Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 15.08.2024 in all areas

  1. 2 точки
    Споделям събитието ... ако някой има желание ...
  2. 2 точки
    Жантите ги усвоих за 200лв. Продавача ми е устроил задачка-закачка как да махна изядените от плъхове гуми. Цялостно са много свежи. Дори няма да имат нужда от кит, само една боя и лак и стават като от магазина. Гумите са били дот 13...още не е ясно от каква кола точно са били, но явно са били в експлоатация отдавна. Взех си пластмасата в багажника и оригинална тапа за резервоара. Остана да диря здрав уплътнител на шоф. врата. Човека, от който взех частите каза, че нямат намиране на вторичния пазар, ноо пък е установил, че пасват добре от Шевролет Лачети. Заръчах и афтърмаркет катализатор от аутодок. Маслата и другите течности вече са при мен. Имам гарнитура за картера. Остава да запретна ръкави и да възкреся бабата. Поинтересувах се какви са ми опциите ако реша да обновя шоковете и май намерих доста сносен вариант: Амове Токико на 370лв. (без митото), което не е никак зле при аналог KYB на 430лв. Оглеждам се и за повдигащи подложки за модела. Видях някакви варианти за 20 и 30мм...ама тия неща по-натам. Първото бабата да се докаже, че ѝ се живее и не е с деменция или паркинсон.
  3. 1 точка
    Взехме си ние 7-цата зимъска, уж жената да си е автономна с нея, да трупа шофьорски стаж, да ѝ е спокойно, че не кара стар грозен дръгел като качи някоя колежка, атоматче да не се бори с 3-я педал, че и малко коне в излишък да ѝ прощават за липсата на опит. Колицата е супер, само че тя не я кара. Викам дай да я махаме, че аз седан не искам, имам си миниван...да беше поне комби щях да се замисля да махна сивика и да оставя него, ама не. Хем да си върне някой лев и да не я мисли, че само прашасва навън, хем колата да я вземе някой да ѝ се кефи. Пък аз да се огледам за нещо по-непретенциозно и евтино, пак автомат, което мирно да си стои в гаража като втора кола и като ѝ дойде кефа да я подкарва. Гледам, гледам и попадам на обява за една антика - 5-та седан автомат с всички възможни екстри за модела, последна моделна година преди 6-та. Вакуумен круиз контрол, климатик, шофьорска ел. седалка, шибедах, ел. стъкла, ел. огледала с подгрев, ел. регулиране на фаровете + пръскалки, ретро централно с дистанционно и приемник като на стар телевизор , и разбира се символичната изскачаща антена. Цената повече от добра - 3600. Викам си тая кола има всичко базово като екстри, което ни трябва. Ще се гледа. Е, няма изофикс за детското столче, но бързо и лесно ще добавя с подръчни материали. Колата беше в монтанска автокъща, внесена с автовоз по поръчка на монтански таксиджия. Човека си ги харесва по обява, праща някой ако е наблизо да я погледна и с контактите от автокъщата урежда транспорт. Имаше и едно купе 6-та V6 внесена по същия канал. Взел я от някаква немска бабичка 31-ви набор, която е 2-ри собственик от 2000г насам. Прати ми сервизна книжка + ТЮФ сертификатите за периода 2013-2019г. Към 2000г в момента на продажбата от 1-я собственик е била на 80к, т.е. човека си е карал прилично. После след продажбата започват да правят по 7-8к на година и към първия сертификат от 2013 е на малко над 130к, като до 2019г пробега мърда близо до настоящата стойност - 144к. Доколкото разбрах от 2022 не е карана. Споделих с @ceco_accord за пъкления ми план и той взе че на часа отскочи да я огледа. Колата беше с боядисвани предна и задна броня, както и лека намеса по задните калници около веждите. Няма тежки удари, единствено подпирания на ниво брони. Откъм ръжди по купето и ходовата част е прилично добре. Има доста остатъчно месо. Някой я е клепал с шагре, може би някой от клепачите на продавача, но под него не личат големи шупли раздут метал. Кожения салон е перфектен, има леко протриване едниствено отляво на шоф. седалка. Тапицерията на капака на шибедаха се е разлепила, както и на места по тавана в задната част на колата. Два дни по-късно се занесох да я гледам. Беше добре измита и лъсната. Броните са пръскани с ниско качество, наклепали са и черните лайсни + пръскалките за фарове с боя и то по-светъл нюанс (ще ги възстановявам до фабричния вид и обезателно ще се пръскат отново, този път с правилния цветен код). Външно колата е прилична за своите 26г. Боя, уплътнители, стъкла, чистачки, фарове - всичко е в приличен автентичен вид. Отдолу единствено крайното гърне се е разлистило повече понеже задна дясна гума го е поливала доволно с химия. Не знам дали има пробойна, ще се сваля и гледа тепърва и ако позволява ще го кърпя, ако ли не друго. Има малък теч на масло около уплътнението на картера, но още не съм установил дали е уплътнителя на картера или примерно семеринга на коляновия вал. Компресора за климатика е в близост до омазняването и също е целия омазнен. Климатика работи, но като че ли му трябва една идея повече време да обърне да студено. На първо време мисля да обезмасля и да наблюдавам какво се случва. Предния тампон на мотора беше окончателно скъсан. Акумулатора беше тотал щета (6V). В къщата го запалихме с бустер и мотора подкачи добре, не чух неприятни шумове или силно чукане, единствено потракването на клапаните. Направи ми впечатление че дори на работещ мотор не ѝ достигаше ток. Мигачите мигаха на умряло, а в движение като ги пусна да мигат и оборотомера удряше в нулата заедно с мигача. По-късно замерих и установих, че системата работи на под 10 волта. Динамото не успяваше да вдигне повече от 11в дори с форсиране. Явно умрелия акумулатор вкарваше голям товар в системата. Видях, че катализатора най-вероятно е цепен и питата я няма (потвърдено). Моторчето на дясното огледало не сработва. И общо взето това е от огледа, видях каквото ми трябваше. На пробното каране само се возих, не ми дадоха да карам, но ходовата част я усетих солидна, малко подритваше при превключване, но все пак имаше скъсан тампон, а и маслото беше с цвят керемида. Смъкнах цената до 3400 и уредихме транзитки. От там Цецо ме заведе за нов акумулатор. Нашихме 60ач с 510А стартор и започна да пали от четвърт. В началото дори с новия акумулатор напрежението в системата се въртеше около 12.7в, което породи съмнения за заверката на гаранцията...но като се замисля ако аку е бил зареден напълно, то load detector-a отчита, че няма нужда да се подава възбуждане към алтернатора. Тъй, повъртяхме се още малко около колата с Цецо, покара я и той, и стана време да я прибирам към София. Маслата бяха в норма, антифриза блатно зелен, но наличен, спирачна течност до горе, хидравлична в норма. Сипах бензин, платих седмична винетка и леко-леко през Миланово-гара Лакатник-Своге-Нови Искър-София. По пътя нямаше изненади. Не пестих газта по дефилето, понеже и колата не се оплакваше. Ходовата част е топ, супер стегната, не тропа, не лопа. Окачването ми е една идея мекичко, като лодка. Не знам дали такава е била фабричната идея или просто шоковете са изморени. Някой ако е имала такава реликва да сподели? Кутията както казах не включва по най-деликатния и неусетен начин, но в различни режими всяка една от предавките успяваше да влезе нормално. Чува се осезаем шум от генерацията, баш като на пробита тръба и едно дрънчене. Подозирам че цепения катализатор не е затворен добре, а може да има и други пробойни, че и някоя не добре укрепена предпазна ламаринка. И така, колата стигна по здрачаване в София и се нареди до другите две след първите си 125км в ръцете на 3-я ѝ собственик. Тампона на мотора вече е сменен: По-малко лашка кутията, но още има какво да се желае. Задния тампон се оказа, че е вакуумен, като на следващите генерации. Предстои да го проверя дали работи адекватно. Следва сваляне на цялата генерация на земята за пълна ревизия. С катализатора не знам какво ще правя. Такъв втора ръка няма намиране, много са малко тия коли вече... Вариантите са два: да намеря пита с подходящ диаметър и да я вкарам в корубата на моя катализатор или да напасвам универсален катализатор. Някой ако е пазарувал само пита нека сподели от къде? Заръчал съм ATF, PSF, DOT4, Coolant Type II и всички гарнитурки по изпускателната от колектора назад. Ще имам и уплътнител за картера в случай, че сълзи от него. Масло и филтри вече са набавени. Въздушните и тях ги имам. Реших да ѝ направя стрес тест с 5W30 и то на Тотал. Ако с него даяни, значи мотора е чук. Петъка като я запалих сефте след прибирането зареждането удари 14.4в Надявам се проблема да е бил в умрелия акумулатор, но все пак ще следя известно време как се движи напрежението, за потенциален проблем със зареждането. Намерих си и някои неща от кола донор, които не ми харесват. Отзад пластмасата в багажника е лепена по доста гнусен начин, а тапата за резервоара е универсалка. Намерих перфектни и ще ги сменя. Следващото, което може би ще сменя е предната емблема, която е била натисната: Търся си и здрав уплътнител за шоф. врата: Това е засега, продължаваме напред. Следва да сваля джантите и да огледам обстойно спирачките и да преценя дали ще пускам стружка на дисковете, че малко тресат при спиране + дежурната профилактика на апаратите. Колата е супер като усещане, возия и пространство вътре. Кефи ме повече от 7-цата. 7-цата ми идва една идея по-надървена като спортно усещане, седалката те стиска да не изпаднеш по завоите, пространството и уредите са на клаустрофобично разстояние...Не че е лоша, просто не е фотьойл, което 5-та изглежда е.
  4. 1 точка
    WD-40, пръскаш, чакаш, пръскаш и пак чакаш. На другия ден пробваш да развиеш.
  5. 1 точка
    Е такива мърди са, аз исках софтуерен ъпдейт, най-ранен час след месец и половина. Един датчик за ABS ми трябваше - 2 седмици за доставка, просто си го поръчах сам от Англия накрая. Не са стока, но това е. Винаги съм препоръчвал Юби-Ко в София, за който има път и време и възможност да остави колата там.
  6. 1 точка
    В клас учителката дава задание: - Деца, дайте пример за фалирал бизнес поради лошо управление! Иванчо веднага извиква: - Забременяла проститутка госпожо!
  7. 1 точка
    Слагате 3 такива един след друг и да видим дали няма да мине. https://www.aliexpress.com/item/1005003051167844.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.319f28bc6xhLLS&algo_pvid=6d39c16d-bcd1-458a-abf6-bf33955471c2&algo_exp_id=6d39c16d-bcd1-458a-abf6-bf33955471c2-0&pdp_npi=4%40dis!BGN!98.07!98.07!!!54.17!54.17!%402103249617237106396362768e2e43!12000024651461954!sea!BG!185529497!X&curPageLogUid=JJbsdGCBuSxR&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Не само ще мине ми и пари ще ви дават за пречистване на въздуха.
  8. 1 точка
    Най-вероятно няма фреон. 10-та генерация масово страда от дефектно уплътнение на компресора на климатика. От Хонда има бюлетин за удължена 10 годишна гаранция по въпроса. Подменят уплътнението и пълнят системата с фреон за тяхна сметка. Което е чудесно, защото тези климатици работят с фреон 1234 и цялостно пълнене (400 мл) излиза над 300 лв. Само трябва по VIN да се провери в Бултрако дали колата подлежи на тази акция. Чака се две седмици за части и готово. Минах съвсем наскоро тази процедура. Дори в момента да се напълни с фреон, без смяна на уплътнението, ще го загуби много бързо и ще са пари на вятъра. Преди да разбера за бюлетина го играх това и за три седмици загуби 120 мл от 400.
  9. 1 точка
    Помпа не пречи да смениш щом не е сменяна, ама може и друго да е (термостат/капачка). Тази сигурно не е лоша: https://nasauto.bg/vodna-pompa-za-honda-civic-vi-hatchback-ej-ek-15-i-ek3-5199-art68338129.html
  10. 1 точка
    Изглежда почти всеки собственик на нашия модел рано или късно минава през перипетии с климатика. При мен първият ремонт е още 2017 г. на 130 хил. км. в Бултрако. Сменени бобина и съединител климатик за скромната сума от хиляда лева. И на около 180 хил. см. отново почнаха проблемите. Първо климатикът спря само веднъж на дълъг път в едно задръстване. Приех го като случаен инцидент. Следващото лято обаче ме остави два-три пъти в жегите на магистралата - просто спира, без предупредителен шум, тресене и т.н. След известно време, обикновено като изстине колата, тръгва отново. Когато намерих време да я оставя в сервиз установиха, че съединителят пак е тръгнал да се разбива. Съответно смяна на съединител и превантивно на лагера на ролката и бобината с афтърмаркет части, като този път ремонтът излезе под 400 лв. Самият компресорът беше в отлично здраве. В момента колата е на 210 хил. см. и засега всичко е изправно, да чукна на дърво. Специални благодарности на сервиза: "Автоклиматици София" на бул. "Климент Охридски" (близо до кръговото на Икеа). Рядко срещано отошение към клиента, човечно и професионално! Познават модела и моментално намериха решение. Препоръвам ги с две ръце!
  11. 1 точка
    В ден първи от 5-ата ни съвместна година. Технически - ОК. Пробег - дал Бог. Състояние - сток.
  12. 1 точка
  13. 1 точка
    Сменихме помпата,моят майстор монтира Blue primt,не можали да му доставят Aisin в такива кратки срокове и неговия доставчик препоръчал тази марка,работи добре ,педала се натиска с минимално усилие,оригиналната щом изкара 396 000 км ,тази 200 000 да изкара ще е добре.
  14. 1 точка
    Лежи на борда му. При мен се бе отбелязала там. Де-факто, то натиска нея, а не по цялата контактна площ на накладката иии ...
  15. 1 точка
    Здравейте! Смених супорта с друг такъв втора употреба, смазах от А до Я и всичко заспа. Препоръчвам Автоморга "Хонда" в Бусманци. Има много "материал". Благодаря за отговорите! 🙏🙂
  16. 1 точка
    Здравей Bizzito, Можеш да го свалиш от следния линк. Поздрави
  17. 0 точки
    Едно нещо има ли гуми или цици, няма начин да не береш ядове!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...