Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 23.12.2024 in all areas
-
3 точкиБраво на нашето момче! Избраха Карлос Насар за най-добър щангист в света. Голямо признание получи българският щангист Карлос Насар. По-рано този месец той отвя конкуренцията, превръщайки се в абсолютен световен шампион. 20-годишният щангист пръсна конкуренцията в категория до 89 кг., записвайки два световни рекорда, въпреки контузия в рамото. Олимпийският, световен и европейски шампион Карлос Насар бе определен за щангист №1 в света за 2024 година.
-
2 точки
-
2 точки
-
2 точкиЕми и аз да се похваля с направените километри от 2013 година при мен,купих я на около 160 000 и миналата седмица прехвърлихме 400 000 , съединенителя мисля ,че е оригиналния
-
2 точкиМахалото на Фуко, което прави видимо въртенето на Земята. Махалото на Фуко, представено през 1851 г., е първият експеримент, който дава прости, преки доказателства за въртенето на Земята. То носи името на френския физик Жан Бернар Леон Фуко, който забелязва, че ако се остави едно махало да се люлее свободно това ще изглежда, че то сякаш променя своята равнина на люлеене с течение на времето. Причината за въртенето на равнината на люлеене е действието на силата на Кориолис поради околоосното въртене на Земята. Първата публична демонстрация е осъществена през 1851 година в Пантеона в Париж. Под купола му Леон Фуко закача метална сфера с маса 28 kg на метално въже, дълго 67 m. Под точката на закрепване, в кръг с диаметър 6 m, е насипан пясък. Периодът на махалото с такава дължина според формулата за периода на математично махало е 16,4 секунди (в добро приближение това е математическо махало). Според следите, оставени на пясъка, всяко следващо залюляване на махалото има отклонение от около 3 mm, за един час отклонението е на 11°, а за около 32 часа извършва пълно завъртане и се връща в началното положение. Оригиналните махала на Фуко в Париж се въртят по посока на часовниковата стрелка със скорост над 11° на час или с период от около 32 часа за едно пълно завъртане. Скоростта на въртене зависи от географската ширина. На екватора, 0° ширина, махалото на Фуко не се върти.
-
2 точкиВеднъж, след като пристигнал в Манчестър, собственикът на Ryanair. - Майкъл О'Лиъри решил да посети пъба към хотела, в който се настанил. Той се изправил на бара и поръчал халба Гинес. Бармънът кимнал и му казал просто: "Това ще Ви струва един паунд, господин О'Лиъри." Донякъде изненадан, О'Лиъри отговорил: “Но това е много евтино" - и подал парите. "Е, опитваме се да сме пред конкуренцията. Освен това раздаваме безплатна бира всяка последна сряда от месеца от 6 до 8 вечерта. И имаме най-евтината бира в цяла Англия", отговорил му барманът. "Това е забележителна цена!", възкликнал О'Лиъри. Барманът обаче продължил: "Виждам, че си нямате чаша, в която да ви сипем бирата, така че вероятно ще ви е необходима една от нашите. С това цената става 3 пануда". О'Лиъри се намръщил, но платил, без да казва нищо. Той взел чашата си и тръгнал да си избере маса, на която да седне. "Вие искате да седнете?" - възкликнал барманът. - "Това ще Ви струва още 2 паунда. Ако си резервирате мястото предварително обаче, цената е само един паунд." След това продължил малко по-тихо: "Мисля, че може да сте твърде голям за този стол. Мога ли да Ви помоля да седнете в тази рамка, за да преценим габаритите ви?". О’Лиъри се опитал да седне, но рамката била твърде малка и когато не могъл да се измъкне от нея, се оплакал на бармана: "Никой няма да се побере в тази малка рамка!". "Опасявам се, че ако не можете да се поберете в рамката, ще трябва да платите допълнителна такса от 4 паунда за вашето място", отговорил барманът. О'Лиъри изпсувал тихичко под носа си, но платил. В този момент барманът отново заговорил: "Виждам, че сте донесли лаптоп си със себе си. Тъй като не е било предварително заявено, това ще ви струва още 3 паунда." Майкъл О'Лиъри вече бил толкова раздразнен, че се върнал на бара, ударил халбата си в тезгяха и извикал: "Това е абсурдно, искам да говоря с мениджъра". "Виждам, че искате да използвате тезгяха" - спокойно казал барманът - "Това ще струва още 2 паунда." Лицето на О'Лиъри почервеняло от ярост. "Знаеш ли кой съм аз?", изкрещял той. "Разбира се, че знам, господин О'Лиъри", отговорил мъжът зад бара. "Достатъчно! Какъв е този хотел?! Аз влязох да изпия едно питие на спокойствие, а вие се отнасяте с мен така. Настоявам да говоря с мениджъра!", изръмжал възмутено собственикът на Ryanair. "Ето Ви имейл адреса му. Ако желаете, можете да се свържете с него между 9.00 и 9.01 часа всяка сутрин от понеделник до вторник и на този безплатен телефон. Таксата е само 1 паунд за секунда...", отговорил все така спокойно барманът. Съвсем възмутен Майкъл О'Лиъри възкликнал: "Никога повече няма да посетя този скапан бар!" "Разбира се, господине, това е ваше право, но помнете, че все пак ние сме единственият хотел в Англия, който предлага бира на цена от 1 паунд за халба."
-
1 точка
-
1 точка@Rakeem Юнак, това дето го караш ти, жена ми кара такова на газ на 400 к плюс,нов внос за продажба върнат от тъста ,и пак е ракета...А и да с тотал се кара.. нищо извънземно кат равенола..Т А ДА ЗДРАВИ МОТОРИ СА,ЗА ХВАЛЕНЕ,ПОЖЕЛАВАМ НА ВСИЧКИ ВСЕЛИ ПРАЗНИЦИ И ДЕЛНИЦИ,И ПО МАЛКО ПРОБЛЕМИ С ХОНДИТЕ.
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаПроблемът с подсветката е решен . Оказа се, че е изгорял предпазител №6, в таблото от страната на пасажера. А някой преди мен е слагал друг тип предпазители (малко по-високи), които не работят и съответно не ми работеше и запалката (предпазител № 23 от към шофьора). Така че, ако някой сменя предпазители - само от най-малките, както са си оригиналните.
-
1 точкаНяма да видят. Към темата: Премахваш механично само ДПФ-а/ питата /, не пипаш нищо друго като датчици и т.н. После намираш човек да изключи търсенето му от компютъра софтуерно и няма грешки, няма пушеци, минаваш без проблеми на преглед и газ! п.п. За провинцията имам спец по компа. За София колегите да кажат!
-
1 точкаНови правила за зимните гуми в Германия! От октомври 2024 г. Германия променя разпоредбите си за зимните гуми, подобно на много други страни. Гуми, маркирани само със символите "M+S" (кал и сняг), вече няма да бъдат разрешени за използване при зимни условия. Въпреки, че тази маркировка се използва от години като символ на съответствие за шофиране през зимата, зад нея не стоят официални тестове и правна защита. Вместо това, гумите вече трябва да имат "алпийски символ" (планина с три върха и снежинка), за да отговарят на изискванията за екплоатация в зимни условия. Това гарантира, че гумите са преминали строги тестове за сцепление върху сняг, лед и мокри настилки. Така че, ако планирате да пътувате до държава в ЕС с кола, проверете правилата и се подгответе.!
-
1 точкаТова исках да кажа. Другото е "велики майстори на маса". Към колегата Галин Абушев-помагайте си с Владо, никой не ви пречи. Той е виден специалист във форума. Можеш да отвориш и неговите постове да видиш..... И като последно - споделям мнението на някой от по старите участници във форума, че нещо се изкриви идеята . Всичко взе да се приема много лично. Не може да се направи забележка или моето мнение е най- вярното и т.н
-
1 точкаОт няколко дни забелязвам, че форума яко цикли. На някой друг да му е направило впечатление ?
-
1 точка@toniam, аз не съм казал, че са менте. Казвам, че EBC си правят майтап с хората, които дават 1 камара пари за дискове/накладки а една част от тези дискове и накладки, не са нищо по-различно като качество, от едно АТЕ на вторичният пазар. Ако съм пред дилемата, която си бил ти, аз лично бих избрал да кажем Tarox. Ценово са колкото EBC нарязано/надупчено и тн.., качеството за мен е обаче е различно. Всъщност, дори стандартно АТЕ ( диск ), го пържа лятото здраво и няма никакви проблеми от доста години насам. "Supply of castings has become very difficult in recent times with very long lead times. And to continue to supply we sometimes buy from reputable brand..... ". Това е отговора на запитване към EBC, защо пращат дискове Blue Print под тяхната шапка. Демек препакетираме си ги, защото така ни е по-изгодно. Как сега EBC могат да ми гарантират, че вътре е EBC а не Blue Print със затрито лого? Еми не могат. Ето и темата, от където съм взел отговора по-горе, но то това се знае от доста време така или иначе : Според мен, провери дисковете когато дойдат много внимателно и виж маркерите. Ако всичко е наред, поне да има едно вътрешно спокойствие, че не са дадени 6 пъти повече пари за Blue Print ( което може само да се надява човек ).
-
1 точкаЧисти главини без отклонения, добре работещи апарати, добра проходимост на маркучите и няма да се кривят и ще спират, дори по-бюджетните. Масово се слагат мега ултра гига спортни дискове и се кривят за норматив а то останалото не е пипано с години.
-
1 точкаЗдравейте колеги, някой ползвал ли е спирачки EBC ???? Днес получих комплект предни спирачки - дискове и накладки и забелязах някой странни неща..... та ме обзеха някой съмнения. А именно: 1) На дисковете има машинен надпис Blueprint, които изглежда сякаш е опитвано да бъде заличаван. Опитвано е само надписа Blueprint да бъде манипулиран, но не и номерата след него. Или поне на мен така ми изглежда. Интересното е, че и парт номера на Blueprint съвпада. Прикачени са снимки. 2) на друго място е гравирано EBC, но по начин съвсем различен от другите надписи, и разни други цифрови обозначения. Прикачени са снимки. Та въпроса ми е, така ли трябва да изглеждат спирачките EBC? Защото аз съм много, ама много по-склонен да приема, че това е всъщност Blueprint. Отделно, поправете ме ако греша, но Blueprint бяха опаковъчна фирма, или поне аз знам така. Въпроса е в такъв случай дали само опаковката носи техния надпис, а вътре в кутията чарковете си носят техните заводски имена??? Частите идват от Англия уж, през БГ търговец. Ситуацията се уточнява и след като се изясни, или поне има някаква яснота, ще бъде дадена информация и кой е търговеца, особено ако резултата е негативен. Поздрави
-
1 точкаЧак сега ми остана малко време и споделям нещата около ремонта. Понеже имах такова /-\ разчекване отзад на задните гуми, изчетох много неща по въпроса, в наши, руски и други форуми. Почнах с най-елементарното, сложих подложки 8мм. между купето и чашките на задните амортисьори. Целях да я повдигна малко и да компенсирам нормалното омекване на пружините, което според много хора беше причината за разчекването. Резултат имаше, колата се повдигна с 2,5-3,0 см., но разчекването си остана. Започнах да мисля какво друго мога да направя , включително мислех да направя задните щанги раздвижни /както решават проблема в руските сайтове/ , нещо такова: но се отказах и реших да сменя всички тампони и щанги по задното окачване, с нови оригинални. Поръчах всички части във "Бултрако", защото колкото и да не ми се вярваше, конкретните щанги и тампони, излизаха доста по-евтино като крайна цена, от това което щяха да струват от общите поръчки във форума, а и като време пристигнаха точно за 10 дни. На тази схема , оградените с червено, се виждат всичките неща които поръчах за от двете страни, с изключение на тампона на носача/тръбата/: Въпросния тампон на носача, го продаваха заедно с носача на цена 400лв. , но аз намерих само тампона за 65лв., ето го и него: На тази схема се вижда добре HAB-003: Също бях поръчал и нова чашка за единия амортисьор от дясно, /по-проблематичната страна при мен/ , че незнайно защо, самата чашка се бе огънала като дъга и шпилките едвам влизаха в дупките на купето. Събота и неделя разглобихме колата в сервиз на приятел и сменихме всички неща. Трябва да отбележа няколко важни неща, ако някой тръгва да прави тази процедура. Трябва си подемник, хубави инструменти, пистолет на въздух и не на последно място да си приготвите резервни болтове за щангите , евентуално и за амортисьорите. Сваля се всичко: гуми, спирачни апарати, барабани, откачат се датчиците на ABS от купето и от щангите, отвиват се маркучите на спирачния апарат от самия шенкел, а него го привързвате към купето с тел за да не увисва, сваляте накладките на ръчната спирачка, откачате жилото и го отвивате от предпазния тас, развивате и гайките на полуоските , тях също ги привързвате за да не се извадят от задния диф, разкачат се и биалетките където са хванати за носача . Развивате долните болтове на шенкелите, горния на шенкелите и щангите и изваждате самите шенкели от шлиците на полуоските. Остава само да развиете долните болтове на амортисьорите към носачите, по два болта на тампона HAB-003 и по един болт отзад на рамото на носача под задния диф. При добро стечение, всичко може да се развие безпроблемно ,но при мен видяхме много зор с болтовете на шангите от към страната на купето.И от двете страни заварените гайки на планките се откъснаха, но може да се държи контра с ключ и се развиват.Но от едната страна, самия болт беше като заварен във втулката на тампона и се наложи да го режем с флекс - затова ви казах за резервни болтове и добре че бях взел. На самия шенкел има три тампона за смяна. Аз предпочетох да не свалям от самия шенкел предпазния тас, главината с лагера и ABS датчика, защото не можах да използвам пресата за избиване на тампоните, поради липса на точен размер дорник/втулка а срязах гумената им част, леко след това леко разрязах външната им метална черупка и с секач и чук след доста борба ги избих.За набиването нямаше проблем стана лесно на пресата . Преди да разглобя колата, всички тампони изглеждаха здрави, но само тези на които се монтират реглажните болтове за сходимоста бяха като нови - напълно здрави и беше безсмислено да се сменяват, но така и така бях ги купил, та ги смених и тях. Най-трудно махнахме големия тампон на носача HAB-003, който вътре беше скъсан.Наложи се да го срежем от едната страна, след което го запалихме, за да изгори гумата , а остатъците после лесно ги махнахме. За жалост смених само този от дясната страна /бях купил 1 бр. /,а за късмет магазина не работеше в този ден за да купя и за от другата страна. За мой късмет от лявата страна, се оказа здрав но леко поомекнал и евентуално след време ще го сменя и него. Въпросния тампон HAB-003 трябва да се монтира правилно, като предварително се маркира как е бил стария. Първо се набива гумената част, но за да може да се подведе правилно в ухото го свихме със здрава скоба, от типа за водните съединения от към сцепената страна и така влиза безпроблемно в началото на ухото иначе има опасност да го прецакате при монтажа. После освобождавате скобата и го набивате.После внимателно и правилно набивате металните уши едно след друго от двете страни, като гледате плоската им част да е в една равнина.Сменяват се и другите 2 тампони на носачите отзад и започвате събирането в обратен ред. Много важно нещо - Не стягайте докрай болтовете на щангите, тампоните и амортисьорите! Стегнете ги докрай, когато колата вече е стъпила с цялата си тежест на земята /на гумите си/, защото рискувате да прецакате тампоните. Също важно е,преди разглобяването на реглажните болтове за сходимост, да ги бележите и след сглобяването да са на същите белези, поне докато отидете възможно най-бързо на реглаж. В заключение: След направения ремонт и реглаж, всичко по колата заспа Разчекването ИЗЧЕЗНА, самата задна част се вдигна още малко, стойката е вече като на нова кола от магазина, возията коренно променена, усещането при преминаване през дупки и неравности е абсолютно различно, управлението и стабилността на самия автомобил е невероятна Стойностите от реглажа - всичко е в нормите! Ако бях сменил и другия тампон HAB-003 на левия носач, сигурно и неговата стойност щеше да е като от дясната страна, но и така си е в норма. С две думи - доволен съм от ремонта , целта е постигната и не съжалявам за дадените около 500 лв. за всички части ,труд и реглаж! Ето и снимки, директно от стенда за реглаж, за да се види:
-
1 точкаТова не може да е истина ! Отивам да взимам "Лемфьордера", гледам опаковката точна и по нея всички обозначения и номера си отговарят. Отварям я, вътре болта във вакумирано пликче, със смазка и залепен каталожния номер като на кутията. Викам си най-накрая! Взимам шублера и меря болта, еми точните размери, оглеждам го - доста добра изработка и точно да го платя, се заглеждам за щампата на "Лемфьордер" и какво да видя - щампа има, но на CTR и още една под нея- JK ! Гледам и не вярвам, момчетата и те не вярват, започват да звънят в склада, да не са объркали нещо и да докарат нов болт.Оказа се, че и останалите 3 налични бройки са такива. Сега, преди "Лемфьордер" си бяха сериозна фирма, която произвеждаше, обаче да не е станала, само опаковъчна и да си поръчва на друг да произвежда частите за по-евтино? Иначе нямам нищо против, оригиналния Корейски CTR, защото има и менте. Този който гледах, беше доста добра изработка, нямаща нищо общо с тези от 20-25 лв. и още се чудя дали да го взема ?
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиПреди беше така, но сега и от двете места е мъка. Особено тегаво е, ако речеш да отвориш ОФтопик - раздела ..... Сигурно е така заради "пионерчето" ....
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00