките мои разсъждения  не са задължителни но както писах свалената батерия от мен е 95% като нова за 4 год експлоатация с точно тази поддръжка.

Ако не ви се занимава да карайте колите и не правете нищо по тях може и така.

Не задължавам никой с това което съм написал.

Редактирано от CARPERA
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, CARPERA написа:

 

.......Ако съм накърнил твоите правописни устои заповядай в литературния форум.....

 

Ааа.... не се притеснявай за мен , притеснявай се за всички останали които четат форума.

Правилното писане, е въпрос на уважение към четящите колеги, ако разбираш какво искам да кажа.

Да, наистина, всеки може да сбърка нещо елементарно в бързината - което е простено, но неграмотното писане и изказване, не го приемам.

Толкова по въпроса за литературния форум - надявам се да си вземеш бележка.

 

Цитат

....Минимум веднъж на месец , ако е студен и карате къси разстояния от 5 км. , може и два при много под 0-та, но ако не искате да си поддържате акумулатора , може и никога да не го правите....

 

Карам изключително на такива къси разстояния, също при студени месеци, на парно, фарове, радио, чистачки и други щуротии и повярвай, всички акумулатори които съм купувал, са изкарвали минимум по 5/6 години, като през времето на експлоатацията им, съм ги зареждал не повече от 1 или 2 пъти и това за целия период . 

 

Цитат

.....Акумулатора в 1 ген. е 45 амперов с 330_стартов ток и както виждаш , не съм сложил нещо 100 а а  52 , което е можеш да сметнеш с колко повече е.

 

Мога да сметна естествено, а и не казвам че си сложил 100 Ah. , но ти знаеш ли колко ампера харчи твоя стартер за запалването и можеш ли да сметнеш примерно, за колко време акумулатора ще си възстанови капацитета?  Ако успееш да разгадаеш това, ще видиш че тези упражнения с по-големия акумулатор са безсмислени, иначе от повече глава не боли - но не всеки път.

 

Цитат

.....Колко пъти като купува акумулатор , накара продавача да ти разчете топлия печат , за да видиш кога е произведен същия, защото при този складов престой се губи доста от тока в него,естествено продавача няма да ти каже , че ти продава най-стария ....

 

Не е задължително, някой да ми разчита топли, студени или други печати, защото и аз мога да го направя. 

Освен това, винаги когато купувам акумулатор, преди продавача да го монтира на колата, го замерва пред мен и виждам показанията му.

Последните 20/25 години години, за всичките ми коли,  съм купувал акумулаторите от едно и също специализирано  място /и то проверено/ , а не от големите вериги магазини , или от хипер/мипер и така нататък хранителни стоки .

 

Цитат

..... но както писах , свалената батерия от мен  е 95% като нова , за 4 год. експлоатация , с точно тази поддръжка.....

 

Последния акумулатор които смених преди 2 месеца, изкара точно 5 години и 1/2 месеца , със само 1 дозареждане преди 2 години. Два месеца преди да "умре" , минах профилактично да го погледнат и замерят в магазина от който ги купувам и показанията му бяха на 85% от нов. Е да ама, след два месеца от раз каза не  и се предаде - така свършват истинските  и качествени акумулатори.

Купих си нов от същата марка за 150 лв. и живота продължава без излишни упражнения и натоварвания.

 

Дано ме разбереш правилно, но ако те влече - продължавай да робуваш на някакъв акумулатор години на ред и то за някакви си 150 лв.

Успех с поддръжката.

  • Thanks 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да явно си имал тежък ден и си решил някъде да изпуснеш енергията.

Моля те не го прави в мои теми създай си такива твои.

Незнаех че има литературен модератор ако си такъв свърши си работата и редактирай наистина всички теми.

Както написах никой не е длъжен да прави това,да се съобразява с поддръжка и тем подобни.

Quote

то за някакви си 150 лв. 

Може да последва твоя пример , 150 лв явно не са пари за теб продължаваи да ги даваш.

Тези пари са много за мен и вместо да ги дам в магазина предпочитам да не робувам на мързела.

Quote

Не е задължително, някой да ми разчита топли, студени или други печати, защото и аз мога да го направя. 

Щом го знаеш това осветли ни незнаещите как да ги разчитаме при марките акумулатори.

 

Quote

Освен това, винаги когато купувам акумулатор, преди продавача да го монтира на колата, го замерва пред мен и виждам показанията му.

Хубаво че ги виждаш и какво трябва да се гледа неказваш.Забравих вече имаш таблица може да погледнеш там и да свериш дали си гледал това което трябва.

Quote

Последните 20/25 години години, за всичките ми коли,  съм купувал акумулаторите от едно и също специализирано  място /и то проверено/ , а не от големите вериги магазини , или от хипер/мипер и така нататък хранителни стоки .

Извинявай ние неграмотните хора се подвеждаме от реклами и промоции в тези хипер/мипер маркети и пазаруваме там.

Не каза дали си карал 1ген. и знаеш какво става през зимата с нейния акумулатор.

Дано ме разбереш правилно.

Очаквам да редактираш темите тук в форума може да започнеш веднага.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак тежък ден - не бих казал, но натоварен да. И то защото много ме "мързи".:)

Нито съм модератор нито литературен такъв - уважение Санчо, уважение трябва, и предполагам си го разбрал вече, защото:

- Изглежда има ефект от забележката ми за правописа ти и ти благодаря за старанието което си положил в последния си  пост , написан поносимо за разбиране. Остава малко да се постараеш и с:  - , ! ? " и си ти.

Също, относно последния ти пост и нещата за които си писал, не смятам да ти отговарям, защото не виждам ? , а и да имаше, няма нужда да се хабя напразно - ти си ги разбираш нещата.

 

п.п. Ако бях модератор и трябваше да редактирам тази тема - направо бих я изтрил.

Супер безполезна е според мен., а и предполагам за 99% от четящите тук.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не само тази

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

Също, относно последния ти пост и нещата за които си писал, не смятам да ти отговарям, защото не виждам ? , а и да имаше, няма нужда да се хабя напразно - ти си ги разбираш нещата.

Да много  по-лесно е да критикуваш а когато трябва да кажеш нещо или да разясниш ти какво си написал явно не можеш.

Quote

п.п. Ако бях модератор и трябваше да редактирам тази тема - направо бих я изтрил.

Супер безполезна е според мен., а и предполагам за 99% от четящите тук.

Явно затова не си модератор доста хора са я чели и кой е намерил ползата незнам явно само ти  не си щом е така подмини темата.

Щом не си модератор спри да се държиш като такъв има  хора на тези длъжности.

Пак те питам колко 1 ген си карал и знаеш за проблемите и зимата за да даваш адекватни мнения по темата.

 

Колега vespa

Дай да видим твоите теми които не ги намирам та да преценим какво полезно си казал ти в този форум.

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е добре да се заяждате. Не ми е приятно като чета такива неща, а и форумът не е за това!

Иначе съветите на колегата CARPERA относно акумулатора са доста ценни, точни и напълно верни! Таблицата от снимката - също!

Да, трябва да се помисли за укрепването. Не е добре да се оставя свободно стоящ.

Като купите нов акумулатор, задължително го заредете! При престоя по складовете му е паднал заряда.

Хубаво е да дозареждате акумулатора по възможност веднъж месечно. И не само през зимата.

Така ще изкара повече години.

 

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov , далече съм от намерението да се заяждам с колегата, с теб, или с някой друг.

Форума е обществен и отношение по въпроса може да вземе всеки.

Моето мнение съм го казал и не държа някой да е съгласен, но не обичам пък някой друг, да ми налага и неговото "уж правилно" а да не вникне и грам, в написаното от мен.

Колегата е свободен да прави с колата си каквото иска, да лежи под, над, или в нея 24 часа в денонощието, да и робува както си иска и никой не го спира. Ама да ме убеждава в измислени неща, как трябва да си зареждам акумулатора поне по един , а за по-добро няколко пъти в месеца - извинявай няма как да стане.

 

Извинявай директен въпрос към теб / ама честна пионерска:)/  - ти колко пъти си зареждаш акумулатора на месец, щом и според теб е правилно?

 

 

  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последният акумулатор беше 55Ah, каран 6 години главно на къси разстояния.Никога не е зареждан, разреждан или дозареждан.Проблеми при + 35 и - 15 градуса не е имал.Просто спря в един момент и до там.Мен лично не ме интересува като купувам нов акумулатор колко е зареден.Има гаранция 2 или 3 години и ако излязат грижи с него бих го върнал но до този момент не съм имал случай на такъв, който не си е изкарвал гаранцията.Това да го меря като е нов не виждам никакъв смисъл.Друг е въпросът, ако автомобилът не се кара по-дълго време но при ежедневно ползване не вярвам читав акумулатор да даде ядове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Emicha написа:

Извинявай директен въпрос към теб / ама честна пионерска:)/  - ти колко пъти си зареждаш акумулатора на месец, щом и според теб е правилно?

Честно да си кажа, до преди година го зареждах къде веднъж месечно, къде веднъж на 3 месеца. Както ми позволява свободното време, а и условията.

Нямам гараж, колата е пред блока, в малка квартира съм и нямам тераса, и т.н. Тази година съм го зареждал точно два пъти. Веднъж пролетта и веднъж в началото на октомври. Като последният заряд въобще не ми хареса как протече.

Акумулаторът е бош силвър S4. Януари месец ще стане на 5 години. За сега върти, но го усещам, че при минусови температури "ще сгъне плочите"...

Масово по форумите реват от тия акумулатори, че си изкарват гаранцията 2г. и до там. Ама нито зареждат, нито поддържат и затова.

При мен изкара доста повече.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Emicha написа:

 

п.п. Ако бях модератор и трябваше да редактирам тази тема - направо бих я изтрил.

Супер безполезна е според мен., а и предполагам за 99% от четящите тук.

 

Това малко по твоята градина са камъните.Като ти беше предложено мързела пак беше фактор.

Темата остава! Безкрайно удоволствие ми е да те чета....все едно аз пиша :)

В никакъв случай не критикувай колегата Carpera. Обяснявам : Нов член на форума,чете ,пише ,бърка ,поправя се и т.н...с две думи мисли ,учи се ,старае се и след известно време ще е за пример.Дай му време и шанс.Какво по-лошо може да се случи от тук нататък ? В най-лошия случай Japanese Fever 2 :)

  • Like 1
  • Thanks 3
  • Haha 2
  • Confused 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Последно:

- Че е малък акумулатора на въпросната кола, да кажем че съм съгласен, но има една приказка -" ЯпонецО го е измислил и сметнал" ,  та за какво са ти тези повече ампери и повече пусков ток, все едно караш стар атмосферен дизел, от миналия век?

 

Да наистина го е измислил и това не е 45ah ето го в ръководството преведено на руски пише точно и ясно 55ah-решението на нашия спор.

Untitledjhhgghhkk.thumb.png.185db120b567eca873769227a889bfb7.png

и са намерили кой да им го направи

Untitledfhfdhfdh.thumb.png.6270f23353424317ec699306e15148ed.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Междувременно в оff-road форума:

 

https://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=230583&p=3383568#post3383568

 

Carpera, може ли да Ви задам един въпрос?! Къде е задната Ви скорост? А спирачката?

 

Редактирано от kalintry
  • Thanks 1
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

Carpera, може ли да Ви задам един въпрос?! Къде е задната Ви скорост? А спирачката?

На доброжелател ли се правиш или просто на сиирджия????

Прочети поста ми преди твоя това ти е отговора.

Мисля че темата се изчерпа.

Редактирано от CARPERA
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, kalintry написа:

 

Междувременно в оff-road форума:

 

https://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=230583&p=3383568#post3383568

 

 

И там ли сме се проявили?!:)

От "мързел" :), не ми остава време и не бях влизал там повече от месец, но не съм изпуснал много.:D

 

Обаче там модераторите не си поплюват много, много, за това си уважавам нашите :thumbs1:  "налегам си парцалите " и повече се задържам тук - ако не за друго, поне  да си почешам езика,от време на време. :lol:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

 

Темата е изчерпана ЗА ТEБ CARPERA, с главни букви защото те имитирам как пишеш, но за нас сега започва. Разрешено лично от Markony. 

  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Темата е изчерпана ЗА ТEБ CARPERA, с главни букви защото те имитирам как пишеш, но за нас сега започва. Разрешено лично от Markony. 

Еха мишоците откъде изпълзяха дай да видим на теб какво ти разреши Markony.

Щом ще казвате на черното бяло може да започнем темата наново,да видим кои сте Вие или си само ти vespa не мога да си хабя за теб главните букви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Такааааа,

За тези които не са чували - преди да яхна 2-ра генерация CR-V имах 2бр. 1-ва генерация CR-V JDM.

Та едното от тях (не помня кое) беше с нек'ъв японски акумулатор 35 амперчасов.

Палеше си на пушка.

И в ръководството на японски си пишеше, че акумулатора трябва да е 35Ah.

 

Това последното (за японското ръководство) не е вярно, просто такова не съм имал. 

Написах го, защото по-горе беше сложен край на спора с написаните в руското ръководство 55Аh. Това, добавено към 35-те Аh в моята JDM-ка, породи в мен няколко въпроса:

 

Е ли възможно руснаците да са "превели" капацитета на акумулатора съобразено с тяхната люта зима?!

Какво пише в английското ръководство?!

Какво пише в канадското ръководство, на френски обаче?!

 

И не на последно място:

Някой знае ли от какъв език е преведено руското ръководство?!

 

п.п. Емич,

Чети бе човек, четИ!

'найш ли, как ме изненадА като прописа тук.

Викам си, Тоя па на к'ъв се праИ, тук пише, а в офроуда си мълча цели три страници?!

 

п.п.п. Маркони,

Помисли си пак за предложението на Емича.

 

edit:

Докато писах се е появил нов пост в подкрепа на последния ми послепис :D

Редактирано от Krasi-mir
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стартера на тва ЦРВ харчи дърпа макс 200 ампера пиково, иначе е 1 kW.

Акумулаторът според сервизното е 12 V, 36 AH/5 HR

Алтернаторът пълни 90 ампера при 6000 оборота.

Вадете елките и смятайте. :D

 

image.png

 

Да го свалям всеки месец, че да го зареждам? Ами ако се кара на 5 км всеки ден в минусови температури - може.

Не е само до зареждане обаче, ако е стар акумулаторът може да се обслужи - дестилирана вода, електролит, зареждане с малък ток ...

Има и друга тема, там сме обсъждали акумулатори.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоз наистина няма спирачки. Мarkony дръпна му ръчната, моля те. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега в темата ,мисля че всички са прави с мненията си ,въпрос на гледна точка е .Ако искаме да се презапасим с енергия в случай на необходимост ,добре е голям капацитет ,иначе да ,японеца си е пресметнал нормалните  ел разходи и е препоръчал даден капацитет .Има и още нещо ,големия акумулатор ще издържи повече време ,понеже се товари по-малко при стартирането и износването е по-малко .

  • Like 1
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Markony написа:

.......В никакъв случай не критикувай колегата Carpera. Обяснявам : Нов член на форума,чете ,пише ,бърка ,поправя се и т.н...с две думи мисли ,учи се ,старае се и след известно време ще е за пример.Дай му време и шанс....

 

Бранко, въобще не го критикувам, разбирам го даже, вярвам в него и съм сигурен, че ще стане за пример / това сериозно го мисля - няма човече нали/.

А това че той скача на гюрултия, когато се опитвам да изкажа моето мнение или виждане и да го поправя за някои дребни неща, като например това:

Цитат

 .....щом ви попълнят гаранциЯта и ви замерят динамото, което за да зарежда трябва да отдава от до 14,2v .

 

( CARPERА - нямаш динамо , а  алтернатор  /по-модерно звучи/)     - си е за негова сметка.

 

Обаче, не съм съгласен с това:

Цитат

.....Какво по-лошо може да се случи от тук нататък ? В най-лошия случай Japanese Fever 2:) 

 

Japanese-то, може и да си има трески за дялане, но за мен е Пич и когато иска , пише стойностни неща и помага .

Просто няма място за сравнение.

...............

 

Цитат

.....Carpera, може ли да Ви задам един въпрос?! Къде е задната Ви скорост? А спирачката?

 

kalintry - не се хаби, няма да вдене.

...............

 

Цитат

п.п. Емич,

Чети бе човек, четИ!

'найш ли, как ме изненадА като прописа тук.

Викам си, Тоя па на к'ъв се праИ, тук пише, а в офроуда си мълча цели три страници?!

 

Краси - четИ, четИ - ама "мързел" бе брат :).

 

...............

 

Цитат

......Вадете елките и смятайте. :)....

 

Дани - ти ли не разбра ли , че "ме мързи":)

 

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С градския не се познаваме май ,Добрич знаете голям град -мегаполиса на балканите  и не се знаеме всички ,не е от нашия блок  ,но така или иначе се е постарал  човека все пак да помогне с нещо .По темата -какъвто и акумулатор да търсите,в никакъв случай не купувайте МОНБАТ -правят ги в нашия град ,няма такъв боклук никъде по света ,не се подлъгвайте по намаленията или промоциите за тази марка -ще съжалявате много ,още като нови са боклук и не отговарят на обявения капацитет,саморазряда е убийствен за съвременен акумулатор ,гаранционна замяна е почти невъзможна -трябва напълно да е умрял иначе не сменят ,само ви го дозареждат срещу плащане от ваша страна и след два дена пак няма ток да запалите .Всяка западна батерия е добър вариант -Монбат са дъното на всички дъна в класациите ,ами българска работа ,едно време нашия СТАРТ какви акумулатори правеше ......Сега само можем да си мечтаем за такива .

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, искам да помогна, но то не е лесно.След като от 4 до 6 сутринта редактирах постове на колегата Carpera леко се поизморих.

Ще се пробвам през уикенда да мина навсякъде и да оправя това творение.

 

До колегата CARPERA:

1.Първата ти задача е да се свържеш с приятел,който поне малко разбира от Уиндоус и да го помолиш да активира всички възможни редактори и кредори по браузерите ти.Същото ако може и за телефона.

Ако нямаш приятел попитай в някой форум,но не в този.Защо не в този>виж т.2

2. Прочиташ правилата на форума.Ако не са ясни ги прочиташ пак.

Правописа е жизнено важен за едно общество и ако искаш да си пълноценна част от него ,а не си имал възможността да го научиш в училище-сега му е времето.С две думи: ако видя още една правописна грешка в твой пост получаваш месец почивка.

3.Уважение към колегите.Тук е като в детската градина :Аз уважавам теб-ти мен.

4.Технически въпроси: Ограничаваш полезните си теми с модела ,който ползваш. Знам ,че си мислиш : "Аз съм технически грамотен".Оценявам това ,че искаш да споделиш знанията си с колегите, но една информация е ценна ,когато е вярна. Дори облечена с картинки една лъжа си е лъжа.

5.Наблегни на четенето и ученето.Форума е доста стар, доста неща вече са говорени и писани.Ползвай търсачката. ЦРВ 1 е 20 годишен модел и почти няма проблем ,който да не обсъждан.Преди да пуснеш нова тема провери ,дали си първия със съответния проблем. Ако е така си Добре дошъл!

6.Хумор,черен хумор,селски хумор,алегория,хипербола,подигравка и т.н. Внимателно с тези похвати! Интернет пространството е свикнало с мнения позоваващи се на това ,че този с който комуникираш не ти вижда физиономията и няма как твоите мимики да са видни, Една дума тук може да се тълкува по 3-4 начина .Един обиден ,друг подигравателен,трети снизходителен. Няма нужда от това! 

 

Надявам се с тези насоки да ти помогна и да станеш полезен за всички нас.За да предотвратя първата ти реакция:

ВАЖНО:Споренето с модератор и администратор  не е здравословно!

  • Thanks 4
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

По темата -какъвто и акумулатор да търсите,в никакъв случай не купувайте МОНБАТ -правят ги в нашия град

 

В нашия град правят само големите акумулатори,тези за леките автомобили идват от Монтана сърди се на тях.Според мен няма лош акумулатор има лошо обсужване.

Quote

4.Технически въпроси: Ограничаваш полезните си теми с модела ,който ползваш.

Това важи за всички които са писали тук колко от тях са карали модела зимата с малкия акумулатор.

 

Quote

Не е само до зареждане обаче, ако е стар акумулаторът може да се обслужи - дестилирана вода, електролит, зареждане с малък ток .

Изчезнаха тези хубави акумулатори обслужваемите и с новата технология Са/Са не се реши напълно проблема с изпаряването на водата.

Доливаме дестилирана вода примесите в другите типове води са нежелателни в батерията ,електролита се сгъстява като  водата се изпарява,това е липсващата съставка за доливане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,нарочно оставих темата отворена.Желая да добавя информация и всеки сам да прецени кое,как и защо.Постарах се да направя измерванията при еднакви условия:

Студен двигател,батериите не са зареждани цяла седмица.

Режим 1 -веднага след запалване без консуматори

Режим 2 -5 секунди по-късно с включени фарове,климатик и вентилатор на парното.

 

Натоварване на алтернатора %:

 

 Батерия                                                        Без консуматори         С консуматори        Напрежение

Honda 48 Ah 420 A                                                 26,7%                             61,2%                 14,07/13.97 В

YUASA 52 Ah 480 A                                                 36,9%                             68,6%                  14,07/13,88 В          

 

 

 

IMAG3903.jpg

IMAG3904.jpg

IMAG3906.jpg

IMAG3905.jpg

IMAG3907.jpg

  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какъв извод да си направим ние сега? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.11.2018 г. at 18:23, vespa написа:

И какъв извод да си направим ние сега? 

Хонда правят добри акумулатори!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.11.2018 г. at 18:23, vespa написа:

И какъв извод да си направим ние сега? 

 

Еми, нека автора на темата да го направи - за нас непросветените :rolleyes:?

 

п.п. Това горното - без "шеги и закачки".

  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Vancho написа:

Хонда правят добри акумулатори!

Не, правят калпави алтернатори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда нито правят акумулатори, нито алтернатори. :D

  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е точно!

По-малкия акумулатор (с около 10%) консумира около 10% по-малко енергия от алтернатора.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, изводът е, че японецът навремето го е изчислил точно и “малкият” фабричен акумулатор е достатъчен за нуждите на Хондата? :D

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,извод да си направи всеки за себе си.Моите джокери са в посока използване на автомобила.Ако се ползва в градски режим -къси пробези не е удачно да се ползва голям капацитет.Напрежението на заряд е по-малко и за кратко време на зареждането си, батерията остава недозарадена.

За дълги пробези голямата батерия ще успява да се зареди и след това ще има по-голям резерв от мощност.

Голямата батерия видно увеличава разхода и натоварва ремъка и самия алтернатор.

С 2 думи минусите са колкото плюсовете.

  • Thanks 3
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да си призная,като купих колата (Италианка) бях решил да сложа по-голям акумулатор,но ме разубеди алармаджията да съм карал до дето изкара Banner-а  и той изкара 8 години до миналата зима ,когато щерката забрави осветлението в купето цяла нощ на най-големия студ.Да призная също,че от край време през няколко месеца разхлабвам клемите на акумолатора и ги развъртам на място без да ги свалям ,защото ме мързи после да настойвам радиото.....:punk:

Редактирано от nag
  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със интерес прочетох поста . Но имам едно питане ,карам црв1 128 контета, от както дойде студа студеният старт е много тегав, измерих ампеража 14.2 на акумулатора на студено. Това признак на тръгнал акумулатор ли е . На топъл мотор пали без проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тони, япончето е сложило "малък" акомулатор плюс редуктор на "малкия" стартер.

Значи, освен "голям" студен двг имаш и студен стартер със студен редуктор, и замръзнала грес в него (евентуално ръжда). Е как да не му е тегаво на акомулатора?!

 

Дали е тръгнал, не знам.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×