Jump to content

gena_bs

Фен
  • Мнения

    170
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

9 Neutral

Относно gena_bs

  • Ранг
    Потребител

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Кара
    служебна
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Бургас

Последни посетители

2344 профилни разглеждания
  1. frisco, За коя компания пишеш, че са я затрили наскоро? Може и на лични, ако не искаш да пишеш в темата.
  2. Какво е обезщетението и за какво важи е написано в Общите условия на съответната фирма, както вече написах. Няма какво да се умува по форумите. Като не се чете преди да се подпише полицата, вината е само и единствено на застрахования. Да, наистина всяка кола е индивидуална по Шваке. Зависи от месец на производство, ниво на оборудване, боя и лаково покритие, наличие на предишни щети по купе, ходова част и още такива фактори. И оценката не е фиксирана, а има някакъв толеранс. До момента при сключване на застраховката брокерите са ми предлагали както долната граница, така и горната и аз да посоча застрахователната стойност в този диапазон. Ако не греша и изплащаните щети на елементите се изчисляват на базата на застрахователната оценка на целия автомобил.
  3. Тази застрахователна сума не е максималната, която би изплатил застрахователят при тотална щета! Четете подробно условията на компаниите по съответната полица, а не гледайте само застрахователната цена и премията! Безпроблемно шофиране на всички!
  4. Благодаря, Markony! И аз си мислех, че трябва да се започва отпред от най-близкото до ABS колело. Както е на схемата от HONDA.
  5. Ако примерно е с ляв волан и ABS модула е също отляво, какъв ред е описан в сервизното ръководство? АТЕ сега имат DOT4 SL.6 за автомобили с ABS/ESR, която е малко по-скъпа от "старата" SL. ATE typ 200 пък е около 30лв./л, но е с по-добри параметри. http://www.ate-brakes.com/products/brake-fluids/ Аз сложиш отново същата SL, но май сгреших. Наляхме 1л, при вместимост 0.4л и на теория вече не би трябвало да има каквито и да било остатъци от предишни смени. Старата беше на 5 години, а с новата колата спира по-зле. Педалът задейства по-долу и е доста по-мек и пружиниращ. 100% има въздух в системата, както и при колегата. Преди няколко години в друг сервиз се коментираше подобен проблем с Toyota Auris или Corolla. След 5-ти неуспешен опит в дилърството оставили едва ли не гравитачно да се обезвъздушава спирачната система. Доколкото помня сложили като скачени съдове казанчето и новата туба спирачна течност и отворили не напълно четирите щуцера. След около 24 часа системата се била обезвъздушила сама и без допълнително нялягане. След затваряне на щуцерите спирачките били перфектни. За съжаление беше отдавна и не помня повече подробности.
  6. И аз се боря с мек педал на една Astra с ABS, но той не е чак толкова зле. Последния месец изчетох и изгледох доста неща. Според мен нещата не зависят от марката и модела на колата. Спирачната течност от правилния тип ли е? Спирачните цилиндърчета на барабаните огледа ли ги внимателно? Теч и т.н. При обезвъздушаването трябва да се отвори напълно регулатора на спирачното усилие. Или обезвъздушавай на платформа или канал. Т.е. колата да не е във въздуха. Така също в съда, в който събираш спирачната течност, трябва да налееш чиста такава. До такова ниво, че маркучето за обезвъздушаване да е под нивото й. Целта е да не засмуква въздух. Вдигаш съда малко по-високо, за да може въздухът за излезе по естествен път от щуцера за обезвъздушаване. Относно ABS - не познавам Honda, но при обезвъздушаването няма разлика дали е изключен ABS от предпазителя или не. Лично съм го тествал. А и ако колата не е на контакт не би трябвало управляващият блок да е под напрежение. Върни си оригиналните модули на ABS и си вземи парите за повредения. Обезвъздуши. После пробвай на хлъзгав участък и с по-ниска скорост няколко пъти да задействаш ABS. По този начин се предполага, че ще навлезе свежа течност в хидравличния блок ище изтласка от него въздуха. После пак обезвъздуши. Между другото каква е последователността за обезвъздушаване, която е дадена от Honda? Питам, защото колкото ръководства чета за опела, толкова различни описания откривам. Има разлики за ляв и десен волан, с и без ABS. В сервиза го направиха 4 пъти ЗД>ЗЛ>ПД>ПЛ, а в английския Haynes Service & Repair Manual е посочено да се започва от предните колела (ПД>ПЛ>ЗД>ЗЛ) за ABS.
  7. Гумите са летни еднакви 14”: Марка и модел: Sava Perfecta, Made in Poland Размер: 175/65 R14 82T DOT: 1009 и на двете Състояние: Грайфер 6мм с нормално равномерно износване Не са спукани и/или лепени! Актуални снимки: Предпочитам да ги дам комплект, както и купувачът лично да прецени състоянието им. Цена за двете: 60лв. За контакти: gena_bs@yahoo.co.uk или на лични. От Бургас съм и предпочитам лично предаване.
  8. Променям си въпроса, понеже явно никой нищо не знае. Къде в Бургас мога да открия читави гуми втора употреба? С достатъчно наличности и възможност за избор. Трябват ми 4 броя еднакви 175/65R14; 82T не по-стари от 2014.
  9. Здравейте, Търсих Никарагуанеца на старото място до затвора в Комлука. Обаче магазинчето за гуми втора употреба беше затворено. Наоколо като че ли срутват къщичките. Питах останалите гумаджии, но естествено никой нищо не знаеше. Има ли някой информация работи ли Никарагуанеца още, преместил ли се някъде и къде? Ако има и някакъв телефон за връзка, ще съм ви много благодарен! Може и на лични, за да не излезе, че правя реклама.
  10. Може да е нашенски майстор, работещ в Швейцария! Те се обучават по клиповете в YouTube. И ако на клипа са сменяли на седан накладки, той човека откъде да знае за пъпките. Колкото до частите - само актуален софтуер за съответната марка/модел по VIN! Записваш си part number и така търсиш. При руснаците има и заместителите. В магазините за части също не са наясно с разликите в генерациите, facelift и т.н. Да не говорим за "майсторите". Личен опит с друга марка автомобили.
  11. Не знам какво разбираш под определението за майстора "не е вчерашен". Поддържа постоянно Акорд и/или японски автомобили, занимава се само със спирачни системи и ходова част или нещо друго? Защото аз с такъв проблем обиколих няколко оторизирани сервиза и искаха последно да сменя всичко по спирачната система. Ей така - да видели дали не е от еди-какво си. Ама за моя сметка. Накрая повиках Неволята и локализирах сам проблема. Не съм сигурен, че ако има проблем в хидравличаната част на спирачната, ABS и т.н. системи ще излезе грешка при диагностиката. За да ми сменят спирачната течност отидоха почти 2 л нова, при вместимост на системата 0.5. Най-много мръсотия имаше в "кантарчето", защото то не е постоянно напълно отворено. Наложи се на платформа и с натоварен багажник да правим смяната и обезвъздушаването. Според мен е добре да се обърнеш към някой от препоръчаните във форума сервизи. В случай, че нямаш уменията, условията или желанието да се пробваш сам. Но без ремонтно ръководство, за конкретния автомобил, това няма как да стане.
  12. Нямам Акорд, за съжаление, но си патих с подобен проблем. Намери си Ремонтно ръководство за справка поне. При смяната на апаратите, буталата смазани ли са с високо температурна или медна смазка? Само проблемният апарат ли е обслужен? Асистентите сравняват оборотите на минимум 2 колела и се опитват да компенсират разликата. На задния мост или някъде по спирачната система има ли регулатор на спирачното усилие? Т.нар. кантарче, което при натоварване на задната част на колата отваря клапан и се увеличава спирачното усилие към задните спирачки. В повечето марки те създават проблеми. Проверката е като се елиминира с нипели. Паркираш по възможност на равно, гасиш двигателя, като подложиш нещо на предните гуми. Ако ползваш повдигач, това не е нужно. Освобождаваш ръчна и скорости. Помпиш педала на спирачката рязко, докато се втвърди. Това е, за да провериш дали по някаква причина някое от колелата няма да блокира. Изключваш всякакви асистенти, ABS и подобни. Ако нямаш бутон - от предпазител директно. Разхлабваш съвсем леко всички гайки на колелото. Под оборот, за да се елиминира евентуално презатягане. Вдигаш на стойки задницата (двете задни колела) или най-добре на повдигач. Завърташ проблемното колело и слушаш внимателно за непривични шумове. Особено при старта и спирането. Същото правиш и със "нормалното". После завърташ двете едновременно с еднаква сила. Доколкото това е възможно. Така ще разбереш кое задържа, защото то ще спре първо. Ако някое въобще не може да се завърти - проблем в спирачката или настройката й. Ако няма разлика, почваш с ръчната . С еднакво усилие се опитваш да завъртиш колелата едно по едно. Трябва двете да са блокирани и да освобождават на едно и също положение на ръчната. В противен случай, работиш по настройката й. Пак всичко трябва да е симетрично. Ако всичко е наред и почти идентично за двете колела, продължаваш да включваш една по една системите и повтаряш всичко. При включен двигател, разбира се. Успех!
  13. Защо ремонтираш по Каско? Застрахователят на виновния водач по ГО трябва да заплати всичко! За механичните дейности не знам, но цената за бояджийските работи зависи от типа и цвета на боята. Цената, според това как те прекарат, е 120-140лв. на елемент с лак и изпичане в камера. Вече за колко елемента намаляват от тази стойност е въпрос на ценоразпис и договорка. Примерно на комшията за 600лв. му боядисаха целия Citroen Picasso с някаква не особено качествена боя. С ремонтите по Каско нещата са малко по-различни. Зависи дали си в доверен сервиз на застрахователя, по експертна оценка или фактура. Последните две можеш да спечелиш, но ако колата е по-старичка се начислява коефициент на овехтяване и си вътре. За мен първия вариант е най-удобен, но пък те си калкулират нещата по договорки. При всички варианти когато подновяваш Каско следващата година ще бъдеш неприятно изненадан!
×