Jump to content
Honda_Z

КривИ дискове

Recommended Posts

преди 21 минути, Nikito82 написа:

Ами тресе ми на волана като намалям от над 100км ч

 

С какви дискове и накладки караш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ate

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, аз карам с АТЕ отпред близо 2г. и такова нещо не съм усетил.

Другия или по-другия месец ще сменям накладки, пак АТЕ ще взема.

Провери окачването, ако дисковете са ОК.

 

И дисковете и накладките са ти АТЕ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах една смяна с накладки "ате" и бях мн. доволен,сега са оригинални накладки (jurid),и свирят:angry:.Тресения не съм имал,дисковете са ми оригинални.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM Jurid меки ли са или твърди?

@Nikito82 Имаш ли парт номерата да сравня с моите?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, crown_bg написа:

Jurid меки ли са или твърди?

Определено са по твърди от ате-то,но пък спират много добре.За сега и износването им е добре 1/3 за близо 18 000 км.Само където си посвирват!:huh: 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, JHM написа:

Определено са по твърди от ате-то,но пък спират много добре.За сега и износването им е добре 1/3 за близо 18 000 км.Само където си посвирват!:huh: 

 

Бях с твърди, сега съм с меки на АТЕ, повече съм доволен от меките. Само при няколко дневно некаране, просвирват при първо спиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, голям филм е с тия спирачки. И докато всички се чудим как сме монтирали, как сме разработили или как използваме спирачките, истината е, че всичко е менте. И дискове и накладки. Не се кривят дисковете, а най-чести се получава едно отлагане на накладков материал върху диска, който прави минимални неравности и това леко тресене при спиране с по-високи скорост. Прегледайте си дисковете и вижте дали нямате черни следи по тях... 100% съм сигурен, че да. Това го забелязвам на много коли в БГ с "нови" дискове като вървя по улиците. Най-добре да се вземат ОЕМ дискове от моргата, ако имат малко хляб :D.

Редактирано от nknikson

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 59 минути, nknikson написа:

истината е, че всичко е менте

Обикновено причината, която се тиражира е, че у нас всичко е менте. Ама моите дискове и накладки бяха прехвалените EBC от прехвалената Англия. И то не от базовите. И как да има материал от накладката, като те затова и са нарязани - за да не задържат от праха. Не на последно място - видях с очите си като ги пристъргваха - желязо си падаше.

 

Малко обратна връзка, ама не смея да се похваля. 3000км по-късно всичко изглежда повече от добре. Не тресе като спира и го прави доста по-тихо от преди. Явно EBC Greenstuff накладките са били доста твърди. Даже лятото се чудя дали да не махна зелените неща и от задните дискове, като и там да сложа АТЕ, защото EBC ВЕЧЕ НИКОГА!!!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се радвам ако някой от вас е случил на някакви части, защото това се случва рядко. Може и проблемъъ да е в колата, но сега съм с нови дискове и накладки феродо от евро07. И предните и задните дискове имат отложения. Сега след време като че ли се поправиха след по интензивно ползване. Все пак при по-високи темп. се изгарят отлаганията. Животът е прекалено кратък, че да се занимаваме с спирачната система на акорда... то не стигат останалите дефекти... при мен се усеща като вибрация лека във волана и просто нямам сили да се занимавам с глупости повече. Казвам ви го да не се измъчвате. 

Редактирано от nknikson

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, nknikson написа:

..... Животът е прекалено кратък, че да се занимаваме с спирачната система на Акорда...

А ти, пишейки това, дано не го направиш още по-кратък....

  • Нагоре 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък противоположно на поста на колегата Emicha съм доволен от EBC. Купих ги точно защото бяха прехвалени. Сложих на всякъде EBC Ultimax Brake Pads и EBC Standard Brake Discs. Карам ги вече 40к. без никакви дертове. Скоро мярнах, че предните са вече на свършване и си поръчах пак същите.

Единствено се чудя при смяната им дали да не спазя вече много нашумелите препоръки при смяна на накладки да ми престържат дисковете с онези модерни машини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам всеки да пише марка накладки ,дискове и от къде ги е взел, за да може да си помогнем.

Феродо дискове и накладки от Евро07 -> отлагания, вибрации при спиране, 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, h5rov написа:

Аз пък противоположно на поста на колегата Emicha съм доволен от EBC.....

Нещо ме бъркаш,(може би със Zlatozator) , защото никога не съм споменавал каквото и да е, за ЕВС.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвах Жълтата серия на EBC с дискове на EBC(надупчени и нарязани) на старата хонда(Прелюд) и не бях въобще доволен.
Сега на Акорда не съм сменял още дискове, само накладки -  TRW и смея да твърдя че съм доволен.
Единствения косур им е че бая бързо прегряват, но това ставаше и с предните които свалих(няква евтина марка)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Emicha написа:

Нещо ме бъркаш,(може би със Zlatozator) , защото никога не съм споменавал каквото и да е, за ЕВС.:)

Да, точно. Объркал съм нещо, мислил съм те :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, rollin написа:

Аз ползвах Жълтата серия на EBC с дискове на EBC(надупчени и нарязани) на старата хонда(Прелюд) и не бях въобще доволен.
Сега на Акорда не съм сменял още дискове, само накладки -  TRW и смея да твърдя че съм доволен.
Единствения косур им е че бая бързо прегряват, но това ставаше и с предните които свалих(няква евтина марка)

ТRW  са страхотни накладки и дискове особено немската серия и няма как да не си.

До колегите с АТЕ мога да твърдя,че оригинални в България от тях няма пък и в другите форуми постоянно ревът от тях,серията е чешка и проблемна.Съвет избягвайте ги. TRW-то държи цена но качеството им е топ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Митко Йотов написа:

ТRW  са страхотни накладки и дискове особено немската серия и няма как да не си.

Ами не знам аз да ли съм уцелил немската серия, но трябва да ги снимам (задни и дискове, и накладки TRW, нови). От август миналата година до сега, накладките такива улеи са изкопали по дисковете, че ми се реве...

Като сменях зимните гуми и гумаджията вика: "тия накладки трябва да имат частици от мек метал в тях, ама да не са им сложили титаниеви"...

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предните ми дискове и накладки са на 50 000 км. Дисковете почти нямат износване, накладките са малко под половината. Колата е автоматик и ползвам предимно спирачки. Дисковете са на Евро 07 - ITN, а накладките са Кашияма. Нама кривене. По-доволен от това - няма на къде.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предни дискове OEM(ATE) и накладки ОЕМ (jurid) и задни накладки ОЕМ (TEXTAR) от коксмоторпартс.Задни дискове АТЕ от бг.Всичко за сега изглежда наред с изключение на присвирването на предните оемски накладки:angry:.Няма тресене при спиране и др аномалий по работата им .Износването им е равномерно и отговаря на стила ми на каране:D,нямам оплаквания за бкизо 30 хил. км.!

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз явно спирам доста :unsure: Сложих от по-добрите дискове на ЕВС + накладки ЕВС bluestuff + метални спирачни мъркучета + спортна спирачна течност и.. още не съм доволен. Хубавото сега е, че няма прегряване и при най-екстремното каране. Замислям се да минавам към многобутални спирачни апарати, но докато реша какви точно да са, мисля да сложа накладки YellowStuff на ЕВС , че сините свършиха за 1 година 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за изкривени дискове, прочетете внимателно този анализ на колегата, относно кривите дискове.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Какво да правя? Сложих старите дискове и ги измерих 2 3 стотни биене както новите, но при 120 130км леко като натисна педала ги няма леките вибрации във волана. На новите трепти волана. Дисковете са 300мм АТЕ закупени от интеркар. 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При мен след замерване в сервиз бяха : ляв 0.03мм / десен 0.18мм. Допуските мисля че бяха 0.015 според service manual-a за модела.

Дисковете бяха ATE, и придружени с измереното от сервиза успях да ги върна за рекламация. Пазени като очите си. В момента и аз съм със старите си, разпитвайки насам натам, стигнах за момента до евентуални варианти Ashika и Jurid. Ashika-та от две места ми казват, че не са имали оплаквания.

Редактирано от D_U_D_E

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А момчетата от Инкар да не са си сменили телефоните със смяната на локацията на сервиза?
Когато темата бе пусната сервиза им беше някъде до мол Парадайс, сега гледам е другаде. Миналата седмица звънях 5-6 пъти и на двата оставени телефона във фейсбук, казваше "обаждането не може да бъде пренасочено".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, D_U_D_E написа:

При мен след замерване в сервиз бяха : ляв 0.03мм / десен 0.18мм. Допуските мисля че бяха 0.015 според service manual-a за модела.

Дисковете бяха ATE, и придружени с измереното от сервиза успях да ги върна за рекламация. Пазени като очите си. В момента и аз съм със старите си, разпитвайки насам натам, стигнах за момента до евентуални варианти Ashika и Jurid. Ashika-та от две места ми казват, че не са имали оплаквания.

Сигурен ли си, че става въпрос за 15микрона или 15 стотни допустимо отклонение? Може ши една снимка на това което четеш? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това пише в honda manual disc за вашите акорди:

 

 

Raise the front of the vehicle, and support it with safety stands in the proper locations.

Remove the front wheels.

Remove the brake pads: Except KQ model, KQ model.

Inspect the brake disc surface for damage and cracks. Clean the brake disc thoroughly, and remove all rust.

Install suitable flat washers (A) and wheel nuts, and tighten the nuts to the specified torque to hold the brake disc securely against the hub.

Set up the dial gauge against the brake disc as shown, and measure the runout at 10 mm (0.39 in.) from the outer edge of the disc.

NOTE: When measuring the brake disc runout, turn the other side of brake disc slowly by hand.

Brake disc runout:

Service limit:

0.10 mm (0.004 in.)

 

If the brake disc is beyond the service limit, refinish the brake disc with an on-car brake lathe. The Kwik-Lathe produced by Kwik-way Manufacturing Co. and the ‘‘Front Brake Disc Lathe'' offered by Snap-on Tools Co. are approved for this operation.

Max. refinish limit:

Except KQ model:

23.0 mm (0.91 in.)

KQ model:

26.0 mm (1.02 in.)

 

NOTE:

If the brake disc is beyond the service limit for refinishing, replace it.

A new disc should be refinished if its runout is greater than 0.10 mm (0.004

 

SEA5E00D14300014721MAAD01.PNG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тук се споменава:
"Brake Disc Parallelism: 0.015 mm (0.0006 in.) max."

Което всъщност по-скоро май е разлика в дебелината. Която малко или много мисля, че би се усещала по подобен начин.

 

 

BrakeDisksServiceLimit.thumb.png.5da120e703c185fbb0720c9f5cd3b919.png

 

4.If the smallest measurement is less than the max. Refinishing limit, replace the brake disc.
 

5.If the brake disc is beyond the service limit for parallelism, refinish the disc with an on-car brake lathe. The Kwik-Lathe produced by Kwik-way Manufacturing Co. and the ‘‘Front Brake Disc Lathe'' offered by Snap-on Tools Co. are approved for this operation.

Редактирано от D_U_D_E

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

преди 38 минути, dandilov написа:

Та основният проблем не е в дисковете и накладките, марки, видове и т.н., а в разбитите легла (втулки) на супортите и износени водачи!

Ще пробвам и един експеримент с райбероване на леглата и изработка на водачи с по-голям диаметър, за да запазя супортите. Но предвид, че не може да се направи циментация на копията на водачите, незнам и те колко биха изкарали...

Моите задните тракаха здраво по паваж,като един път имах и блокирало задно ляво колело.Отидох при специалист, занимаващ се само със спирачки и ми предложи фа ги райбероват отворите и ппставят нови пинове.Общо като цена с работата 100лв.Карах така година и половина и нямаше никакво тракане и блокиране.както и тресения.Но нали съм си малко с предубеждения, погледа и акъла ми беше все в задните колела.Еми ппръчах си чисто нови,комплекти супорти и пинове TRW с поръчка от Германия.Никъде ги нямаше в бг.,като TRW е единственият производител.Сега райберованите супорти стоят здрави,като резерва.

Това всичкото се отнася за акорд 7,но не мисля че ще е различно и при другите модели.Считам го,като поредният пропуск на японците.:angry:

Редактирано от JHM
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 12 минути, JHM написа:

Считам го,като поредният пропуск на японците.

Ами по-скоро са виновни италианците, според мен...

Газ - спирачка, газ - спирачка... и така на всеки 50 метра. ;):D

Редактирано от dandilov
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, JHM написа:

.Считам го,като поредният пропуск на японците.:angry:

И как точно да отговарят за производството ,като хиляди пъти е коментирано ,че за да продават в Европа се правят компромиси .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа и аз моите впечатления, ходих при момчетата от Инкар. Достъпа до сервиза е малко кофти в момента заради ремонтите по Цар Борис, но предполагам който знае района там ще се ориентира. Аз ползвах навигация и доста ме повъртя. 

Имах запазен час за procut машината, само за предни дискове. След като взех колата забелязах, че има едно просвирване/виене точно преди да спра до 0км/ч, но реших че е нормално след интервенция по дисковете (досега никога не съм пристъргвал дискове).

 

По друга причина бях в един сервиз за окачване, където също извършват такава процедура, но не с procut машина и ме питаха да не съм си минавал дисковете на машина, защото били доста назъбени. После ми обясниха, че този ефект се получавал ако диска не се остави достатъчно време на машината или ако ножовете са за смяна, но са решили да изкарат още някой друг комплект дискове с тях. Казаха ми, че накладката ще обере този слой и ще се оправи. Този звук преди спирането до 0 изчезна след чак 350-400км (основно карам извънградско). 750-800км след процедурата пак усещам леко трептене във волана.

Това което dandilov обяснява има логика, но аз лично нямам намерение да инвестирам в стокови дискове и накладки. Като реша да сменям, ще взема апарати и дискове за тайп р.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, да кажа и аз моите мъки. Започнаха. Купих колата със сменени дискове и накладки. Не знам какви са, едва ли са някакви много скъпи. Предните се изтриха и сложих Ате, нали са хвалени. След 500км започна да тресе, хайде престъргване, екстра спираше, ама за 1000км извънградско. Е, какво стана? Някой има ли идея? С предишните накладки, жалко, че не видях какви са, минах 35000.

Редактирано от mimiron3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще се възползвам тук да върна обратна връзка при мен каква беше развръзката. Не можах навремето да намеря апарати от тайп р на добри пари, а тресенето ме дразнеше и си взех blue print дискове и накладки. 

Изкараха 35 000км и пак се усеща едно леко тресене вече.

 

За мен е малко разочароващо, но гледам и хора с по-скъпи комплекти се оплакват от проблеми на доста по-малък пробег. При смяната спирачната система беше прегледана старателно, че имахме съмнения за криви главини, но всичко излезе ок. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При такива моменти се ревизира и почиства целия спирачен апарат.

Сменя се цялостно  течноста чрез източване от всеки апарат.

Отваря се апарата има комплекти с резервни бутала и супорти подменят и всичко заспива.

Колкото и да сменяш дискове и накладки  ще се кривята и тресат,ревизираш основно апарата .

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това бе панацеята срещу кривене на всякакви дискове, навсякъде по сврвизите щяха да предлагат и тази профилактика, в комплект със смяната на дискове и накладки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата нарочно я бях оставил от предния ден с уговорката ако видят, че има нещо нередно по апаратите да се поръча ремонтен комплект. Казаха, че всичко е било наред. Течността беше сменена заедно с дисковете мисля, оем бях оставил. 

 

Но и аз не мисля, че това ще да е основния проблем. Имам двама приятели с по-тежки и мощни коли - автоматик. Като влезнаха веднъж във филма - изправяне на старите дискове, афтърмаркет нови, рекламация на афтърмаркета, изправяне на новия крив афтърмаркет и накрая с крокодилски сълзи при официалния дилър и си решиха проблема без да са правили каквото и да е по апаратите. 

 

Аз повече афтърмаркет диск няма да си купя на никоя кола, което не променя факта, че е добре да се преглеждат и при нужда сервизират спирачните апарати. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Течността беше сменена заедно с дисковете мисля, оем бях оставил. 

Точна с това какви спекулации стават.

На приятел и той мислеше че е сменена,при проверка от апаратите изтече кафеникаво ръждива течност но не и спирачна.

Да казанчето измито и сменена течността там.

Аз бях в шок като друг майстор откри част която бях купил нова и дал на майстора ми от 20 години да я смени,не беше сменена а сложена старата.💣

За жалост с доверието спекулират доста майстори,има и такова  на място,но са малко.

Самата течност се сменя на 3-4 години това казаха ли ти го в сервиза при прегледа,никой не го прави евтина и лесна процедура по поддръжка,взима се малко пари.

Но не смяната и води до много по големи ремонти после,нали това е целта.

Много често съм го срещал по сервизите,процедури по поддръжка като ги питаш ти отказват намират си работа.

На никой не му се взима 20 лв всеки иска ремонт за 200лв.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...