Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 20.10.2018 in all areas

  1. 4 точки
    Нямам представа с какво се занимаваш и до каква степен познаваш ISO9001, но (ако искаш вярвай) това е врата в полето. Ако трябва да го сравня с автомобилния ISO/TS 16949 (или поновому IATF16949), който е базиран на ISO9001, то най-образно казано - той е врата в полето с малко ограда наоколо. След това идва медицинския ISO 13485, който също е базиран на ISO9001и най-образно казано - той е врата в полето с по-дълга ограда наоколо. От познатите ми европейски стандарти, само EASA (отнасящ се за авиация, продукти изпращани в космоса и т.н.) може да се нарече истински строг стандарт и ако трябва да го сравня с ISO9001 / IATF16949 / ISO 13485, то EASA е като китайската стена. И това са само европейски стандарти, съвсем "друга бира" са американските, азиатските и японските. А всичко започна от: 1) настояването на определени потребители на форума да знаят къде се произвеждат маслата, защото Равенол е една марка, която се продава от името на една фирма, произвежда от името на втора, а R&D e от трета и т.н. Общо взето един концерн с навързани много дъщерни/свързани по между си фирми 2) една кореспонденция във връзка с VST - където се е получило някакво "объркване" при представянето на USVO 3) един допълнително залепен етикет И понеже основателите на oil-club.de са и рускоговорящи (хора с немски корени останали на територията на СССР след Втората Световна Война и завърнали се в Германия в периода 1989-1999) и следят случващото се и подпомагат финансово извършването на проби от oil-club.ru, са започнали да събират информационните листи с техническите параметри на маслата Равенол, след "изгонването" на Равенол от oil-club.ru, та сега ще се види актуалните масла на кои документи отговарят. Също така ще бъдат съпоставени със стари анализи на същите масла. Като начало са избрани четири вида масла, но понеже интереса е голям и всеки участва с по 10€, то в крайна сметка може би ще бъдат тествани много масла. Като се има предвид, че основния бизнес на Равенол не е на немския пазар, защото концерна изнася продуктите си в повече от 90 страни и над 50% са трансмисионни масла, различни видове течности зимни течности и т.н., то поемането на подобни разходи е добре дошло. И това не е от фирмата, която го произвежда - Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH, a от официалния магазин - Ravenol-Shop и по-точно, човека който отговаря за него - Vitali Gintner. Също така, за мен, интересно е и SMP, и разликите му с VMP, защото е много вероятно ATO24 Motorenöl SYNTH WIV COMBI 5W-30 (18,50 €/5L) = AVENO FS WIV-Combi = RAVENOL WIV III, a SMP (39,95 €/5L) е резултат от последващ развой на WIV III. А както по-горе е видно едно и също масло произведено от Deutsche Ölwerke Lubmin GmbH се продава в опаковки с различни етикети на различни крайни клиенти. Като тук ATO24 и RAVENOL са две фирми от концерна.
  2. 3 точки
    В края на септември пътувах за Бодрум с ЦР-В-то. На 20 км преди Измир, в град Менемен на един светофар, някой започна да бибибка и колегата на задната седалка видя, че от едно бяло Рено показват нещо към моята кола. Нямаше никакви индикации по таблото, но след като още веднъж жестикулираха като сочеха надолу, реших да спра и да видя да не съм закачил нещо. Намерих една отбивка и спрях да огледам. Спря и Реното и ми мина една мисъл да не ми правят някакъв сценарий. По колата нямаше нищо закачено, но по задна дясна джанта и гума имаше някакво омасляване. Мъжът от Реното дойде и помириса омасляването и от приказките му разбрах едно: „френи“ проблем! Оказа се /после го проверих/, че на турски за спирачки се използва италианското „френи“. Човека взе да обяснява на що-годе разбираем английски, че е механик, работи в сервиз на Мерцедес и ако искам може да ми помогне. Нямахме голям избор и въпреки притесненията се съгласих. Преместих колата на по-удобно място, той паркира отстрани и взе да вади инструменти. Слезе и жена му и едното му дете, в колата се оказа, че стои и второ, по-малко. След като свали гумата и се видя, че омасляването е от спирачния апарат, той ме накара да запаля и да натисна спирачката, за да се види от къде пръска. Казах на моите хора и те да гледат и натиснах, потвърди се, че е от апарата. Човека обясни, че сервиза им е на 3-4 км и ще иде да оправи проблема. Защипа маркуча да не тече и тръгна. Жена му и едното дете останаха при нас. След 20-25 мин се върна и обясни, че апарата не може да се ремонтира и е намерил нов, даже оригинален! Нямах избор, съгласих се! Донесе почистваш спрей, почисти диска и накладките, монтира новия апарат, каза ми да запаля за да обезвъздуши спирачната система, доля и спирачна течност. Абе работеше като професионалист! Проверих спирачката, монтира гумата. Когато го попитах колко струва, каза да се кача на колата и да покарам 1-2 км за проверка на работата! Качи си семейството и аз тръгнах след него и няколко пъти пробвах спирачките. На следващата възможност да отбием спряхме да оправим сметката. Човека написа на задното стъкло 170 евро и взе да обяснява, че включва всичко: часта, спрея, течност и труд. Не се пазарих изобщо, платих му, благодарих, пожелахме си всичко хубаво и всеки си продължи по пътя! Повече инциденти нямаше, почивката беше супер и след 9 дена благополучно се прибрахме в къщи!
  3. 3 точки
    Ето го и първия анализ финансиран от потребителите на oil-club.de - Eneos Premium Ultra 0W-20 ENEOS-PREMIUM-ULTRA-0W20-Fully-Synthetic.pdf
  4. 3 точки
    За да си изчистят "наранения" имидж, представителя на Равенол, който пише в немския форум реши да приме инициативата за тестване на две от най-поръчваните масла и техните синтетични двойници: https://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-vmp-sae-5w-30.html https://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-hst-5w-40.html https://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-smp-5w-30-1.html https://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-vollsynth-turbo-vst-sae-5w-40.html Таксата за три от пробите се финансира от представителя на Равенол. За четвъртата я събираме потребители ентусиасти. Аз лично имам интерес към VMP.
  5. 2 точки
    А това е Ravenol VMP 5w-30 (партия от 11.08. 2016 г.) Анализът е взет от - ТУК
  6. 2 точки
    Да не спорите за глупости.Миналата година съм публикувал статията в ФБ: Спирачната течност? Колко важна е тя? Спирачната течност представлява несвиваема течност...виртуално.Ролята и е да предаде налягане от едно място на друго без загуби(свиване).Съвременните автомобили екипирани с ABS ,ESP ,TC и други системи грижещи се за стабилността на автомобила разчитат ,че тази течност няма да се "смачка" и промени обема си.Обема се променя при поглъщане на влага и това е една от основните задачи на сп.течност. Ако влагата не се поеме и обезвреди представлява балон, който се разширява според температурата,защото кипва доста рано при 120-130 .Дано АБС работи с импулси и не измерва налягане и обем.Просто разчита на това, че сп.течнпст има константен обем. А константен обем има само новата спирачна течност. С какви характеристики се определят различните спирачни течности? Само с една DOT . US Department of Transportation (DOT) rating, DOT 3, DOT 4, DOT 5, and DOT 5.1. Fluid Dry ERBP (°C) Wet ERBP (°C) Viscosity Limit Chemical Grade @ 0.0% H2O @ 3.7% H2O (Cp @-40°F) Composition DOT 3 205 140 1500 mm2/s Glycol Ether Based DOT 4 230 155 1800 mm2/s Glycol Ether / Borate Ester DOT 5 (SSBF) 260 180 900 mm2/s Silicone Based DOT 5.1 260 180 900 mm2/s Borate Ester/ Glycol Ether От състава виждате ,че не всички са съвместими,както като вискозитет,така и като хим.състав. Независимо какво твърдят някои медии,он-лайн магазини и майстори...ДОТ-овете не трябва да се смесват. Колкото е по-голям ДОТ-а ,толкова е по висока температура на кипене,както и по-голяма способността за поглъщане на вода/влага.От тук пък колкото е по-голям грейда,толкова по-често трябва да се сменя сп.течност. И тук е основната причина за тази статия. Помътняла,почерняла,кафява течност ръждива или пресечено-бяла.Това е течност ,която отдавна е трябвало да бъде сменена С две думи: Дот3 се сменя на 3 години, Дот4 на 2,5 години. Дот5.1 на 2 години. Дот5 няма приложение при цивилните автомобили и не е съвместим със стандартните спирачни системи. Ползват го военните и специализираните машини. Запомнете!!!!! ABS разчита на Вас да му осигурите несвиваема работна течност!!!
  7. 2 точки
    На практика ядро (зона с тежки замърсявания) не е имало до момента. Между 2000 и 3000 км започна да се очертава "краевата зона" (пръстенът, който огражда ядрото). Заградената от този пръстен зона (т.е. самото ядро) обаче бе чиста. Сега се вижда разсейване на краевата зона. Доколкото маслото все още е съвсем прозрачно (чисто), явно замърсяванията са леки фини фракции (възможно слепени помежду им), които са лесно подвижни и биват отнасяни и разсейвани в зоната на дифузия от нисковискозното масло (течлива 20-ка, която има повишено съдържание (%) на база с нисък вискозитет - 4cSt (хипотетично разбира се; и предвид CCS = 4890). Поне за момента цялостната картина -> капката + вида на маслото на щеката, носи такава информация. Дали ще се образува "истинско ядро" или ще се повтори ситуацията от предходния път - равномерно разпределено замърсяване из цялата зона на дифузия, ще узнаем по-нататък.
  8. 1 точка
    Здравейте Kолеги, поредна поръчка от Ato24.de Поръчката трябва да се случи на 2-ри Октомври 2018г. Ползвате 5% отстъпка от цената и безплатна доставка до София, Търговски Център Боила. Курса на Еврото е 1.9675лв/EUR, за който е от София ще го предам лично, за Колегите от други градове, ще го изпратя с ЕКОНТ за Ваша сметка с отстъпка от куриерската услуга. Който има намерение да се включи, следва да напише в темата какво желае, да добави линк към съответното масло/добавка и съответното количество. В по-долу съм добавил "Шаблон за поръчка" - ще съм много благодарен, ако го ползвате. Стойността на поръчката Ви трябва да получа, преди крайната дата на поръчката. Парите можете да ми предадете лично или да изпратите тук: Чавдар Кумчев BG92PIRB80834603959507 BIC: PIRBBGSF БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Внасянето на каса на Банка Пиреос е без такса. След като пристигне маслото можете да си го вземете от София, Търговски Център Боила, ул. Самоковско шосе 1 или да ви го изпратя до предпочитан офис на Еконт. Шаблон с примерна поръчка: Линк: https://www.ato24.de/de/ravenol-ssv-sae-0w-30.html Вид и количество: Ravenol SSV SAE 0w30 1x4L + 2х1L Линк: https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: Honda ATF DW-1 4х0.946 L Стойност на поръчката: (34,95 + 2*9,95 + 4*12,99)*0,95*1,9675 = ... лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат предадени лично в ТЦ Боила - Парите ще бъдат преведени по сметка (внесени на каса) в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: - Лично в ТЦ Боила - чрез Куриер* *в случай, че ще получите нещата си чрез куриер, моля изпращайте данни, като лично съобщение, само в случаите, когато все още не съм изпращал или когато има промяна в данните ви за доставка.
  9. 1 точка
    Точно обратното е колега, колкото по малко е ЕТ на една джанта толкова повече джантата излиза навън, когато ЕТ се увеличава примерно от 35 на 50 тогава джантата влиза навътре към окачването, цифрите са в милиметри, сиреч джантата ще влезе с 15мм към окачването.
  10. 1 точка
    Но не се се вслуша в едно циклите на каране градско извънградско 10 000 е много за градско това при ръзлични масла е от 5 до 6 хил градско,важно е маслото което си слагал има ли ги спецификациите за двигателя ти и да оценка на двигател състояние на това ако не се отвори няма да се види.Аз лично минах от 5 на 40 на 5 на 30 в момента PetroCanadaSS сивата туба за 3 хил само градско не очите промени в нивото или не ги долавям по щека но на 5.5 до 6 хил км ще го сменя,предното но 4 хил започна да го харчи с вискозитета 5 на 40 .Вискозитета 5 на 30 сега за зимата е много важен при студения старт на двигателя,,при положение че можеш да го купиш за 50лв 4л и сега вече и оригинално Хонда в черната туба от общите поръчки където има и вече 100% Japan желязната туба да по скъпо незнам защо хората дават пари същите за боклуци 10 на 40. при мен е втора смяна на PetroCanadaSS както съм написал първата имаше доливане.
  11. 1 точка
    Защо някой трябва да си защитава реномето "на парче". На по-високо и корпоративно ниво има система за управление на качеството линк . Ако там има вече "шменти-капели", значи много хора по веригата не си гледат работата. Поздрави.
  12. 1 точка
    Има и още допълнения. Предния капак принципно има доста дебело кече, но винаги може да поеме и още Както и капака на двигателя е облепен, но нямам снимка.
  13. 1 точка
    Абе на мен нещо ми се струва, че почва да се разбива ядърцето... Иначе маслото си е чисто.
  14. 1 точка
  15. 1 точка
    K24A3 при мен 3 години и 2 месеца. Беше на 162000км сега е на 242000км газово, гуми няма да описавам За периода съм сменил: задни дискове и накладки предни накладки предни тампони на носачи големите предни биалети задни биалети и тампони на стаб. щанга съединител пистов ремък 2 пъти свещи 9 пъти масло и филтри горивен филтър в кошницата спирачна течност атифриз 2 пъти 4 пъти реглаж клапани+ 1 кит гарнитура капак клапани заден ляв лагер главина рециклиран хидравличен маркуч и смяна на течност (вчера) тампони над предни амортисьори+ втулки акумулатор Като цяло освен купето д15 което карах преди 10-на години, по сполучлива лична кола не съм имал
  16. 1 точка
  17. 1 точка
    Към колегата sa4kov, Това което ще отбележа като нещо което няма да направя ако продавам колата си ,тасовете ми избождат очите(единия го няма,другият е счупен...тротоари може би,дупки...), волан с калъф(оригинала сигурно е изтъркан от каране).Обърни внимание на скоростната кутия,не трябва да има никакво свистене, при свободен ход или при натискане на съединител.Инче всичко друго е написано при покупка на Джаз. Успех при избора.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...