dakatash 17 #241 Отговорено 20 Октомври, 2019 Колеги, смених предни дискове (сложих Ате) заедно с предни и задни накладки. Причината беше вибрации при натискане на спирачката с висока скорост. Задния апарат беше блокирал. Сменихме водачи и използвахме ремонтен комплект уплътнения, защото беше блокирал и грееше. За мое учудване вибрациите останаха. Появяват се при спиране над 130км/ч. Вибрациите се усещат във волана. Предницата е ревизирана. Здрава е и няма шумове. Вибрациите се проявяват само при спиране и имам усещане, че са само когато загреят спирачките. При градако каране или извънградско по ограничени не се проявява. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #242 Отговорено 21 Октомври, 2019 Никой ли не е имал подобен проблем? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #243 Отговорено 21 Октомври, 2019 (Редактирано) Предните спирачни апарати ревизрани ли са.Прегледани ли са бутала,водачи на предните спирачните апарати когато сменяхте дисковете.Недобре работещо бутало може да нанесе доста щети на нов диск. Хубаво е и да се смени и спирачната течност тя губи свойствата си когато е стара ,особенно когато загреят спирачките. Ето такова Редактирано 21 Октомври, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #244 Отговорено 21 Октомври, 2019 Неприятно... Можеш ли да дадеш повече информация за смяната, като например: - почистена ли е главината преди слагане на диска? - направено ли изравняване на диска с машина (пристъргване) след като вече е монтиран? (Това даже изрично е написано в инструкцията за монтаж на АТЕ, по този начин се напасва на тази главина, независимо от нейните кривини)? Освен нещата, които е написал колегата над мен, също така проверихте ли състоянието на маркучите? Вибрациите резки и мощни в тесен диапазон ли са (10-20 км/ч, например между 150 и 140 ) или по-скоро са по-слаби в по-широк диапазон - от 40-60-80 км/ч (например от 180 до 120). Само над 130 км/ч ли са (т.е. на скорост 130 и надолу изчезват) или са при спиране от скорост над 130 км/ч и се запазват до пълно спиране или до намаляване до много ниска скорост? Можеш ли да прецениш честотата? Например при скорост от около 140 км/ч вибрациите дали са около 20 в секунда. Амортисьорите на колата кога са сменени за последно? Има ли значение силата на натискане на педала за силата на вибрациите или не? Извинявай, ако вече си отговорил на някой от въпросите по-назад, но сега нямам възможност да изчета всичко за да си припомня. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #245 Отговорено 22 Октомври, 2019 (Редактирано) Преди 11 часа, ogi28b написа: Неприятно... Можеш ли да дадеш повече информация за смяната, като например: - почистена ли е главината преди слагане на диска? - направено ли изравняване на диска с машина (пристъргване) след като вече е монтиран? (Това даже изрично е написано в инструкцията за монтаж на АТЕ, по този начин се напасва на тази главина, независимо от нейните кривини)? Освен нещата, които е написал колегата над мен, също така проверихте ли състоянието на маркучите? Вибрациите резки и мощни в тесен диапазон ли са (10-20 км/ч, например между 150 и 140 ) или по-скоро са по-слаби в по-широк диапазон - от 40-60-80 км/ч (например от 180 до 120). Само над 130 км/ч ли са (т.е. на скорост 130 и надолу изчезват) или са при спиране от скорост над 130 км/ч и се запазват до пълно спиране или до намаляване до много ниска скорост? Можеш ли да прецениш честотата? Например при скорост от около 140 км/ч вибрациите дали са около 20 в секунда. Амортисьорите на колата кога са сменени за последно? Има ли значение силата на натискане на педала за силата на вибрациите или не? Извинявай, ако вече си отговорил на някой от въпросите по-назад, но сега нямам възможност да изчета всичко за да си припомня. Благодаря за изчерпателния отговор. Главината е почистена и обезмаслена преди слагане на диска. Пристъргване на диска не е правено. Състояние на маркучите- добро. Спирачна течност бистра. Не сме я сменяли. Относно вибрациите- под 20 в секунда са. Бих ги описал по-скоро така. При интензивно спиране с висока скорост усилват се пропорционално на натиска. Не отшумяват и при ниска скорост в процеса на спиране. При движение със 100-110 обаче и интензивно спиране не се проявява. За амортисьорите ще проверя в книжката. Апаратите са ревизирани до толкова, че не греят, прибрахме ги лесно при смяна на накладките. При нормално каране, не се проявява проблема. Редактирано 22 Октомври, 2019 от dakatash Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #246 Отговорено 22 Октомври, 2019 Спирачната течност че е бистра е добре но това не е ясен критерии за състоянието и,имаш ли на представя на колко хил км е.По принцип има уреди за тестване ,но нито течноста е скъпа нито процедурата за смяна е сложна ,за да се спести от смяната и. Ревизирайте апаратите водачи и леглата, при износени водачи когато се свали се вижда ако е добре поне ще сте сложили нова грес. Буталото трябва да се свали за да се огледа добре. Смени задължително спирачна течност. Има фирми на които дваш апарата и ти го връща като нов ,но това е скъпия вариант. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #247 Отговорено 22 Октомври, 2019 Подкрепям за смяната на течността, но това по-скоро няма да реши проблема. И за отваряне на апаратите за проверка на буталото и леглата на водачите във фланеца - също подкрепям. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #248 Отговорено 22 Октомври, 2019 При скромния ми опит с цалостна смяна на спирачнана течност ,след смяната и работата на апаратите се подобрява в пъти. Както казах при бистра течноста в казанчето долу е мътилка. За да блокира задни апарат вероятностите са там водачи легла, бутало.Водачите работят оптимално с греста която се задържа от гумените маншончетата те се накъсват или попада прах в греста,буталото роботи с хубава спирачната течност . Течност има две важни характеристики - - Суха точка на кипене: ° C , влажна точка на кипене: ° C те се влошават рязко с попадането на вода в нея и стареенето и, и вече нямате спирачна течност а нещо което корозира металните части в системата и разяжда маркучите. Поради факта че няма циркулация в тази система външния признак потъмняване в казанчето е вече краен етап от много лоша течност. Колегата ривизирал цял заден апарат ,да оставиш същата течност която един от факторите за блокиране му,това не е добре но има възможност да се отстрани. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #249 Отговорено 22 Октомври, 2019 преди 20 минути, CARPERA написа: При скромния ми опит с цалостна смяна на спирачнана течност ,след смяната и работата на апаратите се подобрява в пъти. Както казах при бистра течноста в казанчето долу е мътилка. За да блокира задни апарат вероятностите са там водачи легла, бутало.Водачите работят оптимално с греста която се задържа от гумените маншончетата те се накъсват или попада прах в греста,буталото роботи с хубава спирачната течност . Течност има две важни характеристики - - Суха точка на кипене: ° C , влажна точка на кипене: ° C те се влошават рязко с попадането на вода в нея и стареенето и, и вече нямате спирачна течност а нещо което корозира металните части в системата и разяжда маркучите. Поради факта че няма циркулация в тази система външния признак потъмняване в казанчето е вече краен етап от много лоша течност. Колегата ривизирал цял заден апарат ,да оставиш същата течност която един от факторите за блокиране му,това не е добре но има възможност да се отстрани. Колега, виждам, че те дразни факта, че не съм сменил спирачна течност. Нещо, което е важно и се натъртва от няколко поста насам. Вземам си бележка, ще я сменя. Искам да те помоля да ми обясниш, макар и скромният си опит, как точно кипва спирачна течност при еднократно натискане на спирачка и движение със 150 км/ч, при студена система? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #250 Отговорено 22 Октомври, 2019 Нищо лично към теб колата е твоя правиш каквото искаш с нея. Натъртването беше с цел да не се омаловажава нейната роля и нужда от подмяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #251 Отговорено 22 Октомври, 2019 Ами, първоначално (с натискането на педала) колата започва да спира ентусиазирано, но след няколко секунди усещаш че отрицателното ускорение намалява и от 100 надолу колата спира все по-бавно, а последните от 50 до 0 имаш усещането че просто се търкаля напред и се чудиш на къде да кривнеш, за да имаш още метри и най-вече секунди. При това натискаш все по-зверски, качвайки все повече температурата в системата. Ако в течността ти вече има влага, ще усетиш разликата и само нея да смениш, особено ако е над 3 години в колата. Колата си е негова, но останалите участници в движението не са опитни мишки. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitko vtec 38 #252 Отговорено 20 Юни, 2021 Здравейте колеги. Кой модел са накладките от тези два вида за акорд 2.2 дизел спорт 2006 турер. Този с пластините за в буталцето или без. Като размери се различават 8.88 и 8.85 мм в по-голямата полза е за тези с пластините. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #253 Отговорено 21 Юни, 2021 Здравей колега. Аз съм с турер фейс и по номера излиза това: 45022-SEA-E01 -Предни. 43022-SED-E60 -Задни. Задни не съм сменял, но предните съм ги взимал по този номер и са с пластини. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kalin S 133 #254 Отговорено 3 Април, 2022 Нека и аз да се включа с проблеми в задните спирачки и тяхното отстраняване. При мен проблемът беше в скъсани маншони на задните спирачни апарати и съответно блокирали бутала и изтъркани накладки почти до метал. Взех 2 ремонтни комплекта за всяка страна, 1 литър спирачна течност АТЕ и накладки АТЕ. Ремонтните комплекти са на Autofren с номер D4846C за апарати LUCAS. Спирачните апарати са на 90% същите като на VAG с минимални разлики. Ремонтния комплект е за много марки и модели коли, не е специално само за японски. Има достатъчно клипове в нета как се разглобява такъв апарат. Разглобен спирачния апарат изглежда така, заедно с ремонтния комплект. Зегерките и на буталото и на механизмът с винта се вадят най-добре с 90 градусови зегер клещи. На снимките се виждат старите маншони в какво състояние са и буталата с ръжда по тях. След разглобяване на апарата на части, със смазката от бялото пакетче се смазват всички нови части и се сглобява по обратния начин. Супортите са почистени от стари замърсявания и водачите смазани изцяло с нова смазка за водачи на АТЕ, а старите маншончета имаха скъсани места. Болтовете на супорта (скобата) се стягат с 55 Nm. Болтовете на апарата с 23 Nm. Пробката с 9 Nm. Гайката отзад на апарата за ръчната с 27 Nm. Болта на спирачния маркуч към апарата с 35 Nm. След сглобяването на всичко се обезвъздушава, като аз направо си подмених течността защото старата беше леко мътна. 1 литър е достатъчен. При мен след смяната на всичко се наложи и натягане на ръчната, като се свали конзолата с подлакътника. Има достъп и ако се махне само пластмасата на пепелника откъм задните места и след това с дълбока вложка 12 с удължение се налучка гайката, която е доста навътре. Работата не е малко, но удоволствието от това да си го направиш сам е безценно. 7 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mimiron 1 #255 Отговорено 19 Април, 2022 Колеги може ли предните дискове на Акорд 2.0 да се подменят с 300мм без да се сменят апаратите, а само накладки или не става така. Сега са 280мм. А имам 300мм и си мислех дали не може така максимално безболезнено да стане. Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #256 Отговорено 19 Април, 2022 (Редактирано) Може , но трябва да вземеш съпорти , които за са 300мм диск, такива са от дизел и от 2.4 бензин.Апаратите и накладките са същите. По принцип на мен ми взеха по 20 лв на съпорт, но е възможно да искат да ти ги продадат комлект. (апарат и съпорт) Редактирано 19 Април, 2022 от jungles Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mimiron 1 #257 Отговорено 23 Април, 2022 Благодаря, значи само трябва да си намеря съпорти. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #258 Отговорено 9 Май, 2022 Отдавна не съм писал, но темата със спирачките при мен явно ще е вечна и ще приключи със смяната на колата Накратко ще обобщя предисторията, пък ако някой има предположения какъв може да е проблемът ще е интересно: -2017та взех колата и в един от много редките ми случаи на бързо магистрално каране имах няколко спирания от висока скорост до 90-100км/ч и заводските дискове кривнаха. Минах ги на прокът машина, оправиха се за 1000км и пак почнаха да тресат (пари на вятъра). -После 2018та сложих блупринт дискове и накладки и смених течността и карах безгрижно към 35-40 000км. Пак се започна с тресенето. Този път реших да потърпя малко, а и вече имах негативен опит със пристъргването. -2021 година откарах автомобила в сервиз занимаващ се само със спирачки. Там бяха сменени всички дискове и накладки, ревизия и на 4те апарата, нова спирачна течност, измерване на главини и като цяло проверка на всяко едно нещо, защото бях споделил предишния си опит. Нещата бяха окей 3-4000км, когато започнах пак да усещам може би съвсем леки вибрации, но не бяха винаги. На 7-8000км започнаха да тресат по-сериозно, но само и единствено загрети и на 10 000км след смяната воланът си тресеше както преди да ги сменя. От сервиза ми казаха, че няма кой дистрибутор да поеме гаранция на толкова карани дискове и причината няма как да е в тях така или иначе, защото досега нямали лош опит с trw, а и буквално всичко по спирачната система е изпипано по конец. Насочиха ме да търся проблеми по окачването си, основно тампони на носачи или на стабилизиращата щанга и тук се допитвам до вас - възможно ли е окачване оглеждано в 4 различни сервиза (Бултрако, Мотобокс и 2 други специализиращи в окачване) и неоткрити никакви проблеми да причинява тресене на волана при спиране от каквато и да е скорост до 60-65км/ч? Имали сме такъв проблем при БМВ с тампони на кривите носачи, но там си е характерен и тресенето го има в 10 от 10 случая. Не се влияе примерно както при мен имаше период, в който първите 3-4 спирания воланът не трепваше, а след това започваше да бие. Другата седмица съм се разбрал да ида да ги измерим и съм на 99% сигурен, че ще са извън норма, но ще пиша като има развитие. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1237 #259 Отговорено 9 Май, 2022 Бих те посъветвал колега да погледнеш накладките, ако имаш косо износване на някоя от тях без значение дали е вътрешна или външна си за нови апарати (така хванах мой заден). При леко натискане виж на къде тегли волана и ако не е започнала да бие значи проблема е в другото колело а ако веднага започва значи проблема е в колелото което тегли, Апаратите никога не могат за захапят едновременно винаги едното с много малка разлика изпреварва другото. Оня ден получих имейл от https://www.comparis.ch/ дилърите бяха написали, че е напълно обслужена като са сменени дискове, накладки и нови спирачни апарати (интересно защо са сменили апаратите ако нещо критично не ги е накарало) търсих обявата но е махната явно е взета колата, беше 5900 франка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 116 #260 Отговорено 9 Май, 2022 (Редактирано) Като задържи бутало или супорт се ядат накладки, ппц от вътрешната страна, очевидно защо, като заяде жило на ръчна, пак се случва нещо подобно, та от къде на къде да сменя апарат при такъв проблем, ако се сменяха апарати за щяло и нещяло, или парите падаха от дърветата, добро решение. @Cap_Slow Нови дискове, за твоите все още може да се каже, че са, изключително лесно се кривят и няма никакъв проблем да се минат на струг, дори се препоръчва тази процедура от определени производители. Лошият ти опит е на база минаване на стари такива, нормално е да не останеш доволен, материалът е в пъти по изтощен. Всичко, което казах е личен опит, който до голяма степен е съставен на базата на твоя и още малко упоритост, плюс минус 30 лева, които не бяха на вятъра и след които проблеми никакви. Редактирано 9 Май, 2022 от sashua 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #261 Отговорено 10 Май, 2022 Може да е от окачването...тампони, шарнири, реглаж,амортисьори, но така описано си е от спирачките според мен. Може и да е от каретата на полуоските. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #262 Отговорено 7 Юни, 2022 Да докладвам все пак развитието по въпроса. В сервиза са установили, че само единия диск бил крив и то доста. Другия в норма. Биене нямам все още след струговането. Малко ме учудва иначе ситуацията. Нямам никакво дърпане при спиране, няма прекомерно цапане на едната джанта спрямо другата, което да обясни някакво задържане при рециклирането на спирачните апарати. Ще покарам сега и ако пак замине същия диск, ще имам поне някаква насока. Преди поне като се кривяха се кривяха и 2та диска.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #263 Отговорено 7 Юни, 2022 От другата тема,но е свързана със спирачките: Започнах да ги чувам почти след 1000км.,като основно свирещи се оказаха, за мое очудване задните. Незнам дали предните накладки "ате" също са "подглсяли" на задните,защото трудно можеше да се прецени в движение,от къде идва. Започнах първо смяната с предните и чак тогава разбрах,че ще се наложи и подмяна на задните,защото вече нямаше друг виновник за музиката,тип ЖП ПЕРОН! За сега съм доволен от LPR-а, като вече наблюдавам и феродов прашец,по периферията на джантата.Означава,че се пили накладката,а не диска! Ето и новите made in 🇮🇹.: 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #264 Отговорено 13 Юни, 2022 (Редактирано) В постната тема ти исках снимка да ги видя, Та отговора е основното набеждават една накладка че свири за твърдо ферода,но това са го решили от някой фирми с този разрез който разделя феродото,и наистина е ефективен. В доста форуми казват че ако се направи допълнително разреза се решава проблема с свиренето.Може да тестваш ,тези свалените казваш че са нови и свирещите. Ето EBC са се погрижили за това Редактирано 13 Юни, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #265 Отговорено 13 Юни, 2022 Явно е така, защото новите лпр имат прорез,но само задните и свиренето изчезна,било е отзад. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #266 Отговорено 13 Юни, 2022 Важното е че вече знаем какво накладки да търсим следващия път,за мен това са ЕВС с прорез. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1237 #267 Отговорено 13 Юни, 2022 То щото на другите не може да се направи с една ножовка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #268 Отговорено 15 Юни, 2022 Това с прореза на накладките и свиренето не знам колко е ефективно. На колата не съм ги проверявал, но на мотора ми накладките са с прорези - два даже, накладката е от три елемента феродо. Но си свирят. Смених дискове и накладки, свирят. Сложих други накладки - продължава да си свири. Мисля си, че свиренето е свързано повече с това колко е твърдо феродото. Може и да са ми грешни разсъжденията. Но пък поне ще знам какви накладки да взема за колата, като му дойде времето 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 287 #269 Отговорено 17 Юни, 2022 Главната трябва да се измери. Ако е крива и сложиш прав диск върху крива главина е логично да се криви диска. А за задържането: Имал съм проблем със задържане на всички апарати след рециклиране и на 4те апарата с нови надкладки и дискове. Оказа се от спирачната помпа от нередовна смяна на течност уплътненията се съсипват и издават багажа. При мен задържаше след спиране докато загреят и след това не се връщаха смених помпата и течността и се оправи. Тва на сивик 6 ама мисля че тва няма значение . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #270 Отговорено 18 Юни, 2022 Свиренето е свързано с много неща. Но прорезът помага, в това няма никакво съмнение. Не знаех, че са останали производители, които имат накладки без прорез. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 287 #271 Отговорено 1 Септември, 2023 Реших да взема нови 4бр предни задни с надкладки обаче имам съмнение, че накладките на предните дискове не са точния размер, защото ако съдя по задните накладката контактува по целия диск, и предните дискове нямат щампа на марката EBC Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Iliya Iliev 7 #272 Отговорено 20 Септември, 2023 Колега,дай мнение за комплекта накладки и дискове понеже и аз съм се насочил към тях. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blagoev.1990@abv.bg 30 #273 Отговорено 21 Септември, 2023 Кого какви спирачки искате от този акорд !? Скоро сменях на Хонда хрв предните накладки, ето някоя снимка видите разликата. По-голямата накладка е на хрв, диска е 282 ММ ! А на акорда е 300 ММ, като сложите минус и скосенията от двете страни и това, че колата е автомат ... Направо са се изложило 🥲😂 за малко да забравя, сигурно много от вас, ще плюят барабанните спирачки, но имат доста по голяма площ на контакт от дисковите, да те прегряват но са по силно захващат, а акорда е едни мъничко накладки отзад. Е как да не се откаже от тази кола 🙃 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 287 #274 Отговорено 26 Септември, 2023 На 20.09.2023 г. at 19:28, Iliya Iliev написа: Колега,дай мнение за комплекта накладки и дискове понеже и аз съм се насочил към тях. В момента ги монтират до 1-2 дена ще станат и ще дам отзиви. Оказа се, че колата тресе не от криви дискове или главини, а от забили водачи и апарати, правя пълно обслужване на апарати, супорти, водачи, маркучи, дискове, надкладки, течност. Скоро ще споделя как е положението. Оказа се, че заводски контакната площ на надкладките си е такава, както казва колегата това може да е причина да не спират толкова добре като немските коли например. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 287 #275 Отговорено 2 Октомври, 2023 1000км минах вече ги натиснаах леко 200-100 и ми прави впечатление, че не се измарят както обикновенните, първите 3-5 секунди добре и после все по слаби стават, при новите дискове и надкладки го няма тва. Няма шумове, дори по тихи ми се струват от старите, но вибрации пак има и те са между 80-140 км на 200км няма вибрации много добре намаля. Имам криви джанти не знам тва възможно ли е да вибрира от тях... Старите дискове прави, окачването здраво, апарати супорти водачи пълен основен ремонт и тресе 😁 но поне не дърпа вече на една страна. От гумите се чува виене като на лагер но не е лагер. Новите маркучи със метални оплетки объркани и се чудя въобще дали да ги сменям Профилактично щото все пак са доста стари. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове