Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 8.11.2022 in Мнения
-
3 точкиКой какво направи по колата си... преди 10 години без 10 дни (17.11.2012): От тогава до сега ни е традиция да сменяме гумите заедно. Като малък, като че ли се справяше по-добре. После нещо се обърка през годините, но не ме отказва да се опитвам. Затова призовавам да включваш и твоя, колкото и да ти пречи на момента. Целта е дългосрочна. Иначе, в горния десен ъгъл се виждат тези ни тасове, прясно (тогава) напръскани.
-
2 точки”Нашият живот е такъв, какъвто го правят нашите мисли.“ Марк Аврелий
-
1 точкаЗдравейте! Реших да опиша как смених фабричното радио с афтърмаркет такова и запазих управлението от волана (CRV - 2005-2006). Намерих информация във форума и благодаря за нея, но си мисля, че въпросът с управлението на волана изисква отделна тема със снимков материал и всичко нужно. Темата е за хора, които искат да си сменят радиото 1 din с афтърмаркет 1 din без да губят мултиволана към радиото и без да ползват отделен модул. Би свършила и работа за хората, които се чудят кой е въпросния кабел за волана за да си го включат към новата мултимедия (KEY 1 кабела). Всичко се случва без рязане или промяна по оригиналната букса. След малко рисърч разбрах, че мултиволанът работи посредством съпротивление към радиото при натискане на бутон. Може би се питате защо 1 din след като може да се сложи 2 din андроид мултимедия? Колата не се кара от мен, а от баща ми, той не искаше голям дисплей и искаше да си запази рафтчето отдолу. Целта беше да може да се слуша музика през bluetooth, флашка и да се водят разговори по телефона като се вдига обаждането от волана. Нужни материали: 2 x преходника Honda > Евробукса (ISO) 1 х 3.5 мм стерео или моно жак 1 х 20 см аудио кабел (като за тонколони) 1 x термосвиваем шлаух 1 x ново радио естествено Инструменти: - мултицет - поялник и принадлежности към него (ако ще се запояват връзките), може да се ползва и капсулован жак, който да завършва направо на кабел и да се кримпне Важен е избора на радио за да остане функциониращ мултиволанът, няма да стане с всяко. Трябва да има вход 3,5 мм за жак и меню за управление от волана. Аз намерих такова на Sony (DSX-A510BD), но би могло да стане и с Pioneer, което обаче да има меню S. Remote > Preset - избират се различни японски марки коли. Оказа се, че от тази серия на Sony по - новите модели поддържат конфигурируем 3.5 мм вход (запаметяват си съпротивлението подадено от волана като андроид мултимедиите). Почнах да търся такова и намерих в немския ebay втора употреба на разумна цена (~150 лв.) и го поръчах. Дори и по - евтините версии на това радио без bluetooth от серията DSX-A поддържат мултиволан. 1. Разглобява се средния панел и се изкарва старото радио (има информация във форума за това, но ето и клипче, на което радиото е 1 din). 2. Разкачаме радиото (ако е 1 din и никой не е преправял нещо преди това трябва да имаме: 1 х синя букса за хонда, 1 x радио антена). 3. Локализираме кабела на буксата откъм колата, който отговаря за волана (зелено-червен). 4. Намираме си свободна маса с мултицета на синята букса (откъм колата). - добре е да откачим акумулатора за всеки случай (аз не го откачих - забравих ) - включва се на зумер мултицета, едното пипало на корпус/някое болтче захванато за метал, а с другото се проверяват кабелите по буксата - за мой късмет веднага намерих такава точно до масата, която се използва от преходника (черния кабел откъм хондата, оказаха се две съседни маси) - в моя случай кабелът е червен откъм хондата, втория от ляво на дясно, долна редичка от снимката - не е сигурно, че ще имате точно същия кабел затова е хубаво да се измерят кабелите (ако не намерите трябва да се вземе маса от друго място) 5. Взимаме си единия преходник Honda > Евробукса, виждаме на кое пинче ще се падне зелено-червеният кабел откъм колата (синята букса > белия женски преходник). На негово място на преходника трябва да е празно и да няма пинче. Взимаме си вторият преходник и изваждаме с игла или нещо подобно едно малко пинче (има малки и големи контактни накрайници/пинчета). Вадим си и едно от големите (крайните). При мен това беше най - трудното начинание от цялата работа по това радио . Бърка се с иглата и се натиска контрата на пинчетата. Вадим ги и откъм Евробуксата, ако ни се занимава, ако не ни се занимава се режат плътно до евробуксата (накрайниците там не ни трябват, там ще запояваме към жака) - малкото пинче си го избрах да е с бял кабел, а голямото да е с черен (понеже ще е маса към жака) - това което правим е да вземем две кабелчета от единия преходник и да ги сложим на другия на точните празни дупки 6. Монтираме си двете пинчета на правилните места на преходника (едното малко пинче за командите от волана и другото голямо/масата на мястото, което сме открили). 7. Запояване на жака към двата кабела, които сме монтирали на преходника. - жакът трябва да е с възможно най - малкия корпус, който намерите. Бях взел няколко, но нито един не искаше да влиза плътно в буксата и се наложи да го оставя без капачето. Може и с моно жак, просто аз имах стерео под ръка. - това което направих е да запоя жака за аудио кабела и после да запоя/снадя аудио кабела от другата страна за добавените кабелчета към преходника - предполагам, че можеше да мине и без допълнителния аудио кабел, но реших да има аванс за да съм сигурен, че ще стигне дължината - зачистваме си кабелчетата и нанизваме малко термосвиваем шлаух за да скрием спойките после - на tip-а/върха на жака се запоява кабелчето с малкото пинче (в моя случай бял цвят) - на Sleeve-а/Ground/Масата се запоява масата от преходника (в моя случай черен цвят) 8. Преправеният преходник е готов! 9. Свързваме всичко: Синя Honda букса > Honda преходник - бял > Евробукса откъм преходник/мъжка > Евробукса откъм радиото/женска > Радио - монтираме си и радиото на шината за да не седи насипно - не забравяме да си свържем и антената 10. Подаваме на контакт и чакаме да светне това радио (ще е добре да си свържем акумулатора отново ако сме го разкачили ) 11. Тестване на мултиволана В менютата на това Sony има Set Steering, от там се запаметява кой бутон какво да прави. 12. Пробваме всичко дали работи, радио и т.н., може със свинска опашка да се привърже всичкия кабелак. 13. Сглобяваме всичко по обратния ред. Плюсове: + Няма нужда от допълнителен модул ~ 80-100 лв. + Настройка кое копче какво да прави (може да не са оригиналните функции) + Евтин вариант спрямо мултимедия за слушане през bluetooth и разговори през телефона Минуси: - Ограничен избор на радиа 1 din, които поддържат управление от волана без нужда от модул - Все пак не е мултимедия с тъч и ако човек иска да си пусне навигация трябва да се гледа от телефона - Докато подменях радиото реших да сменя и крушките на парното с LED, защото имаше една изгоряла. Благодаря на писалите ( @froluti , @Emicha, @Plamen-CRV и др.) в темата за тези крушки! Надявам се всичко това да помогне на някой, който реши да си сменя радиото 1 din > 1 din на фейслифтовото CR-V (2005-2006), но иска и мултиволанът му да продължи да работи. Успех!
-
1 точкаЗдравей, искам да поръчам: Линк: https://www.ato24.de/de/ravenol-fo-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL FO SAE 5W-30 - 5L Стойност на поръчката: 38.95*1.9775 -77,02лв. Начин на плащане: Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: чрез куриер Поздрави,
-
1 точка
-
1 точкаМного добър клип показва дори смяната на филтъра, и литрите масло и точното масло.
-
1 точкаОригинално нямаше как да го чакам доставката е 4 седмици иначе е 11 долара +19 доставка + мито + такса склад.. около 45-50 евро, но 1 месец чакане...12341-РТА-000 нямаше по сайтовете за авто части беше изчерпано и имаше само да оставиш запитване. Зех 12030 RТА 000 като погледнах в amayama и в описанието беше даден k20z2 за това и го взех комплект. Формата е същата 1 към 1 може да има разлика в дебелината но нямаше как да го проверя. Както писа CARPERA може и майстора да го е "оакъл" Сега съм поръчал 12341 не е оригинално на BLUEPRINT англиийска фирма да видим. Трябва да е сух за прегледа другата година че там мамата си трака...
-
1 точкаЗдравей Наско, Линк: https://www.ato24.de/de/honda-full-synthetic-0w-20-advanced-protection-0-946-l.html Вид и количество: Honda Full Synthetic 0W-20 Advanced Protection; 2x0.946 L Стойност на поръчката: (2*12.95 )*1.9775 = 51.22лв Начин на плащане: Парите са преведени по сметка в ОББ Начин на получаване: чрез куриер Поздрави
-
1 точкаЗдравей, Линк: https://www.ato24.de/en/honda-atf-z1-4-l.html Вид и количество: Honda ATF - Z1 1х4L Стойност на поръчката: (55.96)*1.9775 = 110,66лв. Начин на плащане: - Revolut Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина
-
1 точкаНай-вероятно да. А от медията не проверяват фактите, или проверяват нас - дали внимаваме с ФАКтите.
-
1 точкаВключвам го и не ми пречи - все пак е на почти 18, а и му е любопитно. Откак е жив е "скрит" хондаджия. Всичко което знам му споделям (дори когато пътуваме), но най-добрият му учител ще е личната му неволя. Чакам да вземе кетап за МПС и той ще ни вози - да трупа стаж покрай мен. Не че и да задобрее, няма да го мисля.
-
1 точкаТези 72ah въбще не натоварват алтернатора. Стига да влизат в гнездото. Карера, стига си писал глупости...
-
1 точкаКутията няма собствен радиатор за охлаждане. Маслото от кутията минава през тръба, вградена в долното казанче на радиатора за охлаждане на двг. На тази схема #11 и #12 са двата маркуча от кутията до радиатора. Нямам представа, кой е входящ, кой изходящ. Номер 13 от схемата е филтъра за маслото на кутията, показан от @CARPERA . Абревиатурата АТМ в горните краища на маркучите, предполагам означава "Automatic Transmission Mounting". edit: @vladimir.angelov.1 , това, което ти си поръчал, вероятно е филтърът, който се намира вътре в кутията. Номер 5 на тази схема: Същият се сменява след разглобяване на кутията.
-
1 точка
-
1 точкаНе се притеснявай! И на 7ма, и на 8ма съм с АТЕ дискове и накладки, и не са мръднали. Даже не съм гледал къде са произведени.
-
1 точкаПредполагам, че медията не е свързана правилно т.е. не е използван преходник (исо към евро) за свързване! Имам предвид такъв модел: ISO кабел за Honda https://www.eldibg.com/iso-adapter-honda-suzuki-nissan С такъв преходник ще се стартира (ще бутва отначало) всеки път когато дадеш на позиция преди контакта и когато запалиш пак ще стартира отначало, без да влиза в Sleep mode т.е. да ти гаси само екрана. Тъпото на този кабел е че няма управление за волана, но може да се добавят пинове или пуснат кабелчета, стига медията да поддържа управлението. Трябва някой спец по темата да каже кой кабел за къде е, по цветове, (за звука и захранването са ясни като се сравнят от евро буксите). Медията изглежда много добре и аз се замислям за 9 инчова. Пусни линк с модел, цена, рамката в комплекта ли е? Ако искаш IGO офлайн навигация и live wallpaper с логото на HONDA пиши на лични ще ти пусна линк.
-
1 точка
-
1 точкаТука ще нахвърля по-основните пречки, които имах при монтажа на волана. Ето и малко резюме: Моят волан (на Акорд-а) все ми се виждаше прекалено голям и същевременно тънък и реших да монтирам такъв, какъвто ми допада, а именно от Сивик 8, който е малко по-малък и малко по-дебел. Ето и волана, който закупих от една морга в Пловдив: Сребристите елементи бяха занесени за боя, понеже не пасваха точно на интериора на Акорда. След като бяха боядисани, дойде ред на монтажа. Ето как изглежда ОЕМ волана със смъкнат еър бег: Понеже новия вече има подсветка на бутоните, проверих и установих, че в буксата на акорда няма 12в линия. Наложи се да прекарам ток до там и то такъв, който да се "появява само когато сме на габарит(фарове). Добрата новина беше, че Джапанките са оставили свободни писти на лентовия кабел (че иначе такъв щях да го ям...) и аз веднага хванах от осветлението на пепелника (най-лесно ми дойде) +12 и маса : Ето тука се вижда колко свободни пина има на лентовия кабел. Буксите се разглабят сравнително лесно и така добавих още два кабела към лентовия( +12V и маса): Прикрепих новите кабели към основния сноп и всичко стана доста добре. пп... Буксата, която влиза в лентовия кабел, се намира в горната част м-ду волана и таблото. Свалят се пластмасите и се стига до нея. Понеже буксите на мулти волана на двата "геврека" са различни, се наложи изцяло да се извадят кабелите от Сивиковия волан и да се пренаредят в Акордовата букса. Лошото е, че не снимах точно кой цвят от единия волан къде точно се вкарва в буксата на Акорда, но аз предпочетох да изкарам всички пинове от волана на Сивик-а и да ги премеря с мултицет-а на съпротивление, за да хвана кой коя функция управлява и си ги надписвах. В 80% от случаите цветовете съвпадаха, но имаше и изключения.... Снимка от процеса на работа Както и да е... За да се монтира волана от сивика, трябва да се подложи нещо тънко, че при първоначалния опит, воланът влезе в шлиците идеално, но взе да стърже в пластмасите отзад. За това трябва да се направи дистанционер. Аз изрязах от кенче Ариана една тънка лайсна (ако мога така да я нарека) и ето къде я сложих: След тази интервенция волана заспа и спря да опира. Ето го вече и монтиран. Какво казах по-напред, нямам точната схема кой кабел къде отива, но си ги бях мерил и надписал и само си пренаредих буксата и си я закопчах, и абсолютно всичко си заработи, както и подсветката светна. След това дойде друг "проблем" ... Буксата на еър бег-а нямаше нищо общо с тая на Акорд-а. След питане на по специалисти, стана ясно, че няма значение кой кабел къде ще свържа (че са два и то на двата волана с различни цветове) и това стана много по-лесно, от каквото очаквах. Изрязах буксата от Акорд-а и я присадих на Сивик-овия волан. И Воала....: Всичко по волана работи, много по-удобен, като недостатък мога да отбележа - една идея по-тежък волан, ама е нормално като минеш на по-малък размер да се усети разлика.
-
1 точкаВъпрос:При толкова различна информация и взаимно-противоречащи се предписания....с какво масло да карам? Отговор:Производителя препоръчва 0W-20 и 5W-20.Това са масла с ниски вискозитети.Те гарантират икономия на гориво.../много малка/,По-лесно запалване/по-нисък вискозитет на студен мотор/,плюс по-малко износване в подгревен режим.Доказано е че 70% от износването е по време на стартиране и подгряване на мотора. По-подходящи за градско каране....5-8 километра на курс. Не са толкова подходящи за каране извънградско при високи скорости,както и за градско във високи обороти...5-7000 об/мин. Ако приемем някакъв среден вариант...препоръчано W-20 за спокойно градско каране и W-40 за нервно каране,високи обороти и скорости.Златната среда е W-30. Въпрос:Тогава как да определим студения температурен индекс 0W,5W,10W...? Отговор.Първия индекс фиксира течливост на маслото при отрицателни температури.Основно е важен за зимата според SAE,Но ако се вгледаме внимателно в характеристиките на група масла ще видим ,че сутрин лятото на 30 градуса външна температура ще запалим при вискозитет 40,50 и съответно 60 cst.Мотора има нужда от 8-10-12 cst.Логично е да изберем най-близкия вискозитет до необходимия....т.е. 0W.или 38-44 cst.Това ни гарантира лесно палене зимата,намалени износване ,бързо загряване и икономия на гориво в процеса на подгряване/градски режим. Въпрос:Стигнахме до извода ,че трябва компромисно да вземем 0W-30.Маслата започващи с 0W са скъпи.Можем ли да направим още един компромис и да купим сравнително евтиния вариант 5W-30? Отговор:Да може....Тук губим предимствата на 0W за сметка на цена и качество на маслото като базово масло. Въпрос:Има ли значение дали имам катализатор или не? Отговор:Има огромно значение.Катализатора изисква наличие на малко сяра и фосфор в маслото.Липсата на катализатор води до по-голяма свобода при избор на масло изобщо. Въпрос:Как да избера масло ако имам катализатор и държа на него? Отговор:Отворете техническите данни на избраното от вас масло и проверете трите величини: Sulphated Ash % < 1.0 Sulphur % < 0,35 Phosphorus ppm 600-800 Voltility loss % <15 TBN mgKOH/g 6,1-8,3 Calcium ppm 1570-2460 Magnesium ppm 6-46 Zinc ppm 766-868 Molybdenum ppm <269 (MODTC) <1000(Mo) Boron ppm <237 Titanium ppm <114 Sodium ppm 5-454 Въпрос:Производителя на маслото ,което съм си избрал не дава данни за количеството фосфор и сяра,но твърди,че става за двигатели с катализатор.Да им вярвам ли? Отговор: НЕ!.По принцип не се показва това ,което трябва да се скрие.Потърсете информация в специализираните форуми за масла,където се правят химически анализи в независими лаборатории.Там няма скрито-покрито. Въпрос:Скъпите масла ..Редлайн,Амсойл и др. имат завишени нива на сяра и фосфор и го декларират.Това значи ли ,че не стават за двигатели с катализатор. Отговор:Рейсинг ориентираните масла и тези в които присъства много PAO или Ester са ориентирани ценово към перформънс приложения,които изключват използването на катализатор.Някои от тези производители споменават това с дребен текст върху тубите си ...или завоалирано с подходящ текст: Примерно RedLine 0W-20 нямат нито един сертификат,но на тубата пише:Recommended for API SN,SM,SL,SJ...и т.н. или Suitable replacement for ILSAC GF-5,API SN,ACEA A5/B5.На български:Маслото ни не отговаря на нито един сертификат от изброените,но може да се ползва на автомобилите за които тези сертификати са препоръчани...Още по-на български:Маслата ни надхвърлят всички изброени сертификати,но не можем/не искаме да ги сертифицираме,заради някой дреболии като катализатори
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00