Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 4.12.2021 in all areas

  1. 2 точки
    Виждам че си от Русе а там е сервиза на Маркони,имаш невероятната възможност да се закара там колата да се закачи на софт и прегледа. Има и добри екземпляри в Русе. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11624987756008830&slink=mgatys
  2. 1 точка
    Здравейте! От няколко месеца съм собственик на Honda. Още преди закупуването бях запознат с "проблема" за правилното показание нивото на бензин при работа на газ. След покупката и монтирането на газова уредба и аз се сблъсках с тази особеност. Още при монтажа отказах да ми се монтират каквито и да било емулатори и устройства относно показанията на бензин. Бях решил да разработя собствено устройство. Прочетох доста неща по темата, както в нашия форум, така и в много руски . Решенията сигурно са известни на всички: - монтиране на готови емулатори от типа на А.Е.В 393H , STAG -FLE JC и др. - прекъсване на бензиновият нивомер с реле (със или без допълнителен резистор) за ресетване на показанията при всяко палене - прекъсване с бутон - поддържане на по-голямо количество бензин в резервоара Всяко решение си има своите предимства и недостатъци. В един от руските форуми попаднах на клип в който, по думите на собственика : "едни момчета са създали емулатор, който прави и показания на нивото на газ в бутилката върху приборния панел". Но само толкова - един видео клип ! Започнах да разучавам подробно работата на самия бензиномер. Как и кога измерва? Какво се случва при промяна на стойността на сензора за ниво. След доста експерименти вече бях наясно с работата и показанията на нивомера. Разработих устройство, което прави точно това, което бях видял на клипа. При работа на бензин на приборния панел се показва нивото на бензин в резервоара, а при работа на газ - количеството газ в бутилката. Емулаторът е изграден на базата на модул Arduino Nano. При работа на газ преобразува сигнала от сензора за ниво на газ 0-90ohm (може би най-разпространения тип) до стойности съответстващи на бензиновия нивомер (780-20ohm ) и го подава за индикация върху приборния панел. При всяко преминаване бензин/газ или обратно са необходими около 50-60сек за коректно показание на вида гориво. За по-точно показание на количеството газ е предвидена възможност за калибриране в 4 точки: - празна бутилка - ниско ниво (резерва) - 1/2 бутилка - пълна бутилка Клип на работещо устройство: https://dox.abv.bg/download?id=1bea90a9ca#
  3. 1 точка
    Аз съм с БРЦ, вече 100К км. Супер доволен от Митко и Невен - представителство на БРЦ в Бургас. Намират се зад Аполо център. На всичко отгоре Невен е хондаджия. Мини за консултация за цени и др.
  4. 1 точка
    Както казваше Булдогът в онзи велик филм (Форд срещу Ферари) - "Там някъде в тъмното се намира идеалната обиколка!" Стискам палци Макс да я намери довечера и Чеко да е близо, а утре да опазят болидите, па да доминират!
  5. 1 точка
    Благодаря за искреното пожелание!! Жив и здрав бъди! Но, да не превръщаме уважавания форум в изповедалня на здравословното ни състояние. И така-следващ проблем: При опит за смяна на запалителни свещи се натъкнах на язовири от масло в отворите в които стоят. Лулите, които са и бобини работят незнайно от кога в тази среда(потопени). Поръчах нужните уплътнения, но не знам дали има някаква тънкост при замяната им.
  6. 1 точка
    Здрасти! Избор нямаш голям за съединител комплект! В повечето случаи, като отвориш кутията вътре е Лук! Ориентировъчно цена за комплект/пълен/ с отстъпки 1150лв го взех миналата година! Цена на труд /приятел- човек, на когото може да се довериш/ 200лв. Това е сравнително ниска цена за труд, че си отнема един ден за сваляне и качване! Моят съвет е да търсиш гаранция магазин - сервиз, че някои комплекти не изкарват много/дали менте или ниско качество- не знам/. Има особености при монтажа, но майсторите се поизучиха и не вярвам да направят грешки! Комплекта включва-притискател, феродов диск, аксиален лагер, демпферен маховик и болтове. Трудното включване най- вероятно е от съединителя! Пробвай със подмяна на спирачна течност, ако и след смяната на съединителя не се оправи - горна помпа на съединител/при мен се оказа това/. Приплъзването след време ще се появи и на по ниските предавки! Можеш да покараш така, но трябва да я "галиш" , без ръчкане! Вибрацията на задна предавка си е запазена марка на Хонда😊! Повечето колеги споделят, включително и аз, че си е нормално!
  7. 1 точка
    Колега, ако е добра колата я продай, сега цените са в пъти, втора употреба няма читави и ще и вземеш добри пари. След това парите в злато, акции или биткойни и като се прибереш живот и здраве си купуваш поредната....))))
  8. 1 точка
    Колеги, НЕ ХОДЕТЕ при АТАНАСОВ И Колеги НЕ ХОДЕТЕ при ЛАЗАРОВ И АТАНАСОВ!!!!! намират се срещу Алати. Разсипаха ми колата, вече една година и те не могат да си я оправят, пълен непрофесионализъм, счупиха ми конзолата на интериора, пробиха ми модулите на системите, привързвали маркучите неизрязани опашки навсякъде... Мундарска работа и колата прави аномалии на газ, не могат да си я настроят. Дадох 1500лв за чисто нова газова BRC на Opel Astra h 2007г. Последно ходих за смяна на филтърчета забравиха да си сложат капачето на клапана и карах доста време така докато не се сетиха, че са го забравили, пълни мундари... Какви специалисти са щом не могат да настроят един опел астра????!!!!
  9. 1 точка
    Определено първата с Бг регистрацията. Втората ми се видя много заносана седялката шьофорската,това става с доста каране. Трябва да се огледат и двете на място не си личи а и не се снимат дефектите.
  10. 1 точка
    1. На пазара в Европа има стагнация, поради финансовата криза, а и заради спадналото производство на нови коли. Съответно това води до съкратено реновиране на автопарка и предлагане на коли втора ръка, което покачва цените им. Потвърждават го и наблюденията на 1 мой познат джамбазин. 2. Трудно е да се прецени, но има голям лаг в подобна ситуация и тя едва ли ще се промени през зимата, особено в редуциране на цените. В дългосрочен план цените на този типоразмер коли ще паднат, заради интереса на европееца към хибридни и електромобили. 3. Който и да избереш - цената им е релевантна. Този с БГ регистрация ще ти спести Еко такса и други бюрократщини, но зависи от състоянието му и какъв дискаунт ще постигнеш в пазарлъка. Другият пък е с алуминиеви джанти (ако ти е важно), а + 15К км и + 1 год. не са фактор, ако е добре поддържан. 4. Нямам наблюдения над Джаз модела, но миналата година се разделих с предния ми Акорд 7 / автоматик / фейслифт / 2006-та и в момента средната му пазарна цена е + 1000 лв.
  11. 1 точка
    Над година съм с тези от Алито! За сега няма проблеми!
  12. 1 точка
    Слагай Смело. Но при истински майстор. За Бургас някой да препоръча. Аз за Русе със 100%-но качество Маркони, но ти си преценяваш.
  13. 1 точка
    Тъй като в другата тема се обсъжда липсата на читави бензинови CR-V на пазара и високата им цена, ще си позволя да драсна няколко реда с обобщение на моите впечатления от автомобила. Колата я карам от 2017 г., вече е на 182 хил. км., 2008 автомат + executive. Концепция: Казват, че Хонда първо проектират даден автомобил съгласно своите виждания, а после оставят на маркетинговите специалисти да се оправят с промотирането и продажбите както намерят за добре. CR-V очевидно няма проблем с второто, защото е един от най-продаваните SUV за времето си. Пробивът става още с изключително успешната втора генерация, а трета стъпва върху нея с малко модернизиране, актуализирана визия и нови двигатели: бензиновият R20 и дизеловите. Най-важното според мен е да се разбере, че това не е и няма за цел да бъде мощен луксозен джип или off-road звяр, а скромен семеен автомобил, с който да возиш децата на училище и да отидеш на почивка. Външен вид: Формата и излъчването на колата, въпреки че са вече поостарели, според мен още се вписват добре в цялостната картина на родния автопарк. Общо взето, автомобилът не бие на очи, но е достатъчно разпознаваем. С 18 цола според мен изглежда по-масивно и по-добре. За някои е дразнещ моментът с постепенното провисване на задницата и разкрачването, но това се лекува лесно (Повдигане на купето CRV III). Практичност: Една от най-силните страни на автомобила. Задните седалки се сгъват и мястото за багаж може да стане огромно - ако не се лъжа 2000 литра обем. На мен лично никога не ми се е налагало да ги сгъвам, а имам и резервна гума в багажника заради газта. Да не говорим, че имам и релси на тавана за куфар. В купето е изключително просторно и приятно. Мястото на задния ред е повече от достатъчно. Жабки, джобове и ниши за дреболии също има бол. Откъм проходимост съм изключително доволен. Колата е достатъчно висока. 4x4 сработва автоматично и доста добре. Не се е налагало да го ползвам за по-дълго време, обаче много държа да го има. Сигурност и стабилност на пътя: Още една силна страна. Освен, че е богато оборудвана с въздушни възглавници, колата разполага със стандартните скоби ISOFIX за столче, както и с доста добра VSA система (Vehicle Stability Assist) за устойчивост при завои и против поднасяне . На пътя стои изключително стабилно за височината си и имаш усещането за сигурност при всякаква скорост и пътни условия. Позицията на шофиране е много удобна - висока и с добра видимост. Спирането е напълно адекватно по всякакви стандарти. Зад волана се чувстваш уверен и най-вече спокоен. За мен това е решаващо при избора на кола. Управляемост: Тук ще повторя горното, а освен това колата е изненадващо маневрена за габаритите си. Воланът е неочаквано директен и отзивчив за такава едра и тежка машина, още повече, че при мен рейката е електрическа. Още един плюс, но това все пак е Хонда. Мощност и икономичност: Специално бензиновият R20 е достатъчно мощен за целите на автомобила - семейни пътувания. Както всеки атмосферен двигател, колкото повече обороти развъртите, толкова повече ще върви. Тягата започва да се усеща на 3800 оборота. Няма никакъв проблем и нищо страшно да се натиска до червената зона - 6500 оборота. Силата на този двигател в комбинация с автоматик е при магистрално шофиране с плавно увеличаване или намаляване на скоростта. Тогава се заключва хидротрансформаторът и е напълно реалистично да поддържате 140 км/ч на @2500 оборота. В други държави по други пътища спокойно би се пътувало и със 160-170 км./ч. Другата сила на автоматика е адаптивността спрямо натоварването, т.е. при по-натоварен автомобил превключва по-динамично, за да запази тягата. Добавям и "вълшебния" бутон D3. Това, че като натовариш колата нямало да върви, са някакви фантазии. Очаквано, на автомобила му липсва аеродинамика. Съответно въпреки всичко не може да бъде толкова икономичен, колкото се е искало на японците. Средният разход на бензин при мен (60/40 извънградско/градско) е малко над 10 на 100. На който това му е проблем, слага газ и забравя. Обслужване, поддръжка и ремонти: Обслужването, предвид класа на автомобила, за мен е сравнително евтино. Някои суми са цитирани в тази тема. Основният разход е за гуми. Най-важна е редовната смяна на масло: двигател, скоростна кутия и диференциал. При R20 е задължителен редовният реглаж на клапани - поне на 40 хил. км. Двигателят R20 е с верига, както казах - атмосферен, изключително надежден и здрав. Не е капризен на масло, т.е. не е задължително да е скъпо, "пълна" синтетика и прочее, стига да отговаря на спецификациите. Според моите наблюдения за този двигател е допустимо да харчи масло във високите обороти, говорим над 4000. Колко точно ще харчи зависи от стила на шофиране. Обаче не е нормално да харчи на спокойни обороти, ако е така - има проблем. Харчът на масло е по-скоро дразнещ, отколкото проблемен факт, тъй като трябва да се следи редовно нивото, особено преди и след дълъг път. Има си датчик за нивото и по принцип светва жълтата лампичка, но аз лично никога не го оставям под средата. Петстепенният автоматик е утвърдена през годините собствена разработка на Хонда и при редовно обслужване и нормална експлоатация е сравнително безпроблемен. Задното предаване е на принципа на двете помпи, т.е не работи постоянно, а само при необходимост и не товари задвижването; освен това не разчита на датчици и електроника, а на хидравлика. Относително здраво е, а проблемите идват от липса на обслужване. Рано или късно при нашия модел се разваля климатроникът. Има различни решения на проблема, вижте темата Хронични заболявания на климатроника. Неочаквани и извънредни ремонти при добре поддържано CR-V не би трябвало да излязат. Окачването е сравнително здраво, но с остаряването след 150 хил. км. почват замените на накрайници, шарнири и други стандартни неща. Като цяло колата е надеждна, а части има на всякакви цени. Чисто козметично лакът на нашите коли според мен е не е достатъчно здрав и дълготраен, лесно се драска и рано почва да дефектира. Колите, купувани нови в БГ, не съм чул и виждал да имат проблем с корозия. Слаби места са подкалниците, които се накъсват, както и гумените уплътнения на лайстните на вратите Комфорт и екстри: CR-V не е ориентирана в премиум сегмента, но е над средно ниво. Возията е ОК: твърда, но не чак неприятна. В града по дупки и релси клати доста. Иначе седалките са сравнително удобни. Най-важното е, че след дълъг път никога не се чувствам изморен. От шумоизолацията има какво още да се желае. При висока скорост бученето идва главно от вятъра, заради лошата аеродинамика, както и от гумите. Лично аз като избирах реших, че единственото допустимо ниво е екзекютив. Така имаш поне минимален лукс. Степенувам по важност за мен: пълен ел. пакет с прибиране на огледалата, подгряване на стъклата и огледалата, панорамен покрив, подгряване на седалките, кожен салон (задължително светъл), ел. шофьорска седалка, мултифункционален волан, сензор за дъжд, cruise control, двузонов климатроник, аудио система със субуфер, парктроник, автоматични светлини, измиване на фарове и т.н. Липсващи екстри са дневни светлини, обдухване на седалките, ел. пътническа седалка, отделна вентилация на задните седалки (май при американките има), регулиране на фаровете и други. Камера, навигация и мултимедия съм монтирал отделно, не го броя за екстра към модела. Качеството на материалите в интериора е по-добро от средното, фронталната конзола е приятна, с интересно съчетани текстури, при мен няма скърцане и паразитни шумове вътре. Като обобщение мога да кажа, че като съотношение качество/цена и плюсове/минуси не виждам алтернатива на този автомобил, за която да си заслужава да го сменя в момента, въпреки годините му. Нищо чудно, че и други колеги не си продават читавите бройки. Така че който е решил, да се мята смело ако намери нещо запазено!
  14. 0 точки
    Ох, олекна ми...! 🙏😁😜
  15. 0 точки
    В час по математика влиза инспектор. Прекъсва учителката и казва: - Сега въпроси задавам аз! В тази стая има 24 ученика, 1 учителка, 1 инспектор, 52 обувки, 1 черна дъска, 28 бели и 11 цветни тебешира, 36 стъкла за прозорци, 18 щори и една гъба. Въпросът е на колко години съм аз? Гробна тишина. Ръка дига Иван. - Кажи момче! - На 40! - смело отговаря Иванчо. - От къде позна бе младеж? - Еми в къщи имам брат на 20 и мама казва, че е полуидиот...
  16. 0 точки
    В предложението на колегата за продажба има резон. Сметни колко данъци, такси и др. ще и платиш докато не я ползваш? А и тя си се обезценява, дори да не се кара. А има и рент-а-кар докато си тук, а може и друга да си харесаш, докато си "там". Щом е добра кола - зарадвай някой с нея - не бъди егоист. А и тя ще е по-добре в движение.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...