Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 3.11.2024 in Мнения

  1. 5 точки
    Здравейте ! Искам да улесня много от хората който могат да се припознаят в това нещо което ще разкажа и да спестя финанси който дадох и аз , от 2 години страдам от един проблем и след доста време, нерви, пари открих малкия проблем който ме е бутал през цялото време, та започвам от самото начало . Преди година имах проблем с автомата ми колата е акорд 7 2.4 фейслифт автомат “ седя си на светофара и когато трябваше да потегля автомата си изгуби скоростите и боквално седях на полу съединител и не можех да тръгна , даде ми грешка в автомата и нямаше какво да направя освен да я оглася и да запаля на ново, от което изведнъж грешката за автомата изчезна, но чека продължи да свети от което скоростите ми си дойдоха на мястото и реших да не я мъча и я закарах на първия паркинг и от там на репатрак . Няма да казвам имена на сервизи и тнт всеки ги знае . Казаха ми че пробелма е механичен и една торба пари за отваряне на кутията и диагностика, но реших да рискувам и за тези пари да взема друг автомат втора употреба с надеждата да е здрав. Смених автомата, половин година никакви проблеми, до момента в който не се случи същото нещо…Вариант да купя пак автомат ми се струва абсурден а да продам колата след наливане преди това, още повече … изчетох много форуми и тнт докато стигна до решението че пробелма може да се окаже в компютъра , още повече кой компютри стават и направо към съществената част смених компютъра с друг номер на моя съвпадат само чиповете (управелението на автомата ) моята е седан фейслифт тази от която взех беше комби фейслифт . В последствие разбрах че всички компютри от фейслифт стават за фейсови и всички компютри преди фейса стават от преди фейса, не се гледат номерата ! Колата заспа и всичко е наред , обучението на имобилайзера става с обикновен лънч за точно 2 мин !
  2. 1 точка
  3. 1 точка
    МалкитеЛарънчета са на мода сега, нооо ... ... А денят е на Алпин! Друго си е да си с ново ДВГ и Хонда заслужават поне пилотска титла с днешното представление на най-мразения и ежесекундно дебнатия от рейс контрола.
  4. 1 точка
    "Някои губеха разума си и ставаха целите душа, други губеха душата си и ставаха целите разум, а трети губеха и двете и ставаха добре приети в обществото." Чарлз Буковски
  5. 1 точка
    Правят всичко възможно да подпират Макларън включително Момчил (сигурно е с оранжеви чорапи). "Много баби хилаво бебе". Имам чувството, че на пилотите на Уилямс са им казали "здрав болид да не връщат", добри изпълнители (работници) мечта за всяка фирма. А онази "Енчилада" пак се осира, пази гумите ще си ги носи в къщи.
  6. 1 точка
    Закърпил си го за още 2 години. Всъщност в момента има всякакви препарати, които стопират ръждата. Въпросът е да не е хептен гнило
  7. 1 точка
    Минаваш с четката, за да разбереш доколко е повърхностна ръждата. После замистваш с шкурка, избърсваш и вече мажеш с ръждопреобразователя. Той запечатва под него, а над него може боя, може парафин, а може и 2-те в този ред.
  8. 1 точка
    Огледът преди зимата показа че пробоината в корпуса (над предния калобран) на лодката леко се е увеличила, та бяха взети мерки. От дясно също бе обработено, че и там е тръгнало. Така и не ги оправих преди 2 години, с покупката на колата, та викам си - 2 зими им стигат на тез ръстита.
  9. 1 точка
    След няколко неуспешни опита на моя майстор да открие дадени проблеми, реших най-накрая да пробвам прехваления Мотобокс и Слави. Истината е, че всеки лев си заслужаваше. Да, повече е от гаражните майстори или такива с малки сервизи, но качеството, отношението и подхода към клиента са несравними. Записване на час, на място - от 18 септември за 30 октомври. На предишния ден я оставих, заради реглаж на клапани и Слави ме посрещна - поговорихме си и му разказах какво искам да прегледа, отдели ми време и въобще не ме претупа, а ме изслуша много внимателно. Днес ми звънна в ранния следобед, за да ми каже какво е намерил и дали да го правим, отново ми обясни внимателно и ми остави избор. Отидох да си взема колата, и тъй като имах доста въпроси, човекът стоически ми отговори на всичко и ме посъветва за куп други неща по колата. За мен Слави е коректен, обяснява внимателно, не претупва, и най-важното - няма да смени или направи нещо по-колата, което не е за смяна. Човек и майстор на място, който в днешно време със свещ трябва да го търсиш. Слагам и цените, за да имате представа, ако нещо от това ви се наложи: - реглаж клапани - 120 лв. - рециклиране на хидравлична помпа - 250 лв. - преглед ходова част - 40 лв. - работа при смяна на тампони стабилизираща щанга - 60 лв. Попитах и за други цени, за последващи ремонти: - труд при рециклиране на спирачни апарати - 50 лв. на апарат (ремонтния комплект е още 30-40 лв.) - смяна на 1 бр. амортисьор - 80 лв. - смяна накладки - 60 лв. Та, ако имате нервите и възможността да изчакате месец и половина за час, няма да съжалявате.
  10. 1 точка
    Да кажем така. Има основно два типа естери, използвани в маслата. Диестери и полиол-естери. Като цяло имат сходни работни х-ки, но разликата е в това, че полиол-естерите са значително по-устойчиви на обратната реакция с вода при високи температури. Тоест трудно се разлагат обратно на киселини и алкохол. Диестерите са евтини, а полиол-естерите са скъпи. Преди години, между 2016 - 2018 ако не се лъжа, гледах в руския форум, отработки на Амсойл Сигничър Серии 5W-30 (мали, колко добре го написах на кирилица ) Та тогава ми направи впечатление колко бързо му се срива TBN-а на това масло. При начален TBN=12,5 имаше доста отработки с TBN около 5 - 6, само след 5000км пробег. С доволен % градско, но не си спомням колко. Питам сега, какви ли естери са използвали Амсойл в техните "топ" масла? Та им даваха периоди на смяна, на по 12 000 - 20 000 мили, и/или една година? И Ravenol не знам какви слагат. Но при Ravenol не се сещам да съм попадал на подобен срив, на TBN-a. Искам да кажа,че няма как да знаем какви естери съдържа дадено масло, тъй като и производителят не ги съобщава в msds-а. Но иначе биват рекламирани със съдържание на базови масла V-та група, естери, и т.н., и т.н. О.к. добре, но може да е кон, а може да е магаре... Пак ще тегли каруцата, но конят е по-издържлив. Няма лошо, освен цената. Няма да разядат двигателя. Само всеки трябва да си има едно на ум, все пак, дали не плаща за кон, пък получава магаре. ... щото магарето трябва да се разпрегне по-рано...
  11. 1 точка
    Естерните масла не са нашия начин на употреба ,палиш сутринта 5-6 км до работа и гасиш .Това е смърт за маслото ,алкилираните нафталини са далеч по-подходящи .Лошото е ,че няма голям избор на масла с AN . Аз в момента имам в картера 1 литър 10W60 4T Elf Moto Race(изцяло PAO) 2 литра Eni i-sint 0W30 (PAO + 12%POE) и 1.5 Shell Helix Ultra 5W40 (GTL) Обикновено правя две смени в годината ,ранна пролет -март/април и късна есен октомври/ноември .Вадил съм масло и на 4000 хил. км или под 200 моточаса.🙂
  12. 1 точка
    @Rakeem Човекът, за който говориш, е TomNJ - Клик Изключителен професионалист и много земен човек. Имах възможността лично да общувам с него в един друг форум.
  13. 1 точка
    Да. Сами по себе си, маслата PAO (или 4-та група) са с много слабо полярни молекули. Това ще рече, че не прилепват към металните повърхности и са с много слабо изразени разтварящи способности. Тоест не образуват траен маслен филм върху повърхостите и не могат да разтворят, в себе си, противоизносните присадки. Пак да подчертая: "сами". Ето защо PAO никога не се използват като единствен базов компонент в маслата. Но! Притежават изключителна здравина и устойчивост на т.н. "сили на срязване". Висока температурна стабилност. Ниска изпаряемост при високи температури. Много добра течливост при ниски температури. За да могат да се използват в едно масло обаче, задължително трябва да бъдат в смес. От друга страна, лубрикантите от 5-та група ( естери, алкилирани нафталини) са и най-добрите разтворители. Те притежават високо полярни молекули, прилепват плътно към повърхостите и образуват по-траен маслен филм, в сравнение с останалите масла. Също като PAO имат висока температурна стабилност, много добра течливост при ниски температури, изключителна здравина и устойчивост на "сили на срязване". Естерите имат свойството да възобновяват еластичността на семерингите и по-този начин да предотвратяват течове. Именно за това естерите и AN се използват като добавка към PAO. Те разтварят противоизносните присадки в себе си и след това техните полярни молекули се прилепят към молекулите на PAO. По този начин образуват една хомогенна суспензия. Към тази смес се добавя и хидрокрекингова база, понеже естерите не бива да превишават 10 -15 % от общата смес, защото почват да правят вреди, вместо да помагат. Този разтвор вече представлява готовия продукт. При това, маслото е най-добро, когато всички съставки трябва са правилно дозирани и работят едновременно и в симбиоза! При повечето големи производители, с голям пазарен дял, ТОП-серията им не превишава 50% съдържание на PAO. Към тези проценти добавят 4 - 10% естери, може и AN, а останалото е хидрокрек. Все пак трябва и цената да е конкурентна на пазара. При някои се наблюдава дори и 5-10% минерална база. Не съм привърженик да си правя смеси от различни масла, именно, за да не разваля "симбиозата" на компонентите им. Макар, че съм го правил веднъж - дваж, чисто експериментално. Но не го препоръчвам.
  14. 1 точка
    Аз ходя при едно момче, което има сервиз зад лидъла на рогошко шосе. Там са на клетки, неговата мисля беше 26-та. За реглаж ми взима 50лв, отделно доста неща по ходовата част съм сменял при него и всеки път съм доволен. При мен се случи потъването на няколко изпусквателни клапана и сега му я оставих за основен ремонт. Оставям телефон за връзка с него: +359896880254 . Тодор се казва
  15. 1 точка
    Едно уточнение. По метода за изразходван бензин се смятат 150л. бензин / 1л. налято масло, при масло с TBN>10.0 mg KOH/g. Или максимум 250м.ч. При по-нисък TBN на маслото, сметките слизат надолу! Например за TBN=8.0 mg KOH/g, пропорционално отнесено, се получава 100л.бензин/1л. налято масло. Или максимум 166 м.ч.
  16. 1 точка
    "V" на маслото, тоест обемът на маслото. Бих казал, на количеството налято масло при смяната. Да не се смята общият обем с несливаемия остатък. Само това, което е налято при смяната. При дизела не е като при бензина. Там е по-скоро като при LPG.
  17. 1 точка
    Точно така! Но тъй като повечето потребители нямат моточасовник, или показание за средна скорост. А пък други не знаят как да си сметнат моточасовете. Затова, ориентировъчно и съвсем субективно, давам километри. И още - при различен вид гориво, нещата са коренно различни. @ceco_accord RSP e много добро масло, но не е най-подходящото за всички .
  18. 1 точка
    През 2020г. DXG беше с малко по-различни х-ки и по-нисък работен вискозитет - около 10,4mm²/s, ако не се лъжа. Сега вече е с новите спецификации: API SP (RC), ILSAC GF-6A и одобрение GM dexos1™ Gen 3. Работният му вискозитет вече е 11,1mm²/s. Но както и да е. Пак е едно от най-добрите масла на Равенол. Намалили са му TBN-а от 8,8 на 7,8. Което пък налага по-честа смяна. Особено ако градското е повече. Намали периодите на смяна до 7000 км максимум! Ако ти се експериментира, подходящи масла са: RAVENOL SSV Fuel Economy SAE 0W-30 RAVENOL FDS SAE 5W-30 Тези са с висок TBN = 12,5 mg KOH/g. Ще имат диспергиращи свойства със сигурност до 8000км. За повече не знам. RAVENOL Super Fuel Economy SFE SAE 5W-20 RAVENOL DFE SAE 0W-20 Тези са с TBN като на DXG. При повече градско (къси преходи, често стартиране) рискуваш и да ги разредиш с бензин. Затова смяна на 5 хил. км. Не трябва да е така. При мен започва да потъмнява чак след 5 - 6 хил. км., но не и да става черно.
  19. 1 точка
    За да съм готов за зимата и аз реших да подновя акумулатора след като без това от няколко месеца си ме предупреждава Акорда :). Модела пасна идеално! Тази седмица най ниска цена на YUASA YBX5053 в интернет намерих в : https://24power.bg/product/akumulator-yuasa-ybx5000-jisasia-12v-50ah-450a-r?utm_source=pazaruvaj&utm_medium=link&utm_campaign=catalog казаха ми, че си доставяли директно YUASA и затова можели да си позволят такава цена. Признавам, че се усъмних защо има такива разлики спрямо другите търговци. Тъй като съм си от Варна съответно ми паснаха идеално нещата и отидох на място. Както си трябва ми замериха всичко, издадоха гаранционна карта и ми взеха стария акумулатор. Доволен съм!
  20. 1 точка
    Свещите колега, не разчитай на Бултрако,тя съдбата ти е давала сигнали след всяка смяна се оправя за известно време и после пак същото, нищо , че са нови, ментета.
  21. 0 точки
    Не е от молибдена. Yacco GDI има предостатъчно молибден. https://www.oilclub.pl/index.php?threads/yacco-lube-gdi-5w30.815/
  22. 0 точки
  23. 0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...