Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 18.10.2024 in all areas

  1. 2 точки
    От всичко, което си написал, явно си добър човек, но не си имал късмет да попаднеш на добър механик. Това, което може "майстор" да ти причини и най-големият ти враг не може. За да започне да гори повече масло след ремонта, отколкото преди, или е направен некачествено или са вложени некачествени части. Най-вероятно и двете. Потърси друг механик, който прави разлика между японски и съветски двигатели. В този форум също има достатъчно, от които има много доволни клиенти. Ако няма други сериозни проблеми по колата, заслужава си да дадеш пари и да си оправиш двигателя, защото явно CR-Vто ти е на сърце
  2. 2 точки
    При мен не се чуваше виене, а ето това притракване през интервал по-малък от секунда и се чуваше само при загряла кола на "P" и на "N". petal_20241018_125950.mp4
  3. 2 точки
    Прав е колегата. Мой колега преди 2 седмици минава преглед с нисан алмера 2000 г. Показателите за изгорелите газове били зле, в пункта цъкнали на програмата, че е без катализатор и го пуснали. Нисана е след основен ремонт (как е правен само майстора си знае), преди прегледа кара с добавка за катализатор и пак е извън нормите. Аз също минах преглед. На половин резервоар сложих 10 л. 100 октанов бензин и карах на ръчен режим до пункта (около 10 км). Пак дадоха "Еко 4".
  4. 1 точка
    Факт я че далеч не всички Акорди автоматик вият от този лагер. По спомен е кофти партида капаци, с грешно престъргано легло.
  5. 1 точка
    Моята веднъж я спирах, още като взех Леджо (колкото да проба), то не помня разлика. Но другата седмица ще пробвам на 1 френд 8-цата 1.8 ръчка, че тамън си я купи.
  6. 1 точка
    Здравейте, Малко отсъствах, че нямах условия да правя проби. Сега си разработвам технологията по вземане на проби вкъщи, затова снимките са малко различни. До сега го правих в работно време 1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин; 2) Масло – Yacco Lube GDI 5w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 86 000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 40/60%; 7) Средна скорост - около 25 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 01.06.2024-17.10.2024 г.; 9) Моточасове – около 210; 10) Изразходвано гориво - около 550 л бензин A100; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4 л; 13) Доливане на масло – 250 ml; 14) Други – предходно масло Amsoil Signature 0w30 сменено на 3000 км; Последни проби за сравнение: https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/page/39/?tab=comments#comment-1057640491
  7. 1 точка
    На първата снимка се виждат следи от превъртане по външната гривна на лагера. В леглото също. Те тия лагери в ръчните и автоматичните кутии на Хонда, които са стомана към алуминий често не остават в леглото или излизат с минимален бой. Интересно защо превърта - дали самия лагер толкова е бил разбит, че ролките са започнали да заклинват и да увличат външната гривна? Ручат ли ролките като ги въртиш на ръка? Тва виене преди да сме смени не мога да си представя, че идва от превъртането на външната гривна. То ако е така тва легло ще се заноси и посинее за нула време. Лагера ще влиза като в масло.
  8. 1 точка
    Не знам да има нещо много специално в него. Дори мисля, че не е гелов (AGM), а си е обикновен електролитен, но не съм 100% сигурен. В книжката не пише нищо повече за акумулатора, вида или характеристиките му, само това: в английската версия, със сигурност е специално за Hybrid: 36AH(5)/45AH(20) В българската версия (не е специфично за Хибрид, а за всички 6-та ген.) 48AH(5)/60AH(20) Това го пише в допълнение тук, но мисля, че е само за бензиновите 1.5Т (НЕ хибрид): ``` Акумулаторът на този автомобил е специално проектиран за модел с автоматично спиране на двигателя. ко трябва да смените акумулатора се уверете, че сте избрали посочения вид (LN2). Попитайте вашия упълномощен представител за повече подробности. ``` (ако някой колега знае защо ги пише така, да разясни. Нямам идея какво означава (5) и (20) в слуачая). Като гледам Бултрако малко са се поизхвърлили с цената на нов оригинален -> 1073,69лв Потърсих го в нета на няколко места по парт номер (31500T3VU02) и излиза на доста по прилични цени: Cox Motor (UK) (link) - 138 GBP -> ~325лв (има няма 3 пъти по-евтино ) HondaPartsNow (USA) (link) - 111 USD -> ~200лв. Тъй че потърси алтернативи - има колеги във форума, магазини за авточасти, други хондаджии и т.н. Аз се замислям да си поръчам 1 от UK и да си го доставя с GGBG.bg или от сорта. Ще ми излезе около 50лв. доставката предполагам. Аз бих взел оригинален, но не от Бултрако на тази цена. Ако ли не, минавам на НЕоригинален
  9. 1 точка
    Здравей, аз имах други проблеми свързани с ELD-то и си реших проблема, като извадих БялоЗеления кабел от буксата към алтернатора. ELD-то продължава да си работи, но алтернатора не приема сигнала от там и си работи на макс. Така поне може да елиминираш ELD от уравнението.
  10. 1 точка
    "Рицар без броня" https://vk.com/video221455143_169257109 Черно-бял, 58 годишен "детски" БГ филм за пораснали. Едва ли някой не го е гледал някога - вижте го и сега - с други очи. Как невинните деца "попиват" неволно "схемите" на големите и после - що сме такива по пътищата и в живота?
  11. 1 точка
    Мислех, че съм я изгубил, но след толкова години я намерих в гаража. Рядката аксесоар топка за скоростен лост на сивик 8. Коренно променя усещането за скоростния лост и няма нищо общо с кръглата стокова. Бях сложил още една, а тази я бях взел за тапициране и някой ден да сложа нея, но колата замина с другата. Та тази е прясно тапицирана и неизползвана от тогава. Цена: 80лв. OEM код на частта: 08U92-SMG-610B Намира се в София. За контакт: ЛС и скайп "златозатор" на латиница. От каталога на Хонда, когато е била нова:
  12. 1 точка
    Здравейте, Споделям текущото решение при мен, което тепърва ще държи проверката на времето, както и предисторията и вариантите, които опитвах. -- предистория Като взех колата, си нямах и идея как се случва смесването на топло / студено. Взех я края на лятото и съответно началото на есентта разбрах, че нямам топло. Счупено лостче си се оказа. Намерих моторче с лостче от ляв волан - разглобих. При разглабянето на корите, на шофьорската стелка изпадна счупената част на лостчето, което ме успокои, че смяната ще доведе до топло. Така и стана. До преди сдемица / две, когато при пускане на вентилатора на парното, чух едно изпукване.... - остави ме в положение "студ" и то в студени дни. Успях някак, без да махам корите да наместя ръчно клапата в междинно положение и се заех да търся лостче... След малко неуспехи с намирането (и получване на моторче с лостче от десен волан), се престраших да видя - вярно ли лостчето се вади от оста. Вярно се оказа и подходих към междинните варианти... -- лепене От първото ми моторче и неговото счупено лостче, след като извадих частта на лостчето от оста, вече имах лостче в две части:) Лепенето беше епично - не е за показване и включваше: - първа стъпка - фиксиране на частите една за дуга (секдундно лепило "гел") - оставих "да стегне" часове... - втора стъпка - фиксиране на метални шинички по продължение на лостчето (все едно метални патерици от двете му страни) - трета: обхващане със свинска опашка, така че да придържа металните шинички и да държи лостчето от раздалечаване на двете части - четвърта: бях мернал употреба на комбинация сода и лепило, която според клипчетата направо "градеше" счупените части, така че да издържат и на пробиване. Та го позалях с такава комбинация изглеждаше като шиниран робокоп. - Издържа 3 секунди, 15 градуса ротация и мръдна клапата с 2 мм преди да се спука. Прибрах си го обратно. И започнах да гледам за 3д принтирания от метал (за пластмаса още първия път бях поразучил - мненията за устойчивост не бяха обнадеждаващи, а цената - над комплект моторче с лостче втора употреба) -- лепене вариация Докато поразпитвах за начини на изработка от метал - се появи термина "опростяване" и се въеодушевих :), а пък разбраната цена за 3д принт от метал ме изненада до степен - да си мисля да сложа по-удобна ръчка и да мога да си местя клапата - повторих фиксирането на частите с лепило (вече на 2 броя комплекти) - обиколих лостчето с тиксо, за да се получи по-висок борд и на няколко стъпки повторих пълненто с комбинация сода и лепило (този път класик, защото гела не ми се стори подходящ да прониква в содата). Докато стягаха, разсъждавах как да усиля лостчето да не се чупи от натискане: и отгоре и отстрани. Сетих се за похват, който научих от тема за моделизъм - включваше кевларени нишки и смола. - Със запълването със сода и лепило - детайла започна да изглежда доста опростен - като паралелепипед един вид. И реших да пробвам с плетено влакно (като аналог на кевлара - също не се раздърпва и е здраво на опън) и вместо смола - лепило:) Резултата е черното - най горе. Понеже беше малко грапаво от предните опити, друго тиксо освен излорбанд (имах черен) не хвана, та затова с него е направен борд. След това е омотано с плетено влакно - кажи речи от всички посоки - както едно време с конец, лак и надуваема топка се правеха "полилеи" и е полято пак обилно с лепило. Дали би могло да издържи - не зная. Ръчните ми тестове ги издържа. -- 3д masterpiece Изненадващо докато чаках подходящ ден да пробвам "черното" - разбрах, че имам отпечатан 3д прототип (при разговорите, бях пратил 3д модел) и реших да изчакам. - вижда се най-долу на горната снимка, за да сравня "черното" и металното... - сравнение Металното изглеждаше като да пасне точно - единствено като забележка - влиза свободно в оста, съответно и се изважда също така свободно. Реших, че това е по-добрия вариант, отколкото да не може да влезе и, че се лекува лесно с подпъхване на пластинка. Така и се оказа - ползвх парченце от пластмасова карта (изтекла банкова), което си "резнах" със секачки:) -- слагане и тест Малко се притеснявах, дали "набиването" на металното върху остта с уплътнението от пластмасова пластинка ще повреди оста. И дали ще може да се вади пак при евентуална необходимост. Оказа се, че всичко е точно - нито поврежда, нито пречи да се извади (разбрах, защото някак успях да объркам и първоначално го сложих завъртяно на 180 градуса) -- работи, минаха първични тестове: и на здравина, и на функционалност Това е линк със снимките и видео как работи (че малко се притеснявах, за улея на клпата. А да -и в улея на клапата и по остта на лостчето сложих силиконова грес - просто такава имах подръка (от аквариума) ). https://photos.app.goo.gl/VWgT95Z9i9ZVoVtS6 п.с. всичко споделено - моля да се ползва: кой както намери за добре и му е удобно. 3д модела също е наличен - взех го от thingverse - не го качвам, защото има някои особености около ползването му за печат, дългички са за писане тук - затова при поискване..
  13. 0 точки
    То тва май някакъв висящ вал се води дето участва на празен ход предимно (idle shaft). Само не ми е ясно с един лагер ли е? Само откъм капака? Той излиза с капака, обаче ако майстора не извади капака симетрично нищо чудно да се посуче и да остане на вала. Другия край на втулка с мазане под налягане? И като не се сменя маслото или станат много километрите тая втулка сигурно се разлуфтва и лагера започва да страда. Ако е такъв случая новия капак и той няма да живее дълго. Трябва да се види луфта на втулката. Ако е извън спек смяна и чак тогава ремонт на капака.
  14. 0 точки
    Е като си успял да беше казал как ,са с чингел ли да ти вадят думите ?
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...