Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 7.08.2018 in Мнения
-
5 точкиBlueDream4, спецификациите на маслото за двигателя не се променят в зависимост от изминатите километри, а остават едни и същи през целия период на експлоатация! Започне ли да пада компресията, да гори масло и т.н., абсолютно безсмислено (или поне е много кратковременно решение) е да се вдига вискозитета на двигателното масло! Правилното решение е ревизия на мотора!
-
4 точкиТова са градски митове и легенди! Някой от производителите на автомобили да е написал някъде за промяна на характеристиките на моторното масло в зависимост от изминатите километри?
-
3 точкиВ допълнение, преди да се мисли за вдигане на вискозотета - да речем от xxW-30 към xxW-40, следва да се пробва с масло с предписания от производителя вискозитет, НО с по-голям HTHS - т.е. да изберем xxW-30 масло, но с HTHS = 3.5, вместо HTHS = 2,9. Като насока - заменяме ILSAC GF-5 масло с ACEA C3 масло, за предпочитане съпътствано с VW 504/507 и MB 229.31/229.51.
-
2 точки@movx2000, @dandilov и останалите заинтересовани колеги, Ето ги резултатите от проверката с газанализатора след слагането на новия катализатор: За справка - резултати от теста през 2007 г. без катализатор: А това са стандартите: Легенда: CO – въглероден оксид THC – въглеводород NMHC - летливи органични съединения NOx – азотен оксид PM – финни частици Към момента контролните органи (КАТ и тези, провеждащи ГТП) ги интересуват само СО и λ (според човека, провел теста). Това, което разбрах, е че покривам стандарта за СО на 2500 об./мин (режим на ускоряване) и при режим на ниски обороти (празен ход на 750 об./мин.) и то с резерв. НО... тъй като λ (отношението на действителното количество въздух, участващо при изгарянето на 1 кг гориво, към теоретично необходимото) не е в диапазона 0.970-1.030 (при мен е 1.040) колата няма да премине успешно прегледа. Причини за това показание могат да бъдат (пак според човека, провел теста): ламбда сонда; пропуск в генерацията (засмуква въздух); бензин; др. Нямам индикация за проблем с ламбда сондата. Колата си върви безпроблемно, както винаги е вървяла. Генерацията е правена наскоро и няма видим (слухово установим) пропуск или поне сериозен такъв. Ще съм благодарен, ако някой компетентен по възникналия проблем и като цяло по теста с газанализатора може да коментира ситуацията с няколко думи, за да не правим голям в темата.
-
2 точкиИ 0W30. Но същността на коментара на emod е по-скоро принципен! А не строго конкретен. Затова не е писал 5W30, а xxW30 и т.н.
-
2 точкиТази застрахователна сума не е максималната, която би изплатил застрахователят при тотална щета! Четете подробно условията на компаниите по съответната полица, а не гледайте само застрахователната цена и премията! Безпроблемно шофиране на всички!
-
1 точка@Japanese fever Коментарът ми наистина бе принципен, както отбеляза @dandilov. Обърнах внимание на нещо, което мисля че сме дискутирали и преди. Производителят казва - ползвайте 5w-30, но както всички знаем SAE 30 вискозитета се изменя в определени граници (вж. по-долу), и минималния му HTHS е >= 2.9: Т.е. имаме възможност да останем в границите на 9,3-12.5 cSt, но да се възползваме от HTHS >=3.5, както е при ACEA C3, и да запазим катализатора. @georgi.ivanov1975 Коментарът ти е логически коректен и издържан. В случая обаче моят коментар бе породен само и единствено от въпроса за вдигане на вискозитета/износен мотор - разбирай от 20-ка към 30-ка към 40-ка, където икономията на гориво е ирелевантна (не ни е до нея). В подобна ситуация бих се ползвал от "бонусите" на ACEA C3 + VW 504/507 и MB 229.31/229.51 и бих останал в SAE 30, като първа стъпка. Тази комбинация от спецификации предполага доста "здраво масло", вкл. откъм износване. Повече за OEM тестовете и изискванията, които залагат, и много други интересни неща могат да се видят в това прекрасно издание на Afton - Specification Handbook ТУК.
-
1 точкаЛинк: https://www.ato24.de/en/motul-8100-x-clean-5w-40-3070.html Вид и количество: Motul 8100 X-clean 5W-40 , 2х5л. Стойност на поръчката: (2*35,75)*0,95*1,9675 = 133,64лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка. Начин на получаване: - чрез Куриер (данните ги имаш - до офис Еконт). Поздрави!
-
1 точка
-
1 точка...като не искаш да спориш, не прави неадекватни генерализации.
-
1 точка
-
1 точкаЗдравей колега, Първо за маслото - 40 е твърде гъсто за този двигател. Сложи му 30 или 20. Колкото до първия индекс, той показва промяната на вискозитета в зависимост от температурата на околната среда, следователно лятно време е по-добре да си с 5, а зимно с 0. Ако е карана само с 10W40 има голяма вероятност разпределителния вал да е надран/износен. Заден диференциал - Honda DPF - 1 шише стига. Скоростна кутия (заедно с предния диференциал) - Honda MTF - 2 шишета. На 200 000 км е добре веригата да се смени. Комплекта обаче е от много части и не е евтин - смяната му е 1000-1500лв. Има тема за ангренажната верига:
-
1 точкаЕ нали ни гласят бонус малус от началото на другата година, имат 11 варианта от които трябва да си изберат един. Според мен хватката е дотогава да ги вдигнат толкова, че и най-примерния водач да не плаща по-малко отколкото е плащал преди. Аз лично отнасям към 40% увеличение, а планът е постепенно да се вдигнат с още 20% до пролетта на 2019та(на 3 пъти да се повишат цените).
-
1 точкаE ,потърках малко,все пак трябва да лепя виброизолация ,с която малко се престарах.Това тежи много.2 кашона Silent Coat 4 mm с фолио 100 микрона.Досега бях ползвал 2 мм за аудио приложения ,но нали съм решил да се прави без послевкуса ,който остава след използването на некачествени и бюджетни материали..
-
1 точка
-
1 точка- оказа се че поне неговия няма обд букса- или не там. Колата е Аеродек 1998, турбо дизел. Букса както е показано в нета няма. Мозе би дизелите нямат или е на друго място?! - Проблемът се оказа запушване на горивопровода - при напомпване на ръка църкаше много малко нафта заедно с парченца гума - свалихме маркучето към фолтъра за нафта, напомпахме наобратно към резервоара - и проблемът сякаш изчезна 0-о вече откъде са тези парченца гума ще се търси допълнително
-
1 точка
-
0 точки
-
0 точкиМного готина машинка, колега. Жената искаше на Градина да плажуваме, ама аз си бях наумил, че ми се ходи на плажа на Перла, та си продължих на юг
-
0 точки
-
0 точкиEmicha, прав беше и изкара неколко бирички! В процепа беше попаднало нещо като мацешки молив за очи. Цялото графит и не се вижда като е черен. Съпругата на предния собственик сигорно вече е заченала с близнаци! Като се отвори капачето 20-тина мм и заклинва боклука... ни напред, ни назад. Наложи се малко лапароскопия. Ако някой ми беше казал каква борба ще му метна докато излезе... половин час!
-
0 точкиОсвен повече информация, за която ти каза колегата,(може да запишеш този звук и да го качиш тук), уточни за кое ляво става въпрос - правилното, или като стоиш пред колата? п.п. Нищо лично, но човек и да иска да помогне, няма да може: - един пишете оскъдно и някой трябва да гадае, друг пише неграмотното и някой трябва да се мъчи да си "превежда", трети едно му е в главата, но го пише по друг начин - абе Мъка!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00