Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 28.08.2024 in Мнения

  1. 7 точки
    Одеве смених уплътнителя на картера. Не беше на камък, но беше много залепнал за самия картер. От блока се отдели лесно. Гарнитурата я късах парче по парче и навивах на руло с клещи, за да падне. Претърках люпките отвън и пръснах Вюрт. Новия уплътнител е на Елринг, сложих силикон на указаните места и върнах обратно. Промих и тествах соленоидите. Съпротивлението на стайна температура беше в норма - 15 ома (норма 14-16). Захраних на 12в и започнах да цъкам. Първите прецъквания с атф в клапата бяха мудни и тихи, малко на умряло прецъкваше. После с карбураторния чостител се разцъкаха отчетливо, а отвътре започна да излизс черна гняс. Принципно в масло е логично да цъка по-тихо, но все пак ми се видя мудничко за реле. Ще видим дали ще има ефект от чистенето. Вчера източих около 3.4л атф, което е бая. Дават го 2.4л за опресняване. Както и да е, слагаме толкова и после мерене докато не дойде на щека. Ако е много ще се смуче с помпа през щеката.
  2. 5 точки
    От миналата седмица си имаме нова придобивка - CR-V 2-ра генерация. Колата е фейслифт, 2007-ма, бензин, ниво Executive, ръчна СК, на 132000 Мили и пълна сервизна история. Идеята е да покрива семейните нужди на територията на България. Има някои неща за оправяне. Днес започнах с очевадните - пишман-тунинг решетката и другоцветната врата. Снимки преди/след:
  3. 4 точки
    Проблемът не е само в шофьорските умения, а и в манталитета. По-горе писах как ме е учил татко ми навремето. България за 30+ години стана тъпанарска държава. Всеки голям го вади, всеки се е взел за много велик, всичкото народ бърза като въртоглаво. Колкото и да си опитен, не знаеш другия на пътя нито на колко ракии е, нито дали е дрогиран, изнервен. Караш на магистрала, предприемаш изпреварване, даваш мигач, влизаш в лява лента и някакво диване след теб лети с 200 и ти светка с фаровете по-бързо да му освобождаваш лентата. Хубаво де, ама аз трябва нормално да си направя маневрата, то си има технологично време. Аз не го мотая нарочно да седя в лява лента, ама не мога да завия разко волана, за да се прибирам в моята лента. Караш си нормално и не знаеш кой недоумък ще те отрепе на пътя. Друг случай от преди 3-4 дни. Отбивам за бензиностанция. Само една лента, тясна разбира се колкото за една кола. Пред мен велосипедист. Точно в средата на лентата. Върти педалите батюто, хич не му пука, че зад него сме няколко коли, няма да мине вдясно да освободи пътя. Свирнах му, оня веднага се ядоса, идва наежен. Свалям джама и му викам: "Пич, така ли се кара колело по средата на лентата? Мини вдясно." Оня изнервен: "Кой си ти бе? Шеф ли си ми бе? Катаджия ли си? Няма да ми казваш какво да правя! Ще карам където искам, ясно ли е?" Ей такива уроди. Отивам после при бензинджията и той видя случката и вика: "Знам го тоя, един път го блъсна една кола тук, точно ей така караше по средата." Отрасна поколение, което беше възпитавано, че има само права, но не и задължения. Навремето ни казваха, че е важно да отстъпим, да не се заяждаме, да общуваме нормално, да уважаваме възрастните и т.н. И това важеше както като поведение на пътя, така и навсякъде. После това възпитание се замени с индивидуализъм - "Важният си ти, твоите чувства, твоите желания, другите не те интересуват, на пътя мачкай, пердаши напред, другите да не би да са по-добри шофери от теб? Бий им една глава на тия идиоти и да не ти пука." И когато имаш такъв майндсет, резултатът го виждаме по новините.
  4. 2 точки
    Съгласен съм с горе написаното, обществото го няма, държавата и тя, всичко е самотек и самооцеляване. На магистрала или извънградско, по-добре да си с голям джип, че голямото респектира, а и пази от всякакви идиоти с купени книжки и малки атрубути.
  5. 2 точки
    Познавах младеж - великолепен - студент за доктор - левент / красавец - син на моя състудентка. Загина с колата си на сух, прав, равен път, сам, денем, шофираше полека - беше интелигентен младеж. Опитал се да спаси пресичащо животно, не овладял колата и в крайпътно дърво - финито ла стори! За него, да. Майка му всеки миг знае колко точно години, месеци, седмици, дни, часове, минути са минали от тогава и няма утеха. Често си задавам въпросът, ами ако стане така с моят син??? Гледам като пътуваме заедно, да е с неговата кола (моята му е прекалена - не я иска) и той да шофира - личен опит да трупа. Не назидавам, но съблюдавам. Спокоен съм с него - нещо съм постигнал у тоз жиот. Той е мъдър за годините си - дете на "късни родители". Но аз си го мисля, защото не е сам на пътя.
  6. 2 точки
    Аз карах шофьорския курс когато бях 5 годишен. С червената Лада по черен път, татко ме е взел в скута си, аз само въртя волана. "Карам" с 20 км в час и той не спира да ми говори, но и да ми задава въпроси, за да мисля и да ми създаде чувство за скорост, ориентация : "Сега намаляме скоростта преди завоя! В завоя НЕ се натискат спирачки, защо е така?", после: "Можем ли да освободим от скорост по надолнище, за да ускорим по-бързо?" ей такива неща. А не просто да въртя като кретен волана и да се мисля за голям шофер. И макар, че съм бил толкова малък, ми е втълпявал усещането за отговорност, за последствия от моите действия. Как трябва да се мисли, да се съобразяват нещата, да не се надценява човек.
  7. 2 точки
    Да, шоф. курсовете са нищо - бутафория, като всичко друго, но човек трупа опит лично! Ако внимава - оцелява. Ако са прАй на мъж - колата на каскет, а той под букет. Язък ако има и косвени жертви.
  8. 2 точки
    Не е от карането - от живеенето е! Първите 7 + 10. Дете се възпитава преди да се роди! После вече е късно, заради личният пример. Някой му е купил RWD. Да почива в мир.
  9. 2 точки
    Пълнене до горе - извънградско - пълнене до горе, на същата колонка. Това е що-годе меродавно мерене на разход. Може няколко пъти по същият маршрут - за представителност на извадката. Градски разход винаги е много и всекидневно различен.
  10. 2 точки
    Прочетох пак поста ти @spase - разходът в града е много относителна работа, та трудно да те посъветваме дали 2-3лт/100км отгоре е нормално или не. Късата дистанция, светофари, трафик при теб е голямо натоварване за двигателя, добре е, че загряваш колата на място, но и това удря допълнително по джоба. Покарай я извънграда или на околовръстното и си засечи разхода, там най-лесно ще си свериш часовника. Хубаво е да сменяш маслото по-често 6-7К км, заради кратките разтояния в града. Най-вероятно нямаш никакви проблеми, R20 е дуракоустоичив, споко
  11. 2 точки
    За пореден път в семейството има 3 хонди Това в средата пристигна миналата седмица. Подробности в
  12. 1 точка
    За съжаление поредния загинал младеж и неговото почернено семейство. А ако бяха повече деца в колата, не ми се мисли. Трябва да се спре това безумие. https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Pochina-momcheto-shofiralo-kolata-ot-tezhkoto-PTP-snoshti-v-Plovdiv-2242058
  13. 1 точка
    БМВ бате, и аз ще се пречукам с такова чудо с над 200 коня на задно, нищо че имам над 400к зад волана. Не знам колко безотговорен и нехаен родител трябва да си, за да позволиш не тестостеронова бомба с няма и 1000км зад волана да се качи на подобна кола.
  14. 1 точка
    Нали имаше идея - млад шофьор, с придружител, само денем и колата до 100 коня. Ко - не!
  15. 1 точка
    Съгласен съм, но защо като се излезне извън границите на България се спазва всичко, ограничения, знаци. Значи може. Безкомпромисни наказания без оглед на това кой е тати или мама. За възпитанието не оспорвам, така е.
  16. 1 точка
    Абе то хубаво питате къде е полицията, къде е държавата, управниците, ма що никой не попита къде са мама и тати и на какво са си научили чедото? Не училището, общество, държавата и тнт, а родителите възпитават детето и каквото възпитат, такова ще стане ... стига някой друг да е виновен. Инциденти са ставали и ще стават, но огромна част от тях могат да се избегнат с елементарно възпитание и личен пример. НИКОЙ, ама абсолютно никой НЕ Е ДЛЪЖЕН да възпитава Вашите деца - може да ги научи, но не и да ги възпита.
  17. 1 точка
    Освен липсата на обществена култура и възпитание и стотици години липса на израстване, за съжаление, истината е, че на управниците грам не им дреме и няма да си мърднат пръста за войната по пътищата. Докато ги търпим и мълчим, това ще продължава. Никакъв контрол по пътищата, без контрол на старите автомобили по автокъщите, нищо. Преди 3 месеца купих Црв 4, да наистина в добро състояние, но после видях, че са изпилили дота на гумите, явно с ъглошлайф, за да прикрият годината на производство. Гумите, иначе са меки и премиум клас, но защо им е да правят такава мизерия? Продават семейна кола все пак, може просто да кажат, че гумите са стари, но запазени. Потресен съм в каква джунгла живеем.
  18. 1 точка
    Нямам представа защо в софтуера, който използват Бултрако, показва 51220-ТА0-А02. В бюлетина ясно е казано: Както си посочил и ти: Лично аз не бих рискувал повече с 51220-TA0-A02 - вероятно ще оправи проблема на първо време, но предвид факта, че и двата ми се разтракаха за 3 години каране, има немалка вероятност да се появи отново.
  19. 1 точка
    И тези имат вина за отнетите животи по пътищата.
  20. 1 точка
    Вчера опитвам да завия в 1 открит паркинг - входът е за да се разминат спокойно 2 коли. Да ама излиза 1 галфон и спира по средата - като че ли е сам на планетата. Аз на улицата, зад мен се редят други коли за направо и всички чакат него - стана тапа. Викам му: "Мръдни тва железо бре! Тоа що не слезе да ма бие: "КО искаш бе"? Бе тОита маманедоклатена, дет та роди, а та не възпита!!! С такива ще живеем - все повече стават. :(
  21. 1 точка
    От фейсбук -точно мнение което съвпада с наште постове: "Снощи 20-годишен младеж размаза в стълб "мощното си БМВ“. Да загинал е. Няма го вече! Стълбът победи и в тази битка. Преди има-няма месец пак с "колата на народа“ младежи отишли при Св.Петър да продължат с алкохола. Пиша Ви тези редове, Младежи и Девойки, водачи на Bayrische Motoren Werke. Пиша Ви, докато можете да четете и да мислите, че после не става. Болшинството от Вас карате трошки на по 20 години, на по 200-300 хил. километра. Е, това на таблото е друга цифра, ама то друг въпрос. Да, карате тези коли, защото рядко някой на по 20 и кусур може да си позволи друго, по-различно БМВ от такова за 2, 3, 5000 лв. или 10 000 лв. Да, това Ви е цената. Такива са и колите, с които се трепете. Трепете се не само Вие, а и Вашите приятели, Ваши познати или непознати. Нямам против Вас – нито Ви познавам, нито се интересувам от Вас. Да, ама ми пука, защото се трепете още млади и зелени. Мислите си, че взели книжки преди няколко месеца сте The Best. Да, всеки е минал по този път. Всеки, дори и аз. Да, но при нас колите бяха лади и москвичи. Голф2 или Опел "Капка“ бяха лукс. Бяха коли, с които, ако вдигнеш 130 км/ч, си велик. Та като искате тези коли, обичате тази марка, поне се научете да ги карате. Задното предаване не е като предното. Управлението е малко по-другояче. Но проблемът не е там. Ако ще и 100 коня или 500 да са под капака, когато магаре управлява… последиците са ясни. Да, катастрофи стават и ще стават. Ама пустите му Немски мощни коли са забъркани в почти 80% от тежките ПТП-та. Еми замислете се най-накрая. Струва ли си заради гъзарията (Вие не търсите лукса на колата. Прекалено сте млади, за да оценявате кола по параметри, а само заради мощта и 3-те букви я взимате), та заради тази гъзария да Ви забележат си струва да се претрепете. Няма файда от повече редове. Няма, защото знам манталитета на поколението 2000+. Вие сте десетки, ще станете стотици. Но за Вашите родители, на вашите приятели … За тях вие сте единствени. Бог да прости момчето! Мнението е на Красимир Каракашев от доброволно формирование "Национален отряд за реакция при бедствия - Пловдив"."
  22. 1 точка
    Имах предвид че момчето си е загинало и каквото и да кажеш, вече няма да го върнеш. Познавахме момчето бегло , но за съжаление и други младежи карат така, неумение съчетано със самочуствие. Резултата е налице. И да им се казва не слушат. Морето е до колене в повечето случай.
  23. 1 точка
    Винаги има какво и много да се каже, и направи! Но казването е лесно - правенето е мъка, ако няма "пипе на горния етаж". Дело на всеки жив е да опази другите. На тея деца никой ли не им казва че автомобилът е "уред за непредумишлено убийство"! Кога дръжавата ще криминализира Анормалното поведение на пътя и ще прати апашите далеч от останалите? А държавата сме ние!
  24. 1 точка
    С това не съм съгласен. Предполагам не си карал такова цр-в. 1.5Т е съвсем адекватен за купето все пак е близо 200кс. (в Щатите първите години за ниските тримове предлагат и 2.4 атмосферен, а от двата 1.5Т се води "големия мотор") Има много повече мощност в ниските и няма нужда да ходи на 4+к оборота, като хибрида. Иначе за батерията на хибрида съм съгласен, тя 1квч, дори и да се повреди няма да е скъпо да се оправи.
  25. 1 точка
    Това е слагано допълнително, намери модела му, дали е написан някъде и търси с Гугъл... Какво е CDC?
  26. 1 точка
    Тук всеки може да намери отговорите на всички възникнали въпроси по темата: https://youtu.be/6pNWPDbRYP0?si=6BM2Hut9jGiZx8Bf
  27. 1 точка
    Снимката е от фейсбук. Просто ми хареса и я споделих с вас. Опитах търсене по обект от снимка в гугъл и според този сайт излиза, е това е катедралата в Бургос, Испания. https://www.google.com/maps/@42.3403698,-3.7053847,3a,75y,71.21h,108.26t/data=!3m7!1e1!3m5!1s-MRsZovZuNrdh7l_L0WwFw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-18.264007705991645%26panoid%3D-MRsZovZuNrdh7l_L0WwFw%26yaw%3D71.21156164652021!7i16384!8i8192?hl=bg&coh=205410&entry=ttu Доста красиво място.
  28. 1 точка
    Имаш предвид Акорд 9, ли? Багажниците на хондовите седани (дори на Ледженда) гравитират около 460 л. - мноого далеч от Октавията или Кодиака. По спомен нещо аналогично е трюмът на последната Опел Вектра, особено комбито и. Какво против този тип каросерия имаш?
  29. 1 точка
    48 снимки на слънцето. 🌞 Направени за 1 година, веднъж седмично, на едно и също място и по едно и също време. Най-високата точка е лятното слънцестоене през юни, а най-ниската точка е зимното слънцестоене през декември. Резултатът е символът на безкрайността.
  30. 1 точка
    „Ако имате някаква дарба, това не означава, че сте получили нещо... Това означава, че можете нещо да дадете." ~ Кapл Юнг ~
  31. 1 точка
    ЧУЖД БОКЛУК Научих този урок преди шестнайсет години. Научих го на задната седалка на нюйоркско такси. Ето какво стана: Скочих в едно такси и тръгнахме към Гранд Централ Стейшън. Движехме се в дясната лента, когато съвсем внезапно, една черна кола изскочи от паркомясто и се измуши пред нас. Моят шофьор скочи на спирачките, зави и избегна сблъсъка на косъм! Шофьорът на другата кола, тази която почти предизвика голяма катастрофа, показа главата си и започна да ни ругае. Моят шофьор само се усмихна и му махна. Искам да кажа ... беше приятелски жест. И затова го попитах:"Защо го направи? Този за малко да съсипе колата ти и да ни прати в болница!" И тогава шофьорът каза нещо, което днес наричам "Законът за боклукчийския камион". "Много хора са като боклукчийски камиони. Разхождат се объркано наоколо пълни с боклуци, гняв, разочарование. Боклукът им се натрупва и трябва да го стоварят някъде. И ако им позволиш, ще го стоварят върху теб. Когато някой иска да си изсипе боклука върху теб, не го приемай лично. Просто се усмихни, махни му, пожелай му всичко хубаво и си тръгни. Ще бъдеш щастлив, че си направил това!" Замислих се колко често позволявам боклукчийски камиони да минават отгоре ми! И колко често вземам боклука им и го пренасям на други хора - в работата, у дома, по улицата? В този ден се зарекох: "Няма да правя повече това!" Животът е твърде кратък, че да се събуждаме сутрин нещастни. Обичайте хората, които се държат добре с вас. Забравете за онези, които се държат зле. Вярвайте, че няма нищо случайно. Никога не позволявайте на боклукчийски камион да мине отгоре ви. Девид Полей
  32. 1 точка
  33. 1 точка
  34. 1 точка
    Друго си е на село. Изпратено от моят 23021RAA2Y с помощта на Tapatalk
  35. 1 точка
    Разходих СивикОт до Охрид, че има вопиюща нужда от пробег. Една Бугарска Хонда там: Като за Сивик, не е толкова зле извън града. Липсваше ми само обдухването на седалките спрямо акорда. Но предвид разхода, преживява се. София - Охрид: Охрид - Шел Пазарджик: Това с няколко софийски задръствания и агресивно каране по АМ Струма. После София, Стара Загора... И там някъде, на връщане към София направи юбилея:
  36. 1 точка
    здравейте бях в бултрако и ми направиха ъпдейт срещу 90 лв колата е 2.4 2012 г. внос от канада
  37. 1 точка
    здравейте колеги знаете ли дали в бултрако ще могат да направят въпросния ъпдейт на коли внос от канада
  38. 1 точка
    Преди седмица бях в Бултрако със запазен час за ъпдейт на софтуера на AWD. Предварителната проверка по VIN за моята кола беше показала, че не е ъпдейтван в гаранционния период на колата и съответно е от бъгавите. Процедурата е била безплатна само в гаранционния срок на автомобила. Цената на ъпдейта е 90 лева като включва и ъпдейт на други системи за които е възможно да имате нови версии на софтуерa. Процедурата трае около час и малко. Според мен си струва да се направи ъпдейт предвид, че едва ли ще излизат нови версии на софтуера на системите по тази кола.
  39. 0 точки
    - Скъпа, тази пържола е много жилава, не е начукана достатъчно, както трябва! -Каквато готвачката мили, такава и пърДжолата!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...