Моята гледна точка:
Няма или поне аз не съм срещал. Има само догадки. Дискутирали сме този въпрос и преди.
Не считам, че липсата на ядро е признак за по-ниско ниво на предпазване. Замислете се за дизелите. Те всички трябва да са обречени, тъй като по-принцип не формират ядро.
Формирането на ядрото (тежки фракции; слепени; силно замърсяване) зависи от много фактори - състояние на мотор, стил на каране, гориво, вид масло (разбира се) и т.н и т.н., вкл. вида на използваната хартия, която има пряко отношение към "образа", който виждаме върху нея.
Примери за тестове, правени едновременно на офисна хартия и на филтърна хартия: Пример 1; Пример 2
На същия автор (igork - един от най-добрите, а може би и най-добрия, лично за мен) може да се намерят още много такива тестове.
Видно е, че на офисната хартия има ядро, а на филтърната няма. Това е един пример, че ядрото е "относително нещо" и не бива да пленява фокуса на съзнанието ни.
Това, което има значение е степента на насищане на маслото (като цяло; всичките му зони, които виждаме) със замърсявания и знанието ни кога настъпва момента за смяната му - само и единствено от гледна точка на диспергиращи свойства!. За другото си има UOA.
За мен лично този момент настъпва, когато големините на зоните на тежките (оранжев цвят) и леките (зелен цвят) замърсяванията се уеднаквят или клонят към уеднаквяване.
Нагледно - капка със и без ядро + UOA на маслото: