Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 18.08.2022 in Мнения
-
2 точкиНямаш проблем с крачната спирачка на задния мост, а с челюстните барабанни спирачки за ръчната. При комбито са 2 отделни сета спирачки. Огледай всичко по механизма с жилата на ръчната и свали задните дискове / барабани, за да видиш вътре техните спирачки. А често в сервизите слагат накладки за дисковете от седан, но са несъвместими, макар и еднакви по контур на формата си. Тези за седана имат по 1 пъпка на металната част, а за комбино я няма. Тя пречи накладката да легне правилно - може да се изпили и да станат функционални и за комбито.
-
2 точкиНа комбито може да е различно... На седана, жилото опъва лостче, чиято ос влиза в буталцето с едра резба и при завъртане на лостчето, избутва буталото. На лостчето има пружина, която го връща. Ако тя е откачена или липсва, няма какво да връща след като я опънеш...
-
1 точкаСлед близо 10-годишна пауза в мърчандайза, направихме нови клубни поставки за номера: Подложките са изработени от полистирол и разполагат с държачи на регистрационния номер от двете страни. Печатът е комбинация между ситопечат в двата края, и дигитален печат в средата, за да може да се визуализира преливащия ефект между бялото и черното. Дизайнът им е максимално изчистен откъм цветове и оформление, за да се вписват върху какъвто и да било цвят кола. Цена за комплект от 2 (две) подложки: 12лв. Засега подложките могат да се взимат от: @Ronin7 с получаване на обща поръчка за масло; Бургас (ж.к. Изгрев) при колегата @Martin_Panaiotov (вече няма); Сервиза на Венелин в Стара Загора; Мен лично за София и Стара Загора след контакт на ЛС или скайп "златозатор" (на латиница). Търсим колеги от страната, които са склонни да вземат няколко комплекта, които да предлагат в своя град и да имат възможността да се запознаят с други местни хондаджии. От фенове за фенове. Дано ви харесват!
-
1 точкаЯзе съм нов тука, и не че са "фала", ама първото ми извънградско като взех колата, при сверка пълно-пълно, спазване на всички ограничения (без магистрала), без по-тежки изпреварвания, за 200 км. изминах с по 4,8 на 100 При тази дисциплина почти няма условия да "сложиш" шеста предавка. После обаче, това моткане леко ми стана досадно и същият маршрут, карам го редовно и знам мурафетите на пътя и на полисмените, го скъсявам като време с около 10 мин. на посока, а разхода се премести с литър нагоре. Та в подкрепа на горните постове - колко мачкаш, толкова и плащаш. Споделих само минимума разход.
-
1 точкаНай-важно и задължително според мен е да ги проверите по VIN в Carfax или подобен платен сайт, за да се види историята отвъд океана, а ако има и снимки на реалното състояние преди вноса - още по-добре.
-
1 точкаДа, автоматът е адаптивен и ползва N без да го активираш, но го прави на 5-а, а на долните 4 колата не го ползва, а се търкаля на мин обороти на мотора, тоест се движи от него според наклана на пътя. Ако е равно и хоризонтално, като отнемеш газта, ще намалява в режим моторна спирачка на 5-а, а при достигане 1000 оборота, ще свали на 4-та и пак намаля без гориво. Но като паднат оборотите на мин. ръга 3-та и ако е хоризонтално, може да се търкаля на тях до безкрай, защото компа си подава гориво. Гледай си статус бара на моментния разход. Иначе знам за какво говориш, но ползвам "моторна спирачка" максимално възможно, а крачната само при необходимост - по-горивоспестяващо е. Но в малкият ми град няма голям избор от дълги прави на които да стигна 65 км/ч, та автомата да ръгне 5-а, а и е над сити спийд лимита.
-
1 точкаДруга ми беше идеята, мисля, че ме разбра. Корекцията ти е вярна – може да замениш „по инерция“ с „на моторна спирачка“ 👍. Така се изразих защото на тези ниски скорости автоматът по-скоро пуска колата по инерция отколкото да ползва моторна спирачка. А не бих минавал на ръчен режим специално за това.
-
1 точкаПавка, гориво се пести когато не се използва, тоест, моторът работи, но гориво не се подава. Това знаеш става в режим моторна спирачка, а не по инерция, когато е "откачен" от трансмисията и има приток на гориво за мин. работни обороти.
-
1 точкаАкорд 8 комби, 2лт ръчка бензин. 70/30 извънградско /градско. Колата винаги е пълна и с багаж.За последните 10к км средният разход е 8.5лт/100км, каране в рамките на разумното и чат пат според ограниченията. Колата ми идва малко тромава, карах доста време Прелюд и Пилот. При изпреварване на извънградско, не магистрала, понякога ако не я прецениш и на трета настръхваш. Иначе на магистралата колата се чувства у домаси. Стабилна, прилепва за пътя, усеща настилката, много е приятна за каране, кефи ме. Много икономичен двигател, с риск за критика, смятам че това е по-добрият, а със сигурност и по-модерният от бензиновите. Много съм доволен от разходът, дори и на сегашните цени, не смятам че газовото си заслужава.
-
1 точкаИма и един частен случай когато може да използваш по-активно спирачката за пестене на гориво. Ако няма трафик (!) и наближаваш по-бързо червен светофар, има повече смисъл да намалиш по-агресивно скоростта по-далеч от светофара и да оставиш колата по инерция докато стигнеш светофара. Чалъмът е в това да уцелиш колко да намалиш, за да уцелиш светването на зеленото, и така си осигуряваш преминаване с по-висока скорост отколкото ако плавно си намалял до достигане на светофара.
-
1 точкаЗнам че "нема а са засегнеш", та зводният ми викаше така (като мрънках че нещо не се получава кат хората) - Няма неможе - ти неможеш! Но има и невъзможни неща, като моят "градски" стил, примерно в София, освен ако не са "слети" празници, или август, когато половината население е другаде.
-
1 точкаПоследно след няколко огледа се насочих твърдо към 4та генерация с 5 степенен автоматик, ако ми стигнат силите и излезе подходящ модел може и фейслифта след 2015 г. Доста по-добре изглежда, а и годините разлика са доста.
-
1 точкаСедя си аз в гумаджийницата, докато ми вулканизират една гума и по едно време пристигна едно "инфинити" с доста мека гума и от него излезе супер лъскава мацка. Така и така, гумата да се напомпа. Момчетата както си трябва, свалиха гумата, и в хода на работата един от тях небрежно попита: - С какво да ви напомпаме гумата? - сякаш има варианти. И тука вече се почна... Мацката: - А какво има? И в този момент у гумаджията все едно се събуди демон: - Ми имаме въздух с различни аромати: праскови, ягоди... Всички гумаджии започнаха да хихикат, всеки зает с неговата си работа, но слухтейки към диалога на двамата. - А колко струва? Монтьорът: - 200 лева. Всичките гуми. Всички присъстващи вече едвам се сдържаха да не се разхилят на глас. Мацката: - Ми, добре. Искам ягоди тогава. Гумаджиите умират от хилеж, всеки се опитваше да се сдържи, но не се получи. Гумите бяха напомпани с "ягодов аромат". Мадамата без сянка на усмивка отброи двеста лева и потегли. Всички плачат от смях. След време пак съм очевидец: така се случи, че след няколко дни бях пак на монтаж в същата гумаджийница. Пристигна същото "инфинити", от него излезе един едър и солиден мъж и попита: - Преди два дни тук сте правили гума на тая кола, нали? Момчетата им се дръпнаха физиономиите. - Кой точно прави гумата, на тази кола преди два дни? Сега всички ще ни накажат, но няма как. Излезе собственика и скромно, тъй, виновно каза: - Ми, да... Моите момчета я правиха... Мъжът: - Такааа. Тука ли напомпахте на жена ми гумата с ягодов аромат? Собственикът: - Мии... Даа... Нниеее... - Ето ти петстотин лева. Собственикът: - А...? Мъжът: — Три дни не съм спал от смях, на всички приятели разказах, всички паднаха да се хилят! Гумаджиите отново в смях до сълзи...
-
1 точкаПоглеждам Ви профила, гледам мненията, чета 3 страници с въпроси и нито един отговор на някого, като изключим тези, които касаят собствените въпроси. И сега си представяме, как щеше да изглежда целия форум, ако беше съставен от хора, които влизат тук само за да питат. Горе долу така: Подобно поведение демотивира и останалите, които се "прецакват" да отговарят. После що било така, що било иначе. Докато не се погледнем нас самите, няма да се оправим. И нямам предвид само форума. Иначе, ако трябва да разсъждаваме, CR-V 3 2.4 се предлага само за Северна Америка. Там дистроник не съм виждал на най-засуканите 3-ки, че даже и на 4 префейс. Дано това Ви спести от ценното време.
-
1 точкаНе съм експерт, но доколкото съм запознат: Не е точно така. Сместа газ/въздух винаги е в по-голямо съотношение от тази бензин/въздух, по обясними причини. Именно затова за газовите инжектори се взимат времената на отваряне на бензиновите и се умножават по някакъв коефициент. В идеалния случай този коефициент би бил еднакъв, ако поведението на инжекторите е линейно спрямо оборотите и натоварването на двигателя. Но на практика не е, а и всеки двигател е различен, така че се налага използването на таблица. Тъй като идеалната стехиометрическа смес (газ/въздух) е константна, газовият компютър би трябвало да се стреми да я постигне, без да обърква бензиновия. Това се прави при първоначалните настройки и донастройки, когато се създават или коригират тези таблици, регулира се налягане и т.н. Общо казано целта е при работа на газ бензиновите времена да не се отклоняват от тези при работа на бензин, т.е. да има възможно най-малко корекции от бензиновия компютър. В идеалния случай това трябва да се прави и динамично от газовия компютър - т.е. адаптивност в реално време. Тук зависи от конкретния софтуер, но не може да има пълна адаптивност без OBD. Доколкото съм се интересувал, компютрите на BRC, Romano, Prins и други утвърдени имена имат. Но...дори да и да пише, че има OBD, остава въпросът как и дали софтуерът ползва тези данни и дали сервизът ще направи настройките достатъчно старателно. В това не съм сигурен. Така или иначе, според мен е важно сервизът да настрои до-впръскване на бензин при високи обороти, за да може малко или много да се охлаждат клапаните. Поне на теория, на практика не знам дали има голям ефект. С две думи, най-важно е в сервиза да разбират и да са съвестни.
-
1 точкаДамммм..... най лесно е да ти махнат имобилайзера и после ето готово плащай пали. Ама проблема с бодито и кабелаци , няма кой да оправи.
-
1 точкаМалко обновление и по въпроса с хибридната батерия. Направих си така наречения "grid charger" за да живне малко батерията, но повече от 187 волта не успя да вдигне целия пакет. Поради липса на време да направя няколко цикъла на разреждане и зареждане реших да поръчам нова. Свързах се с двама продавачи и накрая се спрях на ennopro. Комуникацията беше бърза за разлика от kingkong battery, също и цената беше малко по-ниска. Преди година бях питал същия продавач за цена и тогава батерията до тук идваше 1750лв. В момента поради поскъпване на суровината им там със 70%, финалната цена вече беше 1230$ или 2400лв. Поръчах ги и след 2 месеца бяха тук, доставени до врата, без допълнителни такси. При първото свободно време ги подмених. Клетките са с капацитет 6500mAh, бяха еднакво заредени. Не си бях взел диагностиката с мен, но още с контакта всички излишни лампи бяха изчезнали, колата си запали с електромотора и си дозареди батерията. Първите впечатления са, разхода спадна още, като има още няколко неща да се довършат за да стане още по-адекватен. Батерията свършва много по-бавно, тоест ако се прави изкачване от 5-8км дистанция батерията не успява да падне, около 2км се движи автономно с климатик. Последното засичане на разхода е 4.1 смесено с климатик, като има престой на място по 10-15 минути, изкачвания без спускане, скорост извън населено място 90-100км/ч, градско 50-60км/ч, няколко изпреварвания до 170 и така нататък. Вече съм склонен да вярвам, че има разходи от около 3.5л/100км при Сивик 8 хибрид и Инсайт, при нормално/икономично каране. Има още какво да се каже и направи по темата с хипермайлърите, но към момента толкова. ПС: имам 22 излишни клетки, като 4 от тях са в много добро състояние и BCM модул, който не е флашван с новия софтуер.
-
1 точкаНещо от съботната занимавка с на сестра ми машината. 12V след контакт е взет от бушон 15 в двигателния отсек, който получава напрежение след контакт. Китайски двуцветни лампи и български модул за 10 лв. На Акорда ми вече втора година съм с такива и се държат добре.
-
1 точкаТочно за това питах . Е , защо пък газова за 1500лв. ? Като гледах хибрида в Бултрако видях , че е 1.3 89к.с. Колко да е сложна електрониката на мотора ? Предполагам е нормален ДВГ , икономичен в-тек . Ако работи постоянно дава нисък разход , защото не се товари . Електрониката го е спънала и не му дава много гориво - електромотора му помага . С други думи , за да се получи евтина кола с батерии и електромотор се икономисва от всичко . Ако някой има кода на двигателя да го видим коя серия е . Няма да се учудя , ако е Д серия даже - евтин , прост и надежден мотор ... Компа му си смята каквото си трябва . И определя времето за инжекторите . От там газовия преработва времето и колата работи на газ . 5л * 2,5 = 12,5лв /100км на бензин .5.5 * 1,35 = 7,42лв /100км на газ 5лв на 100км. 50лв за 1000км , 500лв за 10 000км , 5000лв за 100 000км . При нормален пробег в София от 30хил. км за 1г. и цена от 900лв за един Фобос / защо да се вталясваме за скъпа уредба за градската кола / за 7-8 месеца максимум си я избил . Не вярвам някой да си купи за 30 бона хибрид и да го кара по 5хил км за 1г. , при положение , че батерията колкото и да е съвременна кара по 6-7г. в най - добрия случай . После трябва нова батерия . Друг е въпроса колко пробег може да изкара самата кола . Ако се ползва за служебна или такси как ли ще се чувства на 500 000 км пробег в градски условия след 7-8г. служба . Иначе е необосновано да се дават толкова пари за кола , освен , ако не са ти изпаднали от някъде и не искаш да ги инвестираш , за да се возиш евтино . А да - с метан ще е с още 2лв по -малко пробега , но там системата е наистина 1500лв и колата няма шанс да има багажник . Иначе за градска кола , ако караш много е супер .п.п. Ето каталожните данни http://www.honda-varna.com/cars/civic4dh01.html 1.3 8клапана икономичен в-тек . Само това " DSI " не знам какво означава
-
0 точки"Jenata v chas", какъв сайт само. Като гледам и статията отговаря на очакването, което създава първото впечатление от страницата.
-
0 точкиМного в тая държава се кара. Види и се на отстъпката края. https://jenata-vchas.net/293322/?fbclid=IwAR2dKvKpGjuYLzkSfakLwuf5CPkCVasv-CU7FKD_lU-LFZJqHlC6N1icN_U
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00