Нова капка - след още 34 дни и 1140 км.
Мислех да уцеля и капна точно на 10 000 км, но лятоска съм с колело, а извънградските са инцидентни и няма как да спра пътем - ще се компрометират условията на съхнене.
1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;
2) Масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN.
3) Маслен филтър – Honda OEM USA.
4) Общ пробег на автомобила – 328962 км;
5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 10340 км .
6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 85,5% / 14,5% - 8840км / 1500км .
7) Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч .
😎 Сезон на експлоатация – зима / пролет / лято - 200 дни - 19.12.2020 - 7.07.2021.
9) Мото часове – около 100 извънградско + 50 градско = 150 моточаса.
10) Изразходвано гориво – А 95 - 70-тина литра и около 1400 литра ГАЗ от ЕКО.
11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, но макар и рядко я обръщам на бензин - да не се застоява много.
12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура, при еднакви условия с предните капки. Предните 2 дни минах 650 км извънградско.
13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи.
14) Доливане на масло - ДА - около 0,5л прясно - от същото - преди по - по предната капка и още 0,5л след предната. Разход на масло - около 1 литър и за последните 1140 км не е мръднало от позицията си по щеката (2мм под МАХ). Имам налични още 0,2л прясно в тубата, но никога не го наливам догоре.
15) Други - Пробата е съхнала и сканирана на същия скенер - като всички предходни, но се наложи да опра щеката в белия лист.
Предполагам с 2-те освежавания по 0,5л има ресурс да покара още 50-60 моточаса?
При мен е предимно извънградско и в същия стил тези часове са около 3000 - 4000км, които вероятно ще врътна за оставащите 2 летни месеца.
Благодарско в аванс за коментарите на врачуващите!