Jump to content
blackbeast

Въпрос за смяна на филтър за Хонда Акорд 2.2 (diesel) с оригинален

Recommended Posts

Здравейте! Надявам се това да е правилното място за въпроса, а заглавието на темата само по себе си подсказва какъв е той...

Току що се регистрирах във форума на Хонда, тъй като преди няколко дни закупих такава марка автомобил и се надявам да не съм сгрешил. Другият ми избор беше Мерцедес C-class (2007-2008), но се спрях на Хондичката, която е 2005-та (дизел) 2.2, 140 к. с, ръчна скоростна кутия, седан, черна...
Тъй като е употребявана (от Словения, след първи собственик) - смених маслото, филтрите (без горивния), накладки и тнт...

Но...

Мой приятел, в чийто сервиз извършихме тези процедури - ме посъветва за горивния филтър да отида до сервиз на Хонда, защото:
1.) Оригиналният е по-удачен вариант от гледна точка на запазване добра техническа поддръжка на автомобила.
2.) Не е сигурен дали премахването на стария се осъществява така, както мисли и предполага, че най-вероятно си има чалъм (тъй като има други неща върху него, които едва ли трябва и те да се разкачат за 1 филтър) и по-добре в Хонда да си го направят.

Тук (в Бургас) цената на филтъра в сервиза на Хонда е 102 лв + 30 лв за монтажа с техен филтър и само монтажа - ако е собствен филтър.

Въпросът ми е - това изгодна цена ли е за оригинален горивен филтър за Хонда Акорд 2.2 или има и по-евтини варианти в магазини за авточасти (било то онлайн или офлайн), които ползвате?

Благодаря предварително за съдействието!

ПС: Хондата е супер и не съжалявам, че я избрах пред Мерджо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дизела не знам, но за бензин е около 90лв. без монтаж, което значи че най-вероятно цената е толкова. Така или иначе от оторизираните сервизи оригиналните части се поръчват от Бултрако. Звъниш в Бултрако и ги питаш, ако е същата цена, значи е толкова.

Успех с новата придобивка!

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

оригиналният горивен филтър за акорд преди фейслифта (предполагам, че твоя е такъв щом е 2005год.) е:

Bosch 0 450 906 442 (16901-S6F-E02).

 

Има доста изписано по въпроса. Не слагай друг освен този. Нямат необходимата пропускливост и при високи обороти колата

забива, придърпва и т.н.

 

Масово цената на филтъра по магазините е около 50 лв. (+- 5лв.). Така че е нормално в оригинална "Honda" кутийка да е 90лв. :|

 

Иначе се сменя с малко разглобяване и т.н. за 15 мин. Запалва с повечко въртене след това, защото налапва въздух :)

 

Честито за колата и успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обади се във Бултрако Варна и питай за цената на филтъра. Средата на 2014г. си купих филтър от тях за 67,00лв. оригинален /но май беше на промоция/. Могат да ти го пратят по Еконт или друга куриерска фирма. В началото и аз не знаех и сложих филтър МАН за 57.00лв., но ми се стори, че колата не наема както преди да го сменя. След няма и 200 км. го смених с оригиналния и нямам проблеми. Смяната е малко тегава, с малко по-вече разглабяне и играчка. Като го смениш има помпичка с която пълниш филтъра с нафта, за да не въртиш много. И да не го направиш няма проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително пълнене на филтъра с помичката при смяната му,пише го в мануала.Тази помпа да върти на сухо въобще не и идва добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, аз пък си купувам и слагам афтърмаркет филтър Бош, поръчвам го от чужбина на 1/3 от цената на Бултрако. Смяната е елементарна, дори за сръчни хора в домашни условия.

 НИКОГА не съм имал проблеми с придърпване, запушване и т.н. След смяна мотора запалва веднага. Тези дни ще го сменям и съм готов да го дам на някой с ОРИГИНАЛЕН филтър да ги сравни. Обзалагам се, че няма разлика.

СТИГА МИТОВЕ И ЛЕГЕНДИ. Филтъра в опаковка Хонда е същия.

Поздрави и успех!

Редактирано от NikiG
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е той, тъй неречения оригинален филтър е точно Бош. Въпроса е в БГ да се намери, Бош който не е менте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, аз пък си купувам и слагам афтърмаркет филтър Бош, поръчвам го от чужбина на 1/3 от цената на Бултрако. Смяната е елементарна, дори за сръчни хора в домашни условия.

 НИКОГА не съм имал проблеми с придърпване, запушване и т.н. След смяна мотора запалва веднага. Тези дни ще го сменям и съм готов да го дам на някой с ОРИГИНАЛЕН филтър да ги сравни. Обзалагам се, че няма разлика.

СТИГА МИТОВЕ И ЛЕГЕНДИ. Филтъра в опаковка Хонда е същия.

Поздрави и успех!

 

Когато го купиш от магазин за авточасти просто не е в "Хонда" кутийка, иначе е същият..

И аз правя като тебе.. Ама си го взимам от тук (БГ). На менте не съм попаднал.

post-30451-0-34289000-1456463093_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има някаква разлика при различните филтри с марка Бош. Аз съм купувал 5-6 пъти "оригинален" от Хонда с цена варираща по издадените документи през годините, между 82-89 лв , но специфичното е, че винаги е бил Made in Spain. Миналата година ми доставиха фолтър, поръчан чрез представителство на друга марка автомобили на 1/3 цена с тяхна обща поръчка на части от Германия, но специфичното бе че излизаха 3 вида Бош филтри: Made in Spain; Made in Hungary и още от някъде но не помня Чехия или Полша. Поръчахме нарочно испански и при смяната ги сравнихме с "оригиналния" Хонда-Бош и няма никаква разлика. Вече му навъртях над 15 хил. и няма проблеми и разлика. Гледах смяната му и специфичното беше, че човек несменял филтър на дизелов Акорд се затруднява единствено поради неудобно малкото място, и това че филтъра се намира посредата, леко надълбоко и почти под стъклото, което прави смяната  по-скоро неудобна, а не технически сложна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, аз пък си купувам и слагам афтърмаркет филтър Бош, поръчвам го от чужбина на 1/3 от цената на Бултрако. Смяната е елементарна, дори за сръчни хора в домашни условия.

 НИКОГА не съм имал проблеми с придърпване, запушване и т.н. След смяна мотора запалва веднага. Тези дни ще го сменям и съм готов да го дам на някой с ОРИГИНАЛЕН филтър да ги сравни. Обзалагам се, че няма разлика.

СТИГА МИТОВЕ И ЛЕГЕНДИ. Филтъра в опаковка Хонда е същия.

Поздрави и успех!

А да дадеш жокер от къде точно го поръчваш???

Че и ние да се обалжим.

И аз като колегата ме жулнаха около140лв пак в Бургас за смяна на филтъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си поръчах Bosh,с акорд фейслифт съм,филтъра е различен от префейслифт,живея в Испания .Пристига ми филтъра и на него пише Made in Bulgaria ,направо паднах от коня очавах да е направен в Испания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офф, но да споделя, взимам си въздушен филтър, марката е френска, пристига, отварям го и Made in Bulgaria.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера бях в Бултрако .. питах за  маслен филтър , по погрешка ми казаха цената за горивния .. мисля, че каза 67лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера звънях за бензинов, цената се е качила на 120лв., попитах - с труда ли е толкова - отговора бе - не. 2014г. цената беше 8Х лева.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за любезната подкрепа и съдействие. Явно всички, които карат Хонда с наистина години хора... Оправих се с филтъра, сега ще я закарам на един познат да направи джантите да са като нови със сребрист мат ииии... Ще кача снимки да кажете мнение. Иначе засега съм пре-доволен от автомобила, изминал съм около 1100 км за 6 дни из страната и вози по-леко от E-class - като самолет е, направо 140 км/h по магистралата се усещат все едно си спрял. Май гаранцията от 20 000 км набързо ще я чукна за 2-3 месеца... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, честито и все тъй да те радва. Чудесно е отборът ни да се увеличава. Моделът е достоен, дано и твоят екземпляр е читав и само да го хвалиш. :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! 

Тъй като темата е за горивен филтър искам тук да пипитам.

Еднакви ли са филтрите за преди и след фейслифта?

Като търся в нета излиза,че са еднакви,но някъде прочетох,че единия бил по дълъг от другия.

Може ли номер на въпросния филтър ако го знаете?

Предпочитаната марка е Bosch ако правилно съм разбрал или не?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става въпрос за дизелов Акорд, отговора е не. Не са еднакви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля,ако някой знае номера на горивния филтър за honda accord 7-diesel (2008год.) да го напише.

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядай ;)

 

Genuine Honda Fuel Filter: 16901-RJL-E01

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митака е дал точният отговор. Преди фейса е с друг парт номер и оригиналният е на Бош, докато след фейса вече се ползва Денсо.

Коренно различни са! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да го търся в немския ebay и в други сайтове   го дават абсолютно еднакъв! 

От 2004/01до 2008/05

Къде е истината и какъв да купя ако можете Вие ми кажете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тези сайтове по-скоро, го дават че става за моделите от тези години.

Питай директно продавача.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Васил Димитров написа:

Както и да го търся в немския ebay и в други сайтове   го дават абсолютно еднакъв! 

От 2004/01до 2008/05

Къде е истината и какъв да купя ако можете Вие ми кажете?

Купи си го от английския сайт,ето:

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-accord-diesel-fuel-filter-2006-2008/

Тука грешка не може да стане,защото без да вкараш vin-a,на автомобила ти нямаш възможност да завършиш поръчката.;)

И не е лошо да си попълниш данните в аватара ти,за марката и модел автомобил,който караш за по добра обратна връзка и улеснение на всеки колега,който би искал да ти помогне със съвет.

Поздрави!:)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Ако питам при продавач т.е.в магазин за авточасти е 2 до 3 пъти по скъп.

Тук искам да попитам.

Горивния филтър не знам дали е сменян и ако е не знам кога.

Колата върви много добре и не показва никакви признаци на задръстен,запушен такъв.

Трябва ли да го сменя или да покарам още така?

Тази вечер обещавам да си допопълня профила.

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Васил Димитров аз не съм чувал филтри да се сменят чак когато се появи проблем. Разбира се че ако си държиш на колата ще го смениш. Поздрави

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АПсЕлютно си прав както казва Баш Майстора от едноименния филм!

Ще го сменя!

Благодаря още веднъж с най добри пожелания!

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на мнение, че когато нещо работи, по-добре да не се пипа, защото може да попаднеш на менте и да ти създава проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е така,но нали все някога трябва да се смени.

Хайде сега дилемата да го сменям ли след като колата се държи перфектно или не?

В една друга тема чета за маслата!

0W30 или 5W30 като се има предвид,че сега е лято и температурите са високи?

Да промия ли двигателя с добавка преди смяната или не?

Все въпроси с нееднозначни отговори!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мисля,чв на всички тези има отговори дори и в мануала ти.

1.Масло 0w30 ilsac-gf5.

2.Сменяй филтъра,консуматив е.

3.Не промивай с никакви химий.

Редактирано от JHM
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, Tokio написа:

Аз съм на мнение, че когато нещо работи, по-добре да не се пипа, защото може да попаднеш на менте и да ти създава проблеми.

Колега, прав си. Ама с филтъра нещата не стоят точно така. Той е поставен там, за да улавя боклуците в горивото и все някога ще се задръсти. А пък да го чакаш да даде някакви признаци ще е вече късно. А по закона на Мърфи тези неща винаги се случват в най неподходящия момент. Затова Японецът е казал: На всеки две смени на маслото да се сменя и горивният филтър. Демек на не по вече от 40000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го приемай като заяждане, искам да попитам какво би могло да се случи, ако се замърси филтъра, че да е късно да се сменя? Според мен ще започне да заглъхва на високите обороти, но ще продължи да си върви, без това да се отрази негативно на двигателя. Би трябвало да няма драма. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господин Димитров,сменяй филтъра всяка година щом си с дизел.Послушай ме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От такива хора където ги е страх да не се прекарат с менте части и от такива където се стискат да не похарчат някой лев за колата си вече и от съфорумници да те е страх да си вземеш кола. Който иска да се обижда, но от това което чета тук разбирам, че и във форума ще има доста занемарени коли. Не може човек да си купи кола за 8 000лв примерно и да ми се стиска за едни филтри. То по вашата логика тея филтри могат да карат с години само през година две да се вадят за едно почистване и обратно да бачкат за икономията ни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.05.2018 г. at 23:35, Grudinio написа:

От такива хора където ги е страх да не се прекарат с менте части и от такива където се стискат да не похарчат някой лев за колата си вече и от съфорумници да те е страх да си вземеш кола. Който иска да се обижда, но от това което чета тук разбирам, че и във форума ще има доста занемарени коли. Не може човек да си купи кола за 8 000лв примерно и да ми се стиска за едни филтри. То по вашата логика тея филтри могат да карат с години само през година две да се вадят за едно почистване и обратно да бачкат за икономията ни.

Може ли да бъдем по-толерантни един към друг? Който си е купил кола, тя си е негова и нека да го оставим сам да решава кога, къде и какво да сменя.  По твоята логика дай да сменяме здрави части, за да сме сигурни на  пътя, ами ако новата част излезе менте (често срещано), тогава ще си създадем сами проблем, който не бихме имали, ако не сменяме дадената част. За масления филтър съм съгласен, че трябва да се сменя заедно с маслото (сменям ги на 10 000 км), но за горивния и на купето няма драма ако не се сменят всяка година.  Всеки си решава сам кога и дали да ги смени. Бих апелирал да се сменя всичко навреме, че и по-рано, само ако имам магазин за авточасти. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тази наша "ХУБАВА" нафта да  се пропусне смяната на горивният филтър заедно с масленият си е чиста рулетка.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×