Jump to content
MetaDream

Избор на зимни/летни гуми за Акорд

Recommended Posts

Точно за този размер карах 2 сезона GoodYear Efficient Grip и съм безкрайно доволен - бяха като цяло отгоре на повечето класации. Такива мисля да взема и сега - в размер 225x45x18. 

 

Но март е рано за летни гуми - до април поне може да се обърне за два дни времето. Искам да кажа, ако ги смениш - гледай поне да са на друг комплект джанти, че ако удари някой сняг, да можеш да си ги завъртиш сам :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Рано е, да. За сега съм почнал проучването, а и трябва като събуя зимните да реновирам джантите, че десните са жулени в бордюрите и са грозна гледка. Преди не написах и бюджет, но ми се ще да не надхвърлям (с много) 600лв. за 4-те броя :)

post-1741-0-21644800-1456837581_thumb.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За този модел ли говориш http://www.barzgumve.com/product/Goodyear/45/17/R-250514  щото около него има още 2, но са с "добавка" Performance и скоростен индекс W ? Нещо "лакома" ми се види, чак Е

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Две думи за : "Bridgestone/Adrenalin-RE002"
Доколкото може да е от полза, предвид че ползвам 16-ки , 205/55 стандартния размер. Купих ги от ДИАНА миналата година под 120лв бройката стъпиха.

Да с по-твърд борд са както и доста колеги са писали (имаше тема в която доста се обсъждаха), за сцеплението и в магазина ми споменаха, че трябвало да се загреят за да си достигнат оптималните характеристики, на което аз малко се учудих. Но наистина при нормално спокойно каране, при по-рязко натискане на спирачките съм се учудвал като се пуска ABS-a. Както и при по-стегнато потегляне от място има известно буксуване (при зимните е по-малко, спрямо не загряти летни). Като изключим тези моменти съм доста доволен, не се е стигало до поднасяне и някакви рискови ситуации. И добре се усещат в завои предвид височината на гумата, няма го клатенето и подгъването както при зимните, които са същият размер. Нормално са по-тихи от зимните, но нямам база за сравнение с други модели.
линк

Редактирано от D_U_D_E

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Благодарско за мнението колега.

  В една "паралелна" тема Драгича ми отговори: Ceco accord- приятел сложи на Акорда си Фулда спортконтрол за около тея пари.Доволен е!

Не знам обаче дали иде реч точно за тая версия http://www.barzgumve.com/product/Fulda/45/17/R-234623  Като бюджет е "огън" стига реално да отговаря на обозначенията. Някой търкаля ли такива?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, не се държат добре на мокро и при високи скорости...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две думи за : "Bridgestone/Adrenalin-RE002"

Доколкото може да е от полза, предвид че ползвам 16-ки , 205/55 стандартния размер. Купих ги от ДИАНА миналата година под 120лв бройката стъпиха.

Да с по-твърд борд са както и доста колеги са писали (имаше тема в която доста се обсъждаха), за сцеплението и в магазина ми споменаха, че трябвало да се загреят за да си достигнат оптималните характеристики, на което аз малко се учудих. Но наистина при нормално спокойно каране, при по-рязко натискане на спирачките съм се учудвал като се пуска ABS-a. Както и при по-стегнато потегляне от място има известно буксуване (при зимните е по-малко, спрямо не загряти летни). Като изключим тези моменти съм доста доволен, не се е стигало до поднасяне и някакви рискови ситуации. И добре се усещат в завои предвид височината на гумата, няма го клатенето и подгъването както при зимните, които са същият размер. Нормално са по-тихи от зимните, но нямам база за сравнение с други модели.

линк

Колега, не мога да разбера защо си толкова доволен от гумите си, че ги препоръчваш така горещо.

Сам казваш, че ако караш като човек, а не идиот, гумите имат лошо сцепление ... 

отделно според едикета са клас F по икономия на гориво и клас C за сцепление на мокро, което са показатели като на бюджетен клас гума.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, не се държат добре на мокро и при високи скорости...

Хъм, тая Фулда бе един от фаворитите ми щото не е съвсем нов модел и има инфо за нея. Срещнах добри отзиви по тестове и мнения на собственици. Смяташ ли че в тоя тест  http://colesa.ru/news/17457 мнението за модела е обективно? Ти на Акорда ли си ги ползвал и точно в тоя 225х45х17" размер ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година си купих две нови Hankook Ventus Prime2 к115, не са лоши гуми,държат се добре и на сухо и на мокро и сравнително комфортно возят за размер 225/45/17 ,но наистина явно като повечето модели на Hankook в завои са леко меки и не се усеща тази стабилност като при Brigestone Adrenalin re002 които са бетон в завои ,но пък на мокро са зле и са доста тежички.В момента от това което гледам на добро съотношение м/у цена и показатели на етикета е този модел на Nexen http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/nexen/fera-22545-p-177722.html ,някъде четох ,че били доста добри гуми за цената си ,мисля че колегата atoma в друга тема ги хвалеше,та се чудя дали да не взема две такива да ги пробвам това лято.Ако някой има наблюдение над точно този модел нека се изкаже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Две думи за : "Bridgestone/Adrenalin-RE002"

Доколкото може да е от полза, предвид че ползвам 16-ки , 205/55 стандартния размер. Купих ги от ДИАНА миналата година под 120лв бройката стъпиха.

Да с по-твърд борд са както и доста колеги са писали (имаше тема в която доста се обсъждаха), за сцеплението и в магазина ми споменаха, че трябвало да се загреят за да си достигнат оптималните характеристики, на което аз малко се учудих. Но наистина при нормално спокойно каране, при по-рязко натискане на спирачките съм се учудвал като се пуска ABS-a. Както и при по-стегнато потегляне от място има известно буксуване (при зимните е по-малко, спрямо не загряти летни). Като изключим тези моменти съм доста доволен, не се е стигало до поднасяне и някакви рискови ситуации. И добре се усещат в завои предвид височината на гумата, няма го клатенето и подгъването както при зимните, които са същият размер. Нормално са по-тихи от зимните, но нямам база за сравнение с други модели.

линк

Колега, не мога да разбера защо си толкова доволен от гумите си, че ги препоръчваш така горещо.

Сам казваш, че ако караш като човек, а не идиот, гумите имат лошо сцепление ... 

отделно според едикета са клас F по икономия на гориво и клас C за сцепление на мокро, което са показатели като на бюджетен клас гума.

 

Колега, трябва да ти се извиня. Не съм прочел правил начало, ти си пишеш впечатленията, а аз разбрах, че искаш да кажеш, че това е гумата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъмммм никъде не съм писал за китайчетата Nexen :) някакво объркване е станало. Доста мои познати обаче карат с такива гуми и са доволни. Аз по скоро не бих карал с такива :)

 

Моето мнение е на първа страница :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shorty - благодаря за мнението. Сегашните ми зимни китайци са със здрав борд 94 V XL , не съм имал проблеми с дупки, а хандлингът е чудесен при резки маневри на висока скорост. Определено искам летните в това отношение да не са по-зле. Ти за този Ханкук  http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/hankook/ventus-prime2-k115-22545-p-45754.html  ли говориш? Гледам бордът му е същият, но ако казваш че е мек и танцуват е жалко щото и те ми бяха фаворит.

За Нексен-а нямам впечатления, но освен цената и някои "мокри" аспекти не съм много оптимист гледайки тестове като този http://colesa.ru/news/45422

В този пък ги има и двете http://colesa.ru/news/22166 но размерът е леко различен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

atoma , извинявай може и аз да се бъркам,някъде бях чел ,че доста колеги си купували новите модели на nexen и били доволни и просто явно съм сбъркал ,че ти си го писал.И аз принципно съм скептичен към тия китайчета,но най-изкушаваща е цената ,а и показателите по етикет много прилъгват.

Иначе Цецо, това е модела с който карам ,но мисля че бяха скоростен индекс V , трябва да погледна.Навякъде много ги хвалят и почти няма лоши отзиви за тях,за това и аз се спрях на модела,а и цената беше 145 лв. на гума с монтаж,така че няма как да не съм доволен.Иначе относно меките бордове е много относително,може и да си втълпявам ,но много зависи как караш.Ако не взимаш много остро завоите не би трябвало да ти е некомфортно.Ти решаваш,но за до 150лв. това май е най-добрия избор.

Редактирано от Shorty

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и корейски Нексен. Доста мои познати са доволни от марката, мисля и аз да пробвам това лято 2 броя. Предните ми гуми бяха Dunlop SP и за 3 години се нацепиха и 4-те и се наложи да ги махам на 6 мм грайфер.. нито бяха карани меки нищо, така че изобщо не останах доволен от тази марка, плащаш едно име само, а цената на Нексена е на половина и поне няма да ме е яд, защото съм дал 120 лв за брой вместо 240 ако се прецакат нещо.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с БлуРеспонс 2 сезона, това лято ще им бъде 3 сезон. Взех ги за 140лв. без монтаж. Ще видим колко ще изкарат. Имат доста грайфер, не са напукани, нито нацепени. 16" стандартен за Хонда размер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се върнах от пътуване до западния край на държавата, по един планински път с приятни завои и приемлива ширина, но на места осеян с дупки по педя/две широки и дълбоки няколко см. (до долния слой асфалт. Еми правил съм си кефа без да ги мисля, щото ги виждам, някои чувам, но не се усещат. Доброто на твърдия борд (освен здравина) е че гарантира и коректно избраната траектория -без нея кефа го няма, щото го измества страхът, а и колкото да се звериш -не всички можеш да избегнеш. С китайците се усеща твърдо возене до 30-40 км/ч, а от тази скорост нагоре понасят доста -без поражения и возията им в комбинация с окачването е чудесна. На предния Акорд карах Ханкук, но бяха с мек борд, поради което возеха комфортно на ниски скорости, но  процентната височина 60 правеше колата много "танцовална". Правил съм си експерименти като карам с над 100 км/ч и връткам ритмично волана ляво-дясно на десетина градуса, и колцата си вървеше абсолютно направо, щото я "държеше" обтичащия поток. За това ме е страх да не налетя пак на нещо с меки страници. На китайците пише че са с 2 слоя тел, 2 слоя капрон и 2 слоя каучук, та искам и летните да са такива, но никой не публикува такива данни :(  Да разчитам на 94 V XL като стандарт не смея щото както казва  Shorty Hankook Ventus Prime2 к115 се усещат по-скоро "меки". Та за сега събирам още мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

...само да отбележа, че бордовете по-ниските гуми, като цяло са по-твърди от тези на по-високите. Сигурен съм че няма да намериш гума 225/45 с бордове толкова меки колкото на 195/60, дори и да искаше такива.

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно на това се надявам и аз, но искам да съм сигурен. Сегашните 225/45/17 при нормално налягане за предни, от тежестта на колата са смачкани на около 15%, а 195/60/15 бяха "слегнали" поне 30%. Това е относно товароносимоста, но кое определя коравината осигуряваща добрия хандлинг и нужно ли е ако го гарантира по-високия скоростен индекс да си вземам Y ? Все си мисля че ако не се затоплят оптимално на нормални извънградски скорости, при "градско" съвсем "ша са лъзгат", а ще работят добре само в големите летни жеги. Чувал съм за някакви "топлинни числа", но има ли тук някой "запознат", та  да ме "светне" къде и какво да гледам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С наближаващата пролет идват и свежите тестове за летни гуми, както и висящия въпрос за избор. http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/27112-nai-dobrite-letni-gumi-spored-adac/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В нашата фирма масово служебните коли са с Nexen и сме много доволни.
N8000 е супер гума за без пари...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В нашата фирма масово служебните коли са с Nexen и сме много доволни.

N8000 е супер гума за без пари...

Страхотна гума... На 2 коли съм взимал чисто нови такива 17" и съм доволен от поведението им!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ще похваля летните модели Вредщайн - стабилни, здрави бордове, много тихи. 2 сезона изкарах със Спорттрак 5 а сега съм приготвил Ултрак Ченто. А и цените им са добри.

Поздрави и успех в избора!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз заглеждах Нексен-ите, но да питам защо сте предпочели 8000 пред този http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/nexen/fera-22545-p-184698.html и този http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/nexen/fera-22545-p-176664.html модели, при положение че цените им са аналогични, а показателите по-добри? Може би са нови модели или? Опасявам се че 8000 ще ми е твърде шумна, а и е "лакома".

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз заглеждах Нексен-ите, но да питам защо сте предпочели 8000 пред този http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/nexen/fera-22545-p-184698.html и този http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/nexen/fera-22545-p-176664.html модели, при положение че цените им са аналогични, а показателите по-добри? Може би са нови модели или? Опасявам се че 8000 ще ми е твърде шумна, а и е "лакома".

Защото аз като ги купувах тези бяха с по 30лв нагоре от N8000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен дойде момента за нови лентни гуми. Спрял съм се на следните варианти:

 

Continental ContiSportContact 5 225/50R17 98Y FR XL
Pirelli Cinturato P7 Blue 225/50R17 98Y XL     
Pirelli P Zero Nero GT 225/50R17 98Y XL     
 

Има ли колега във форума с подобен размер да е карал ContiSportContact 5? Въпреки високите резултати в тестовете има доста отзиви за свръх бързо износване (12-16000 км). Смятам да изкарам поне 3 сезона с тях, и карам по около 15к на година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих искал да отбележа, че за да се постигне комфорта, както и свойствата на гуми с високи параметри като: меко и безшумно возене, стабилна в завоите, устойчива на високи скорости, много стабилна на мокро, така както и на сухо; то една такава гума няма как да изкара 30к, 40к или повече км. Имайте предвид, също така че потрбителите от Европа (развитите държави разбира се) карат на асфалт, такъв какъвто ние не сме помирисвали, в следствие на което износването е различно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като колегат NikiG съм доволен от Вредщайна, за цената си 225/45/17 вършат работа вече трета година. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преместих мненията и стана адската каша но се надявам да се ориентираме в темата.

 

Аз за зимни заложих на Falken Eurowinter HS449 205/55/16 сложени на оригиналните 16-ки на акорда. Зимата нямаше сняг и не мога да кажа как са, и дали се представят добре. На мокро сякаш бяха добре, но на сух асфалт са шумнички особено над 140км/ч. Надявам се тая зима да има снежец  и избора ми да се окаже добър.

 

2267.jpg

 

Летните ми са CONTINENTAL ContiSportContact 5 225/45/17 сложени на Rota Boost 7,5J предни и 8J задни. Много доволен, не са шумни, държат в завои, като цяло теста на ADAC се оказа верен, също така и мненията на колеги които карат с такива. Zlatozar благодаря :)

 

continental-contisportcontact5-ssr.jpg

 

След каране един сезон да споделя мнение.

 

Зимните, на малкото сняг на който успях да карам тази зима, съм доволен, очаквах да приплъзват доста повече но добре са. За бюджетен клас гума за мен са добре, но не очаквайте нещо особено.

 

Летните CONTINENTAL ContiSportContact 5 225/45/17, след каране едно лято, впечатлението ми е че е хубава гума, държи доста добре според мен (имам един завой на който тествам), на вода също е добре, като цяло съм много доволен. Сега ги сложих още около 10-ти Март, и на студено бяха една идея по шумни но пак си държаха много добре.

 

Толкоз от мен, надявам се да съм полезен с инфото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото, ще викна Континентала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих искал да отбележа, че за да се постигне комфорта, както и свойствата на гуми с високи параметри като: меко и безшумно возене, стабилна в завоите, устойчива на високи скорости, много стабилна на мокро, така както и на сухо; то една такава гума няма как да изкара 30к, 40к или повече км.

Изобщо няма такава зависимост между качествата на една гума и износване й, колега.

 

 

 

Има ли колега във форума с подобен размер да е карал ContiSportContact 5? Въпреки високите резултати в тестовете има доста отзиви за свръх бързо износване (12-16000 км). Смятам да изкарам поне 3 сезона с тях, и карам по около 15к на година.

 

Според мен износването е толкова индивидуално колкото и разхода на гориво ... аз лично свалям по не повече от 1мм за 15 000км( минавам ги за едно качване на летните гуми) ... няма никакъв вариант този Континенрал да не изкара поне 45 000км при мен, ако го купя нов.

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N-Fera-SU4.htm

http://www.gumitebg.com/nexen/nfera-su4

Стига сте робували на марки, доста хора покрай мен ме навиваха за тази, взех четири нови и са уникално добри, безшумни и държащи щайгата ми перфектно...128 лева за тоя размер, кражба...

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тъй като това е мястото за мнения и впечатления-моето е от ниския ценови клас нексен е ненадмината ( стига да е маде ин Корея) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен,

 

Януари месец се сдобих с Accord 7 gen, 2.4 Type S и дойде време за смяна на гумите с летни, размер 225/40 R18.

 

За момента съм се спрял на някой от следните варианти:

PIRELLI CINTURATO P7 BLUE - http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/pirelli/cinturato-blue-22540r18-p-119512.html
HANKOOK K115 - http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/hankook/k115-22540-p-186926.html
GOODYEAR EFFIGRIP PERFORMANCE - http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/goodyear/effigrip-performance-22540r18-p-110881.html

 

Някой може ли да изкаже мнение/препоръка за тези модели или съответно да предложи нещо друго, тъй като съм доста бос в материята. :)

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече второ лято ще карам с Goodyear Efficient Grip Performance 205/55 R16 91V, наподобяват последния ти избор. Много прилична гума. Мека и тиха. Нямамл съм дертове, на 15 000 км са вече и са още като нови.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям колегата h5rov.

Две лета карах със абсолютно същите Efficient Grip Performance 205/55/R16 91v и бях страшно доволен от поведението им и тишината на пътя..Трябваше да ги продам, защото смених джантите и сега отново съм с такива, но 225/45/17 91W.

Не съм ги карал повече от 20-30 км, но впечатлението ми е все така прекрасно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

след четене и гледане на класации, реших да се сдобия следващите дни с Goodyear EfficientGrip Performance.

Въпросът е дали да са 205/60/R16 или 215/60/R16. Някъде прочетох, че 215 ще са една идея по-сигурни в завоите.

Има ли някаква друга разлика, освен цената :)

 

п.с. Оставям 18ките, защото скоро няма да махнат паважа по Цар Борис III  в София, така че ако някой се интересува от оригинални Hydrogen, нека пише на лично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

215/60/R16  ще са по-сигурни в завоите, ще вдигнат леко разхода заради широчината, но и заради по-високото съпротивление на автомобила (повдига се с 12 мм). Според мен е по-добре да бъдат 215/55/16. Там разхода ще остане същия поради намалението на височината с  9 мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от 16" джанта, но 215/55/16 ще е добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По празниците отново сложих Continental TS850, този път на 225/50/17 (докато миналия акорд беше с 205/55/16). Не че ми е меродавно мнението, но в неделята по време на най-якия валеж (на 17ти), с кеф се качихме сутринта до Боровец по непочистените пътища, докато имаше закъсали коли и такива, които бяха отбили да слагат вериги. Но реално с маркови зимни гуми е трудно да сбъркаш, дали Continental, дали Nokian дали някоя от другите големи марки - не случайно са добре познати :)

Колега , от всички мнения, само ти посочваш, че си сложил размер, който се разминава (макар и с малко) от оригиналния .

 

Замених ветерана (акорд 5, 2.0) с акорд 7 фейслифт 2.4, който е със 17 . Нещо не съм очарован от комбинацията паваж + размера гуми 225/45/17 , та започнах да оглеждам 225/50/17, дори 225/55/17 

Какво ви е мнението ? има ли някой който да е пробвал нещо подобно или да махам 17-те и да слагам 16ки

Редактирано от cK1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е интересно, тъй като ми се въртят някакви идеи в главата. Всеки, който е имал и има опит с нестандартни модели нека бъде полезен, и даде мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...