Jump to content
Sign in to follow this  
Richard

Да обсъдим и другите марки

Recommended Posts

Здравейте колеги, 


Аз мога да споделя от лични автомобили (освен Хонда) съм имал Мицубиши Галант 2002. Работен кон, толкова работа ни вършеше за семейна кола. Никога не ни е оставяла на пътя и заради 6-те цилиндъра не се усещаше ако е натоварена с багаж и хора. Основния проблем беше ръждата. 

От служебни: (поне каквото помня или ми е направило впечатление)

- Тойота Корола 1994 1.4 (газ) - много издръжлива кола, лека и маневрена. Нямаше никакви екстри, но пък беше толкова приятна и широка. 

- Фиат Браво ~1994 1.4 (метан) - много неприятна кола, постоянно нещо не и беше наред. Може би и беше взет живота вече, не знам. Нищо особено като возия или управление, нямаше никаква мощ(може би заради метана). 

- Шкода Руумсър 2007 1.4D (нова, от магазина) - като всяка нова кола е много приятна. За мощноста си вървеше добре, беше комфортна, и имаше голям багажник. За около година я карахме, не ни се наложи да правим нищо по колата, а знаете по-колко км. се карат служебните коли. 

 

А аз пак се върнах на Хонда, защото усещам един финес в марката, който ме дърпа обратно. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 21 часа, note написа:

Е, няма пълно щастие. Тая зима беше добре, но не валя и много сняг. С нови гуми, осторожно шофиране, бутона SNOW и избягване на непочистени места се закрепва положението.

 

Точно непочистените места дават най-голяма радост от карането на кола със задно предаване, особено зимата :).

След 12 годишно удоволствие със задно предаване, особено в снежните дни от годината, така се стекоха обстоятелствата, че преминах на предно. През това време само веднъж ми се наложи да сложа вериги в един пресен снеговалеж към Витоша, понеже зимните гуми, с които купих тогава колата, бяха доста износени. След това не ми се е налагало, дори случаите някой да побутне се борят на пръсти на едната ръка.

 

Всичко зависи много от задкормилното устройство и разбира се гумите. Пресен пример от тази зима беше едно изкачване в балкана, при което се наложи да спрем да изчакаме колоната на един доста характерен завой на изкачването към Узана. Пред мен един минибус на VAG не успя да отлепи с новите си зимни гуми и предно предаване, а Мерц-а се справи, както с потеглянето, въпреки сравнително износените задни гуми, така и с преминаването на завоя, на който преди това бутахме с колеги едно BMW. А пътя беше наистина отвратителен.

 

Голямо предимство е, че предишната ми кола е дизел и позволяваше тръгване без подаване на газ -> нисък въртящ момент -> малка вероятност на приплъзване на гумите. Често при изкачвания в планината също съм изключвал тракшън контрола, понеже една от реакцията при превъртане е намаляване на въртящия момент на двигателя и в един момент колата няма нужната мощност, за да продължи хода си напред и спира.

 

Държа да отбележа, че се правя разлика между безразсъдното каране и такова с елементи на удоволствие, т.е. леко врътване на задницата тук и там. Както може да е забавно карането на кола със задно, така може и да е много опасно.

  • Like 3
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав си, има възможност за много експерименти със задното предаване, не че ще взема да дрифтя. Специално моята е с Limited Slip Differential, което дава известна защита срещу превъртане. Отделно режимът "SNOW" ограничава подадената газ и намалява въртящия момент за по-плавно потегляне. В допълнение също изключвам тракшъна при бавно шофиране на заледено/заснежено, за да не ми секват оборотите и да не се бърка в спирачките. Проблем е качване назад върху издигнато и непочистено паркомясто, когато от двете страни има коли. Веднъж въртях задница така и не мисля да повтарям 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой има ли преки впечатления за Ситроен DS 3 турбо 156 к.с.?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,

От десетина дена съм собственик на Шевролет Волт 2012 г.

IMG_20220121_065619.thumb.jpg.c29181ca0165afc79bb1abfefdc1dcb9.jpg

Вече успях да й навъртя 1000 км, като естествено по-голямата част от този пробег е в извънградски условия. Преди малко повече от 5 години се сдобих със Сивик 8-ма генерация (моделът на Хонда, който ме запали по тази марка) и си мислех, че карам уникален космически кораб, който всеки ден ти помага да забравиш всички простотии, които ти поднася живота. За съжаление, обаче, годинките си се трупат и малко по малко започнах да се чувствам некомфортно като я карам по нашите пътища. Да, на хубав асвалт колата е като залепена за него и човек се радва на стегнатата й возия, но такива участъци не се срещат често, дори и по нашите т.нар. магистрали. Миналата година в началото на декември Сивика трябваше да влезе в бокса за смяна на изпускателния колектор, която процедура я съчетах и със смяна на кормилната рейка с рециклирана такава. По план-график това трябваше да отнеме два дни и за да не оставам без кола си взех за 24 часа един споделен електромобил (не знам дали имам право да споменавам компанията, която предлага тази услуга, за да не се приеме като реклама). Е, въпреки че електричката беше от най-ниския клас, се оказа, че возията й е по-добра от на моя Сивик, а пък поведението тип тролейбус ми хареса още повече. Та от тогава започнах да се образовам по доста въпроси свързани с електромобилите и плъг-ин хибридите и крайният резултат е причината да напиша този пост. Засега мога да споделя първите резултати от два "функционални теста" - каране по магистрала с 140 км/ч. и с 115 км/ч.

 

София-Пловдив-София (на отиване с един пасажер (мой колега) и темпомат на 140 км/ч.; на връщане бях сам (колегата ми си караше колата, която взе от сервиз в Пловдив) без темпомат с мин. скорост 130 км/ч., а в един участък за да догоня колегата ми достигнах ограничителя на Волта - 169 км/ч.):

IMG_20220128_103819.thumb.jpg.fdeafb204247dc59ae2d74f25f2196f4.jpg

 

София-Пловдив-София (цялото семейство ги возих с темпомат на 115 км/ч/):

IMG_20220130_141737.thumb.jpg.8775c2222b82a37fdf964859bca241bc.jpg

 

Мога да кажа, че съм повече от доволен от поведението и разхода на колата. Тя тежи 1700 кг. и сега разбрах какво е искал да каже един приятел на баща ми, когато преди 20-ина години ни говореше колко хубаво било човек да кара тежка кола. Да, на дисплея свети лампата за проверка на двигателя. Проблемът ми беше обяснен от продавача във Варна, откъдето взех колата. Имало някакъв модул, който след 6-7-8 години експлоатация на този модел Волт започвал да дава някакви грешки. В специализиран сервиз за хибриди и електромобили във Варна му обявили цена от 1500 лв. за справяне с проблема. До края на седмицата ще разбера какво могат да направят по въпроса в такъв сервиз в София.

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да ти е честит и безпроблемен!

Заради теглото ли го предпочете пред нашия Инсайт, или Приуса?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за пожеланията! Избрах този модел, защото е плъг-ин хибрид, демек неговата батерия може да се зареди от обикновен контакт:

IMG_20220123_130215.thumb.jpg.4fcb7aff2efd06e851c7b6c48ec9532a.jpg

Най-добре е това да се прави в хубав топъл гараж, но в моя случай не е така. Доколкото успях да се образовам, Хонда не предлагат такава система (плъг-ин хибрид). Същото важи и за първите две генерации на Приус, за следващите не съм гледал, защото вече ми стават фианансово неудобни 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мда, кофти е без гараж, но пък самата кола ме кефи, както и системата в която ДВГ е само генератор.

Новите ни хибриди Jazz / HR-V / CR-V с E-HEV системата са аналогични, но при над 90км/ч ДВГ се зацепва към ел. мотора и му помага. Странно ми се вижда че не са плъг-ин, а на ток могат да минат само 2-3 км, за разлика от Волта и Ампера-та на Опел, където чисто на ток пробега е поне 60 км и имаш избор да го зареждаш от контакта в града, а извънградско си е на бензин.

Странно ми е че Хонда не са използвали същия принцип и с по-голяма батерия - нали имат кооператив с Дженеръл Моторс точно за разработка на такива.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз също не разбирам от политика на автомобилните концерни, но тази система E-HEV е също много добро решение. За съжаление и то, както и Honda E, не са по джоба ми. Иначе сладурите от Дженерал Моторс определят Волт-а като електромобил с удължител на пробега 😉, а удължителят представлява 1.4 бензинов двигател Екотек на Опел. Дори и в най-големите си кошмари не си представях, че някой ден ще карам Опел, ама ето на. Тези 60 км пробег обаче се постигат в подходящи климатични условия През зимата и в големите жеги батерията издържа около 40 км.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И E-HEV-ите като поостареят, ще стигнат до нас, а до тогава - Опел. :)

 

Тук бат Филип нещо е снимал - слагам го за да не обясняваш що за кола е, но ако има разлики с плещенето му - поправяй го.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

О, не, всичко си казва точно както е. Това клипче беше един от първите материали, които изгледах, докато се образовах по въпроса.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко в мутрата прилича на... надуваема кукла от онези. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Никога не е късно да станеш за резил....Такъв бранд като БМВ ,да създаде и одобри такъв дизайн .Тези или някой ги саботира или да си сменят дилъра. Грозотия !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Те така викаха и за Е60 едно време, а след като свикнаха хората с дизайна е едно от най-харесваните БМВта.
Факт е, че марки като BMW могат да си позволят да правят такива форми на своите автомобили, защото като цяло премиум марките диктуват модата. Не се учудвайте ако след няколко години половината марки започнат да налагат подобен тип фарове и дневни светлини.
Едно време и на Ауди се смееха за коледната украса на фаровете, а то взе та стана неизменна част от почти всеки автомобил.

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав си за диктуването от премиум брендовете, но тук проблема е Ситроен Кактус (виж от коя година е), както и повечето актуални китайски дизайни.

Единственото обяснение е че и тоа Баварец за там е правен, а в Европа и САЩ, ще го купуват и грозен да е, само БееНВе да е. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bmw-grille-comparison-years-larger-and-larger.thumb.jpg.4b5d2953d29f9124c535cd2fe4e9fd2d.jpg

  • Haha 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 13 часа, ceco_accord написа:

....ще го купуват и грозен да е, само БееНВе да е. 

 

Е то това е глобалния проблем на "човечеството"..50% не им харесва дизайна ама ще го купят. Пари ще вземат на заем, гладен ще ходи ама ще си вземат ,за да е БМВто. Не го кефи ама трябва да е БМВ ,иначе "изпада" от трибуната. Вече е втора ръка човек хаха Болни, болни и недоволни

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ги мисли, за всеки ВМ Wлак си има пътници. За нас е кисел. :)

Това https://autoreview.ru/news/predstavlen-novyy-sedan-bmw-sed-moy-serii-vklyuchaya-bmw-i7 е с усещането за RR Phantom и френски шики/мики и ще се харчи заради креслата и телевизора, нищо че от цялата работа волана вече започва да изглежда не на място, а скоро вероятно и излишен. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предпочитам голф 3ка с права генерация пред това! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

След като продадох акорда преди 3 години, купих volvo s60 новия модел бензин 250 кс. Много съм доволен. За пръв път ми доставя удоволствие да карам кола. Преди съм имал мазда 3, мазда 6 и акорд. Хич не съжалявам за покупката, а се радвам. Сравнявах lexus и bmw с волвото преди покупката.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е как, акорда нали е топ кола :)  Ама над 200 коня колите са доста по-различни. Аз още не мога да свикна с 272 коня кола. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

С хубавото бързо се свиква.

Акордите ми наистина бяха добри коли, но ... J35A8 + SH-AWD е друга работа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно заради притесненията ми относно издръжливостта на батериите и тяхната цена проучих детайлно какво е положението при различните производители на плъг-ин хибриди (за електромобил, бил той нов или втора употреба, изобщо не съм си и мислил). При Волт/Ампера са избрали най-удачния вариант за времето си и затова се хвърлих смело в тази авантюра. От средата на януари до сега имам навъртяни малко повече от 5000 км със среден разход 5,3 л/100 км, но до преди един месец все още се учех как да карам това чудо, така че да постигна добра икономия без да се влача съвсем като охлюв по пътищата. Мисля си, че вече се справям долу-горе и с тази задача. И последно, вчера на светофара спря до мен един шофьор на такси, дори беше с клиенти, но ми посочи с жест да си сваля стъклото. За по-малко от минута ме разпита за Волта колко харчи, как се зарежда, дали се чупи и благодарение на тази "плодотворна дискусия" разбрах, че Кадитата не се чупят или поне за първите 200000 км, след като излязат от завода, нищо не им се чупи.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 @rusen4e Приятел с такъв Шавролет го търкаля от пет и повече години, с него рециклирахме  задните спирачни апарати на акорда, имам поглед върху този автомобил от доста време и доста детайлно го познавам, не съм го карал но съм се возил. Определено го предпочитам и препоръчвам от чиста електричка.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поради липсата на акорд за Европа, сменям сегашния само за това... Превъзходна е:

https://www.toyota.bg/new-cars/camry

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам познат с такава.

Не съм я карал, но той е доволен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сериозно обмислям да се сбогуваме с любовта на живота - ХОНДА!

Инфинити М35, Q50R, Q50AWD,  Lexus 450, Gs, NX и т.н.

Все тупалки хибридни!

ХОНДА ме тормозят с 212к.с. ! RLX само в щатите и т.н.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ще станеш като американците, според които "Хондите са автомобили за бедняци, защото са здрави и непретенциозни", но ако се замагнеш, скачаш по-нагоре.

200 коня са си достатъчни за движение с трафика. Ако имаш още 100-200 в резерв, просто застигаш по-бързо следващия пред теб и нормалните коли почват да те дразнят с присъствието си.

Само споделям лични наблюдения.

Edited by ceco_accord
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, darius написа:

Инфинити М35, Q50R, Q50AWD,  Lexus 450, Gs, NX и т.н.

 

От тези: Lexus GS 450h!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще е семейната версия на GTR! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само, че тия лексуси имат 2 проблема. Нямат AWD, батериите им се сдухват по някое време(ще трябва рециклаж). Иначе от към изпълнение са много добри. Също май вече няма читав сервиз в София в който да се ремонтират, ако изскочи нещо. 

 

@Veseliq има впечатления над NX, но неговата е чист бензин.

 

В момента не мисля, че е най-удачни момент да се купува кола. Цените на автомобилите втора ръка се вдигнаха. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Човек, който търси такъв автомобил, не се притеснява от финансовата страна на въпроса. Поддръжката е сравнително скъпа, първо защото има много компоненти и технологии и второ - защото е хубаво да се прави с ОЕМ части и качествени консумативи. Ако се вземе на малко километри не би трябвало да има драми с батериите.

За мен лично проблемът на тази кола е, че е много дълга...сериозно.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 10.05.2022 г. at 20:36, ceco_accord написа:

Ще станеш като американците, според които "Хондите са автомобили за бедняци, защото са здрави и непретенциозни", но ако се замагнеш, скачаш по-нагоре.

 

Да ти кажа честно не съм се замогнал, даже обратното, инфлацията да не мислиш, че ме подминава?

Всичките ми коли са с кредити до сега!

А, ковид, със затвореният бизнес?

Просто се дразня, че няма достъпен хибрид с повечко коне!

А ХОНДА винаги е била спортно насочена, ама била!

Какво им пречеше Акура RLX hybrid,  да и сменят емблемата и да е ХОНДА легенда за Европа?

В Швейцария си имат традиции и пазар!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сложно стана с тая Хонда напоследък. Старата слава работи само при помнещите я, а младите искат гаджети и не им дреме за "желязото", щот не вникват в материята.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   1 member

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...