Здравейте,
Втори (и последен) тест с масло - MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 след дълъг преход:
1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;
2) Масло – MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 ILSAC GF-6a, API SN RC;
3) Маслен филтър – Honda 15400-PLM-A02, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;
4) Общ пробег на автомобила –179230 км;
5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7660 км;
6) Цикъл (извънградско/градско) – 95/5;
7) Средна скорост - N/A;
8) Сезон на експлоатация – от 28.06.2022;
9) Моточасове – N/A;
10) Изразходвано гориво – А 95 около 575 л. Rompetrol (България), Knez Petrol, Eko, Газпром (Сърбия), JET, ENI, Avanti (Австрия), BP, Leclerc, Total (Франция), Esso, OMV, Sprint (Германия), OMV (Словакия);
11) Kтм = (л.575 / 4.5 л.) = 127.8;
12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 10 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура+;
13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,5 л;
14) Доливане на масло – не
15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Нямах възможност да сканирам и обработвам по време на прехода, както и да сменя масления филтър, та се получи директно това. Мисля, че имам спад на нивото на маслото около 1-2мм, но при тия 43ОС из Франция смятам, че се е представило доста добре.